Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (ΠΕΑΔ) ως θεσμικός εκπρόσωπος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, επιθυμεί να εκφράσει τον έντονο προβληματισμό της σχετικά με όσα περιλαμβάνονται στο πόρισμα με τον εύσχημο τίτλο «ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΑ ΑΕΙ-ΤΕΙ», που εξέδωσε η υπό τον καθηγητή κ. Α. Λιάκο επιτροπή «σοφών» και ειδικότερα όσα αφορούν το εκπαιδευτικό προσωπικό.
Διαβάστε παρακάτω την συνέχεια της ανοικτής επιστολής της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (ΠΕΑΔ) σχετικά με το υπόμνημα της επιτροπής εθνικού διαλόγου για την παιδεία.
Συγκεκριμένα, αναφέρονται στην ενότητα «Διαχείριση προσωπικού» (σελίδα 33 του Υπομνήματος για το Νέο Λύκειο) τα εξής: «Η υλοποίηση της μεταρρύθμισης είναι προφανές ότι θα εξαρτηθεί από το κατά πόσον θα την υποστηρίξει το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων. Εκτιμάται ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών θα ανταποκριθεί θετικά και θα αγκαλιάσει τη νέα δομή. Προφανώς θα δοθεί και η δυνατότητα σε όσους είτε δεν μπορούν είτε δεν επιθυμούν να ενταχθούν στο νέο πλαίσιο να μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες, εκτός σχολικής τάξης.[…] Η θέσπιση κινήτρων θα έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα στην κάμψη των αντιστάσεων. Εναλλακτική λύση είναι η στρατολόγηση νέου δυναμικού –αποφοίτων των πανεπιστημίων κατά την τελευταία πενταετία, µε φρέσκιες γνώσεις, όρεξη για δουλειά και δυνατότητα διαμόρφωσης νέων επαγγελματικών συνηθειών (habitus)».
Θεωρούμε το περιεχόμενο του κειμένου ως την πιο ύπουλη έως τώρα επίθεση ενάντια σε κάθε κατεκτημένο με αγώνες δεκαετιών εργασιακό δικαίωμα τόσο των μονίμων, όσο και των αναπληρωτών συναδέλφων εκπαιδευτικών. Οι τελευταίοι ιδιαίτερα αντιμετωπίζονται σαν αναλώσιμο υλικό, που οι συντάκτες του ως άνω κειμένου θεωρούν ότι η εργασιακή τους ομηρεία μπορεί να έχει «ημερομηνία λήξης» με τον ξαφνικό εργασιακό τους θάνατο!!!
Γιατί πίσω από την υποτιθέμενη διέξοδο σε όσους δεν στηρίξουν το νέο λύκειο, κρύβεται η σταθερή προσήλωση σε ένα σχολείο μνημονιακών προδιαγραφών που θα αφορά λιγότερους μαθητές «Τα Λύκεια αναμένεται να χάσουν το ένα τρίτο των μαθητών τους οι οποίοι θα μεταφερθούν στο Γυμνάσιο ως 4η τάξη. Αυτό δημιουργεί τη δυνατότητα ανά 3 Λύκεια, να δημιουργούνται 2, κάθε ένα από τα οποία θα έχει κατά 33% μεγαλύτερο μαθητικό πληθυσμό σε κάθε μία από τις δύο τάξεις.» και συνεπώς και λιγότερους εκπαιδευτικούς! Σπεύδουμε να διευκρινίσουμε πως το θέμα αυτό δεν τίθεται σε επίπεδο συντεχνιακό.
Η όλη σύλληψη πλήττει ευθέως τους μαθητές και τους γονείς αφού μειώνεται επί της ουσίας το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο. Ήδη με την έντεχνη περικοπή μαθημάτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων και των Λυκείων επιτεύχθηκε ο στόχος της μείωσης των αναγκών στις λεγόμενες «βασικές» ειδικότητες, αποφεύγοντας προς στιγμή σε σύγκριση με το παρελθόν την αύξηση του υποχρεωτικού ωραρίου. Οι διαπιστώσεις/εξαγγελίες που καταγράφονται με απροσχημάτιστο κυνισμό, προωθούν τον κοινωνικό αυτοματισμό στην πιο αισχρή του εκδοχή, την ανθρωποφαγία και την εκμαίευση συμπεριφορών «οικειοθελούς» δουλοπρέπειας.
Φράσεις όπως “στρατολόγηση” και “κάμψη των αντιστάσεων” μια μόνο προέλευση έχουν: την παλινόρθωση νεοφιλελεύθερων πρακτικών που η σημερινή διακυβέρνηση εξόρκιζε σθεναρά και την πλήρη ευθυγράμμιση με «εργαλειοθήκες» που προωθούν την περαιτέρω ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, αλλά και την προτεραιότητα στη μείωση του μισθολογικού κόστους, κριτήρια που οι εν δυνάμει νεοεισερχόμενοι πληρούν εξ ορισμού. Στις συναντήσεις που είχαμε ως ΠΕΑΔ στο Υπουργείο όλους τους προηγούμενους μήνες έκπληκτοι παρακολουθούσαμε την σχεδόν εμμονική αγωνία για το τι θα γίνουν οι νέοι συνάδελφοι που πρέπει να βρουν διέξοδο στη δημόσια εκπαίδευση! Ποιος είπε το αντίθετο; Όπως αποδεικνύουν κείμενα σαν το συγκεκριμένο, τελικά το ενδιαφέρον για τους νέους πτυχιούχους εξηγείται! τι θα γίνει όμως με τους συναδέλφους εκείνους που ταλαιπωρούνται χρόνια τώρα; Η εμπειρία τους, ο επαγγελματισμός τους, η παιδαγωγική τους συγκρότηση δεν αποτελούν κεφάλαιο για τη μαθησιακή διαδικασία, για την εκπαίδευση; και πρέπει να αντικατασταθούν από νέους που θα “έχουν όρεξη για δουλειά και δυνατότητα διαμόρφωσης νέων επαγγελματικών συνηθειών (habitus)”; Τι περιεχόμενο έχει άραγε η «δυνατότητα διαμόρφωσης νέων επαγγελματικών συνηθειών»; Μήπως -κατά τύχη- αναπαράγει «μοντέλα» δια βίου μάθησης και αέναης εργασιακής κινητικότητας από την αλήστου μνήμης εποχή της Διαμαντοπούλου και των συνοδοιπόρων της;
Ως Π.Ε.Α.Δ. θεωρούμε το δικαίωμα στην εργασία αναφαίρετο. Ασφαλώς και οι νεότεροι συνάδελφοι και δικαιούνται και πρέπει να έχουν πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση. Ωστόσο, δεν μπορούμε παρά να εκφράσουμε την ανησυχία μας γιατί πριν ακόμη δοθεί μια λύση στην ιδιότυπη εργασιακή «ομηρία» χιλιάδων συναδέλφων που χρόνια τώρα αναπληρώνουν τους εαυτούς τους, διατυπώνονται παρόμοιες δογματικού χαρακτήρα αποφάνσεις που προσβάλλουν την κοινή λογική και χρησιμοποιούν τις όποιες παθογένειες σαν το πιο ευτελές πρόσχημα για να υλοποιήσουν ό,τι πιο αναχρονιστικό και αγοραίο θεωρώντας τη δημόσια εκπαίδευση σαν μια ιδιωτική επιχείρηση. Η Π.Ε.Α.Δ. θα συνεχίσει να καταγγέλλει παρόμοιες «λογικές» και καλεί τόσο τους μόνιμους συναδέλφους, όσο και τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, να συνεχίσουν να προασπίζονται με σοβαρότητα, αξιοπιστία και αποφασιστικότητα το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη