Thumbnail
Πανελλαδικές Εξετάσεις

Έχουν παρατηρηθεί λαθεμένες λύσεις που δόθηκαν από φροντιστήρια και δημοσιοποιήθηκαν σε ΜΜΕ όσον αφορά το ερώτημα Δ3 στα Μαθηματικά Προσανατολισμού των Ημερησίων ΓΕ.Λ. Επίσης δεν καλύπτονται από τις λύσεις όλες οι δυνατές περιπτώσεις εναλλακτικών λύσεων.Προτείνω λοιπόν τις λύσεις ων θεμάτων που δόθηκαν από την ομάδα του Mathemaτica.gr  ως τις πλέον αξιόπιστες και διευρυμένες σε πολλές περιπτώσεις. Επίσης παραθέτω λεπτομερή σχόλια για κάθε υποερώτημα θέματος με αναφορά στο σχολικό εγχειρίδιο.

Δείτε τα θέματα στα Μαθηματικά των Πανελλαδικών Εξετάσεων Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής (11-06-2018) μαζί με τις λύσεις τους καθώς και τα θέματα των Μαθηματικών των  ΕΠΑ.Λ. μαζί με τις λύσεις τους.

ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ-ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2018 -ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕ.Λ.

ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ-ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2018-ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΕ.Λ.

ΛΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ -ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ 2018 (Mathematica.gr)

ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΠΑ.Λ. 2018 (Οικονόμου Θανάσης,ΕΠΑ.Λ. Κω)

ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ-ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2018

Γενικό Σχόλιο: Τα θέματα είναι βατά, εντός του πλαισίου της διδακτέας ύλης που περιέχεται στο σχολικό βιβλίο και στις οδηγίες διδασκαλίας και διαχείρισης της διδακτέας ύλης του τρέχοντος έτους. Είναι σαφή και επιστημονικά ορθά. Ελέγχουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης ωστόσο αφήνουν βασικά τμήματα της ύλης χωρίς εξέταση. O διαθέσιμος χρόνος είναι οριακά επαρκής.

Συγκεκριμένα κατά θέμα και υποερώτημα:

Θέμα Α.

Α1. Απόδειξη βασικού θεωρήματος. Είναι στην παράγραφο 2.1 (Κεφάλαιο 2ο) και αποτελεί βασικό εργαλείο της ανάλυσης.

Α2. Ερώτημα που υπάρχει σε σχόλιο του σχολικού βιβλίου (α) και αντιπαράδειγμα στο ίδιο σχόλιο (β) της παραγράφου1.3. που συνοδεύεται από γραφική παράσταση.

Α3. Διατύπωση βασικού θεωρήματος. Στο σχολικό βιβλίο αναφέρεται ως Θεμελιώδες θεώρημα του Ολοκληρωτικού Λογισμού στην παράγραφο 3.5.(3ο Κεφάλαιο)

Α4. Πέντε ερωτήσεις Σωστού-Λάθους που εξετάζουν βασικές γνώσεις θεωρίας χωρίς "παγίδες".Συγκεκριμένα:

α. Απλή .Απαντάται (Λάθος) στοσχήμα της παραγράφου 1.3.(Κεφάλαιο 2ο),

β.   Απαντάται (Λάθος) στο σχόλιο της παραγράφου 2.6. του σχολικού βιβλίου (Κεφάλαιο 2ο).

γ) Γνωστό όριο (Σωστό) απαντάται στην παράγραφο 1.5.(Κεφάλαιο 1ο).

δ) Γνωστή πρόταση. Απαντάται (Σωστό) στην παράγραφο 1.3 (και σχηματικά).

ε) Βασικό συμπέρασμα. Απαντάται (Σωστό) στην παράγραφο 1.2 στην υποενότητα: "Γραφική παράσταση συνάρτησης".

Θέμα Β.

Β1, Β2 και Β3. Άσκηση που εξετάζει βασικές γνώσεις ανάλυσης.Παρόμοιου τύπου ασκήσεις περιέχονται στο σχολικό βιβλίο.  Ενδεικτικά όμοιες ασκήσεις με τα ίδια ερωτήματα είναι: Β1,Β2 και Β4 στην άσκηση 2 ομάδας Α της παραγράφου 2.10. Β3 όμοια με την εφαρμογή της παραγράφου 2.9.(Δεν αλλάζει τίποτα ως προς τη λύση).

Β4. Ζητείται η γραφική παράσταση συνάρτησης ως αποτέλεσμα των συμπερασμάτων που προηγήθηκαν.Έχει ζητηθεί ξανά. Ενδεικτικά όμοιου τύπου ασκήσεις, που ζητούν δηλαδή γραφική παράσταση μετά από μελέτη της συνάρτησης είναι οι εφαρμογές 1, 2 της παραγράφου 2.10 του σχολικού βιβλίου  καθώς και οι ασκήσεις της Α΄ομάδας της παραγράφου 2.10.

Θέμα Γ.

Όλα τα ερωτήματα είναι τμήματα ενός προβλήματος, όχι ιδιαίτερα απαιτητικού που όμως απαιτεί προσοχή ,ορθότητα πράξεων και υπολογισμών. Το σχολικό βιβλίο υποστηρίζει σε κάποιο βαθμό προβλήματα. Το Γ3 πιο απαιτητικό ερώτημα.Υπάρχει ίδια άσκηση στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας στην σελίδα 47 (Άσκηση 6). Επίσης είναι όμοια σε δομή με την άσκηση 5 της παραγράφου 1.2 του σχολικού βιβλίου και η οποία επαναλαμβάνεται με τα ίδια σχεδόν ερωτήματα όπου στη θέση του τετραγώνου υπάρχει ισόπλευρο τρίγωνο.

Θέμα Δ. ( Η συνάρτηση της άσκησης αυτής είναι αυτή της άσκησης 2 Ομάδας Β της παραγράφου 2.8 . του σχολικού βιβλίου).

Δ1. Είναι το ερώτημα της άσκησης 2 Ομάδας Β της παραγράφου 2.8 . του σχολικού βιβλίου.

Δ2. Συμπληρωμένο το ερώτημα της άσκησης 2 Ομάδας Β της παραγράφου 2.8. του σχολικού βιβλίου. Απαιτεί προσοχή, βαθύτερη γνώση της ανάλυσης .

Δ3. Φαινομενικά απλό. Χρειάζεται τεκμηρίωση. Απαιτητικό ερώτημα.

Δ4. Απαιτητικό ερώτημα και ίσως χρονοβόρο αν δεν επιλεγεί ο σωστός τρόπος.

Καραγιάννης Ιωάννης Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου Γ.Μαύρου 2, 6ος όροφος 85100 Ρόδος τηλ: 2241364848 fax: 22413 64868

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 28/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

siriza_skitsa_gov.gr_.jpg
Διχασμός στρατηγικής στη Νέα Αριστερά – «Χωρίς αποκλεισμούς» συμμαχίες ή στροφή αριστερά;
Πολιτικός διάλογος στη Νέα Αριστερά - Ο Χαρίτσης για «αλλαγή», ο Σακελλαρίδης για «αξιοπιστία»
Διχασμός στρατηγικής στη Νέα Αριστερά – «Χωρίς αποκλεισμούς» συμμαχίες ή στροφή αριστερά;
ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Ο πόλεμος μπαίνει στη σχολική τάξη
Ποιος υπουργός προτείνει την καθιέρωση μιας ειδικής διδακτικής ώρας όπου θα συζητούνται «πιθανά σενάρια απειλής» και τρόποι ορθής προετοιμασίας για...
Ο πόλεμος μπαίνει στη σχολική τάξη
ryanair.jpg
Ryanair: Το αστείο που γύρισε μπούμερανγκ – Οργισμένες αντιδράσεις από Έλληνες επιβάτες
Το «χιούμορ» της αεροπορικής εταιρείας για όσους χειροκροτούν στις προσγειώσεις προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων
Ryanair: Το αστείο που γύρισε μπούμερανγκ – Οργισμένες αντιδράσεις από Έλληνες επιβάτες