ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ 8,
ΤΕΤΑΡΤΗ 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ΩΡΑ 1-2ΜΜ
Τη στιγμή που διακηρύσσεται η «ευαισθησία» για τα προσφυγόπουλα και την ένταξή τους στο ελληνικό σχολείο, η πολιτική στο ζήτημα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης όχι μόνο δεν διαμορφώνει ένα πλαίσιο για ουσιαστικές λύσεις, αλλά συνεχώς οξύνει τη διάσταση μεταξύ των πραγματικών αναγκών και των λύσεων που (δεν) δίνονται.
Στόχοι του διαπολιτισμικού σχολείου είναι η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας αλλά και η διδακτική στήριξη σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, ώστε να διευκολύνεται η ομαλή προσαρμογή και η παραμονή στο εκπαιδευτικό σύστημα των μαθητών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, των μαθητών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και των προσφυγοπαίδων.
Στα 34 έτη λειτουργίας των διαπολιτισμικών σχολείων της Θεσσαλονίκης θα έπρεπε να έχει ήδη διαμορφωθεί ένα ευέλικτο σχήμα θεσμικής και διδακτικής παρέμβασης για τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό υποβάλλουμε τα παρακάτω αιτήματα.
Ζητάμε:
- Την έγκριση ολιγομελών τμημάτων γενικής παιδείας και κατευθύνσεων σε Γυμνάσιο και Λύκειο
- Την κατά προτεραιότητα διδασκαλία σε αυτά ή στα τμήματα υποδοχής από τους οργανικά ανήκοντες μονίμους εκπαιδευτικούς του σχολείου, οι οποίοι έχουν επιλεγεί βάσει ειδικών προσόντων και έχουν μακρόχρονη εμπειρία στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Οι τάξεις υποδοχής να λειτουργούν κατά βάση με μόνιμο προσωπικό.
- Τη θεσμοθέτηση του ήδη υπάρχοντος δίωρου γλωσσικής ενίσχυσης όλων των τάξεων του Διαπολιτισμικού Λυκείου
- Την εισαγωγή ενισχυτικού τύπου διδασκαλίας και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο
- Την εξασφάλιση κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού για όλα τα γνωστικά αντικείμενα
- Την άμεση στελέχωση του σχολείου με εκπαιδευτικούς στις ειδικότητες στις οποίες υπάρχουν ελλείψεις επί σειρά ετών
- Την ενίσχυση του σχολείου με ειδικό συμβουλευτικό προσωπικό (διερμηνείς – μεταφραστές, ψυχολόγους)
- Την τοποθέτηση μόνιμου διοικητικού προσωπικού (γραμματέων) για τη διεκπεραίωση του αυξημένου γραφειοκρατικού φόρτου των σχολείων.
- Την επίλυση του κτηριακού προβλήματος (ακαταλληλότητα του κτηρίου και έλλειψη αιθουσών, γυμναστηρίου, αίθουσας εκδηλώσεων για δύο σχολεία)
- Την υψηλότερη χρηματοδότηση (από κρατικούς φορείς)
- Την τροποποίηση του ισχύοντος τρόπου ηλεκτρονικής εγγραφής μαθητών στο σχολείο εξαιτίας ποικιλίας προβλημάτων που έχουν ανακύψει (διαρκής ροή εισερχόμενων ή μετεγγραφόμενων μαθητών στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, έλλειψη ΑΦΜ, δυσκολία στην ορθή καταχώριση των στοιχείων κλπ.)
Βάσει όλων των παραπάνω, προκύπτει η ανάγκη άμεσης θεσμοθέτησης νέου νομοθετικού πλαισίου για τη λειτουργία της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στη βαθμίδα του Λυκείου.
Ζητάμε
Άμεσα συνάντηση με τον Υπεύθυνο του Γραφείου του Πρωθυπουργού και τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και δέσμευση του για άμεση επίλυση των παραπάνω προβλημάτων με βάση την ιδιαιτερότητα του σχολείου (χαμηλότατο έως μηδενικό ποσοστό Ελλήνων μαθητών/-τριών σε σχέση με τα άλλα σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης) και το σημαντικό έργο που επιτελεί.
Τους καλούμε να παραστούν στην εκδήλωση διαμαρτυρίας στο χώρο των σχολείων και να ενημερωθούν για τη λειτουργία και τα προβλήματα των σχολείων, την Τετάρτη 10 Απριλίου 1-2 μμ.
Η Πρόεδρος Ο Γραμματέας
Δέσποινα Δάσιου Δημήτρης Καραμανλής
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη