Thumbnail
Την Πέμπτη στο ΕΜΠ

Όμιλος Επαναστατικής Θεωρίας Αθήνας, νέος κύκλος μαθημάτων ιστορίας και θεωρίας του μαρξισμού


Μάθημα 15ο Α' (διάλεξη). «Το θεωρητικό περιεχόμενο και η διαλεκτική λογική δομή του Α' τόμου του Κεφαλαίου του Κ. Μαρξ. 1: Εμπόρευμα & χρήμα. Μετατροπή του χρήματος σε κεφάλαιο». Πέμπτη 25.1.2018, 18:30, αμφ. Μ318 Ε.Μ.Π.

Μάθημα 14ο: «Το θεωρητικό περιεχόμενο και η διαλεκτική λογική δομή του Α' τόμου του Κεφαλαίου του Κ. Μαρξ. 1: Εμπόρευμα & χρήμα. Μετατροπή του χρήματος σε κεφάλαιο [Η στοιχειώδης μορφή του αντικειμένου στην ελικοειδή αντιφατική κίνησή της. Η αρχή ως Είναι του αντικειμένου]». .  

Πέμπτη 25.1.2018, ώρα 18:30, αμφιθέατρο Μ318 της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Ε.Μ.Π. – τ. πτέρυγα των Ηλεκτρολόγων προς την οδό Μπουμπουλίνας, 3ος όρ. (είσοδος από οδό Στουρνάρη).

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 1η: ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑ [Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΩΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΤΕΤΑΓΜΕΝΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ]  

Κεφ. 1ο. Το εμπόρευμα [Προϋποθέσεις και τρόποι εξέτασης της αρχής του αντικειμένου]. 1. Οι δύο παράγοντες του εμπορεύματος: Χρηστική αξία και αξία (αξιακή υπόσταση, αξιακό μέγεθος) [Λογική ανάλυση του 1ου & του 2ου παράγοντα της στοιχειώδους μορφής]. 2. Ο διττός χαρακτήρας της εργασίας [υπόστασης] η οποία παρασταίνεται στα εμπορεύματα. 3. Η αξιακή μορφή ή η ανταλλακτική αξία [Η ουσία της αρχής ως θεμέλιο. Οι όροι εκδήλωσης της ουσίας].  

Α) Απλή, μεμονωμένη ή τυχαία αξιακή μορφή. 1. Οι δύο πόλοι της αξιακής έκφρασης: Σχετική αξιακή μορφή και μορφή ισοδυνάμου. 2. Η σχετική αξιακή μορφή. α) Περιεχόμενο της σχετικής αξιακής μορφής. β) Ποσοτική προσδιοριστικότητα της σχετικής αξιακής μορφής.... 3. Η μορφή ισοδυνάμου. 4. Το όλον της απλής αξιακής μορφής.  

Β) Ολική ή εκδιπλωμένη αξιακή μορφή. 1. Η εκδιπλωμένη σχετική αξιακή μορφή. 2. Η ιδιαίτερη μορφή ισοδυνάμου. 3. Ελλείψεις της ολικής ή εκδιπλωμένης αξιακής μορφής.  

Γ) Γενική αξιακή μορφή. 1. Μεταβεβλημένος χαρακτήρας της αξιακής μορφής. 2. Σχέση ανάπτυξης μεταξύ σχετικής αξιακής μορφής και μορφής ισοδυνάμου. 3. Μετάβαση από τη γενική αξιακή μορφή στη χρηματική μορφή ...  

Δ) Χρηματική μορφή. [Α, Β, Γ, Δ: Οι μορφές του φαινομένου]

4. Ο φετιχιστικός χαρακτήρας του εμπορεύματος και το μυστικό του. [Ο φετιχισμός του πράγματος. Η αντικειμενική φαινομενικότητα της ουσίας]

Κεφ. 2ο. Η διαδικασία ανταλλαγής [Η πραγματικότητα της αρχής. Λογική ανάλυση της διαδικασίας της ανταλλαγής]

Κεφ. 3ο. Το χρήμα ή η εμπορευματική κυκλοφορία. 1. Μέτρο των αξιών. 2. Μέσο κυκλοφορίας. α) Η μεταμόρφωση των εμπορευμάτων. β) Η κυκλοφορία του χρήματος. γ) Το νόμισμα. Το αξιακό σημείο. 3. Χρήμα. α) θησαυρισμός. β) Μέσο πληρωμής. γ) Παγκόσμιο χρήμα [Η πραγματικότητα της αρχής. Λογική ανάλυση του χρήματος]

ΕΝΟΤΗΤΑ 2η: Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΚΕΦΑΛΑΙΟ [Η ΑΡΧΗ ΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ. ΜΙΑ ΣΠΕΙΡΑ ΤΗΣ ΕΛΙΚΟΣ ΩΣ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΠΕΙΡΑΣ. Το εμπόρευμα και το χρήμα ως τμήμα της μεγάλης σπείρας της έλικος]

Κεφ. 4ο. Μετατροπή του χρήματος σε κεφάλαιο. [Το γίγνεσθαι της ουσίας] 1. Ο γενικός τύπος του κεφαλαίου. 2. Αντιφάσεις του γενικού τύπου. 3. Αγορά και πώληση της εργασιακής δύναμης.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εκλογές
Αγωνιστική Παρέμβαση εκπαιδευτικών Ν. Ηρακλείου: «Όχι» στην κάλπη των … δημοψηφισμάτων
«Όχι στην  αντιδημοκρατική τακτική… της κάλπης για τις εκλογές της Ε.Λ.ΜΕ  ανά διετία»
Αγωνιστική Παρέμβαση εκπαιδευτικών Ν. Ηρακλείου: «Όχι» στην κάλπη των … δημοψηφισμάτων
pierrakakis new2
Διευθυντές σχολείων Πρωτοβάθμιας σε Πιερρακάκη: «Οικονομική ασφυξία στα σχολεία»
«Δυσλειτουργική, συγκεχυμένη και προβληματική η κατάσταση που επικρατεί στις σχολικές μονάδες» - Τι αναφέρουν οι διευθυντές των σχολείων σε επιστολή...
Διευθυντές σχολείων Πρωτοβάθμιας σε Πιερρακάκη: «Οικονομική ασφυξία στα σχολεία»
kilkis
Πιερρακάκης: Ιδρύουμε εξειδικευμένη Σχολή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Κιλκίς
«Η σχολή θα εστιάζει στη μηχανοτρονική, έναν κλάδο υψηλής εξειδίκευσης και μεγάλης  ζήτησης στην αγορά εργασίας.»
Πιερρακάκης: Ιδρύουμε εξειδικευμένη Σχολή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Κιλκίς