Thumbnail

Στην αρχή της σχολικής χρονιάς υπήρξαν εξαγγελίες από το Υπουργείο Παιδείας πως θα καλυφθούν τα κενά στα σχολεία από την αρχή και κατά την τρέχουσα σχολική περίοδο θα υπάρξει «κανονικότητα» στη λειτουργία τους. Πολλές φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους επισημάναμε την ύπαρξη κενών στα σχολεία, τις εκατοντάδες χαμένες διδακτικές ώρες και την άνιση μεταχείριση των μαθητών. Ωστόσο, τα στοιχεία από τους διορισμούς των αναπληρωτών εκπαιδευτικών μέχρι σήμερα στην περιοχή μας αποκαλύπτουν περίτρανα πως η περίφημη «κανονικότητα» αποτέλεσε περισσότερο μύθο παρά πραγματικότητα.

Στην περιοχή της Αχαΐας με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς και κατά την πρώτη φάση διορισμού αναπληρωτών εκπαιδευτικών (5/9/2018) προσλήφθηκαν συνολικά 231 εκπαιδευτικοί (126 Γενικής Αγωγής, 72 Ειδικής Αγωγής, 9 ΖΕΠ, 12 Παράλληλης Στήριξης και 12 ΑΜΩ Γενικής Αγωγής). Στη συνέχεια και κατά τις 11 φορές που έγιναν προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών μέχρι το Μάρτιο προσλήφθηκαν σταδιακά άλλοι 232 εκπαιδευτικοί (49 Γενικής Αγωγής, 128 Ειδικής Αγωγής, 11 ΖΕΠ, 36 Παράλληλης Στήριξης και 8 ΑΜΩ Γενικής Αγωγής).   

Από αυτά τα στοιχεία προκύπτει πως από τα διαπιστωμένα κενά από την πλευρά της Διοίκησης, που υπήρχαν στην έναρξη της σχολικής χρονιάς καλύφθηκε εξαρχής με την πρόσληψη αναπληρωτών μόνο το 50% αυτών. Τα υπόλοιπα καλύφθηκαν σταδιακά σε μεταγενέστερο χρόνο. Η άποψη η δική μας στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο ήταν πως τα πραγματικά κενά ήταν περισσότερα και δυστυχώς προσπεράστηκαν με διάφορες μεθοδεύσεις (π.χ. υπερπληθή τμήματα, μετακινήσεις εκπαιδευτικών κ.λπ.)  

Είναι φανερό, λοιπόν, πως οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς ταλαιπώρησαν για μεγάλο χρονικό διάστημα τα σχολεία και συντέλεσαν στην υποβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου στους μαθητές. Η «κανονικότητα» στα σχολεία δεν μπορεί κάθε φορά να είναι ένα επικοινωνιακό εργαλείο, αλλά έχει να κάνει με την κατοχύρωση του αυτονόητου σε μια πολιτισμένη χώρα. Ευθύνη της πολιτείας είναι οι εκπαιδευτικοί που απαιτούνται για την απρόσκοπτη λειτουργία του κάθε σχολείου να βρίσκονται όλοι στις θέσεις τους με το πρώτο φθινοπωρινό χτύπημα του κουδουνιού.


Τάσος Σταυρογιαννόπουλος,

Πρόεδρος Συλλόγου Δ/Ν Πάτρας,

Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αχαΐας

Διαβάστε επίσης στο alfavita.gr

Μοριοδοτούμενο εξ αποστάσεως σεμινάριο του Παν.Πελοποννήσου: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης

Σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών: Λάβε 4 μόρια με ECDL εξ αποστάσεως

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
panepistimio aigaiou
Αύριο 25 Νοεμβρίου ξεκινούν τα προγράμματα του Παν.Αιγαίου για εκπαιδευτικούς
Που εστιάζουν τα εξ αποστάσεως μοριοδοτούμενα προγράμματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου που ξεκινούν αύριο και αφορούν όλους τους εκπαιδευτικούς - Έχουν...
Αύριο 25 Νοεμβρίου ξεκινούν τα προγράμματα του Παν.Αιγαίου για εκπαιδευτικούς