Το ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης αποφάσισε (οχι για πρώτη φορά) να τοποθετήσει λειτουργικά τους καθηγητές ΠΕ04 ενιαία στο κλάδο και όχι με βάση τις Α' αναθέσεις τους οπως προβλέπει η νομοθεσία. Για την απόφαση αυτή επικαλείται την ενιαία αντιμετώπιση του κλάδου ΠΕ04 όταν υπάρχουν υπεραριθμίες, αλλά σωστά σημειώνει ότι στις υπόλοιπες τοποθετήσεις οι ειδικότητες Φυσικοί, Χημικοί, Βιολόγοι και Γεωλόγοι πρέπει να τοποθετούνται με τις ώρες Α' ανάθεσης δηλαδή σε κενά των μαθημάτων τους. Παρόλα αυτά αποφάσισε να τοποθετήσει όλους τους ΠΕ04 ενιαία όπως τους υπεράριθμους.
Είναι αλήθεια ότι το θέμα της ενιαίας τοποθέτησης των υπεράριθμων ΠΕ04 είναι ένα πρόβλημα για το κλάδο. Την κύρια ευθύνη φέρει το υπουργείο Παιδείας. Ήταν μια άστοχη νομοθετική ρύθμιση το 2013 που ως αποτέλεσμα είχε να γίνουν μεταθέσεις και τοποθετήσεις κυρίως Φυσικών (ακόμη και μη υπεράριθμων, παράνομα) σε κενά Χημείας, Βιολογίας και Γεωγραφίας. Από το 2013 που ο ν.4186 τέθηκε σε εφαρμογή κάθε χρόνο ως αναπληρωτές Βιολόγοι προσπαθούμε να σταματήσουμε τους
“πρόθυμους” να τον εφαρμόσουν λανθασμένα σαν το ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης. Παλιότερα επικαλούνταν αυτό το νόμο, για να κάνουν μεταθέσεις άλλων ειδικοτήτων ΠΕ04 προς την περιοχή σε οργανικά κενά Βιολογίας, ενώ κάτι τέτοιο ούτε καν προβλέπεται από τον ίδιο νόμο, που περιορίζεται στην τοποθέτηση των υπεραρίθμων. Όσο και αν διαμαρτυρόμασταν στο ΚΥΣΔΕ, δεν υπήρχε έλεγχος, δεν ήταν και η μοναδική περιοχή. Είναι αλήθεια ότι οι μεταθέσεις σε κενά άλλης ειδικότητας στη Δυτική Θεσσαλονίκη σταμάτησαν τα τελευταία χρόνια. Όμως κάθε χρόνο κάνουν αποσπάσεις καθηγητών άλλων ειδικοτήτων ΠΕ04 προς την περιοχή σε λειτουργικά κενά Βιολογίας, κυρίως εντός αστικού ιστού. Από τα 38 οργανικά κενά Βιολογίας έμεναν κάθε χρόνο το πολύ 4-5 λειτουργικά κενά για αναπληρωτές Βιολόγους στα πιο
απομακρυσμένα σχολεία και πάλι για να κάνουν μαθήματα που είχαν σε Α' ανάθεση οι μόνιμοι άλλων ειδικοτήτων ΠΕ04 που τα άφηναν για να μετακινούνται στα κενά Βιολογίας στην πόλη. Φέτος, τη σχολική χρονιά 2019-2020, με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ΄ Λυκείου, οι ώρες Βιολογίας μειώθηκαν και τα οργανικά κενά έγιναν 30 από 38. Αυτή τη φορά όμως αυξήθηκαν οι ώρες Φυσικής και Χημείας, μειώθηκαν οι υπεραριθμίες, και έτσι δημιουργήθηκε η ευκαιρία για να
προσληφθούν 23 αναπληρωτές Βιολόγοι. Πάλι λιγότεροι από τα οργανικά κενά Βιολογίας, αλλά περισσότεροι από ποτέ.
Δυστυχώς συνεχίζοντας τις ίδιες τακτικές το ΠΥΣΔΕ αποφάσισε να αγνοήσει τις αναθέσεις των μαθημάτων και να τοποθετήσει τους αποσπασμένους καθηγητές σε κενά οποιασδήποτε ειδικότητας επιθυμούσαν, με σκοπό φυσικά να τους τοποθετεί στα σχολεία που θέλουν, κοντά στην πόλη. Για παράδειγμα, στο 2ο ΓΕΛ Αμπελοκήπων σε οργανικό κενό Βιολόγου 17 ωρών τοποθετήθηκαν 2 Φυσικοί. Στο ΓΕΛ Μαδύτου με 15 ώρες Βιολογία τοποθετήθηκαν 2 Χημικοί. Στο 5ο γ/σιο Ευόσμου με 12 ώρες Βιολογίας τοποθετήθηκε Φυσικός. Στο ΓΕΛ Ασσήρου με 15 ώρες Βιολογία και 0 ώρες Φυσικής τοποθετήθηκε Φυσικός. Στο ΓΕΛ Κορώνειας με 15 ώρες Βιολογία τοποθετήθηκε Φυσικός. Στο 2ο ΓΕΛ Σταυρούπολης με 21 ώρες Βιολογίας τοποθετήθηκε Χημικός. Στο ΓΕΛ Ν. Ευκαρπίας με 23 ώρες Βιολογίας τοποθετήθηκαν 2 Φυσικοί. Στο 1ο γυμνάσιο Χαλκηδόνας με 9 ώρες Βιολογίας τοποθετήθηκε Φυσικός. Στο 1ο γυμνάσιο Αμπελοκήπων με 9 ώρες Βιολογίας τοποθετήθηκε Γεωλόγος.
Και στο 2ο ΓΕΛ Χαλκηδόνας τα παιδιά έκαναν κατάληψη επειδή δεν εγκρίθηκε ολιγομελές τμήμα Σπουδών Υγείας για να μην στείλει η Διεύθυνση Φυσικό και Χημικό.!!!
Η αντιπαιδαγωγική στάση του ΠΥΣΔΕ και των συναδέλφων που χρησιμοποιούν αυτή τη κατάσταση, δυσχεραίνει την έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων, θέτει σε κίνδυνο τη δημιουργία τμημάτων προσανατολισμού και αναγκάζει τους μαθητές να διδάσκονται το μάθημα της βιολογίας, και όχι μόνο, από καθηγητές άλλων ειδικοτήτων με δυσμενείς παιδαγωγικα συνέπειες για την άρτια διδασκαλία του. Βάσει Νόμων οι ειδικότητες των Φυσικών Επιστημών έχουν χωριστές Α' αναθέσεις σε Γυμνάσιο και
Λύκειο. Δεν έχουν κανένα μάθημα σε κοινή Α' ανάθεση. Οι τοποθετήσεις τους σύμφωνα με το νόμο γίνονται σε κενά Α' ανάθεσης. Η Β´ ανάθεση μπορεί να ξεπεράσει τις 11 ώρες μετά της 30 Σεπτεμβρίου, μόνο εφόσον δεν υπάρχουν οι αντίστοιχες ειδικότητες, ώστε να εξασφαλίζεται το παιδαγωγικά ορθό. Γι αυτό και το ΠΥΣΔΕ κάνει τις τοποθετήσεις του τον Οκτώβριο, ώστε να τοποθετηθούν οι αποσπασμένοι άλλων ειδικοτήτων ΠΕ04 σε κενά βιολογίας με Β´ ανάθεση πάνω από 11 ώρες. Σε αντιδιαστολή οι αναπληρωτές βιολόγοι θα τοποθετηθούν στα εναπομείναντα λειτουργικά κενά ακόμη και αν είναι κατευθύνσεις άλλων ειδικοτήτων Γ΄ Λυκείου. Καταλήγουμε έτσι να
κάνουν οι αποσπασμένοι άλλων ειδικοτήτων ΠΕ04 περισσότερη Βιολογία παρά το μάθημά τους στα σχολεία που θέλουν, και οι αναπληρωτές Βιολόγοι τα μαθήματα των ειδικοτήτων των αποσπασμένων στα απομακρυσμένα σχολεία που αυτοί άφησαν. Και κάποια σχολεία δεν έχουν καθηγητές για κανένα μάθημα!
Για όλους τους παραπάνω λόγους. ζητούμε το αυτονόητο, την τοποθέτηση των αποσπασμένων αλλά και των αναπληρωτών ΠΕ04 σε κενά της ειδικότητάς τους, με βάση τις ώρες Α΄ ανάθεσης.
Ομάδα Αναπληρωτών Βιολόγων
[email protected]
http://blogs.sch.gr/anaplirotesbio/
https://www.facebook.com/groups/anaplirotesbio/
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη