Thumbnail
Ο Σύλλογος Διδασκόντων στα σχολεία πρέπει να περιλαμβάνει όλους τους εκπαιδευτικούς με οποιαδήποτε σχέση εργασίας.

Σύμφωνα με τις νέες οδηγίες του υπουργείου Παιδείας οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί αποκλείονται από τη διαδικασία επιλογής υποδιευθυντών σχολείων και υπευθύνων τομέων εργαστηριακών κέντρων.

Αυτό το απαράδεκτο γεγονός του διαχωρισμού μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, σύμφωνα με το alfavita.gr, έρχονται να καταγγείλουν οι εκπαιδευτικοί της Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Διαβάστε πιο κάτω το κείμενο που έφτασε στο alfavita.gr και με το οποίο οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν την ανησυχία τους πως αυτές οι διαδικασίες δεν είναι καθόλου αθώες:

Το Υπουργείο Παιδείας εφαρμόζοντας απαρέγκλιτα τις οδηγίες του ΟΟΣΑ, με το νόμο 4547/2018 εκτός των άλλων προχώρησε στον καθορισμό της διαδικασίας επιλογής υποδιευθυντών σχολείων και υπευθύνων τομέων εργαστηριακών κέντρων και άλλαξε το πλαίσιο της επιλογής τους.

Το Δ. Σ.  της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ αναφορικά με το ζήτημα της επιλογής υποδιευθυντών   θεωρεί απαράδεκτη και καταγγέλλει τη ρύθμιση του ισχύοντος νόμου με την οποία αποκλείονται από τη διαδικασία οι αναπληρωτές/-τριες συνάδελφοί μας(!)

 Οι αναπληρωτές συνάδελφοί μας αποτελούν οργανικό και συστατικό κομμάτι των Συλλόγων Διδασκόντων και επιβάλλεται να έχουν λόγο για όλα τα θέματα που συζητά και αποφασίζει ο σύλλογος των διδασκόντων. Στην πραγματικότητα η δημιουργία ενός σώματος διαφορετικού από το σύλλογο διδασκόντων (στη συγκεκριμένη περίπτωση του σώματος των μονίμων) παραβιάζει καθοριστικά την αντίληψη για τη δημοκρατική λειτουργία της σχολικής μονάδας και ανοίγει διάπλατα το δρόμο για την ακύρωση του συλλόγου διδασκόντων και την αντικατάστασή του από όργανα διάφορα από το σύνολο των εκπαιδευτικών. Η παραπάνω ρύθμιση είναι και παράνομη μια και ο σύλλογος διδασκόντων ορίζεται από το άρθρο 11 στοιχείο ΣΤ΄ του νόμου 1566/1985 και εκεί αναγράφεται ρητά ότι «ο σύλλογος διδασκόντων αποτελείται από όλους τους διδάσκοντες στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, άρα και τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς». Το άρθρο αυτό δεν έχει καταργηθεί από καμία επόμενη νομοθεσία με αποτέλεσμα το άρθρο 3 της Υπουργικής Απόφασης Φ.361.22/39/159736/Ε3 να είναι γι’ αυτό το λόγο παράνομο. Η συγκεκριμένη ρύθμιση για την επιλογή των υποδιευθυντών με συνεδρίαση μόνο από το σώμα των μονίμων εκπαιδευτικών επαναφέρει στη μνήμη μας τις αρνητικά φορτισμένες ημέρες της «έκφρασης γνώμης» - αξιολόγησης των υποψηφίων Διευθυντών. (2017) που ζητήθηκε από τους συλλόγους των διδασκόντων, εν είδει  αξιολόγησης των υποψηφίων Διευθυντών, στην οποία το σωματείο μας, εκφράστηκε και τοποθετήθηκε αρνητικά.

Στον προαναφερόμενο νόμο αλλά και στην εφαρμοστική Υπουργική απόφαση Φ.361.22/39/159796/Ε3 δεν καθορίζεται η μυστική ψηφοφορία ως διαδικασία επιλογής, όπως ίσχυσε στην τελευταία επιλογή, αλλά εισάγονται αξιολογικά κριτήρια με βάση τα οποία διαμορφώνει την πρότασή του ο σύλλογος διδασκόντων. Επιπλέον δεν διατυπώνεται με σαφήνεια ότι η πρόταση του συλλόγου είναι δεσμευτική για το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο (τα μέλη του ΠΥΣΔΕ συν ένας (1) συντονιστής εκπαιδευτικού έργου συν ένας (1) εκπαιδευτικός με δεκαπενταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία) που αποφασίζει και προτείνει στον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Το ΔΣ της Γ΄ ΕΛΜΕ –Θ εκτιμά ότι οι διαδικασίες αυτές ούτε αθώες είναι, ούτε αποσκοπούν στη δημοκρατική λειτουργία των σχολικών μονάδων. Απεναντίας προσπαθούν να «εκπαιδεύσουν» τους εκπαιδευτικούς στην κουλτούρα αξιολόγησης και υποταγής και να εισάγουν με πλάγιο τρόπο την κυρίαρχη πολιτική αντίληψη του ασφυκτικού ιδεολογικού ελέγχου της εκπαίδευσης από τη μία, και της «αυτονομίας» του σχολείου, από την άλλη.

Η επιλογή θέσπισης θέσης υποδιευθυντή/υποδιευθύντριας (ή δεύτερου υποδιευθυντή/υποδιευθύντριας) σε ορισμένα σχολεία, που καλύπτουν τα αριθμητικά πλέον όρια : 120 & 270 μαθητές, αν και φαίνεται ως θετικό μέτρο, δεν απαντά ουσιαστικά στα διοικητικού – γραφειοκρατικού χαρακτήρα προβλήματα λειτουργίας των σχολικών μονάδων γι αυτό συνεχίζουμε να διεκδικούμε:

  • Σύλλογο Διδασκόντων κυρίαρχο όργανο διοίκησης με μέλη ΟΛΟΥΣ τους εκπαιδευτικούς (με οποιαδήποτε σχέση εργασίας) που συνεδριάζει σε τακτά χρονικά διαστήματα και αποφασίζει με δημοκρατία και παιδαγωγική ελευθερία για ΟΛΑ τα ζητήματα του σχολείου και της διδασκαλίας.
     
  • Συντονιστή/διευθυντή εκλεγμένο από το Σύλλογο Διδασκόντων (ανακλητός, χωρίς προνόμια, με ορισμένη θητεία, ίσος μεταξύ ίσων, ο οποίος θα εκπροσωπεί το Σύλλογο Διδασκόντων προς τα έξω και θα λογοδοτεί στο Σύλλογο),
  • Υποδιευθυντή/βοηθός Συντονιστή εκλεγμένο με τον ίδιο τρόπο,
     
  • Σύσταση θέσεων γραμματειακής υποστήριξης σε όλα τα Σχολεία της χώρας, θέσεις οι οποίες θα μπορούσαν να καλυφθούν είτε από συναδέλφους εκπαιδευτικούς που λόγω προβλημάτων υγείας αδυνατούν να προσφέρουν εκπαιδευτικό έργο είτε από διοικητικούς υπαλλήλους που θα προσληφθούν για το λόγο αυτό.

Στη βάση αυτή καλούμε:

  • Το ΥΠΠΕΘ να πάψει να διαχωρίζει το σώμα των εκπαιδευτικών σε μόνιμους και αναπληρωτές αναγνωρίζοντας και κατοχυρώνοντας ίσα δικαιώματα για αναπληρωτές και μόνιμους εκπαιδευτικούς και να πάρει πίσω την απαγόρευση συμμετοχής των αναπληρωτών.
  • Τους συλλόγους διδασκόντων να εκφράσουν με κάθε τρόπο την διαφωνία τους για τον αποκλεισμό των αναπληρωτών συναδέλφων.
     
  • το Δ. Σ. της ΟΛΜΕ να πάρει θέση επί του συγκεκριμένου θέματος προασπίζοντας τα συλλογικά όργανα του σχολείου που είναι οι σύλλογοι διδασκόντων με όλα τα τους τα μέλη.
  • Το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο να υιοθετήσει πλήρως τις προτάσεις των συλλόγων.
  • Τους συναδέλφους που θα επιλεγούν, να ασκούν τις αρμοδιότητές τους με συναδελφικό και δημοκρατικό τρόπο λαμβάνοντας υπόψη την αγωνιστική ιστορία του κλάδου και τις θέσεις του σωματείου, χωρίς να ξεχνούν ότι ουσιαστικά έχουν εκλεγεί από τον σύλλογο διδασκόντων.

Τέλος, δηλώνουμε ότι με τη μαζική και συλλογική μας δράση θα ακυρώσουμε για μια ακόμα φορά κάθε απόπειρα να δοθεί ρόλος αξιολογητή στο θεσμό των διευθυντών και υποδιευθυντών. Υπενθυμίζουμε ότι έχουμε ενεργή απόφαση απεργίας-αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και ατομικής αξιολόγησης του ν. 4547/2018

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                  Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Γιάννης Λαθήρας                                             Νίκος   Παλάντζας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Χριστούγεννα
Πώς γιορτάζονται τα Χριστούγεννα ανά τον κόσμο; Από τα μεξικάνικα «Las Posadas», στα ιαπωνικά… KFC και το νορβηγικό grøt
Άλλοι τα γιορτάζουν επί 130 ημέρες, άλλοι νηστεύοντας και άλλοι… σερφάροντας στη θάλασσα. Πώς γιορτάζουν τα Χριστούγεννα από Φιλιππίνες μέχρι Μεξικό;...
Πώς γιορτάζονται τα Χριστούγεννα ανά τον κόσμο; Από τα μεξικάνικα «Las Posadas», στα ιαπωνικά… KFC και το νορβηγικό grøt