- Τι τάξη πας αγόρι μου ;
Πρώτη Γυμνασίου κύριε Γιώργο.
Πας στο Πειραματικό Γυμνάσιο μαζί με την αδελφή σου ;
Όχι, πάω στο δεύτερο Γυμνάσιο.
Γιατί, δεν ήθελες να πας στο Πειραματικό μαζί με την αδελφή σου και τον μπαμπά σου ;
Ήθελα πολύ κύριε Γιώργο αλλά κάποιοι κακοί άνθρωποι στην Αθήνα δεν μου επέτρεψαν να είμαι κοντά στον μπαμπά μου και την αδελφή μου.
Ο παραπάνω διάλογος είναι πραγματικός και συνέβη πρόσφατα μεταξύ του γιου μου και ενός φίλου μου που συναντήσαμε τυχαία στο δρόμο. Και όπως λέει ο σοφός λαός μας «από μικρό και από τρελό μαθαίνεις την αλήθεια».
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ονομάζομαι Τομζάς Παύλος και είμαι καθηγητής Μουσικής και Υποδιευθυντής στο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Κρήτης (Ρέθυμνο). Έπειτα από την απόφαση του ΕΠΕΣ του σχολείου μας να μειώσει κατά εννέα (9) μαθητές των αριθμό των εισακτέων στη Α΄ Γυμνασίου για τη φετινή χρονιά, στην κλήρωση της 22/6/2016 για την εισαγωγή των μαθητών στο σχολείο μας, τρία (3) παιδιά που έχουν αδέλφια στο σχολείο είχαν την ατυχία να μην κληρωθούν ούτε στην ειδική κλήρωση του 20%. Ένα από τα τρία αυτά παιδιά ήταν και ο γιος μου. Αμέσως και οι τρεις οικογένειες επειδή θεωρήσαμε κατάφωρη αδικία εις βάρος μας το παραπάνω γεγονός, αν και νομότυπο βάσει της εγκυκλίου εισαγωγής των μαθητών στα Πειραματικά Σχολεία, υποβάλλαμε αιτήσεις προς τη ΔΕΠΠΣ προκειμένου να εξετασθεί το θέμα της κατ’ εξαίρεσης εισαγωγής των παιδιών μας στο σχολείο που φοιτούν ήδη τα αδέλφια τους. Εξάλλου είναι γνωστό, φυσικό, λογικό και αυτονόητο -δεν υπάρχει καν σχετική νομοθεσία για αυτό- ότι σε όλα τα σχολεία της επικράτειας τα αδέλφια φοιτούν στο ίδιο σχολείο. Παραθέτω και ένα απόσπασμα από μια απόφαση του ΝΣΚ το 2011, η οποία όμως δεν ισχύει σήμερα : «το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους έκρινε ότι είναι η προστασία της οικογένειας, ήτοι τα τέκνα των εκπαιδευτικών να φοιτούν στο ίδιο σχολείο που υπηρετεί ο γονέας του, όπως επίσης και τα αδέλφια να φοιτούν στο ίδιο σχολείο, ώστε να διευκολύνεται η οικογένεια και η καθημερινότητα τους».
Κατά γενική ομολογία ακόμα και των άλλων δύο οικογενειών, η δική μου αίτηση ήταν η πιο σημαίνουσα από όλες για τον εξής λόγο: το παιδί μου έχει σοβαρά μαθησιακά προβλήματα πιστοποιημένα με γνωμάτευση από ΚΕΔΔΥ και «προτείνεται ένα ήρεμο, οικείο, ζεστό και προσωπικό μαθησιακό περιβάλλον και σχέσεις από τη μεριά των εκπαιδευτικών», όπως αναφέρεται σε αυτή. Επίσης έχω προσφέρει πάρα πολλά σε αυτό το σχολείο ως καθηγητής Μουσικής και Μηχανικός Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής επί σειρά ετών, αλλά και ως Υποδιευθυντής τα τελευταία τρία χρόνια. Όλοι μου έλεγαν : «ναι, είναι μεγάλη αδικία αυτό που συνέβη. … Τουλάχιστον να πάρουν το δικό σου παιδί.». Ακόμα και το ΕΠΕΣ του σχολείου έστειλε μια έγγραφη θετική εισήγηση στην αίτησή μου προς τη ΔΕΠΠΣ –και τους ευχαριστώ θερμά για αυτό- αναφέροντας μεταξύ άλλων: «Η κάλυψη του αιτήματός του για εγγραφή του γιου του θα αποτελούσε και αναγνώριση της προσφοράς του στο σχολείο».
Η απάντηση που λάβαμε από τη ΔΕΠΠΣ με ημερομηνία 29/7/2016 ήταν αρνητική αναφέροντας : «αποφασίστηκε ότι για την εισαγωγή των μαθητών στα Π&ΠΣ για το σχολ. έτος 2016-2017 ισχύει η με αρ. 47381/Δ6/21.3.2016 (ΦΕΚ 847/τ.Β’/30.3.2016) Υ.Α. «Εισαγωγή μαθητών και σχετικές ρυθμίσεις στα Πειραματικά και στα Πρότυπα Σχολεία για το σχ. Έτος 2016-2017» επισημαίνοντας ότι υπό τις παρούσες διατάξεις τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή δεν ρυθμίζονται διαφορετικά τα αιτήματα τους».
Φυσικά η απόφαση της ΔΕΠΠΣ μας στεναχώρησε και αποφασίσαμε να συνεχίσουμε τον δίκαιο αγώνα μας. Εξάλλου όλα τα πρόσωπα και οι φορείς αναγνώρισαν και υποστήριξαν εξ αρχής το δίκαιο αίτημά μας (μέχρι και οι γονείς των παιδιών που δεν κληρώθηκαν ήταν με το μέρος μας). Σε τηλεφωνική επικοινωνία με την προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων του ΥΠΕΘ, η απάντηση που λάβαμε για αυτή την απόφαση της ΔΕΠΠΣ ήταν ότι εφάρμοσαν πιστά το νόμο και μια θετική απάντηση στα αιτήματά μας θα ήταν παράνομη. Εμείς βέβαια απευθυνθήκαμε και στα τοπικά στελέχη της εκπαίδευσης και σε άλλους φορείς οι οποίοι αναγνώρισαν και αυτοί το δίκαιο αίτημά μας και προσπάθησαν να μας βοηθήσουν με όποιο τρόπο μπόρεσαν και τους ευχαριστούμε επίσης θερμά για αυτό. Δυστυχώς η ΔΕΠΠΣ ήταν ανένδοτη. Η απάντησή της ήταν παρόμοια : «δηλαδή θέλετε να παρανομήσουμε και να πάρουμε τα παιδιά σας στο σχολείο;»
Καθώς ο Αύγουστος ήταν μήνας διακοπών και αδειών –και η προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων του ΥΠΕΘ ήταν σε άδεια- δεν μπορούσαμε να κάνουμε και πολλά. Αυτό που κάναμε ήταν να ερευνήσουμε και να επικοινωνήσουμε με φορείς και πρόσωπα, αναζητώντας περαιτέρω στοιχεία για την υπόθεσή μας. Και φυσικά βρήκαμε πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία για παρόμοιες υποθέσεις και για διάφορες δράσεις και πράξεις της ΔΕΠΠΣ. Ένα ενδιαφέρον από αυτά ήταν η δεύτερη εισήγηση της ΕΛΜΕ Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων προς τη ΔΕΠΠΣ με ημερομηνία 5/7/2016, με θέμα την εισαγωγή τέκνων εκπαιδευτικών που υπηρετούν με θητεία στα Πειραματικά Σχολεία. Μεταξύ άλλων η παραπάνω εισήγηση ανέφερε: «Με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της ΕΛΜΕ ΠΠΣ (Παρασκευή 24-06-2016) σας υποβάλουμε εκ νέου το παρακάτω αίτημα: Να εισάγονται τα τέκνα εκπαιδευτικών, στο εκάστοτε Πειραματικό Σχολείο που υπηρετούν με θητεία, καθ’ υπέρβαση του αριθμού που προβλέπεται στην κλήρωση. … Ο νόμος προβλέπει κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς με θητεία, ΚΑΝΕΝΑ από τα οποία δεν μας έχει αποδοθεί. Το αίτημά αποτελεί κίνητρο για εμάς που ούτε επιβαρύνει την Πολιτεία, ούτε αδικεί την τοπική κοινωνία». Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που μάθαμε ήταν ότι η ΔΕΠΠΣ είναι Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή και δεν λογοδοτεί σε κανένα φορέα ή πρόσωπο και δεν ελέγχεται από κανέναν.
Το Σεπτέμβριο επανήλθαμε στο δίκαιο αίτημά μας αρχικά με τηλεφωνική επικοινωνία, παρακαλώντας τη ΔΕΠΠΣ να το επανεξετάσει για άλλη μια φορά. Φυσικά η ΔΕΠΠΣ παρέμεινε πιστή στη σκληρή γραμμή της. Απευθυνθήκαμε ακόμα και σε δικηγόρο. Μετά από τη γνωστοποίηση των στοιχείων που είχαμε βρει στο δικηγόρο μας, μας είπε ότι μπορούσαμε να κινηθούμε δικαστικά αν θέλαμε και με τα στοιχεία που είχαμε να δικαιωθούμε. Βέβαια αυτό πέρα από ότι θα ήταν χρονοβόρο και δαπανηρό, θα «άνοιγε τους ασκούς του Αιόλου», γιατί ο δικηγόρος μας μιλούσε για επώνυμες καταγγελίες που θα έβλαπταν πρόσωπα και φορείς, μέχρι και για ακύρωση της κλήρωσης. Ένα απρόσμενο γεγονός, η παραίτηση δύο αδελφών από το δικαίωμα φοίτησης στο σχολείο μας, μας χαροποίησε προσωρινά. Ο δικηγόρος μας έστειλε στις 6/9/2016 ένα έγγραφο στη ΔΕΠΠΣ με νομικούς όρους αναφέροντας μεταξύ άλλων : «… Με γνώμονα μια τελολογική ερμηνεία της ως άνω νομοθετικής διάταξης, η κάλυψη των δύο κενών θέσεων που προέκυψαν από πρόσωπα κληρωθέντα από τη διαδικασία της ειδικής κλήρωσης, θα πρέπει να καλυφθούν από πρόσωπα που εμπίπτουν στις κατηγορίες που συμμετέχουν στην ειδική κλήρωση και όχι από τους πίνακες επιλαχόντων. Αντίθετη άποψη θα είχε κατ’ αποτέλεσμα την ενδεχόμενη συρρίκνωση του ποσοστού του 20 % στη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού της Α΄ τάξης, καθώς μη εγγραφές κληρωθέντων με την ειδική κλήρωση παιδιών για τα οποία τελικά άλλαξαν γνώμη οι γονείς, θα καλύπτονται κατά μεγάλη πιθανότητα από παιδιά που δεν εμπίπτουν στις κατηγορίες που συμμετέχουν στην ειδική κλήρωση. Με αυτό τον τρόπο θα δινόταν επίσης πρακτικά η δυνατότητα καταστρατήγησης των προβλέψεων της Υ.Α. … Σε κάθε δηλαδή περίπτωση εξαντλείται το περιθώριο συμπλήρωσης του 20 % από πρόσωπα των ειδικών κατηγοριών και μόνο αν αυτά δεν επαρκούν προσφεύγουμε στους πίνακες επιλαχόντων». Φυσικά και πάλι η απάντηση της ΔΕΠΠΣ στις 12/9/2016 ήταν αρνητική αναφέροντας : «η δεύτερη ευκαιρία που προσφέρεται στα τέκνα των εκπαιδευτικών και τα αδέρφια μαθητών εξαντλείται στην κλήρωση για την πλήρωση του 20% των θέσεων. Τέλος, οι κενές θέσεις, που δημιουργούνται στην Α΄ Γυμνασίου μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας των δύο κληρώσεων και κατά τη διάρκεια του νέου σχολικού έτους, καλύπτονται από τους γενικούς πίνακες επιλαχόντων». Μέχρι και ο δικηγόρος μας απόρησε με την απάντηση και τη στάση της ΔΕΠΠΣ δηλώνοντας ότι είναι προφανές ότι για κάποιο λόγο δεν θέλουν να μας βοηθήσουν. Έτσι λοιπόν το ποσοστό της ειδικής κατηγορίας αυτή τη στιγμή στο σχολείο μας δεν είναι 20 % αλλά 17 %. Εν τω μεταξύ τα παιδιά μας πήγαν αναγκαστικά στα άλλα σχολεία με βαριά καρδιά και κακή ψυχολογία.
Μη θέλοντας ως μορφωμένα, νουνεχή, υπεύθυνα και ευαίσθητα άτομα να προβούμε σε ακρότητες που θα έβλαπταν και θα έφερναν αναστάτωση σε πρόσωπα, σχολεία και θεσμούς (πόσο μάλλον σε δωδεκάχρονα παιδιά), -θυμηθείτε εδώ τα λόγια του Γιάννη Ρίτσου : «όποιος γλυτώνει από ένα δάκρυ έναν άνθρωπο, υψώνει ένα μέτρο το μπόι της ανθρωπότητας»- αποφασίσαμε και οι τρεις οικογένειες να γνωστοποιήσουμε τηλεφωνικά στη ΔΕΠΠΣ το γεγονός ότι γνωρίζαμε μια «παρατυπία» της. Ποια ήταν αυτή; Ότι από κάποιο Πειραματικό Σχολείο (για ευνόητους λόγους δεν αναφέρω ποιο είναι αυτό) δέχτηκε τρεις (3) έγγραφες αιτήσεις (που δεν προβλέπεται από την εγκύκλιο) και μάλιστα εκπρόθεσμες (ούτε αυτό προβλέπεται), αν και φρόντισε να τις παρουσιάσει ως εμπρόθεσμες –υπάρχουν αδιάσειστες αποδείξεις για τα παραπάνω-. Μάλιστα το ένα παιδί από αυτές τις τρεις αιτήσεις κληρώθηκε, γεγονός που όπως καταλαβαίνετε αδικεί κατάφωρα όλα τα παιδιά που δεν κληρώθηκαν στο συγκεκριμένο Πειραματικό Σχολείο. Το πιο ωραίο της υπόθεσης μέχρι τώρα ήταν ότι η ΔΕΠΠΣ δεν παραδεχόταν τίποτα από τα παραπάνω.
Το τελευταίο πράγμα που κάναμε έπειτα από ώριμη σκέψη ήταν να στείλουμε μια τελευταία επιστολή προς τη ΔΕΠΠΣ με ημερομηνία 13/9/2016 σε ήπιο ύφος και τόνο, παραθέτοντας κάποια αποδεικτικά στοιχεία για την παραπάνω «παρατυπία» και αναφέροντας ενδεικτικά :
«δεν έχουμε πρόθεση ούτε να απειλήσουμε αλλά ούτε και να βλάψουμε ή να θίξουμε κανένα πρόσωπο, σχολείο ή θεσμό. Το μόνο που ζητάμε τόσο καιρό είναι να προστατεύσουμε τις οικογένειές μας και να διευκολύνουμε την καθημερινότητα τους».
«Καταλαβαίνουμε και εμείς ως άνθρωποι με ευαισθησία και ανθρώπινη πλευρά ότι κάποιοι ήθελαν να βοηθήσουν κάποιους άλλους για κάποιους λόγους. Έτσι και εμείς θέλουμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας όπως κάνουν οι γονείς σε όλη την υφήλιο. Δεν σας ζητάμε να παρανομήσετε όπως μας έχετε ρωτήσει επανειλημμένα. Σας ζητάμε μια δίκαιη λύση για τα παιδιά μας».
«Σας παρακαλούμε λοιπόν για μία ακόμα φορά να επανεξετάσετε την εισαγωγή των παιδιών μας στο ΠΓΠΚ με κάποιο νόμιμο τρόπο δείχνοντας τη δέουσα ευαισθησία και ανθρώπινη πλευρά σας, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη σας ότι η φοίτηση των παιδιών μας σε διαφορετικό σχολείο θα επιφέρει μεγάλη αναστάτωση στις οικογένειές μας, δεδομένου και της δύσκολης περιόδου που διανύουμε σήμερα όλοι μας».
Μετά από αυτή την τελευταία επιστολή η ΔΕΠΠΣ άλλαξε κάπως τη σκληρή στάση της απέναντί μας, απαντώντας ότι έχουμε δίκιο, μας καταλαβαίνουν και θα επανεξετάσουν το θέμα μας. Μέχρι και γραπτή επίσημη απάντηση λάβαμε με ημερομηνία 20/9/2016 -χωρίς να συνεδριάσουν- που ανέφερε : «Απαντώντας στην ανωτέρω σχετική επιστολή σας με συνοδευτικό το ανωτέρω σχετικό αίτημά σας, που αφορά στην κατ’ εξαίρεση εισαγωγή των τέκνων σας στο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Κρήτης, σας γνωρίζουμε ότι μετά την εξέτασή του σε επόμενη συνεδρίαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ, θα ενημερωθείτε σχετικά». Μάλιστα σε τηλεφωνική επικοινωνία με τη ΔΕΠΠΣ τους είπαμε ότι δεν κατηγορούμε κανέναν, καλά έκαναν που έδειξαν ευαισθησία και ευελιξία στο παραπάνω ζήτημα, και τους παρακαλέσαμε να δείξουν και σε εμάς την ανάλογη ευαισθησία, ευελιξία και ανθρωπιά. Εξάλλου σε τηλεφωνική επικοινωνία κάποιων μελών της ΔΕΠΠΣ με διάφορα πρόσωπα ακούστηκαν όπως μάθαμε εκ των υστέρων κάποια «περίεργα πράγματα» όπως:
Δηλαδή είναι αδύνατον να μην μπορεί κάποιος να κάνει ηλεκτρονική αίτηση;
Όχι δεν είναι αδύνατον. Δεν έχουν όλοι υπολογιστές και σύνδεση στο διαδίκτυο. Για αυτό όλα τα Πειραματικά Σχολεία της Ελλάδας δέχονταν καθημερινά γονείς που τους βοηθούσαν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους σύμφωνα με την εγκύκλιο.
Θα αποκαλύπτατε αυτά τα στοιχεία αν τα παιδιά σας είχαν κληρωθεί στο σχολείο;
Όχι, γιατί προφανώς αν είχαν κληρωθεί τα παιδιά μας στο σχολείο δεν θα τα γνωρίζαμε ούτε και εμείς οι ίδιοι.
Που και πως βρήκαν αυτοί οι γονείς τόσα στοιχεία;
Εδώ πραγματικά απόρησα και εγώ ο ίδιος πως τόσο μορφωμένοι και ευφυείς άνθρωποι αναρωτήθηκαν για αυτό. Ζούμε πλέον στην εποχή των ΤΠΕ (Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών). Όποιος ξέρει να τις χρησιμοποιεί, ακόμα και με ένα κινητό τηλέφωνο βρίσκει και μαθαίνει κυριολεκτικά τα πάντα για τους πάντες.
Προς το τέλος του Σεπτεμβρίου αρχίσαμε να ενοχλούμε και πάλι τηλεφωνικά τη ΔΕΠΠΣ καθώς ο χρόνος περνούσε, τα παιδιά μας φοιτούσαν στα άλλα σχολεία και απάντηση δεν είχαμε λάβει. Αυτό που μας έλεγαν ήταν να κάνουμε υπομονή μέχρι να συνεδριάσει η ΔΕΠΠΣ για να αποφασίσει. Εν τω μεταξύ στις 10/10/2016 η μία οικογένεια απέσυρε την αίτησή της, καθώς το παιδί της προσαρμόστηκε τελικά στο άλλο σχολείο. Επικοινωνήσαμε ξανά τηλεφωνικά με τη ΔΕΠΠΣ επισημαίνοντας ότι ο χρόνος που περνάει είναι εις βάρος μας και ζητήσαμε έστω μια προφορική ένδειξη της διάθεσης της ΔΕΠΠΣ για την υπόθεσή μας. Η απάντηση ήταν η ίδια : «υπομονή μέχρι να συνεδριάσει η ΔΕΠΠΣ». Δεν κρύβουμε ότι λόγω συναισθηματικής φόρτισης το ύφος μας είχε αρχίσει να γίνεται έντονο και είπαμε κάποιες κουβέντες παραπάνω μέσω τηλεφώνου στην προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων του ΥΠΕΘ. Ζητούμε συγνώμη για αυτό.
Στις 25/10/2016 λάβαμε επιτέλους την τελική απάντηση η οποία αναφέρει μεταξύ άλλων:
«αν ήθελε ο συντάκτης της παρούσης Υπουργικής Απόφασης να ορίσει τη μοναδικότητα του τρόπου υποβολής αίτησης από τον ενδιαφερόμενο, θα το είχε κάνει».
Δηλαδή όλοι οι υπόλοιποι γονείς σε όλη την Ελλάδα που δεν μπορούσαν αλλά βρήκαν κάποιο τρόπο να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους όπως όριζε η εγκύκλιος, είναι ανόητοι και κορόιδα που δεν κατέθεσαν και αυτοί μια έγγραφη αίτηση χωρίς να μπουν στον κόπο να ψάχνουν υπολογιστή και σύνδεση στο διαδίκτυο, ή να τρέχουν στα σχολεία για να το κάνουν.
«ο …………… κάνοντας χρήση των ανωτέρω δέχθηκε εμπρόθεσμα χειρόγραφη αίτηση ενδιαφερομένων με δεδομένο ότι δεν κατέστη δυνατή η ηλεκτρονική υποβολή αίτησης εκ μέρους τους».
Μάλλον από τα στοιχεία που τους γνωστοποιήσαμε δεν κατάλαβαν ή κάνουν ότι δεν κατάλαβαν ότι οι έγγραφες αυτές αιτήσεις κατατέθηκαν στις 16/5/2016 (μετά τη λήξη της προθεσμίας), δεν υπήρξε καμία διακοπή ρεύματος στις 13/5/2016 ούτε ολιγόωρη αλλά ούτε και κατά τη διάρκεια όλου του 24ώρου στη συγκεκριμένη πόλη, όπως αναφέρεται ως αιτία που δεν κατέστη δυνατή η ηλεκτρονική υποβολή αίτησης (υπάρχει επίσημο έγγραφο της ΔΕΗ που το αποδεικνύει αυτό), και οι αιτήσεις αρχικά ήταν περασμένες στο σύστημα με διαφορετικούς κωδικούς από τις άλλες και με ελλιπή στοιχεία (χωρίς ΑΜΚΑ, ημ/νία γέννησης, τηλέφωνο κ.α.), τα οποία συμπληρώθηκαν εκ των υστέρων (καμία αίτηση –έγγραφη ή ηλεκτρονική- δεν γίνεται πλέον δεκτή από κανένα φορέα χωρίς ΑΜΚΑ).
«… ως εκ τούτου εισηγήθηκε ότι το θέμα έχει εξαντληθεί».
Αυτό που με στενοχωρεί πιο πολύ στην παραπάνω υπόθεση δεν είναι ότι το παιδί μου τελικά δεν κατάφερε να έρθει στο σχολείο κοντά στην αδελφή του και τον πατέρα του και να βρει εξ αρχής το ήρεμο, οικείο, ζεστό και προσωπικό μαθησιακό περιβάλλον και σχέσεις από τη μεριά των εκπαιδευτικών, που το είχε ανάγκη. Κατανοώ απόλυτα ότι αυτό θα ήταν παράνομο. Εξάλλου μετά από τόσο χρόνο και με μεγάλο κόπο και ψυχολογική φθορά όλων των μελών της οικογένειάς μου, προσαρμόστηκε στο άλλο σχολείο. Το ίδιο συνέβη και με το άλλο παιδί. Με στενοχωρεί που μας φέρθηκαν, και ιδίως σε εμένα που είμαι εκπαιδευτικός και στέλεχος ενός σχολείου που εποπτεύουν και διοικούν με μεγάλη και αναγνωρισμένη προσφορά σε αυτό, με αυτό τον τρόπο και ιδιαίτερα το τελευταίο χρονικό διάστημα.
Δεν θα σχολιάσω τα γεγονότα που ανέφερα. Ας το κάνουν οι αναγνώστες του άρθρου. Θα χρησιμοποιήσω μία φράση που είχε πει ο μεγάλος Έλληνας λογοτέχνης Νίκος Καζαντζάκης σε μια δήλωσή του (όσοι γνωρίζουν το βίο του και το έργο του θα την αναγνωρίσουν) : «με μεγάλη μου θλίψη διαπίστωσα πως φάνηκαν κατώτεροι από την αποστολή τους», η οποία ήταν απλή όπως αναφέρεται και στο ΦΕΚ 50/14-5-2015 : «Η εισαγωγή μαθητών και μαθητριών στα Πειραματικά Σχολεία γίνεται αποκλειστικά με κλήρωση και υπό όρους απόλυτης διαφάνειας. ... Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. διασφαλίζει το αδιάβλητο της διαδικασίας στα Πειραματικά σχολεία».
Όπως διαβάσατε και παραπάνω, εξ αρχής δεν υπήρξε πρόθεση ούτε να απειλήσουμε αλλά ούτε και να βλάψουμε ή να θίξουμε κανένα πρόσωπο, σχολείο ή θεσμό και ούτε πρόκειται να το κάνουμε. Κάτι τέτοιο θα ήταν ανήθικο, ανέντιμο και άνανδρο εκ μέρους μας και ιδίως τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, γιατί πάνω από νόμους, εγκυκλίους και διατάξεις εμείς τοποθετούμε πρώτα τον ΑΝΘΡΩΠO με τις ευαισθησίες του, τα πάθη του και τις αδυναμίες του και ιδιαίτερα τα ΠΑΙΔΙΑ. Η διακριτική αποκάλυψη -και όχι η καταγγελία- των παραπάνω γεγονότων αποτελούν τουλάχιστον ηθική δικαίωση για τα παιδιά μας και τις οικογένειές μας και ιδιαίτερα για εμένα τον ίδιο ως εκπαιδευτικό με αυξημένο αίσθημα ευθύνης και δικαίου. Κλείνοντας νιώθω την ανάγκη να αναφέρω κάποιες ρήσεις σοφών για την αδικία.
- «Η πιο πικρή απογοήτευση που νιώθεις είναι όταν προσφέρεις καλοσύνη και σου την ανταποδίδουν με την αδικία».
Πλάτων
- «Καλύτερα να σε αδικούν παρά να αδικείς».
Πλάτων
- «Μην αγχώνεσαι και άσε τα πράγματα να πάρουν το δρόμο τους, και όλοι οι ηλίθιοι και οι κακοί στο τέλος θα ηττηθούν».
Λάο Τσε
Την τελευταία ρήση του Λάο Τσε την κρέμασα και στο δωμάτιο του γιου μου για να τη βλέπει καθημερινά.
ΥΓ : Ο μόνος λόγος που δεν παραιτούμαι άμεσα από το ΠΓΠΚ είναι ότι έχω και μία κόρη που φοιτά εκεί και θέλει να παραμείνει στο σχολείο.
Ρέθυμνο 27/10/2016
Τομζάς Παύλος, εκπαιδευτικός Μουσικής και Υποδιευθυντής στο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Κρήτης (Ρέθυμνο)
E-mail : [email protected]
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη