Λάβαμε και δημοσιεύουμε την επιστολή μαθήτριας από το 6ο ΕΠΑΛ Αμπελοκήπων στην Αθήνα σχετικά με το ηλικιακό όριο που έθεσε το υπουργείο Παιδείας σε όσους θέλουν να συμμετέχουν στη Μαθητεία. Ουσιαστικά αποκλείεται ένα μεγάλο κομμάτι των μαθητών αφού δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι ηλικίες από 18 έως και 24, όταν είναι γνωστό, και στο υπουργείο, ότι οι μαθητές των ΕΠΑΛ είναι και μεγαλύτερης ηλικίας.
Διαβάστε την επιστολή:
Αξιότιμοι Υπεύθυνοι του Υπουργείου Παιδείας,
Λαμβάνω την πρωτοβουλία να σας αποστείλω επιστολή διαμαρτυρίας, ως φοιτούσα στην Β΄Λυκείου ΕΠΑΛ,του τομέα Υγείας και Πρόνοιας, το σχολικό έτος 2015-16. Το αίτιο που με οδήγησε σε αυτή μου την απόφαση, σχετίζεται με την θέσπιση του νέου μέτρου της Τάξης Μαθητείας που από φέτος αποφάσισε το Υπουργείο να καθιερώσει, για τους τελειόφοιτους των ΕΠΑΛ. Το επονομαζόμενο ως Μεταλυκειακό Έτος. Στην ανακοίνωση αυτή της καινοτομίας από καθηγήτρια μου, ένιωσα ακόμη περισσότερο δικαιωμένη που στην ηλικία των 38 ετών επέλεξα πέρα από το απολυτήριο Γενικού Λυκείου να προσθέσω ένα επιπλέον απολυτήριο χαρτί ειδικότητας ,το οποίο και ενδεχομένως να μου ανοίξει περισσότερες «θύρες» στην ήδη ασθμαίνουσα αγορά εργασίας. Ειδικά, για άτομα της ηλικιακής μου κατηγορίας. Η ψυχρολουσία βέβαια, ήρθε όταν ενημερώθηκα πως το δικαίωμα συμμετοχής σε αυτή την διαδικασία αφορά αυστηρά τις ηλικιακές βαθμίδες, των 18-24.
Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θέλει να ευαγγελίζεται την πρόοδο και την εξελικτική του πορεία με βήματα προς τα εμπρός, αυτή η αυστηρότατη στενωπός μέχρι τα 24 σίγουρα «διαχωρίζει» και το μόνο που κατορθώνει είναι να επιβάλει ένα καθεστώς ανισότητας και αδικίας. Διότι αποκλείει ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό ενηλίκων άνω των 25 ,στο δικαίωμα της πρακτικής εργασίας άμεσα μετά την εκπαιδευτική του κατάρτιση. Στις ηλικίες ειδικά άνω των 30, που η αγορά εργασίας είναι ακόμη πιο «δυσκοίλια» στο να μας απορροφήσει. Ο οποίος φυσικά , εκτός του γεγονότος πως μας αποκλείει από την πρακτική άσκηση δεν μας επιτρέπει για 3η συνεχή χρονιά να αναβαθμίσουμε το πτυχίο μας από την κλίμακα του 4 στον βαθμό του 5. Έτσι λοιπόν δημιουργείται μια δεξαμενή πρόσβασης για ανέλιξη των εκπαιδευτικών τους προσόντων ,απόκτησης εμπειρίας πάνω στο αντικείμενο τους και αναβάθμιση του πτυχίου τους σε «ολίγους», την ώρα που παράλληλα οι υπόλοιποι αποκλείονται με το αίσθημα της αδικίας να είναι εντονότατο. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, η ένσταση μου δεν έχει να κάνει με το επερώτημα «γιατί αυτοί», μα γιατί «όχι και οι υπόλοιποι»; Νομίζω πως το νόημα της Δια Βίου Μάθησης καθώς και ο κοινωνικός ρόλος της εκπαίδευσης, πρέπει να είναι ελεύθερος από τέτοιου είδους αποκλεισμούς και όρθωση φραγμάτων.
Ίσα-ίσα που έτσι όπως θεσπίζεται η Μαθητεία ως τα 24, είναι σαν να επιβραβεύεται τις μνημονιακες πολιτικές στον μισθολογικό διαχωρισμό των άνω των 25 και κάτω, βάσει του νόμου. Αυτό «φωτογραφίζει» , η δική μου αντίληψη και μόνο ως αιτιολόγηση-έστω υπογείως. Σκοπός της επιστολής μου λοιπόν πέρα από την διαμαρτυρία είναι να αναθεωρήσετε το ταχύτερο την απόφαση σας, που θέτει αυτό τον αποκλεισμό σε εκατοντάδες αποφοίτους των ΕΠΑΛ που επιζητούν ίσα δικαιώματα, στην εκπαιδευτική τους σταδιοδρομία. Να δείτε διεξοδικά και με πιο «ώριμη» ματιά τον θεσμό της Μαθητείας ώστε να αρθεί αυτός ο περιορισμός, που στην τελική το μόνο που προάγει είναι ένα κλίμα δυσαρέσκειας και διαχωρισμού.
Μετά εκτίμησης
Μαριάνθη Κωστακοπούλου
Απόφοιτη Β΄Λυκείου
6ου ΕΠΑΛ Αμπελοκήπων-Αθήνα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη