Thumbnail
της Αγγελικής Χ. Χρονοπούλου

Μια Πρόταση για τη διάχυση της μαθηματικής επιστημονικής γνώσης, με αφορμή τη Θεματική Ευρετηρίαση Εισηγήσεων 34ου Συνεδρίου ΕΜΕ (2017) -Οδηγός Ταξινόμησης Μαθηματικών Τεκμηρίων (2o)

Η πραγματοποίηση των συνεδρίων επιστημονικών ενώσεων (και όχι μόνο) και συνακόλουθα η έκδοση σε (έντυπο) τόμο των πρακτικών τους είναι μόνο η αρχή. 

Στη συνέχεια από την αξιοποίηση του υλικού των εισηγήσεων, διά της θεματικής ευρετηρίασης των εισηγήσεων του 34ου συνεδρίου της ΕΜΕ[1], και του 33ου συνεδρίου[2] προκύπτει ένα χρήσιμο υλικό για κάθε μαθηματικό, φοιτητή ή μελετητή της μαθηματικής επιστήμης.

Επιπλέον συμβάλλει στη διάχυση της επιστημονικής γνώσης και ταυτόχρονα αυξάνει την αξία, παράγοντας “υπεραξία”, των εισηγήσεων και ενισχύει το επιστημονικό κύρος των μελών της ΕΜΕ και της ΕΜΕ.

 

Εφέτος, λοιπόν, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης των 100 χρόνων από την ίδρυση της ΕΜΕ καλώ κάθε συνάδελφο/συναδέλφισσα να ακολουθήσει τις ανάγκες του/της και να συμβάλλει και να επηρεάσει την πορεία των μαθηματικών μας πραγμάτων.

 

Από την πλευρά μου αρχικά ζητώ από τις συντακτικές επιτροπές των περιοδικών της ΕΜΕ να ανακοινώσουν στα περιοδικά που, με επιστημονική τους ευθύνη, εκδίδονται από την ΕΜΕ

1ο πως για τα συνέδρια 34ο  και 33ο είναι διαθέσιμη η θεματική ταξινόμηση των εισηγήσεών τους, ένα πλούσιο επιστημονικό υλικό προς χρήση για να προστρέχουν οι ενδιαφερόμενοι, για ενημέρωση και βιβλιογραφική τεκμηρίωση, όταν γράφουν άρθρα για τα περιοδικά της ΕΜΕ ή όπου αλλού.

Χρήσιμο θα ήταν τα μέλη των συντακτικών επιτροπών να προωθήσουν διαπροσωπικά (όχι ως εντολή) αυτή την πληροφορία στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς (Α/βάθμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης) που εργάζονται στο δημόσιο ή/και τον ιδιωτικό τομέα ώστε να διευκολυνθούν τόσο στο διδακτικό έργο τους, όσο και στο επιστημονικό τους έργο.

2ο πως στο εξής όσα άρθρα δημοσιεύονται στα περιοδικά της ΕΜΕ, με φροντίδα των συντακτικών επιτροπών, να περιλαμβάνουν 3 - 5, 7,...  κλειδιά θεματικής ταξινόμησης.

Προφανές είναι πως στην απαίτηση αυτή οι συγγραφείς θα ανταποκριθούν μόνο στην περίπτωση που τα μέλη των συντακτικών επιτροπών των περιοδικών αφενός θα βοηθούν τους συναδέλφους στη διαδικασία ορισμού λέξεων-κλειδιά θεματικής ταξινόμησης ΚΑΙ αφετέρου εξηγώντας κατ΄ ιδίαν ή από τα περιοδικά της ΕΜΕ την αναγκαιότητα της διάχυσης της επιστημονικής πληροφορίας διά των λέξεων- κλειδιά.

Προτείνουμε αυτή τη διαδικασία και για το ότι θα ευαισθητοποιήσει τους συναδέλφους να αναζητούν βιβλιογραφία και συναφή άρθρα με ευκολία για την ενημέρωσή τους πάνω στο επιστημονικό τους αντικείμενο.

Καταληκτικά και έχοντας δώσει ήδη 2 δείγματα γραφής: με τη θεματική ταξινόμηση των εισηγήσεων του 34ου και του 33ου συνεδρίου της ΕΜΕ

καλώ κάθε συνάδελφο/ συναδέλφισσα που ενδιαφέρεται να μπει σε μια διαδικασία διαρκούς μάθησης να εκδηλώσει ενδιαφέρον να συναποτελέσουμε μια ομάδα (όχι αναγκαστικά με βάση την Αθήνα) που θα αναλάβει να προχωρήσει στη θεματική ευρετηρίαση αρχικά του 32ου συνεδρίου της ΕΜΕ και του 35ου όταν πραγματοποιηθεί.

Αν η ομάδα καταστεί πολυπληθής μπορούμε να αυξήσουμε ρυθμό θεματικής ταξινόμησης.

Περιμένω τις διαθεσιμότητές σας στο γνωστό e mail [email protected]

Για να πραγματοποιήσουμε ένα ταξίδι στον κόσμο των μαθηματικών συμβάλλοντας στη διάχυση της μαθηματικής επιστημονικής γνώσης και με στόχο να βρούμε όσα περισσότερα λέξεις-κλειδιά θεματικής ταξινόμησης για κάθε εισήγηση που θα έχει ταξινομηθεί από μας. Ένα ταξίδι που σημαίνει κινητοποίηση πολλών πνευματικών και ψυχικών δυνάμεων και είναι πρόσκληση για καλούς “λύτες”.

Εύχομαι και ελπίζω να μην με αφήσετε μόνη μου σε αυτό το απολαυστικό ταξίδι… γνώσης και προσφοράς στη μαθηματική επιστήμη.

Οδηγίες... χρήσης

Μπορείτε να ανακτήσετε τον αλφαβητικό κατάλογο, με το όνομα λέξεις κλειδιά 34ο, όπου περιλαμβάνονται οι λέξεις-κλειδιά (ανά σελίδα του τόμου των πρακτικών του 34ου συνεδρίου της ΕΜΕ)

στο blog «Μαθηματικά Τετράδια»  http://mathematicatetradia.blogspot.gr/2018/02/34-2017-2o.html

Και επίσης για διευκόλυνσή σας

μπορείτε να ανακτήσετε όλες τις περιλήψεις των εισηγήσεων του 34ου συνεδρίου της ΕΜΕ, με το όνομα περιλήψεις 34ο, όπως αυτές περιλαμβάνονται στον έντυπο τόμο. Με αναγραφή συγγραφέα (συγγραφέων), τίτλου, και σελίδων που καταλαμβάνουν στον τόμο των πρακτικών του 34ου συνεδρίου, με τη σειρά που δημοσιεύονται στον έντυπο τόμο των πρακτικών

στο blog «Μαθηματικά Τετράδια»  http://mathematicatetradia.blogspot.gr/2018/02/34-2017-2o.html

Αγγελική Χ. Χρονοπούλου

Αθήνα 20/2/2018


[1] http://mathematicatetradia.blogspot.gr/2018/02/34-2017-2o.html (blog “Μαθηματικά Τετράδια” 19/2/2018)

[2] “Οδηγός Ταξινόμησης Μαθηματικών Τεκμηρίων: θεματική ευρετηρίαση των εισηγήσεων του 33ου συνεδρίου της ΕΜΕ” στο blog “Μαθηματικά Τετράδια”

 http://mathematicatetradia.blogspot.gr/2017/01/blog-post_77.html  (24/1/2017)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα