Thumbnail
Με την ελπίδα ότι η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του υπουργείου θα κατανοήσει την ορθότητα των επισημάνσεών μας και θα ασπαστεί το δίκαιο των επιχειρημάτων μας, εύχομαι σύντομα να προβεί στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις για την, όσο το επιτρέπουν οι παρούσες συνθήκες, άρτια διεκπεραίωση των αγώνων έστω και την ύστατη ώρα

Πριν λίγες ημέρες εκδόθηκε η με αριθμό 9941/Δ5 υπουργική απόφαση του υπουργείου Παιδείας με θέμα: «Συμπλήρωση, τροποποίηση και αντικατάσταση κεφαλαίων στην με αριθμό 190677/Δ5/10-11-2016/Φ.Ε.Κ. 3754/τ. Β’/2016 υπουργική απόφαση» για τους σχολικούς αγώνες.

Στην αρχή σκέφτηκα: «Ωραία, η διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του υπουργείου μελετάει την κατά το δυνατόν αρτιότερη διοργάνωση των φετινών σχολικών αγώνων και μεριμνά για την τροποποίηση και συμπλήρωση των ισχυουσών διατάξεων, με σκοπό την βελτίωση της διαδικασίας». Κάτι όμως «δεν μου κάθονταν καλά», όπως λέμε και αναγκάστηκα να διαβάσω ξανά και ξανά το κείμενο της παραπάνω υπουργικής απόφασης τροποποίησης και συμπλήρωσης, προκειμένου να διακρίνω τι με «ενοχλούσε». Πιστέψτε με ένας συνάδελφος, που δεν έχει εντρυφήσει στα θέματα αυτά και δεν έχει ασχοληθεί και με την διοικητική μέριμνα του αντικειμένου του Σχολικού Αθλητισμού, πιθανόν να μην εντόπιζε τίποτε το μεμπτό, σε σημείο που να με κάνει να σκεφτώ: «Δεν μπορεί κάποιο λάθος έγινε, ίσως και να μην το κατάλαβαν και να τους διέφυγε, κάποιος ίσως θα πρέπει να τους το επισημάνει».

Τότε και μετά από πολύ και ώριμη σκέψη, σκέφτηκα να δημοσιοποιήσω τα «πορίσματα» της μελέτης και της σκέψης μου, γεγονός που μου το επιβάλλει κιόλας η θεσμική ιδιότητά μου ως «πρεσβευτή», οργανωτική συντονίστρια της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, δηλαδή ως κάποια υπό τύπου ή εν είδει επιστημονικού εκπροσώπου των συναδέλφων μου εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής, που θα επιφορτιστούν με την διεξαγωγή και διεκπεραίωση των σχολικών αγώνων.

Ιδού τα «ευρήματά» μου: Στο τέλος της παραπάνω υπουργικής απόφασης αναφέρεται επί λέξει ότι: «…16.2.4 Γ΄ Τελική Φάση Final Four. Η διοργανώτρια Ο.Ε.Σ.Α.Δ. υποχρεούται κατά τη διεξαγωγή κάθε αγώνα ομαδικού αθλήματος της Γ΄ τελικής φάσης (Final Four) των Πανελληνίων Αγώνων Λυκείων, να ορίζει: α) Επιτροπή Ενστάσεων…. β) Επιτροπή Εφέσων, αποτελούμενη από: Τον α’ αντιπρόεδρο της διοργανώτριας Ο.Ε.Σ.Α.Δ. (καθηγητή Φυσικής Αγωγής ΠΕ11 υπεύθυνο Φυσικής Αγωγής της Δ.Δ.Ε.) έναν, κατά προτεραιότητα ανά άθλημα, καθηγητή ή εκπαιδευτή διαιτησίας του αθλήματος ή τεχνικό σύμβουλο με ειδικές γνώσεις στο άθλημα ή καθηγητή ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα στο άθλημα, ο οποίος ορίζεται από την διοργανώτρια Ο.Ε.Σ.Α.Δ. και έναν Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής από την Περιφερειακή Διεύθυνση στην οποίαν υπάγεται η διοργανώτρια Ο.Ε.Σ.Α.Δ…».

Επιτρέψτε μου να εξηγήσω με απλά λόγια, χρησιμοποιώντας ένα υποθετικό σενάριο, τι σημαίνουν τα παραπάνω περιεχόμενα στην τροποποιητική υπουργική απόφαση: Ας δεχτούμε υποθετικά ότι η Ο.Ε.Σ.Α.Δ. της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καλαμάτας είναι η διοργανώτρια της τελικής φάσης (final four) των αγώνων της καλαθόσφαιρας των Λυκείων, στην οποία μάλιστα μετέχει και ομάδα Λυκείου της ίδιας πόλης, της Καλαμάτας. Σύμφωνα με τα παραπάνω η ίδια Ο.Ε.Σ.Α.Δ. από την Καλαμάτα θα πρέπει να συγκροτήσει την Επιτροπή Ενστάσεων, η οποία θα εκδικάζει σε πρώτο βαθμό τις ενστάσεις για αντικανονική συμμετοχή, για παράβαση κανονισμών, για πλαστοπροσωπία κλπ, αλλά η ίδια Ο.Ε.Σ.Α.Δ., της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καλαμάτας, θα πρέπει να συγκροτήσει και την επιτροπή Εφέσεων !!!, η οποία θα εκδικάζει, σε δεύτερο βαθμό, ΚΑΙ τις εφέσεις κατά των αποφάσεων των επιτροπών ενστάσεων.

Φανταστείτε τώρα, έχοντας υπόψην και την μοριοδότηση των κατακτήσεων των πρωταθλημάτων των σχολικών αγώνων για την εισαγωγή στα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. (άρθρο 38 του Ν. 4115/2013 περί επιβραβεύσεων διακριθέντων αθλητών), τι πιέσεις θα ασκούνται στην Επιτροπή Ενστάσεων αλλά κυρίως στην Επιτροπή Εφέσεων που θα συγκροτείται από την ίδια διοργανώτρια Ο.Ε.Σ.Α.Δ., από τοπικούς «παράγοντες» (π.χ. δημοτικούς άρχοντες, τοπικούς βουλευτές, ντόπιους επιχειρηματίες κλπ) στο υποθετικό παράδειγμά μας της πόλης της Καλαμάτας, προκειμένου να έχουν οι ενδεχόμενες ενστάσεις και οι εφέσεις του τοπικού Λυκείου ευνοϊκό αποτέλεσμα και σε ποιού είδους «ανεπηρέαστες και αδέκαστες» κρίσεις επί των ενστάσεων και κυρίως των εφέσεων, θα καταλήξουν.

Εγώ να δεχτώ ότι είτε δεν θα υπάρξουν οι παραπάνω πιέσεις είτε θα υπάρξουν, αλλά οι ντόπιες, από την διοργανώτρια Ο.Ε.Σ.Α.Δ. επιτροπές ενστάσεων και εφέσεων δεν θα «υποκύψουν» και δεν θα επηρεαστούν από αυτές. Ερωτώ: Οι υπόλοιποι συμμετέχοντες στους αγώνες και στην τελική φάση, θα το πιστέψουν ή θα ψιθυρίζεται και θα αφήνεται να εννοηθεί, για διαφόρους ακόμα και ιδιοτελείς λόγους και αιτίες, ότι υπήρξαν εύνοιες υπέρ της τοπικής σχολικής ομάδας; Αυτό θα μπορούσε από κάποιον να χρησιμοποιηθεί ακόμα και για δικαιολογία αγωνιστικής αποτυχίας, οφειλόμενη σε «εξωαγωνιστικούς λόγους». Δυστυχώς γνωρίζουμε εμείς από τέτοια στην χώρα μας.

Ποιος λοιπόν ο λόγος να μπαίνουμε στην παραπάνω διαδικασία αμφισβητήσεων και ερίδων από την αρχή και να μην ξεκαθαρίζονται ορισμένα πράγματα εν τη γενέσει τους, προκειμένου να μην έχουμε κακοπροαίρετη κριτική και σχολιασμούς; Ακόμα και ο πρωτοετής φοιτητής της Νομικής σχολής γνωρίζει ότι, όταν μία υπόθεση εκδικάζεται σε πρώτο βαθμό από μία επιτροπή και εκδίδεται απόφαση, η έφεση κατά της απόφασης αυτής εκδικάζεται από μία εντελώς αποστασιοποιημένη και άσχετη με την πρώτη επιτροπή δικαιϊκή Αρχή, που εξασφαλίζει τα εχέγγυα δίκαιης και ανεπηρέαστης κρίσης. Ένα χτυπητό παράδειγμα: Ποτέ ένα κακούργημα δεν εκδικάζεται από τα Δικαστήρια του τόπου όπου τελέστηκε, προκειμένου να μην υπάρξει ούτε και υπόνοια επηρεασμού της δικαστικής κρίσης από την τοπική κοινωνία.

Θα μπορούσε λοιπόν η αρμόδια διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του υπουργείου να εισηγηθεί και να εκδοθεί η παραπάνω υπουργική απόφαση με την παραπάνω πρόνοια: Οι εφέσεις κατά των αποφάσεων των επιτροπών ενστάσεων, τουλάχιστον για την τελική φάση των αγώνων (final four), να εκδικάζονται κεντρικά και στον ανώτατο διοικητικό βαθμό, από μία επιτροπή εφέσεων που θα συγκροτείται από την Κ.Ο.Ε.Σ.Α.Δ., δηλαδή από την Κεντρική Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αγώνων, με την συμμετοχή και την επιμέλεια και του προϊσταμένου Φυσικής Αγωγής του υπουργείου, γεγονός που θα εξασφάλιζε αφενός την ανεπηρέαστη και δίκαιη κρίση των εφέσεων επί των αποφάσεων των επιτροπών ενστάσεων και αφετέρου την απομάκρυνση οποιωνδήποτε, έστω και σκέψεων, για επηρεασμό από τους έχοντες έννομο ή ακόμα και μη νόμιμο συμφέρον.

Δεν γνωρίζω που να αποδώσω αυτή την αβλεψία, ελπίζω σε παραδρομή και όχι σε φυγοπονία, υπό την έννοια «φύγε κακό από τα μάτια μου», που να ασχολούμαστε τώρα με εφέσεις που καίνε, ας «βγάλει το φίδι από την τρύπα» η διοργανώτρια Ο.Ε.Σ.Α.Δ.. Επειδή όμως είμαι εκ φύσης άνθρωπος καλοπροαίρετος και έχω την ίδια γνώμη και για όλους τους συνανθρώπους και συνεργάτες μου, θεωρώ ότι, μέσα στον μεγάλο φόρτο εργασίας της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής του υπουργείου, δεν είναι κακό, τους διέφυγε αυτή η, σημαντική όμως, λεπτομέρεια. Ποτέ δεν είναι αργά, ειδικά για γραφειοκρατικής και διαδικαστικής φύσεως θέματα. Μπορεί η διεύθυνση Φυσικής Αγωγής να διορθώσει το σφάλμα και να εισηγηθεί την έκδοση διορθωτικής υπουργικής απόφασης, με την οποία θα ανατίθεται η εκδίκαση των εφέσεων, τουλάχιστον της τελικής φάσης (final four) στην Κ.Ο.Ε.Σ.Α.Δ..

Αυτό όμως για το οποίο εκφράζω την αγωνία, έχοντας αυτήν την υποχρέωση που απορρέει και από την θεσμική μου θέση ως οργανωτική συντονίστρια της Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α. για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μήπως είναι αργά, είναι ο «πυκνός» χρόνος της διεξαγωγής των Σχολικών Αγώνων. Με λίγα λόγια, έχω τον φόβο μήπως η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του υπουργείου έχει αργήσει σε μεγάλο βαθμό να προκηρύξει τους σχολικούς αγώνες προκειμένου να αρχίσουν ήδη να διεξάγονται.

Εξηγούμαι: Ειδικά για το ποδόσφαιρο, που είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα λόγω σημαντικής σωματικής καταπόνησης, οι τελικοί αγώνες του Παγκοσμίου σχολικού πρωταθλήματος διεξάγονται στο Βελιγράδι της Σερβίας, από τις 6 Απριλίου έως τις 14 Απριλίου 2019. Πότε θα προλάβουν να διεξαχθούν οι εσωτερικοί σχολικοί αγώνες στην Ελλάδα και να αναδειχθεί η πρωταθλήτρια ομάδα που θα μας εκπροσωπήσει; Όμως και στην καλαθοσφαίριση (μπάσκετ) τα πράγματα δεν είναι καλύτερα: Οι τελικοί αγώνες διεξάγονται στο Ηράκλειο Κρήτης από τις 12 Απριλίου έως τις 20 Απριλίου 2019. Και στην πετοσφαίριση (βόλεϊ) είναι πολύ σύντομα η τελική φάση: Διεξάγεται στο Πόρε της Κροατίας από τις 30 Μαρτίου έως τις 6 Απριλίου 2019.

Ειδικά στο ποδόσφαιρο στην χώρα μας, συμμετέχουν στους σχολικούς αγώνες περίπου χίλιες διακόσιες (1.200) ομάδες αγοριών λυκείων κάθε χρόνο. Κάθε πότε πρέπει να γίνονται αγώνες, δηλαδή πόσο συχνά, προκειμένου να προλάβουμε; Πόση σωματική καταπόνηση πρέπει να «δοκιμάσουν» οι μαθητές των λυκείων μας, για να «βγουν» οι αγώνες και να μην γίνουμε ρεζίλι; Από την άλλη πάλι, έχει σκεφτεί κανένας «αρμόδιος» από την Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής την καταπόνηση του οργανισμού σε παιδιά ηλικίας 16-18 χρονών; Ποια από αυτά μπορούν να ανταπεξέλθουν σε απανωτά παιχνίδια; Κάποιος θα πρέπει να σκεφτεί σοβαρά το ενδεχόμενο, μακρυά από εδώ, να υπάρξουν σοβαροί τραυματισμοί, αν όχι τίποτε χειρότερο, όπως πριν από κάποια χρόνια, που και πάλι είχαν διοργανωθεί οι σχολικοί αγώνες με προχειρότητα και μεγάλη καθυστέρηση.

Έχει «μαλλιάσει η γλώσσα μας» να το λέμε, αλλά δεν θα σταματήσουμε να το λέμε: Οι σχολικοί αγώνες θα πρέπει να διοργανώνονται έγκαιρα και ιδανικά να ξεκινούν κάθε χρόνο κατά τον εορτασμό της Παγκόσμιας ημέρας σχολικού αθλητισμού τον μήνα Οκτώβριο. Λέγε – λέγε δεν μπορεί κάποιος, με ικανότητες και όρεξη για δουλειά και με υπεύθυνη θέση, θα βρεθεί για να ασπαστεί το δίκαιο και την ορθότητα των ισχυρισμών μας και των προτροπών μας. Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι με προσόντα και το κυριότερο με εμπειρία, που υπηρετούν και υπηρέτησαν στο παρελθόν τον χώρο της Φυσικής Αγωγής και του Σχολικού Αθλητισμού, σε όλα τα επίπεδα, σε επίπεδο Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής του υπουργείου, αλλά και σε Περιφερειακό και σε επίπεδο Διευθύνσεων Εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα, που και προσόντα έχουν και εμπειρία διαθέτουν, αλλά, το κυριότερο, έχουν την αγάπη και την όρεξη για αυτό που κάνουν και πάντα έκαναν και επιθυμούν την πρόοδό του, με όλες τους τις δυνάμεις.

Στο χέρι των αρμοδίων είναι να τους εντοπίσουν και να τους ενεργοποιήσουν.

Με την ελπίδα ότι η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του υπουργείου θα κατανοήσει την ορθότητα των επισημάνσεών μας και θα ασπαστεί το δίκαιο των επιχειρημάτων μας, εύχομαι σύντομα να προβεί στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις για την, όσο το επιτρέπουν οι παρούσες συνθήκες, άρτια διεκπεραίωση των αγώνων έστω και την ύστατη ώρα.

*Ολυμπία Ζαραμπούκα εκπαιδευτικός MSc Φυσικής Αγωγής 
Οργανωτική Συντονίστρια Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α. Κεντρικής Μακεδονίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες