Thumbnail
Ομιλία στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΙΤΤΕΡ(Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής ΣΑΚΕΑ): Καλησπέρα, να πούμε ότι για παραπάνω από μια δεκαετία οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται ή επιθυμούν να εργαστούν στο χώρο της δευτεροβάθμιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ενεργούν έχοντας ως βάση  ένα συγκεκριμένο προσοντολόγιο. Μέχρι σήμερα έχει παραμείνει ουσιαστικά αμετάβλητο με εξαίρεση κάποιες τροποποιήσεις που έχουν γίνει κατά καιρούς σχετικές με τη βαρύτητα που δίνετε σε συγκεκριμένα πάντα κριτήρια. Το προσοντολόγιο αυτό κινείται στη λογική της απόκτησης προϋπηρεσίας σε δομές ειδικής αγωγής σε συνδυασμό πάντα με ακαδημαϊκούς κύκλους, δηλαδή διδακτορικά, μεταπτυχιακά στην ειδική αγωγή, προσόντα τα οποία είναι αδιαμφισβήτητα τα πλέον απαραίτητα για να ανταποκριθεί ο ή η εκπαιδευτικός στις ανάγκες  και τις απαιτήσεις αυτής της ιδιαίτερης  εκπαιδευτικής πραγματικότητας.

Το Υπουργείο Παιδείας λοιπόν αφού πρώτα μας έδωσε στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής ένα προσοντολόγιο χωρίς κανένα δισταγμό, όταν το 2016 με το νόμο του κ. Φίλη επέτρεψε την ελεύθερη είσοδο μόνιμων συναδέλφων στις δομές της ειδικής αγωγής χωρίς καμία αντίστοιχη προϋπηρεσία ή ακαδημαϊκή κατάρτιση, έρχεται αυτή τη στιγμή να ανακοινώσει την πρόθεσή του για μόνιμους διορισμούς στην ειδική αγωγή, δημοσιοποιώντας και θέτοντας σε διαβούλευση στις 24.12.2018 ένα σύστημα διορισμών με κριτήρια εντελώς διαφορετικά από αυτά που περιλαμβάνονταν στα μέχρι τώρα νομοσχέδια και στις εγκυκλίους που αφορούν την ειδική αγωγή επικαλούμενου τις προσταγές του ΑΣΕΠ και την ύπαρξη του οποίου θυμήθηκε προσφάτως.

Πιο συγκεκριμένα υπηρετώντας πιστά τη λογική  που επιβάλλει ένα ατελείωτο και βασανιστικό κυνήγι τίτλων και πτυχίων, το Υπουργείο απαξιώνει την προϋπηρεσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής εφόσον πρώτον θέτει όριο και ταβάνι στην προϋπηρεσία. Δεύτερον, δίνει τη δυνατότητα στους συναδέλφους της γενικής παιδείας να μεταφέρουν την προϋπηρεσία τους στην ειδική αγωγή με προαπαιτούμενο την κατοχή του μεταπτυχιακού τίτλου, ο οποίος ψάχνει ξεκάθαρα τα νέα θύματα ανάμεσα σε χιλιάδες συναδέλφους του πίνακα γενικής, οι οποίοι πολύ εύλογα θα σπεύσουν να αποκτήσουν τίτλους εξειδίκευσης στην ειδική αγωγή με την ελπίδα μιας επαγγελματικής αποκατάστασης. Ταυτόχρονα με την κίνηση αυτή εμπαίζει απροκάλυπτα  τους νέους συναδέλφους με εξειδίκευση, αλλά χωρίς προϋπηρεσία στην ειδική αγωγή, αφού από αυτούς δεν κατάφεραν  να διοριστούν τώρα, θα δυσκολευτούν να ανταγωνιστούν στο μέλλον τους συναδέλφους της γενικής παιδείας που θα αποφασίσουν φυσικά να μεταπηδήσουν στην ειδική εκπαίδευση έχοντας ήδη πολλούς μήνες προϋπηρεσίας.

(Συνέχεια ομιλίας κυρίας ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΡΙΤΤΕΡ, Αντιπροέδρου του Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής ΣΑΚΕΑ)

Παράλληλα απαξιώνεται και η ακαδημαϊκή εξειδίκευση στην ειδική αγωγή από τη στιγμή που το Υπουργείο συνυπολογίζει τίτλους από μεταπτυχιακά και δεύτερα πτυχία σε αδιευκρίνιστα πλήρως αντικείμενα, μέχρι και σεμινάρια και ξένες γλώσσες. Όλα αυτά αθροιστικά και σε συνδυασμό με μία εντελώς αυθαίρετη μοριοδότηση του βασικού πτυχίου υπερβαίνουν κατά πολύ την ανώτατη εξειδίκευση στην ειδική αγωγή το διδακτορικό δίπλωμα, ανατρέποντας τα επί σειρά ετών δεδομένα για χιλιάδες εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής.

Τέλος, θα θέλαμε να πούμε ότι η παρούσα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, όπως και οι προηγούμενες, αρνείται να δώσει οριστική λύση στο θέμα των κοινωνικών κριτηρίων. Από τη μία ο συνυπολογισμός κριτηρίων δεν έχει επιστημονική βάση και δεν μπορεί να λειτουργεί τιμωρητικά αφήνοντας εκτός συναδέλφους που δεν τα έχουν, ενώ από την άλλη τα κριτήρια αυτά έχουν εδραιωθεί με νόμους και έχουν προσμετρηθεί σε προκηρύξεις πολλάκις στο παρελθόν. Σε μία προσπάθεια βέβαια των εκάστοτε κυβερνήσεων να κάνουν κοινωνική πολιτική.

Ο Σύλλογος των Αναπληρωτών Καθηγητών ζητά την άμεση απόσυρση του συστήματος διορισμού που είχε τεθεί σε ανοιχτή διαβούλευση και καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να τηρήσει την υπόσχεσή του για ουσιαστικό διάλογο με επιστημονικούς συλλόγους και ενώσεις το συντομότερο δυνατόν πριν την οριστική απόφαση για τον τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ο οποίος φυσικά και θα καθορίζει το μελλοντικό τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών συναδέλφων που δεν θα καταφέρουν να μονιμοποιηθούν μετά την  ολοκλήρωση των διορισμών.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»