Thumbnail
ΣΕΠΕ Αμαρουσίου

Κήρυξη στάσεων εργασίας και αποκλεισμός του χώρου των σεμιναρίων

«Ψηφίσαμε τις νέες δομές αυτοαξιολόγησης των σχολείων. Καταργήσαμε ένα τιμωρητικό προεδρικό διάταγμα, το 152, δήθεν αξιολόγηση, δεν ήταν αυτό, ήταν αυτό που μας λέγανε, γιατί ρε παιδιά δεν αξιολογείτε, διώξτε κάποιους και μετά να δείτε τι ωραία θα είναι τα πράγματα. Δεν πάει έτσι. Εδώ πρέπει να δούμε οι σχολικές μονάδες πως συζητάνε τον προγραμματισμό τους, πως τον αξιολογούνε στο τέλος και πως αξιολογούν αυτούς που είναι εκεί για να τους βοηθάνε». 

Γαβρόγλου, ομιλία στη Βουλή, 17/12/18

«Είναι προφανές ότι οι ιθύνοντες του Υπουργείου έχουν λάβει υπόψη τα διδάγματα από το παρελθόν. Οι προτάσεις της ΑΔΙΠΠΔΕ και του ΙΕΠ υποδεικνύουν μια βαθμιαία προσέγγιση για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης μεταξύ Υπουργείου και εκπαιδευτικών πριν από την εισαγωγή ενός πιο ολοκληρωμένου συστήματος αξιολόγησης».

OECD, Education for a bright future in Greece, April 19, 2018, p. 158

Με την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης 1816/ΓΔ4 για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να ξεκλειδώσει άμεσα τις διαδικασίες αξιολόγησης που προβλέπει ο νόμος 4547/2018 για τις νέες δομές και να επιτεθεί σε όλο το μέτωπο της εκπαίδευσης: Αξιολόγηση και ανταγωνισμός των σχολείων από τη μία πλευρά, αξιολόγηση και ανταγωνισμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών από την άλλη. Σε αυτή την κατεύθυνση, έχουν ξεκινήσει τα σεμινάρια επιμόρφωσης των συντονιστών. Στην Α΄ Διεύθυνση Αθήνας τα σεμινάρια αυτά διεξάγονται στις 26-28 Μαρτίου.

Με βάση τις δηλώσεις Γαβρόγλου και την πρόσφατη έκθεση του Ο.Ο.Σ.Α. (βλ. παραπάνω), αντιλαμβανόμαστε ότι το υπό προώθηση πλαίσιο αξιολόγησης είναι μεταβατικό και πρωταρχικό στόχο έχει τη διαμόρφωση κουλτούρας αξιολόγησης, την αποδοχή της αξιολόγησης από το εκπαιδευτικό σώμα, που αποτελεί βασική προϋπόθεση για την προώθηση ενός πιο «ολοκληρωμένου μοντέλου αξιολόγησης» εκπαιδευτικών και σχολείων. Πως αντιλαμβάνεται ο ΟΟΣΑ αυτό το μοντέλο αξιολόγησης; Πρόκειται για μια νέα μορφή απόλυτου επιθεωρητισμού όπου ο διευθυντής θα έχει το δικαίωμα να επιθεωρεί τον εκπαιδευτικό ακόμα και κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, θα έχει τη δυνατότητα να προσλαμβάνει και να απολύει το προσωπικό του σχολείου, ενώ χαρακτηριστικά επισημαίνεται ότι η νομοθεσία σήμερα δεν δίνει τη δυνατότητα για αξιολόγηση και «απομάκρυνση των αδύνατων εκπαιδευτικών από το επάγγελμα» (βλ. έκθεση ΟΟΣΑ, σ.72). Και ταυτόχρονα, προβάλλει την ανάγκη για μια άμεση σύνδεση της αξιολόγησης κάθε σχολικής μονάδας με την αυτονόμηση της λειτουργίας της. Συμπέρασμα: η μέθοδος προσέγγισης είναι διαφορετική αλλά ο στόχος μένει ίδιος. 

Έτσι, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ επιδιώκει σήμερα να πετύχει ότι δεν πέτυχαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και να ανοίξει το δρόμο ώστε οι επόμενες κυβερνήσεις να προωθήσουν σκληρότερα μοντέλα αξιολόγησης που θα περιλαμβάνουν και την ατομική αξιολόγηση. 

Όμως, το εκπαιδευτικό κίνημα, όπως απέδειξαν και οι μαχητικές και μαζικές διαδηλώσεις του Γενάρη, έχει την ικανότητα εδώ και 25 χρόνια να ακυρώνει τα σχέδιά τους. Ήδη, σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται οι Σύλλογοι Π.Ε. της Β΄ Αθήνας, με τις αποφάσεις τους για τη δυναμική ακύρωση του σεμιναρίου για την επιμόρφωση σχετικά με την αξιολόγηση των Συντονιστών του 2ου ΠΕΚΕΣ Αττικής στις 15, 16 και 17 Απριλίου 2019, με κάλεσμα στους συντονιστές να απέχουν και παροχή συνδικαλιστικής κάλυψης.

Συνεχίζουμε την υπεράσπιση του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

  • Να αποσυρθεί ο ν. 4547/2018 και η Υ.Α. 1816/ΓΔ4 της αξιολόγησης.

  • Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.

  • Κηρύσσουμε απεργία – αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης που προβλέπει ο ν.4547/18 και η Υπουργική Απόφαση 1816 /ΓΔ4/11-1-2019. Καλούμε όλες και όλους τις/τους συναδέλφους, όλους τους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων ευθύνης του Συλλόγου μας σε καθολική συμμετοχή στην απεργία – αποχή. Η αξιολόγηση δεν θα περάσει. 

  • Καλούμε σε συντονισμό Συλλόγων ΠΕ – ΕΛΜΕ σε ημερομηνία που θα καθοριστεί μετά από συνεννόηση του προεδρείου με τα υπόλοιπα εκπαιδευτικά σωματεία. 

  • Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να κηρύξει απεργία – αποχή από την αξιολόγηση.

  • Μπλοκάρουμε – Ακυρώνουμε τα σεμινάρια επιμόρφωσης για την αξιολόγηση των συντονιστών της Β΄ Αθήνας, στις 15, 16, 17 Απριλίου με στάσεις εργασίας και δυναμικές κινητοποιήσεις.

  • Για την επιτυχία της κινητοποίησης και τη διευκόλυνση συμμετοχής των συναδέλφων, το Δ. Σ. του Σ. Ε. Π. Ε. Αμαρουσίου κηρύσσει μία έως τρεις ώρες στάσεις εργασίας για τις τρεις πρώτες ώρες της πρωινής ζώνης, στις 15, 16 και 17 Απρίλη. Με το παρόν έγγραφο ενημερώνουμε και την Β΄ Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας για την κήρυξη της στάσης εργασίας.

Καλούμε σε μαζική συμμετοχή στη συγκέντρωση 15 – 16 – 17 Απρίλη 2019, 8 π.μ., στην έδρα του 2ου ΠΕΚΕΣ Αττικής – Έλλης 3 Χαλάνδρι 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paidi-tileorasi.jpg
Hikikomori: Πώς να το αναγνωρίσετε το σύνδρομο που δημιουργεί γενιές απομονωμένων ανθρώπων
Αυτός ο όρος λοιπόν, που μεταφράζεται ως “τραβιέμαι προς τα μέσα” ή “είμαι περιορισμένος”, φαίνεται πλέον να είναι κάτι περισσότερο από μια απλή τάση
Hikikomori: Πώς να το αναγνωρίσετε το σύνδρομο που δημιουργεί γενιές απομονωμένων ανθρώπων