Thumbnail
Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Δυτικής Αθήνας

Σ΄ ένα περιβάλλον που καθορίζεται από τα μνημόνια και τις σαρωτικές αλλαγές στην κοινωνία και στην εκπαίδευση, η ΔΙΔΕ Γ΄ Αθήνας ανακοινώνει, σχεδόν εν κρυπτώ,  σεμινάρια με πρωτοβουλία των σχολικών συμβούλων, που απευθύνονται μόλις στο 2% των καθηγητών της περιοχής, με τον πιασάρικο τίτλο «η Σχολική Τάξη σήμερα». Μετά από κλήρωση ξεκινάει την υλοποίησή τους από 30-10-17. Να μην ξεχνάμε  τα fast truck σεμινάρια  του Υπουργείου για τις «δημιουργικές εργασίες» στην αρχή της σχολικής χρονιάς και  τις νέες απαιτήσεις για παιδαγωγικές επάρκειες με τα επί πληρωμή σεμινάρια τύπου ΑΣΠΑΙΤΕ σε συναδέλφους ΤΕ και ΔΕ.

Η ζωή έχει δείξει ότι όπου υπάρχει σεμινάριο και επιμόρφωση υπάρχει και επίδικο και κυρίως «χαρτί». Όχι βέβαια η άχρηστη βεβαίωση που τα σεμινάρια δίνουν για να δημιουργήσουν ψευδαισθήσεις περί αξιολόγησης στους συναδέλφους, αλλά σαφές οικονομικό όφελος. Και ρωτάμε ευθέως: με τίνος χρηματοδότηση γίνονται αυτά τα σεμινάρια των 44 ωρών,  5:00-8.30 το απόγευμα, μέχρι τέλος Νοέμβρη; Θα αμειφθούν κάποιοι από αυτά; Γιατί χρησιμοποιούν τους συναδέλφους και την αγωνία τους μπροστά στην διαμορφωνόμενη αντιδραστική κατεύθυνση που συνιστούν οι κάθε είδους αξιολογήσεις και το ante portas «Νέο Λύκειο»; Είναι απλά η τελευταία συνάντηση των σχολικών συμβούλων με τους εκπαιδευτικούς της τάξης πριν συγκεντρωθούν στις Περιφέρειες σύμφωνα με το σχέδιο του Υπουργείου «Νέες δομές υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου»; Η «Σχολική τάξη σήμερα» καθορίζεται ή δεν καθορίζεται από την υποχρηματοδότηση και τις παγιωμένες πολιτικές των περικοπών σε κάθε επίπεδο; Τα περισσότερα από 1500 κενά που υπάρχουν σε όλη την επικράτεια, συμβαδίζουν με το πυροτέχνημα του Υπουργείου με τη  λεγόμενη «κανονικότητα»;

Ενώ θα μπορούσαμε να πούμε ότι κάποιες ενότητες του σεμιναρίου,  όπως η ιστορία των εκπαιδευτικών συστημάτων,  θα είχαν πιθανώς ένα ενδιαφέρον για κάθε συνάδελφο, αν δεν τσάκιζε κάθε ανησυχία και αναζήτηση η εξοντωτική περιπλάνηση στα περισσότερα από ένα σχολεία, τα πολυπληθή τμήματα και η συνεχιζόμενη εργασιακή ανασφάλεια, να επαναλάβουμε την πάγια θέση των εκπαιδευτικών σωματείων για ετήσια περιοδική επιμόρφωση για όλους, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.

 Οι σημερινές λοιπόν «επιμορφώσεις» γίνονται στα πλαίσια  της υλοποίησης των αποφάσεων της  ΕΕ για την εκπαίδευση, της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ και των απαιτήσεων της εγχώριας ολιγαρχίας (ΣΕΒ), που  επιτάσσουν  τη θέσπιση του «νέου σχολείου της αγοράς» και την ισοπέδωση των βασικών μορφωτικών και εργασιακών κατακτήσεων της νεολαίας και  των εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στοχεύει στη  μετατροπή του σχολείου σε  «ανταγωνιστική μονάδα». Αυτό  δείχνει  η εκχώρηση  πολλών τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ στους ιδιώτες, με τις συγχωνεύσεις τομέων, τμημάτων, ειδικοτήτων  και σχολείων. Στην κατεύθυνση μάλιστα στενότερης πρόσδεσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην αγορά μέσω και της  μαθητείας  αποσκοπεί το πρόσφατο πιλοτικό πρόγραμμα  «Μια Νέα Αρχή για τα ΕΠΑΛ».

Την ίδια αντιδραστική στόχευση καταδεικνύει το σχέδιο νόμου για το «Νέο Λύκειο» της μορφωτικής απόρριψης των πολλών  και της  ισοπέδωσης των λαϊκών κατακτήσεων.  Η κυβέρνηση  ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ εμπαίζει  τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές  με την δήθεν κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων. Στην πραγματικότητα,  διαλύει τη γενική παιδεία και  καταργεί το ενιαίο πρόγραμμα  σπουδών, στην κατεύθυνση της ακόμη πιο ταξικής κατηγοριοποίησης των σχολείων, αλλά και της  απαλλαγής  του κρατικού προϋπολογισμού ακόμη κι από  αυτό το δραματικά μειωμένο ποσοστό για την παιδεία. Μετατρέπει  τον μαθητή από απαιτητικό διεκδικητή της γνώσης, σε «πελάτη» προγραμμάτων διαφόρων δράσεων, που αυτοαποκλείεται από τα δύσκολα γνωστικά τοπία που μπορούν να του παράσχουν  τις θεμελιώδεις  προϋποθέσεις  για την κατανόηση του φυσικού και κοινωνικού κόσμου. Το περίφημο «Εθνικό Απολυτήριο» προορίζεται για λίγους και εκλεκτούς, που θα έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στον σχεδιαζόμενο εξεταστικό μαραθώνιο.

Με τη προτεινόμενη νέα διοικητική δομή της εκπαίδευσης, την Διοικητική και Παιδαγωγική Αυτονομία του σχολείου, σε συνδυασμό με την αξιολόγηση- κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών,  με τον επιστημονικοφανή δήθεν τίτλο Αποτίμηση Εκπαιδευτικού Έργου,  έχουμε ουσιαστικά την απόπειρα  υλοποίησης της πιο αντιδραστικής  μεταρρύθμισης στην δημόσια εκπαίδευση, που ουσιαστικά επιχειρεί να άρει τον δημόσιο  χαρακτήρα του σχολείου και να το υποχρεώσει να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικούς-επιχειρηματικούς όρους, με χορηγούς κ.ά., σαρώνοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και  καθιερώνοντας  τη γενίκευση των  ελαστικών σχέσεων εργασίας, με  εκπαιδευτικούς χωρίς οργανική θέση, σταθερή εργασία και δικαιώματα.

 

  • Όχι σε κάθε είδους αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών.

  • Όχι στο «Νέο Λύκειο» και τις παραφυάδες του, που θα τσακίσουν τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα.

  • Όχι στην ιδεολογική χειραγώγηση και την πειθάρχηση στις ντιρεκτίβες κυβέρνησης-Ε.Ε.-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ..

 

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ, 30-10-17

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα