Κι όμως δεν χρειαζόταν να φτάσουμε ως εδώ. Δεν χρειαζόταν να αναστατωθεί τόσος κόσμος. Να κλείσουν σχολές. Να γίνουν πορείες και διαδηλώσεις. Να εκδοθούν ψηφίσματα και να γραφούν τόσα πολλά, από τόσους πολλούς, σχετικούς και άσχετους.
Αν και μόνο αν λειτουργούσε σωστά η διαβούλευση και είχε δοθεί χρόνος για εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων, που θα οδηγούσε σε ένα αθλητικό νομοσχέδιο, προϊόν ειλικρινούς διαλόγου μεταξύ όλων των εμπλεκομένων πλευρών. Αντίθετα ,φτάσαμε στο σημείο να θεωρείται από τον Υφυπουργό Αθλητισμού, ότι όλος αυτός ο θόρυβος και η αναστάτωση είναι επιθυμητά, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες ζυμώσεις για την σύνθεση του νόμου.
Επιτρέψτε μου να πω ότι δεν συμφωνώ. Νομίζω ότι όλα αυτά δείχνουν προχειρότητα και βιασύνη. Είναι τραγελαφικό να υποστηρίζει ο Υφυπουργός ότι έπρεπε να μην μείνει πέτρα πάνω σε πέτρα στο χώρο της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού, για να φτάσει μόλις χτες να παραδεχτεί ότι το ψήφισμα ΣΕΦΑΑ Σερρών, περιέχει μια εξαιρετική πρόταση. Δεν θα φτάναμε εδώ λοιπόν, αν εξαρχής έμπαιναν ως βάση συζήτησης οι προτάσεις αυτές, οι οποίες είχαν τεθεί υπόψην του, αλλά τότε και πριν την κινητοποίησή μας, δεν τις θεωρούσε εξαιρετικές. Μπορούσε επομένως, ξεκινώντας από τη βάση των προτάσεων αυτών και μέσα από την αμοιβαία σύνθεσή τους με αντιπροτάσεις, να τις βελτίωνε για να φτάσει να φέρει στη διαβούλευση ένα νομοσχέδιο, το κατά δύναμιν, κοινά αποδεκτό, παρά το απαράδεκτο που αποσύρθηκε.
Κανείς δεν αμφισβητεί ότι έπρεπε να μπει μία τάξη στο χάος του χώρου, όπου ο καθένας δηλώνει ότι θέλει, βάζει μία φόρμα και κάνει τον προπονητή, χωρίς κανέναν έλεγχο και χωρίς να υπάρχουν δια νόμου θεσπισμένα κριτήρια και προϋποθέσεις. Άλλο αυτό όμως και άλλο η ισοπέδωση, άλλο η εξίσωση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και του πτυχίου με σεμιναριακού τύπου από ιδιωτικά ΙΕΚ χορήγηση βεβαιώσεων σπουδών. Ποιους σκοπούς άραγε εξυπηρετούσε αυτή η προσέγγιση του αποσυρθέντος νομοσχεδίου, όσο και αν ο Υφυπουργός προσπαθεί να πείσει τον εαυτό του και τον κόσμο, ότι όσοι κρίνουν δεν έχουν καταλάβει τι διάβασαν. Δεν υπάρχει ούτε ένας (αριθμός 1) που να υποστηρίζει ότι δεν απαιτείται να υπάρχει μία ιεράρχηση και διαβάθμιση της σπουδαιότητας των ρόλων στην εκγύμναση, ανάλογη με την σοβαρότητα των αντίστοιχων σπουδών. Δηλαδή να υπάρχει μία αξιακή ιεράρχηση, με κορυφαίο τον πτυχιούχο ΣΕΦΑΑ και στη βάση της πυραμίδας τον κάτοχο του τίτλου από ΙΕΚ ή από άλλο φορέα. Τι πιο απλό και λογικό από αυτό;
Στο σημείο αυτό, ας μου επιτραπεί πρώτον, μία παρατήρηση με τη μορφή της κριτικής και δεύτερον, η κατάθεση μιας πρότασης που μπορεί να εισαχθεί νομοτεχνικά στο νομοσχέδιο.
Η παρατήρηση: Διατυπώνεται από την πλευρά κάποιων Καθηγητών ΣΕΦΑΑ, με τη μορφή ερώτησης, η απορία, για ποιο λόγο να μην κατοχυρώνεται και ο πτυχιούχος ΣΕΦΑΑ, όπως κατοχυρώνεται ο δικηγόρος, ο ιατρός, ο μηχανικός, ο φαρμακοποιός, ακόμα και ο εκπαιδευτικός. Έχω τη γνώμη ότι αυτό δεν μπορεί να ισχύσει, για τον απλούστατο λόγο, ότι οι παραπάνω επαγγελματίες, για να φτάσουν να απολαύσουν την αντίστοιχη κατοχύρωση του επαγγέλματός τους, μετά τη λήψη πτυχίου, περνούν μακρόχρονο, σχεδόν δίχρονο δοκιμαστικό στάδιο άσκησης στο επάγγελμα, δίνουν τελικές εξετάσεις, οι δε εκπαιδευτικοί εξετάζονται υπό την εγκυρότητα και την εγγύηση του ΑΣΕΠ και κατόπιν λαμβάνουν άδεια πλήρους εξάσκησης επαγγέλματος ή διορίζονται. Αυτό το στάδιο δεν υφίσταται, όπως για όλους τους πτυχιούχους και για τους πτυχιούχους ΣΕΦΑΑ. Μόλις αποφοιτήσουν είναι απλά κάτοχοι πτυχίου, όπως ο φιλόλογος, ο φυσικός, ο μαθηματικός κλπ χωρίς να ασκούν κάποιο επάγγελμα, με άδεια εξάσκησης που τους χορηγήθηκε κατόπιν άσκησης, δοκιμασίας και εξετάσεων. Ανεξαρτήτως αν, όπως γίνεται σήμερα, κάνουν τον προπονητή σε διάφορα ομαδικά και ατομικά αθλήματα ή γυμναστήρια. Την ανάγκη επαγγελματικής κατοχύρωσης στο χώρο την δημιουργεί η πολυπλοκότητα και το πλήθος των αθλημάτων και αγωνισμάτων, στα οποία εμφανίζονται, με κίνδυνο για τη δημόσια υγεία, διάφοροι εμπειρικοί γυμναστές, χωρίς επαρκείς ή και καθόλου σπουδές και ονοματίζονται από διάφορους επιχειρηματίες - εργοδότες, προπονητές, βοηθοί, εκπαιδευτές, γυμναστές κλπ. Αντίθετα, δεν μπορεί να υπάρξει εμπειρικός δικηγόρος, ιατρός, εκπαιδευτικός κλπ μόνο και μόνο επειδή δηλώνει τέτοιος.
Η πρόταση, δικαίωμα του καθενός να την θεωρήσει σχετική ή άσχετη. Πάντως, νοιώθω την υποχρέωση να την καταθέσω, έστω και αν τα προσόντα και η ιδιότητά μου, δεν το δικαιολογούν: Έχω τη γνώμη ότι, για το εν γένει νοικοκύρεμα του χώρου, απαιτείται ένας νόμος που θα κάνει ιεράρχηση βάσει αντίστοιχων σπουδών και πλήρη διαχωρισμό με ευδιάκριτα τα τυπικά προσόντα για τους προπονητές, τους εκπαιδευτές και τους βοηθούς τους. Κάθε αθλητικός οργανισμός, σωματείο, επιχείρηση γυμναστηρίου και άλλα, να υποχρεούται να απασχολεί τουλάχιστον έναν πτυχιούχο ΣΕΦΑΑ, ως προπονητή και υπεύθυνο για την ασφαλή εκγύμναση των αθλουμένων. Οι πτυχιούχοι ΣΕΦΑΑ να παίρνουν τον τίτλο του προπονητή του αντίστοιχου αθλήματος, μόνο με το πτυχίο τους και την ειδίκευσή τους σε αυτό. Όλοι οι υπόλοιποι να περνούν ένα δοκιμαστικό στάδιο, τουλάχιστον ετήσιας διάρκειας στην προπόνηση του αθλήματος, υπό την καθοδήγηση και την επίβλεψη του προπονητή – πτυχιούχου ΣΕΦΑΑ και κατόπιν να περνούν την βάσανο των εξετάσεων με την φροντίδα και την διενέργεια μιας επιτροπής Καθηγητών ΣΕΦΑΑ, τις οποίες, αν περάσουν επιτυχώς, τότε και μονό τότε να τους απονέμεται ο τίτλος, αρχικά του βοηθού εκπαιδευτή και κατόπιν με το πέρας κάποιου χρονικού διαστήματος, του εκπαιδευτή και τέλος του βοηθού προπονητή. Εάν επιθυμεί να προβιβαστεί σε προπονητή, να του δίνεται η δυνατότητα εισαγωγής, άνευ εξετάσεων, στο δεύτερο έτος τον ΣΕΦΑΑ και αποφοιτώντας, να μπορεί να γίνει προπονητής.
Έτσι και το πτυχίο ΣΕΦΑΑ, δεν θα χάνει την αξία του, αλλά και όλοι οι υπόλοιποι θα κατοχυρώνονται επαγγελματικά, η δε άσκησή τους, υπό την καθοδήγηση πτυχιούχου ΣΕΦΑΑ, αλλά και η τελική εξέτασή τους από επιτροπή Καθηγητών ΣΕΦΑΑ, θα παρέχει τα εχέγγυα για την ασφαλή άσκηση και εκγύμναση των αθλουμένων.
Σε τελική ανάλυση πιστεύω ότι απαιτείται να δοθεί αρκετός χρόνος ακόμα, για να σχεδιαστεί συγκροτημένα και ορθά ένα νομοσχέδιο, με την φιλοσοφία που απαιτείται, για τον εξορθολογισμό του χώρου, την εξαφάνιση του χάους που κυριαρχεί και την επαγγελματική κατοχύρωση που νοείται μόνο με την δια νόμου θέσπιση κριτηρίων και προσόντων, για κάθε επαγγελματία του χώρου.
Δεν κατανοώ, εγώ τουλάχιστον και θέλω να πιστεύω και πολλοί άλλοι, τη βιασύνη του Υφυπουργού για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη