Thumbnail
Έρευνα του Πάνου Ντούλα

Εκτενής έρευνα για ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά των αναπληρωτών. Αναλογία μόνιμων-αναπληρωτών, ανά δομή εκπαίδευσης και κλάδο, καθώς και επί μέρους συγκρίσεις αναλύσεις. 

Με βάση τα τελευταία στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Αιρετός Β. Παληγιάννης για την Πρωτοβάθμια (ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ, 2018) και ο Αιρετός Ν. Κορδής (ΚΟΡΔΗΣ, Πόσες προσλήψεις έχουν γίνει έως τώρα στη Β/θμια Εκπαίδευση, 2018) για τη Δευτεροβάθμια, οι αναπληρωτές συνολικά στην εκπαίδευση είναι 22.732, ένας αριθμός που τείνει να αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο (ΚΟΡΔΗΣ, Η Δευτεροβάθμια Eκπαίδευση στην Ελλάδα το 2017, 2017).

 

ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΜΟΝΙΜΩΝ-ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΥΝΟΛΙΚΑ

Αν αναλογιστούμε ότι ο αριθμός των μόνιμων εκπαιδευτικών είναι κατά προσέγγιση 134.000, τότε γύρω στο 15% των εκπαιδευτικών είναι αναπληρωτές (Διάγραμμα 1), με μεγαλύτερο ποσοστό στην Πρωτοβάθμια, όπως θα δούμε παρακάτω.

 

Διάγραμμα 1: Αναλογία μονίμων-αναπληρωτών

 

 

 

ΑΝΑ ΔΟΜΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΥΝΟΛΙΚΑ

Ανά Δομή Εκπαίδευσης, οι αναπληρωτές Γενικής είναι διπλάσιοι των αναπληρωτών Ειδικής, όπως φαίνεται στο Διάγραμμα 2:

 

Διάγραμμα 2: Αναπληρωτές ανά κατηγορία σχολείου

 

 

 

 

ΑΝΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΣΧΕΣΗ ΣΥΝΟΛΙΚΑ

Ανά εργασιακή σχέση (δηλ πλήρους ή μειωμένου ωραρίου), σχεδόν το ένα δέκατον των αναπληρωτών δουλεύουν με μειωμένο ωράριο (και αποδοχές) όπως φαίνεται στο Διάγραμμα 3:

 

3: Αναπληρωτές ανά εργασιακή σχέση

 

 

ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ ΣΥΝΟΛΙΚΑ

Ανα κλάδο συνολικά, πλειοψηφούν οι Δάσκαλοι με το ¼ των προσλήψεων να είναι σε αυτόν τον κλάδο. Ακολουθούν κοντά στο 10% των συνολικών προσλήψεων οι Νηπιαγωγοί, Δάσκαλοι Ειδικής και Φιλόλογοι, όπως φαίνεται στο Διάγραμμα 4 και στο Διάγραμμα 5:

Διάγραμμα 4: Αναπληρωτές ανά κλάδο σε απόλυτο

 

Διάγραμμα 5: Αναπληρωτές ανά κλάδο σε ποσοστό

 

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΓΕΝΙΚΑ

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση οι προσλήψεις αναπληρωτών ξεπέρασαν τις 15.000 (συγκεκριμένα 15.165 μέχρι στιγμής), όπως σημειώνεται στο πιο πρόσφατο σχετικό άρθρο (ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ, 2018), παρά τις αλλαγές που έγιναν με την καθιέρωση 6ωρου στα Δημοτικά (ΤΟΥΛΓΑΡΙΔΗΣ, 2016).

ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΜΟΝΙΜΩΝ-ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ

Αυτό σημαίνει ότι οι αναπληρωτές είναι  πλέον σχεδόν το 20% των εκπαιδευτικών που δουλεύουν στην Πρωτοβάθμια, όπως φαίνεται στο Διάγραμμα 6. Αυτό το ποσοστό πιθανώς είναι πιο αυξημένο σε δυσπρόσιτες περιοχές και στην Ειδική Αγωγή, αλλά δεν υπάρχουν ακόμη συγκεκριμένα στοιχεία.

 

Διάγραμμα 6: Αναλογία μόνιμων-αναπληρωτών πρωτοβάθμιας

 

 

ΑΝΑ ΔΟΜΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ

Οι περισσότεροι αναπληρωτές (πάνω από τα δύο τρίτα) στην Πρωτοβάθμια δουλεύουν στη Γενική Αγωγή. Μια γενική εικόνα της κατανομής ανα δομή εκπαίδευσης είναι αυτή που φαίνεται στο Διάγραμμα 7:

 

 

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

 

ΑΝΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΣΧΕΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ


Η συντριπτική πλειοψηφία των αναπληρωτών είναι πλήρους ωραρίου στην Πρωτοβάθμια, όπως φαίνεται στο Διάγραμμα 8:

 

ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ


Ανά Ειδικότητα/Κλάδο κατανέμονται όπως μας δείχνει ο Πίνακας 1, με την πλειοψηφία να ανήκει στους κλάδους ΠΕ70 (Δασκάλων) και Νηπιαγωγών, όπως φαίνεται στο Διάγραμμα 9:

 

 

 

ΣΥΝΟΛΟ

ΓΕΝΙΚΗ

ΕΙΔΙΚΗ

ΠΕ70

      5.916  

          4.283  

      1.633  

ΠΕ60

      2.607  

          1.847  

         760  

ΠΕ71

      2.242  

 

      2.242  

ΠΕ08

      1.227  

          1.211  

            16  

ΠΕ32

         840  

              831  

              9  

ΠΕ16.01

         586  

              516  

            70  

ΠΕ06

         532  

              525  

              7  

ΠΕ11

         429  

              368  

            61  

ΠΕ19/20

         412  

              364  

            48  

ΠΕ07

         229  

              229  

 

ΠΕ05

            61  

                61  

 

ΠΕ61

            49  

 

            49  

ΠΕ18.41

            35  

                35  

 

 

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΓΕΝΙΚΑ 


Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση οι αναπληρωτές ξεπέρασαν τις 7.500 (συγκεκριμένα 7.567), το υψηλότερο νούμερο μετά την αύξηση του ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών ΔΕ το 2013 (ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 2013) που περιόρισε τότε δραστικά τον αριθμό των αναπληρωτών. Αυτό το ποσοστό πιθανώς είναι πιο αυξημένο σε δυσπρόσιτες περιοχές και σε συγκεκριμένες δομές πχ Ειδική Αγωγή, Μουσικά Σχολεία, κ.ά., αλλά δεν υπάρχουν ακόμη συγκεκριμένα στοιχεία.

ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΜΟΝΙΜΩΝ-ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

Οι αναπληρωτές είναι πλέον πάνω από το 10% των εκπαιδευτικών που δουλεύουν στη Δευτεροβάθμια, όπως φαίνεται στο Διάγραμμα 10:

 
ΑΝΑ ΔΟΜΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
 
ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
Ανά Ειδικότητα/Κλάδο κατανέμονται όπως μας δείχνει ο Πίνακας 2, με την πλειοψηφία να ανήκει στους κλάδους ΠΕ02 (Φιλολόγων), ΠΕ03 (Μαθηματικών) και ΠΕ04 (Φυσικών Επιστημών) όπως φαίνεται στο Διάγραμμα 13 και στο Διάγραμμα 14:
 
 
 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑ
ΕΚΠΑ: Ξεκίνησε το Διεθνές Συνέδριο Ορθόδοξης Θεολογίας το οποίο πραγματοποιείται κάθε 50 χρόνια
Κατά την τελετή έναρξης πραγματοποιήθηκε υποδοχή από τον Χορό Ψαλτών «Οι Μαΐστορες της Ψαλτικής Τέχνης» υπό τη χοραρχία του Καθηγητή του Τμήματος...
ΕΚΠΑ: Ξεκίνησε το Διεθνές Συνέδριο Ορθόδοξης Θεολογίας το οποίο πραγματοποιείται κάθε 50 χρόνια
Πλήρης οδηγός για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας - ΣΔΕ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οριστικοί Πίνακες Κατάταξης Εκπαιδευτικού Προσωπικού, Συμβούλων Σταδιοδρομίας και Ψυχολόγων 2024-2025 από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Και οι  διαθέσιμες ώρες και τμήματα ανά ΣΔΕ και εκτός έδρας τμήματα, σχολικής περιόδου 2024-2025.
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οριστικοί Πίνακες Κατάταξης Εκπαιδευτικού Προσωπικού, Συμβούλων Σταδιοδρομίας και Ψυχολόγων 2024-2025 από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
thranio taksi sxoleio
Αντιδράσεις εκπαιδευτικών στη Χίο για πρόταση μετατροπής Γυμνασίου σε Πρότυπο Σχολείο
Οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν την έντονη αντίθεσή τους αναφορικά με το θέμα του χαρακτηρισμού του σχολείου τους ως Πρότυπου ή Πειραματικού
Αντιδράσεις εκπαιδευτικών στη Χίο για πρόταση μετατροπής Γυμνασίου σε Πρότυπο Σχολείο