Πυρ ομαδόν ενάντια στο πολυνομοσχέδιο- Στους δρόμους εκπαιδευτικοί και μαθητές (Φωτογραφίες)
Συλλαλητήρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ενάντια στο πολυνομοσχέδιο που προωθείται μεσούσης της πανδημίας

Εκρηκτικές είναι οι αντιδράσεις εκπαιδευτικών και μαθητών ενάντια στο νέο νομοσχέδιο που δημοσιοποίησε το υπουργείο Παιδείας, εν μέσω πανδημίας και χωρίς διάλογο με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και κόμματα της αντιπολίτευσης κατηγορούν το υπουργείο Παιδείας για «μεθοδεύσεις» σε μια κρίσιμη -για όλους- συγκυρία και ζητούν να αποσυρθεί το «αντι-εκπαιδευτικό» νομοσχέδιο, όπως το χαρακτηρίζουν.

Με εντολή της ΕΛΑΣ λίγο μετά τις 11:00 οι σταθμοί έκλεισαν οι σταθμοί του μετρό Σύνταγμα και Ευαγγελισμός ενόψει του προγραμματισμένου συλλαλητηρίου στις 12.00 στη Βουλή. 

Ανάλογη κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε και στη Θεσσαλονίκη, έξω από το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης.

Την περίοδο που κυριαρχεί η αγωνία μαθητών και γονέων για το πότε και αν θα ανοίξουν ξανά τα σχολεία και χωρίς να είναι βέβαιη η ημερομηνία των πανελλαδικών εξετάσεων, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προωθεί κρίσιμες ρυθμίσεις για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Σχολείο ανταγωνιστικό και σκληρό

Εκπαιδευτικοί και μαθητές λένε όχι στην μετατροπή του σχολείου σε ένα ατελείωτο εξεταστικό κέντρο, καθώς αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα σε Γυμνάσιο και Λύκειο, ενώ επανέρχονται οι «μίνι» πανελλαδικές εξετάσεις με την Τράπεζα Θεμάτων και αυστηροποιούνται οι όροι προαγωγής και απόλυσης των μαθητών (ο μέσος όρος προγωγής αυξάνεται από το 9,5 σε 10). Παράλληλα επαναφέρουν την αναγραφή στους τίτλους σπουδών και τις πολυήμερες αποβολές που μετά το 2017 είχαν περιοριστεί στις 2 ημέρες.

«Κόκκινο» πανί για τους εκπαιδευτικούς αποτελεί επίσης η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων που θα ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο του 2020 κάνοντας λόγο για «κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων», ενώ η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει από τη μεθεπόμενη σχολική χρονιά.

Διαμαρτύρονται ακόμη για την αύξηση των μαθητών ανά τάξη σε νηπιαγωγεία και δημοτικά και προειδοποιούν για τις δραματικές επιπτώσεις που θα φέρει ο «κόφτης» στις εγγραφές των μαθητών άνω των 17 ετών στα ΕΠΑΛ.

 

Ειδικότερα, οι σημαντικότερες ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο είναι οι εξής:

  • Επαναφορά της της διαγωγής στους τίτλους σπουδών. Επαναφορά των αποβολών 3, 4 και 5ημερών.
     
  • Εισάγονται νέα προγράμματα σπουδών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης 
     
  • Αυξάνεται από 22 σε τουλάχιστον 26 ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά
     
  • Στο Νηπιαγωγείο εισάγεται πιλοτικά το μάθημα των Αγγλικών μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων, η Πληροφορική και η Φυσική Αγωγή.
     
  • Στο Δημοτικό, αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Αγγλικών στις μικρότερες τάξεις και εισάγονται πιλοτικά νέες θεματικές.
     
  • Στο Γυμνάσιο, αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα από 4 που είναι σήμερα σε 7, ενώ για την προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη θα απαιτείται ο βαθμός 10 σε κάθε μάθημα ή 13 στο μέσο όρο μέχρι 4 μαθήματα κάτω από τη βάση. Οι επαναληπτικές εξετάσεις θα διεξάγονται μόνο τον Σεπτέμβριο.
     
  • Στο Λύκειο, επανέρχεται η Τράπεζα Θεμάτων από την επόμενη σχολική χρονιά. Αυξάνεται ο μέσος όρος προαγωγής/απόλυσης από 9,5 σε 10. Οι επαναληπτικές εξετάσεις για τη Γ΄ Λυκείου θα γίνονται Ιούνιο, ενώ στις υπόλοιπες τάξεις τον Σεπτέμβριο.
     
  • Αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στη Β’ και τη Γ΄ Λυκείου, εκτός από την Α’ Λυκείου που παραμένουν 8. Στη Β΄ Λυκείου οι μαθητές θα εξετάζονται σε 7 μαθήματα (από 6) και στη Γ’ Λυκείου σε πέντε από τέσσερα που είναι σήμερα. Το επόμενο διάστημα επανέρχονται με υπουργικές αποφάσεις οι συντελεστές βαρύτητας στις πανελλαδικές.
     
  • Μειώνονται σε τρεις από τέσσερις οι ομάδες προσανατολισμού: α) Ανθρωπιστικές Επιστήμες, β) Θετικές Σπουδές και Σπουδές Υγείας και γ) Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής.
     
  • Στη θεωρητική κατεύθυνση η Κοινωνιολογία αντικαθίσταται από τα Λατινικά (2021-2022)
     
  • Καθιερώνεται το «κόντρα μάθημα». Οι μαθητές της Θεωρητικής πρέπει να κάνουν και Μαθηματικά και οι μαθητές της Θετικής να κάνουν και Ιστορία. Το μάθημα θα εξετάζεται «ενδοσχολικά» και δεν θα είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.

  • Αλλάζει το καθεστώς των μετεγγραφών. Καθιερώνεται βάση ακαδημαϊκού κριτηρίου» και δεν θα εισέρχονται σε τμήματα αιτούντες μετεγγραφών που έχουν γράψει λιγότερα από 2.750 μόρια από τη βάση εισαγωγής του κάθε τμήματος. Θα προβλέπεται και δεύτερος κύκλος μετεγγραφών σε τμήματα του ίδιου πεδίου χωρίς τον παραπάνω περιορισμό. Θεσπίζονται νέα κριτήρια, όπου για παράδειγμα θα εξετάζεται ο μ.ο. των εισοδημάτων τριετίας.  
     
  • Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο 2021, αλλά από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και σταδιακά η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
     
  • Μπαίνει φρένο στις εγγραφές στα ΕΠΑΛ καθώς καθιερώνεται μέγιστο όριο εγγραφής τα 17 έτη.
     
  • Για τους αναπληρωτές προβλέπεται διπλή μοριοδότηση στα δυσπρόσιτα και ποινές διετούς/τριετούς αποκλεισμού σε όσους δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.
     
  • Στα ΑΕΙ αλλάζει το καθεστώς διοίκησης. Μεταξύ άλλων προβλέπεται ενιαίο ψηφοδέλτιο στις πρυτανικές εκλογές και ηλεκτρονική ψηφοφορία. Δεν θα έχουν δικαίωμα ψήφου οι φοιτητές. Προβλέπεται επίσης η ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών, θερινών προγραμμάτων και κοινών προγραμμάτων σπουδών ελληνικών – αλλοδαπών ΑΕΙ.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paidi-tileorasi.jpg
Hikikomori: Πώς να το αναγνωρίσετε το σύνδρομο που δημιουργεί γενιές απομονωμένων ανθρώπων
Αυτός ο όρος λοιπόν, που μεταφράζεται ως “τραβιέμαι προς τα μέσα” ή “είμαι περιορισμένος”, φαίνεται πλέον να είναι κάτι περισσότερο από μια απλή τάση
Hikikomori: Πώς να το αναγνωρίσετε το σύνδρομο που δημιουργεί γενιές απομονωμένων ανθρώπων