μητροπολίτης_άνθιμος_αλεξανδρουπόλεως
«Τα σχολεία μας δεν χρειάζονται ούτε κατηχητές ούτε απολογητές» τόνισε σε μήνυμά του ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος

Ψύχραιμα τοποθετήθηκε ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως αυτή την φορά λόγω των  αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών και τις τελευταίες εξελίξεις.

Αφού διαμηνύσει ότι «τα σχολεία μας δεν χρειάζονται ούτε κατηχητές ούτε απολογητές», ο Μητροπολίτης τονίζει πως  «τα σχολεία μας χρειάζονται εμπνευσμένους καθηγητές, επιστήμονες Θεολόγους που θα διδάσκουν ένα μάθημα γνώσης, ένα μάθημα πολιτισμού, ένα μάθημα σύμφωνα με τα επιστημονικά και παιδαγωγικά πρότυπα, ένα μάθημα ως μια άσκηση αγάπης με τα μάτια στραμμένα στον κόσμο και όχι στον εαυτό μας»,

«Είναι πολύ εύκολο να κρίνει κάποιος την απόφαση του ΣτΕ. Είναι, όμως, πολύ πιο δύσκολο να κατανοήσει ότι η απόφαση αυτή αποτελεί απάντηση σε συγκεκριμένα ερωτήματα που έθεσαν συγκεκριμένα πρόσωπα ή σωματεία με τον τρόπο που εκείνοι αντιλαμβάνονται τα πράγματα», σημειώνει ο μητροπολίτης και αναφέρεται στις ευθύνες των θεολόγων, των μητροπολιτών, του πρώην υπουργού Παιδείας, των αρχιερέων και της Ένωσης Αθέων.

«Η απόφαση του ΣτΕ ανήκει πλέον στην ιστορία. Τώρα η ευθύνη βρίσκεται και πάλι στα χέρια εκείνων των θεσμών που δεν κατάφεραν να βρουν τις λύσεις μέσα από έναν ειλικρινή και ψύχραιμο διάλογο στη βάση της επιστήμης της Θεολογίας και της Παιδαγωγικής με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε στα δικαστήρια. Το πώς θα λειτουργήσει στην πράξη η απόφαση του ΣτΕ θα εξαρτηθεί από το πώς θα εφαρμοστεί. Πολιτεία, Εκκλησία και Θεολόγοι μπορούν και πρέπει να διασώσουν ένα μάθημα θρησκευτικών που θα σέβεται την θρησκευτική παράδοση του τόπου, θα ανταποκρίνεται στα σύγχρονα παιδαγωγικά και επιστημονικά πρότυπα και δεν θα στοχεύει στην κατήχηση αλλά στην παροχή γνώσης για την πίστη της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων που έχει διαμορφώσει καθοριστικά τον ελληνικό πολιτισμό και την ταυτότητα του έθνους μας.

Τα σχολεία μας δεν χρειάζονται ούτε κατηχητές ούτε απολογητές. Χρειάζονται εμπνευσμένους καθηγητές, επιστήμονες Θεολόγους που θα διδάσκουν ένα μάθημα γνώσης, ένα μάθημα πολιτισμού, ένα μάθημα σύμφωνα με τα επιστημονικά και παιδαγωγικά πρότυπα, ένα μάθημα ως μια άσκηση αγάπης με τα μάτια στραμμένα στον κόσμο και όχι στον εαυτό μας. Αλλά κοιτάμε προς τα έξω έχοντας πρώτα μάθει ποιοι είμαστε και τι σημαίνει αυτό που είμαστε. Ίσως αυτό το ταξίδι στο μάθημα των θρησκευτικών, να μπορούσαμε να το φανταστούμε όπως τα ταξίδια των ναυτικών μας. Ταξιδεύουν σ’ όλον τον κόσμο γνωρίζοντας θρησκείες, πολιτισμούς και γλώσσες αλλά δεν χάνονται και γυρίζουν πάντα στην πατρίδα τους πιο πλούσιοι και ισχυροί γιατί έμαθαν να κάνουν το σταυρό τους από την κοιλιά της μάνας τους, μιλούν την ίδια γλώσσα με αυτή που μιλούσε ο Οδυσσέας και προσεύχονται στην Παναγιά και στον Άι Νικόλα.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει μια ιστορική, μια προσωπική ευθύνη. Ας μην σκεφθεί το πρόσκαιρο πολιτικό κόστος ή όφελος αλλά ας αποφασίσει με την καρδιά και το νου αναλογιζόμενη όχι τις επόμενες εκλογές αλλά την επόμενη γενιά».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

gripi-meth-800x460.jpg
Εκπαιδευτικός αγωνίζεται για τον γιο της – Πάσχει από αυτοάνοση εγκεφαλίτιδα με φαρμακοανθεκτικές επιληπτικές κρίσεις
Έκκληση για οικονομική υποστήριξη της εκπαιδευτικού από την ΕΛΜΕ Λήμνου-Αγίου Ευστρατίου
Εκπαιδευτικός αγωνίζεται για τον γιο της – Πάσχει από αυτοάνοση εγκεφαλίτιδα με φαρμακοανθεκτικές επιληπτικές κρίσεις
louketo-sxoleio.jpg
Υποβάθμιση σχολείου: «Για να γίνει μείωση προσωπικού το σχολείο μας επιστρέφει δεκαετίες πίσω»
«Για να γίνει μείωση προσωπικού, τα παιδιά μας αντιμετωπίζονται ως αριθμοί, οι τάξεις συνενώνονται και τα σχολεία όπως το δικό μας οδηγούνται...
Υποβάθμιση σχολείου: «Για να γίνει μείωση προσωπικού το σχολείο μας επιστρέφει δεκαετίες πίσω»