Για το ζήτημα των μόνιμων διορισμών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, βασικό αίτημα των κινητοποιήσεων των αναπληρωτών της περασμένης εβδομάδας, τοποθετήθηκε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στο "Κόκκινο".
Συγκεκριμένα τόνισε ότι οι μόνιμοι διορισμοί αποτελούν βασική προτεραιότητα της ηγεσίας του υπουργείου, καθώς το ίδιο "το Εκπαιδευτικό Σύστημα δεν μπορεί να στηριχθεί σε ένα τόσο μεγάλο ποσοστό αναπληρωτών". Παράλληλα ο υπουργός Παιδείας σημείωσε: "Εμείς αυτό που θέτουμε στους θεσμούς και το ξαναθέσαμε και την περασμένη εβδομάδα είναι ότι πρέπει να υπάρξει μια σαφέστατη δέσμευση για διορισμούς για τρία χρόνια, όχια για μία χρονιά τώρα και τελειώσαμε".
"Η δική μας επιδίωξη είναι να έχουμε τη δέσμευση όταν τελειώσει η επιτροπεία", συμπλήρωσε ακόμη ο Κώστας Γαβρόγλου.
Όσον αφορά τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τη συγχώνευση των ΤΕΙ ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν απολύσεις σε προσωπικό, ούτε μείωση εισακτέων, ενώ με τους συμβασιούχους τόνισε ότι έχει υπάρξει δέσμευση ότι το πρόβλημα θα λυθεί και δεν καταργηθεί ο θεσμός.
Για τη δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή ο Κώστας Γαβρόγλου είπε: "Πρέπει να χαιρετήσουμε το αίτημα ως κοινωνία", ένα αίτημα που, όπως τόνισε, "η Διδασκαλική Ομοσπονδία της Ελλάδος το είχε θέσει στον Κωνσταντίνο Καραμανλή το 1957".
Ακόμη είπε: "Μήπως μερικοί στους παιδικούς σταθμούς προτιμούν τα τετράχρονα επειδή δεν θέλουν να έχουν τα μικρότερα παιδιά που είναι η τεράστια υποχρέωσή τους;"
"Είναι πεδίο δόξης αλαμπρό για όλους, όπως υπάρχουν περισσότεροι νηπιαγωγοί να υπάρχουν και περισσότεροι βρεφονηπιοκόμοι", τόνισε ακόμη ο υπουργός.
Ακούστε παρακάτω ολόκληρη τη συνέντευξη του Κώστα Γαβρόγλου στο "Κόκκινο":
Δείτε αναλυτικότερα τα βασικά σημεία της σύνεντευξης του υπουργού Παιδείας:
Προτεραιότητα του Υπουργείου οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών
«Όπως έχουμε επανειλημμένα πει οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών είναι η βασική μας προτεραιότητα, για πάρα πολλούς λόγους. Γιατί ένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να στηριχτεί σε ένα τόσο μεγάλο αριθμό αναπληρωτών. Οι άνθρωποι κάνουν τη δουλειά τους αλλά αν δεν είσαι μόνιμος εκπαιδευτικός δεν μπορείς να λειτουργήσεις με τον τρόπο που είναι εκπαιδευτικά σωστό να λειτουργήσεις. Άρα, και για λόγους εκπαιδευτικούς αλλά και για λόγους κοινωνικούς είναι προτεραιότητά μας. Η εκπαίδευση είναι ο μόνος τομέας στον οποίο δεν έχουν γίνει διορισμοί. Εμείς, λοιπόν, αυτό που θέτουμε στους θεσμούς και το ξαναθέτουμε και το θέσαμε και την περασμένη εβδομάδα είναι να υπάρξει μια σαφέστατη δέσμευση για διορισμούς για τρία χρόνια».
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής: Ούτε απολύσεις πανεπιστημιακών, ούτε μείωση εισακτέων
«Δεν έχουν καμία απολύτως βάση οι ανησυχίες (σ.σ για απολύσεις πανεπιστημιακών). Αυτό θα πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει. Δηλαδή, μόνιμα κάποιοι να τρομοκρατούν κόσμο για θετικές πρωτοβουλίες που παίρνονται και μάλιστα όταν οι πρωτοβουλίες αυτές έχουν την τεράστια συναίνεση των ενδιαφερομένων. Από πού βρήκαν την απόλυση των καθηγητών; Από πουθενά δεν προκύπτει. Ως προς τον αριθμό των εισακτέων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ας περιμένουν ως τις 15 Μαρτίου που ο αριθμός θα ανακοινωθεί. Ούτε απολύσεις, ούτε μείωση των εισακτέων φοιτητών πρόκειται να γίνει. Με τους συμβασιούχους διδάσκοντες των ΤΕΙ έχουμε δεσμευτεί ότι θα βρεθεί λύση. Όπως ξέρετε είναι ένα γενικό πρόβλημα. Εδώ έχουμε ανθρώπους στους οποίους βασίστηκαν, εν πολλοίς, πολλές λειτουργίες των ΤΕΙ, όπως είναι τα εργαστήρια. Έχουμε κάποιες προτάσεις για το πώς θα λύσουμε αυτό το πρόβλημα και περιμένουμε και τις προτάσεις της Διοικούσας Επιτροπής. Είναι σίγουρο ότι θα βρούμε λύσεις για τους συμβασιούχους στους οποίους μάλιστα είμαστε κι ευγνώμονες γιατί μέρος των ήδη αναβαθμισμένων ΤΕΙ –και γι’ αυτό πάμε και στην συνένωση τους με τα Πανεπιστήμια- είναι και λόγω της δικής τους συμβολής».
Δεκάδες χιλιάδες παιδιά μένουν έξω από τους Παιδικούς Σταθμούς
«Εμείς μιλάμε για ένα αίτημα το οποίο 62 χρόνια πριν, το 1957, η Διδασκαλική Ομοσπονδία της Ελλάδος το είχε θέσει στον Κωνσταντίνο Καραμανλή. Και αυτό ήταν το δίχρονο Νηπιαγωγείο. Λέμε, επίσης, όλα τα θετικά που υπάρχουν σε αυτή τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, η οποία, όπως καλά γνωρίζετε, ήταν κι ένα από τα σημαντικότερα αιτήματα της Αριστεράς. Εδώ λοιπόν πρέπει να το χαιρετήσουμε ως κοινωνία το γεγονός ότι μπαίνουμε σε μία διαδικασία ώστε σε τρία χρόνια να γενικευθεί και να γίνει υποχρεωτικό. Τώρα, όπως γνωρίζετε, τα Νηπιαγωγεία είναι στην ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και την ευθύνη την έχουν οι Νηπιαγωγοί. Οι Παιδικοί Σταθμοί είναι στην ευθύνη των Δήμων. Το χειρότερο που θα μπορούσε να γίνει είναι να αρχίσει μία διαμάχη ανάμεσα στους Δήμους και στο Υπουργείο. Ξέρετε γιατί; Γιατί, χιλιάδες δεκάδες παιδιά, δεκάδες χιλιάδες παιδιά μένουν έξω από τους Παιδικούς Σταθμούς. Οι Παιδικοί Σταθμοί δεν έχουν χώρο να βάλουν τα παιδιά αυτά. Και πρέπει να μας πουν –όσοι δημιουργούν αυτό το κλίμα- για ποιο λόγο οι Παιδικοί Σταθμοί δεν παίρνουν τα παιδιά αυτά. Εδώ, λοιπόν, γίνεται μία διαμάχη για το ποιος θα πάρει τα τετράχρονα. Καταλαβαίνετε ότι τα τετράχρονα είναι το πρόβλημα. Μήπως μερικοί στους Παιδικούς Σταθμούς προτιμούν τα τετράχρονα γιατί δεν θέλουν τα μικρότερα παιδιά; Εμείς, λέμε στα νέα ζευγάρια ότι δίνουμε τη δυνατότητα να γίνουν δεκτά και τα μικρότερα παιδιά ώστε να μπορεί η οικογένεια να δει τα άλλα προβλήματα της καθημερινότητάς της. Επιπλέον, με την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής, θα υπάρχουν περισσότεροι Νηπιαγωγοί, θα υπάρχουν και περισσότεροι Βρεφονηπιοκόμοι. Και μάλιστα γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο αναβαθμίζεται και η εκπαίδευση τους. Μέχρι τώρα ήταν τα ΤΕΙ και τώρα την κάνουμε πανεπιστημιακή. Και εδώ θέλω να σας πω άλλο ένα παράλογο της κοινωνίας. Αν με ρωτήσετε εμένα να σας πω τα ακριβή στοιχεία, δηλαδή πόσοι Παιδικοί Σταθμοί αφήνουν τόσα παιδιά έξω, πόσοι εργάζονται σε αυτούς κτλ, θα σας πω έναν αριθμό. Αν ρωτήσετε την Κεντρική Ένωση Δήμων θα σας πει άλλο αριθμό. Σήμερα, λοιπόν, όπως έχουμε συμφωνήσει προφορικά και με τον κύριο Πατούλη, στέλνω μία επιστολή στον πρόεδρο της ΚΕΔΕ, στο Υπουργείο Εσωτερικών, στο Υπουργείο Εργασίας και στην ΕΕΤΑΑ -που είναι για την τοπική αυτοδιοίκηση, ο επιστημονικός φορέας- να συστήσουμε μία ομάδα εργασίας και πριν από οτιδήποτε άλλο, να συμφωνήσουμε στα νούμερα. Δεν μπορεί να μην συμφωνούμε στους αριθμούς. Έχουμε τόσες γεννήσεις, τόσοι κάνουν αίτηση, τόσοι γίνονται δεκτοί, τόσοι μένουν έξω. Όταν συμφωνήσουμε στους αριθμούς, ακριβώς μετά μπορούμε να αρχίσουμε να εφαρμόζουμε αυτή την μεταβατική περίοδο των τριών ετών, μέχρι την ολοκλήρωση της δίχρονης υποχρεωτικής. Άρα, πρώτον είναι υποχρέωση της Πολιτείας. Η Πολιτεία πρέπει να μπορεί να έχει αξιόπιστους εκπαιδευτικούς. Δεύτερον, είναι οι υποχρεώσεις των Δήμων. Τρίτον, είναι ένα τεράστιο θέμα ιδεολογικό και πολιτικό. Πρέπει να πείσουμε τους γονείς να στέλνουν τα παιδιά στις δομές αυτές. Οι γονείς, πολλές φορές, δεν τα στέλνουν και προτιμούν να μένει το παιδί με τη γιαγιά, τη μητέρα, τον πατέρα -αν εργάζεται η μητέρα. Εδώ είναι και μια πρόκληση το πώς θα μιλήσουμε στην κοινωνία. Γιατί το να κοινωνικοποιείται το παιδί είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό πράγμα στη ζωή και, το κυριότερο, οι εκπαιδευτικοί θεσμοί μειώνουν τις ανισότητες, εξαφανίζουν τις ανισότητες. Είναι όλα τα παιδιά μαζί. Είναι όλα τα παιδιά όλων των εθνικοτήτων μαζί. Αυτό είναι μία συγκλονιστική εμπειρία στην αρχή της ζωής ενός παιδιού».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη