Όπως ανέφερε η Νίκη Κεραμέως, ο πρώτος άξονας αφορά «την ενίσχυση της Ανεξάρτητης Αρχής «που θα διασφαλίζει την ποιότητα της Ανώτατης Εκπαίδευσης και έρχεται να αντικαταστήσει τη σημερινή ΑΔΙΠ, ο δεύτερος αφορά «την απελευθέρωση των ΕΛΚΕ των ΑΕΙ οι οποίοι αποτελούν το κεντρικό εργαλείο χρηματοδότησης της έρευνας» και ο τρίτος αφορά λοιπές ρυθμίσεις «που στοχεύουν στην επίλυση λειτουργικών προβλημάτων και στην αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας των σχολικών μονάδων».
«Με το παρόν νομοσχέδιο στοχεύουμε στην αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης και βάζουμε τα θεμέλια για την ενίσχυση του αυτοδιοίκητου και της αναβάθμισης των πανεπιστημίων» ανέφερε η υπουργός Παιδείας από τη Βουλή, προσθέτοντας πως η νέα Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης θα είναι «σύγχρονη και λειτουργική», με στόχο να «αποτελέσει τον κεντρικό πυλώνα λειτουργίας και αναβάθμισης της ανώτατης εκπαίδευσης».
Παρακολουθήστε απευθείας τη συζήτηση από τη Βουλή εδώ
Αναφερόμενη στον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας, έκανε λόγο για άναρχη δόμηση, για δημιουργία τμημάτων και ιδρυμάτων χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό, μελέτες βιωσιμότητας και σκοπιμότητας, σημειώνοντας πως μέσα στις ενισχυμένες αρμοδιότητες της νέας Αρχής θα είναι η διαμόρφωση ενός εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού για το σύνολο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα μας.
«Η μεγαλύτερη τομή για την οποία είμαστε ιδεολογικά υπερήφανοι είναι ότι για πρώτη φορά προβλέπεται ποσοστό χρηματοδότησης να εξαρτάται από την αξιολόγηση» είπε η υπουργός αναφερόμενη στην αλλαγή του τρόπου χρηματοδότησης των ΑΕΙ.
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, το 80% θα κατανέμεται από το συνολικό αριθμό φοιτητών ανά πρόγραμμα σπουδών, το εκτιμώμενο ετήσιο κόστος σπουδών ανά φοιτητή για κάθε πρόγραμμα σπουδών, τη διάρκεια προγραμμάτων σπουδών, μέγεθος και γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος, ενώ το 20% θα κατανέμεται βάσει «της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την ερευνητική δραστηριότητα και τη διεθνοποίηση».
Μ. Τζούφη: Οικονομικός στραγγαλισμός των ΑΕΙ
Προσπάθεια «να συρρικνώσει τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας, να στραγγαλίσει οικονομικά τα πανεπιστήμια με περικοπές που θα ζήλευαν μέχρι και οι δανειστές, να ποδοπατήσει το συνταγματικά κατοχυρωμένο αυτοδιοίκητό τους και να τα θέσει υπό τον πλήρη έλεγχο της κεντρικής εξουσίας» καταλόγισε στην υπουργό Παιδείας η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Μερόπη Τζούφη.
Υπενθυμίζοντας πως τα περισσότερα πανεπιστήμια ζητούν τη διατήρηση των περσινών ποσοστών χρηματοδότησης, προσέθεσε πως η εισαγωγή «μοντέλων χρηματοδότησης που εφαρμόζονται στην αγορά υπονομεύουν την ακαδημαϊκότητα» και πρόκειται να μειώσουν τη χρηματοδότηση των περισσότερων πανεπιστημίων κατά 20%.
Αναφερόμενη στην επικείμενη κατάργηση της ΑΔΙΠ και τη θεσμοθέτηση της νέας Εθνικής Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), έκανε λόγο για μια «αρχή-ιμάντα μεταβίβασης της κυβερνητικής πολιτικής, με λιγότερη ανεξαρτησία» προσθέτοντας πως «με τον τρόπο αυτό, το ρήγμα με την ακαδημαϊκή κοινότητα θα βαθαίνει και εσείς θα κρύβεστε πίσω από το επιτελικό κράτος.
Απαντώντας στις αιχμές Κεραμεώς για τη μέχρι σήμερα διαμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη και τα τμήματα που θεσπίστηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ, μετά από διαβουλεύσεις με τα ίδια τα ιδρύματα, η Μερόπη Τζούφη σημείωσε πως «οι συνέργειες μεταξύ των ιδρυμάτων, σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν ώστε να θωρακίσουν τα ελληνικά πανεπιστήμια απέναντι στις σύγχρονες, διεθνείς επιστημονικές, οικονομικές και οικονομικές απαιτήσεις».
Χρύσα Βαϊνανίδη
Διαβάστε περισσότερα:
Δεκτοί για διορισμό τίτλοι σπουδών από κολέγια και χωρίς ΔΟΑΤΑΠ - Τριετής αποκλεισμός εκπαιδευτικών
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη