Της Χρύσας Βαϊνανίδη
Κλειστά παραμένουν τα σχολεία της Αργιθέας ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Αιτία η έλλειψη εκπαιδευτικών που δημιουργεί τεράστια προβλήματα στις ορεινές ή απομακρυσμένες περιοχές και τα νησιά της χώρας μας, οδηγώντας μαθητές και γονείς σε αδιέξοδο.
Η Αργιθέα βρίσκεται βορειοδυτικά του Νόμου Νομού Καρδίτσας, στην καρδιά της ηπειρωτικής Ελλάδας, η οποία σύμφωνα με τους κατοίκους αποτελεί «μια ξεχωριστή περιοχή με τις δικές της ιδιαιτερότητες και δυσκολίες» - ιδιαίτερη περιοχή όπως τα Σφακιά, ο Πύργος, η Κίμωλος και άλλες περιοχές στις οποίες τα κενά των εκπαιδευτικών δίνουν την αίσθηση εγκατάλειψης στους κατοίκους και δείχνουν την έλλειψη ενδιαφέροντος από την πλευρά της Πολιτείας.
«Η Αργιθέα δεν είναι τόπος δεύτερης κατηγορίας και τα παιδιά μας δεν είναι παιδιάς ενός κατώτερου Θεού» τονίζουν δημοτικές αρχές της Αργιθέας και γονείς, απευθύνοντας έκκληση στο υπουργείο Παιδείας να δοθεί άμεσα λύση προκειμένου να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του Νηπιαγωγείου Αργυρίου και του δημοτικού σχολείου Ανθηρού που παραμένουν μέχρι σήμερα παραμένουν κλειστά.
«Διανύουμε την τέταρτη εβδομάδα από την έναρξη των μαθημάτων και οι υπεύθυνοι, σηκώνουν ακόμα τα χέρια ψηλά, επικαλούμενοι διάφορους υπηρεσιακούς λόγους και διαβεβαιώνοντας πως έχουν προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να μπούμε στη διαδικασία να αναζητήσουμε εμείς τους υπαίτιους του αδιεξόδου που έχει δημιουργηθεί. Αυτό είναι καθήκον άλλων. Όταν όλοι σε κάθε ευκαιρία διατείνονται ότι στηρίζουν τις ορεινές και μειονεκτικές περιοχές, χαρακτηρίζοντας μάλιστα ήρωες τους γονείς που επέλεξαν να παραμείνουν στον τόπο τους, είναι αντιφατικό να τους οδηγούν με τις πράξεις τους στην εγκατάλειψη της περιοχής» αναφέρει σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο δήμαρχος της περιοχής, Ανδρέας Στεργίου.
«Είναι αλήθεια πως η ιδιαίτερη πατρίδα μας αποτελεί μια ξεχωριστή περιοχή με τις δικές της ιδιαιτερότητες και δυσκολίες. Αυτό όμως δε σημαίνει πως θα πληρώνει μόνιμα το μάρμαρο σε όλα τα επίπεδα» δηλώνει χαρακτηριστικά και συνεχίζει «σε μια εποχή, μάλιστα, όπου υπάρχουν χιλιάδες άνεργοι εκπαιδευτικοί, θεωρούμε αδιανόητο να αδυνατεί η πολιτεία να επιλύσει ένα τόσο σοβαρό και ευαίσθητο πρόβλημα. Η ανοχή μας είναι μηδενική. Διεκδικώντας τα αυτονόητα και εκφράζοντας όλους τους γονείς, τους μαθητές αλλά και τους Αργιθεάτες συνολικά, απαιτούμε την άμεση στελέχωση των σχολείων μας με τους ανάλογους εκπαιδευτικούς. Αρκετά με τους εμπαιγμούς στο κολοσσιαίας σπουδαιότητας ζήτημα με τα σχολεία μας».
Ακολουθεί και η ανακοίνωση του δημοτικού συμβούλου και πρόεδρου της σχολικής επιτροπής Κώστα Γραμμένου:
Πριν ξεκινήσω να γράφω την παρακάτω διαμαρτυρία στάθηκε δύσκολο να ιεραρχήσω ποια από τις πολλές σοφές και λαϊκές φράσεις θα ταίριαζε καλύτερα στην περίπτωση: «Τί είχες Γιάννη τι είχα πάντα», «όπου φτωχός και η μοίρα του κλπ» ή την αισιόδοξη φράση του Ουγκώ «Εκεί που ανοίγει ένα σχολείο, κλείνει μια φυλακή!».
Δεν ήταν εξάλλου στις προθέσεις μου, για ένα τέτοιο απλό φαινομενικά και αυτονόητο ζήτημα, να φτάνουμε σήμερα στην έσχατη λύση της επίκλησης της Τέταρτης Εξουσίας, για να αποδοθεί το δίκαιο και μάλιστα σε μαθητές. Αν και αποδεικνύεται, ότι μάλλον, ούτε η τέταρτη εξουσία έχει πλέον τη δύναμη αυτή.
Αναφέρομαι φυσικά στο γεγονός της μη λειτουργίας ακόμη των σχολείων της Αργιθέας (Δημοτικό Ανθηρού, Νηπιαγωγείο Αργυρίου. Το Νηπιαγωγείο Ανθηρού, θέλουμε να ελπίζουμε, ότι θα μπει; πλέον στην κανονικότητα από σήμερα 7 Οκτωβρίου 2019). Τα τεκταινόμενα είναι γνωστά. Το θέμα, μετά την καλοπροαίρετη ανοχή, που επέδειξαν, γονείς και Δημοτική αρχή το πρώτο διάστημα, στη συνέχεια κι αφού λύση δεν βρισκόταν, δημοσιοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Δημοτικής Αρχής και του Δημάρχου Ανδρέα Στεργίου και έγινε θέμα σε κεντρικά δελτία ειδήσεων και εκπομπές καναλιών με Πανελλήνια εμβέλεια, σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης κλπ. Έτσι σήμερα δεν μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι δεν το γνωρίζει..
Γι αυτό δεν θα αναφερθώ στα αυτονόητα (λόγια όμως!), όπως λειτουργία σχολείων, ίδιες ευκαιρίες μάθησης σε όλους τους μαθητές, στήριξη περιοχής, υποχρεώσεις Πολιτείας, ιδιαιτερότητα περιοχής (ορεινή και μειονεκτική την έχει χαρακτηρίσει η ιδία η Πολιτεία!!! άρα έπρεπε να δείξει ιδιαίτερη προσοχή!!!), πληθώρα αδιόριστων εκπαιδευτικών και τόσοι και τόσοι άλλοι λόγοι.
Επίσης δεν θα μπούμε στη διαδικασία να αναζητήσουμε εμείς τους υπεύθυνους (πρόσωπα) της κατάστασης. Αυτό είναι καθήκον άλλων. Σίγουρα υπάρχουν, αν όχι ευθύνες, ολιγωρία και όχι καλός συντονισμός. Ας αποτελέσει αυτό μάθημα και για το μέλλον και ανάλογες περιπτώσεις.
Η σημασία της δημόσιας αυτής παρέμβασης, πέρα από τη δικαιολογημένη κραυγή διαμαρτυρίας και για το ότι δεν υπάρχει καμιά, μέχρι σήμερα, επίσημη ενημέρωση των γονέων και του Δήμου από τους αρμόδιους για το θέμα, σκοπό έχει:
- Να κάνει έκκληση σε ΟΛΟΥΣ τους αρμοδίους: Πολιτεία, Εκκλησία, Υπουργό Παιδείας, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Βουλευτές, ΔΟΕ, ΜΜΕ κλπ να δώσουν ιδιαίτερη σημασία για άμεση λύση στο πρόβλημα.
- Να προλάβει περαιτέρω δυσάρεστες καταστάσεις και παράταση της κρίσης. Γιατί απλά, ποιος διαβεβαιώνει, ότι ο συνάδελφος εκπαιδευτικός που, όπως διατείνονται οι υπεύθυνοι, θα τοποθετηθεί; στις 15 Οκτωβρίου!!! θα αποδεχθεί τη θέση; Η πρόσφατη παραίτηση των νηπιαγωγών, που δεν αποδέχτηκαν την τοποθέτηση δεν προβληματίζει; Και τότε θα πρέπει να περιμένουμε την επόμενη ομάδα αναπληρωτών τα Χριστούγεννα.!!!
- Να επισημάνει στο εξής, την έγκαιρη επάνδρωση των σχολείων αυτών και θέσπιση κινήτρων για τους εκπαιδευτικούς, που υπηρετούν σε δυσπρόσιτες περιοχές.
Καταθέτοντας την προσωπική άποψη για τη δημιουργία της υπάρχουσας κατάστασης και όχι μόνον, πιστεύουμε ότι πέρα από τις όποιες ανθρώπινες παραλήψεις εκείνη που ευθύνεται για αυτή και άλλες τόσες δυσλειτουργίας του κράτους είναι η Λερναία Ύδρα της Γραφειοκρατίας και του Συγκεντρωτισμού, που υπηρετούμε ως άβουλα όντα και στα οποία ως πολίτες έχουμε πλέον παραδοθεί αμαχητί θεωρώντας αφύσικες καταστάσεις ως φυσικές!!!
Αντί επιλόγου παραθέτω την άποψη του Ισοκράτη (436 π.χ.- 338π.χ.): «…ούτε ένα πολίτευμα που να εκπαιδεύει τους πολίτες έτσι ώστε να θεωρούν δημοκρατία την ασυδοσία, ελευθερία την παρανομία, ισονομία την αναίδεια και ευδαιμονία την εξουσία του καθενός να κάνει ό,τι θέλει, αλλά ένα πολίτευμα το οποίο, δείχνοντας την απέχθειά του για όσους τα έκαναν αυτά και τιμωρώντας τους, έκανε όλους τους πολίτες καλύτερους και πιο μυαλωμένους.»
ΑΡΓΙΘΈΑ 7 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019
Γραμμένος Κώστας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη