Μ. Τζούφη: Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ούτε «ξήλωσε» στελέχη, ούτε «γκρέμισε» δομές - Η Κεραμέως «επεκτείνει» το γραφείο της σε οργανισμούς
«Παρά τις δημοσιονομικές δυσκολίες, τα λάθη αλλά και τις καθυστερήσεις, κινηθήκαμε με γνώμονα την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και της ποιοτικής δημόσιας εκπαίδευσης. Και νομίζω πως ο απολογισμός είναι θετικός. Τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής θα γίνουν πιο ευκρινή την επόμενη περίοδο, όταν ξεδιπλωθεί το πλήρες σχέδιο της ΝΔ για την εκπαίδευση» ανέφερε σε συνέντευξή της η πρώην υφυπουργός Παιδείας

Συνέντευξη στην εφημερίδα Μακεδονία παραχώρησε η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Μερόπη Τζούφη. Στα θέματα συζήτησης ήταν το προσφυγικό και οι λάθος χειρισμοί της κυβέρνησης, η επαναθεμελίωση του κομματικού κράτους της Δεξιάς, οι μέχρι τώρα επιλογές του υπουργείου Παιδείας και η διεύρυνση του ΣΥΡΙΖΑ.

◼︎ Σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση:

Ερ: Ασκείτε κριτική στις επιλογές της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, κάνετε μάλιστα λόγο για «επιτελικό κομματικό κράτος» για τις επιλογές προσώπων. Τι διαφορετικό έχει η πολιτική της νέας κυβέρνησης από εσάς στον τομέα αυτό;

Απ: Η επαναθεμελίωση του κομματικού κράτους της δεξιάς δεν αφορά μόνο το υπουργείο Παιδείας, αλλά όλο το φάσμα της δημόσιας διοίκησης. Τρανταχτά παραδείγματα αποτελούν η σκανδαλώδης αλλαγή του νομικού πλαισίου για την τοποθέτηση του διοικητή της ΕΥΠ χωρίς πτυχίο και η κατάργηση του αυτοδιοίκητου του ΚΕΘΕΑ, ώστε να τοποθετηθούν πρόσωπα πολιτικά προσκείμενα στη Νέα Δημοκρατία.

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ούτε «ξήλωσε» στελέχη της δημόσιας διοίκησης ούτε «γκρέμισε» δομές. Αντίθετα, προσπάθησε να αξιοποιήσει το ανθρώπινο δυναμικό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προς όφελος της ορθής και αποτελεσματικής διακυβέρνησης.

Όσον αφορά το υπουργείο Παιδείας, σας θυμίζω πως ο ΣΥΡΙΖΑ διατήρησε την τοποθετημένη, από την προηγούμενη κυβέρνηση, πρόεδρο της ΑΔΙΠ. Υπάρχουν πολλά τέτοια παραδείγματα. Σας παραπέμπω στην επιλογή των περιφερειακών διευθυντών Εκπαίδευσης. Ως ηγεσία του υπουργείου επιλέξαμε συνειδητά να μην προχωρήσουμε σε «κομματικές τοποθετήσεις», αλλά να προωθήσουμε ικανά στελέχη ανεξάρτητα της πολιτικής τους τοποθέτησης ή ένταξης. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι ο κ. Κόπτσης, ο οποίος αναδείχθηκε περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας.

Αντίθετα, η κ. Κεραμέως επιχειρεί να κάνει τους οργανισμούς που εποπτεύει προέκταση του γραφείου της. Η κ. Λυτρίβη ήταν υποψήφια βουλευτής Αρκαδίας με τη ΝΔ και συνεργάτιδά της στο βουλευτικό της γραφείο. Τοποθετήθηκε στη διοίκηση του ΕΟΠΠΕΠ. Αντίστοιχα, ο κ. Δέρβος τοποθετήθηκε πρόεδρος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ. Το 2019 ήταν υποψήφιος ευρωβουλευτής της ΝΔ, ενώ από το 2016 διετέλεσε πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ.

Ερ: Σε τι θεωρείτε ότι υστερήσατε ως κυβέρνηση στον τομέα της παιδείας, ειδικά την περίοδο μετά τον Αύγουστο του 2018, όταν βγήκε τυπικά η οικονομία από τα μνημόνια;

Απ: Το 2015 παραλάβαμε το εκπαιδευτικό σύστημα σε οριακό σημείο, με κύρια χαρακτηριστικά την υποχρηματοδότηση και την υποστελέχωση. Το μεγαλύτερο διάστημα προσπαθήσαμε να σταθεροποιήσουμε την κατάσταση και να δώσουμε άμεσες λύσεις σε μια σειρά προβλημάτων που είχαν συσσωρευτεί τα τελευταία χρόνια. Καταφέραμε να αυξήσουμε τη δημόσια χρηματοδότηση, να προχωρήσουμε σε σημαντικές παιδαγωγικές και θεσμικές τομές και να δρομολογήσουμε 15.000 μόνιμους διορισμούς.

Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα τη μεγάλη κατανάλωση ενέργειας, η οποία μας εμπόδισε να εμβαθύνουμε στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Δεν τα πήγαμε όσο καλά θα θέλαμε στις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, δεν είδαμε σε βάθος την εκπόνηση νέων αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών, ενώ υστερούμε στη συγγραφή νέων βιβλίων. Πολλά περισσότερα πρέπει να γίνουν για τη φοιτητική μέριμνα, την αύξηση του στεγαστικού επιδόματος και την οικοδόμηση νέων εστιών.

Παρά τις δημοσιονομικές δυσκολίες, τα λάθη αλλά και τις καθυστερήσεις, κινηθήκαμε με γνώμονα την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και της ποιοτικής δημόσιας εκπαίδευσης. Και νομίζω πως ο απολογισμός είναι θετικός. Τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής θα γίνουν πιο ευκρινή την επόμενη περίοδο, όταν ξεδιπλωθεί το πλήρες σχέδιο της Νέας Δημοκρατίας για την εκπαίδευση. Ένα σχέδιο που προβλέπει μειώσεις δαπανών, ταξικούς φραγμούς και συρρίκνωση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος προς όφελος των ιδιωτικών συμφερόντων που δραστηριοποιούνται στην εκπαίδευση.

Ολόκληρη η συνέντευξη εδώ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eidikh_agwgh_1.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Δόθηκε η παραγγελία στο ΑΣΕΠ για την κατάρτιση των νέων πινάκων Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής
Το ΑΣΕΠ παλεύει με το χρόνο για την έκδοση της προκήρυξης για την κατάρτιση των νέων Πινάκων κατάταξης υποψηφίων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής
Υπουργείο Παιδείας: Δόθηκε η παραγγελία στο ΑΣΕΠ για την κατάρτιση των νέων πινάκων Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής
moro
Βίντεο: Απίστευτες αντιδράσεις από μωρό λίγων μηνών που είδε για πρώτη φορά τους γονείς του!
Φόρεσε γυαλιά και έπαθε σοκ - H απίστευτη στιγμή που ένα μωρό λίγο μηνών βλέπει για πρώτη φορά...τον κόσμο!
Βίντεο: Απίστευτες αντιδράσεις από μωρό λίγων μηνών που είδε για πρώτη φορά τους γονείς του!
απθ
Σημαντική ανακάλυψη ερευνητικής ομάδας με συμβολή του ΑΠΘ αλλάζει τις θεωρίες για τη δημιουργία άστρων
Διεθνής Αστρονομική Έρευνα με τη συμβολή του ΑΠΘ αποκαλύπτει τα Μαγνητικά Πεδία του Γαλαξία σαν τους αόρατους ρυθμιστές της δημιουργίας Ήλιων με...
Σημαντική ανακάλυψη ερευνητικής ομάδας με συμβολή του ΑΠΘ αλλάζει τις θεωρίες για τη δημιουργία άστρων