Αγωνία γονέων: Διακόπτεται η διασύνδεση του Πειραματικού Δημοτικού του Πανεπιστημίου Αθηνών με το Πειραματικό Γυμνάσιο και Λύκειο, τα οποία συστεγάζονται!
Ανοικτή επιστολή από τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ): Κινδυνεύουν με "ξαφνική και πλήρη ανατροπή της ζωής των παιδιών και των οικογενειών τους"

Προς:

 

Την Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κα Ν. Κεραμέως.

Την Υφυπουργό Παιδείας κα Σοφία Ζαχαράκη

Κοινοποιούμενη προς:

 

Τον Πρωθυπουργό κο Κυριάκο Μητσοτάκη

 

Τον Υπουργό Επικρατείας κο Κυριάκο Πιερρακάκη

 

Τους Βουλευτές Α’ Αθήνας Ν.Δ.: κα Όλγα Κεφαλογιάννη, κα Φωτεινή Πιπιλή, κο Βασίλειο Κικίλια, κο Αθανάσιο Πλεύρη, κο Νικήτα Κακλαμάνη, κο Ευάγγελο Συρίγο, κο Κων/νο Μπογδάνο

 

Τους βουλευτές Α’ Αθήνας ΣΥ.ΡΙΖ.Α: κο Νικόλαο Βούτση, κο Δημήτριο Τζανακόπουλο, κο Νικόλαο Φίλη, κο Χριστόφορο Βερναρδάκη

 

Τον βουλευτή Α΄Αθήνας ΚΙΝ.ΑΛ.: κο Κώστα Σκανδαλίδη

 

Την βουλευτή Α’ Αθήνας Κ.Κ.Ε.: κα Λιάνα Κανέλλη

 

Τους Βουλευτές Επικρατείας Ν.Δ.: κο Τάκη Θεοδωρικάκο, κα Μαριέττα Γιαννάκου, κο Χρήστο Ταραντίλη

 

Τον Βουλευτή Επικρατείας ΚΙΝ.ΑΛ.: κο Γεώργιο Καμίνη

 

Τον Τομεάρχη Παιδείας ΣΥ.ΡΙΖ.Α: κο Νίκο Φίλη

 

Την Αναπληρώτρια Τομεάρχη Παιδείας ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ.: κα Μερόπη Τζούφη

 

Τομεάρχη Παιδείας ΚΙΝ.ΑΛ.: κα Χαρά Κεφαλίδου

 

 

 

               Αθήνα 28/04/2020

 

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

 

Είμαστε ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ), το οποίο είναι το πλέον ιστορικό ενιαίο Πειραματικό Σχολείο της Ελλάδας με τρεις (3) συνολικά βαθμίδες εκπαίδευσης: δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο, ήδη από το έτος 1929, σύμφωνα με τον ιδρυτικό του νόμο

 

4376/1929. Σας αποστέλλουμε την παρούσα επιστολή μετά την ανάρτηση στην ιστοσελίδα Opengov για διαβούλευση του νέου νομοσχεδίου για την Παιδεία (22/4/2020). Με έκπληξη κι αγανάκτηση διαπιστώσαμε, ότι ενώ διατηρείται ο θεσμός των Πειραματικών Σχολείων, το Πειραματικό Γυμνάσιο και Λύκειο του Πανεπιστημίου Αθηνών μετατρέπεται σε Πρότυπο, ήτοι χάνει τον Πειραματικό του χαρακτήρα μετά από 91 χρόνια, ενώ το Δημοτικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών παύει να συνδέεται με το Πειραματικό Γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Αθηνών και αντίστοιχα το Πειραματικό Γυμνάσιο παύει να συνδέεται με το Πειραματικό Λύκειο, δηλαδή διασπάται το σχολείο σε τρία, τα οποία μάλιστα συστεγάζονται, στο ίδιο κτίριο από το έτος 1929, ένα κτίριο αρκετά περιορισμένο με αποτέλεσμα οι μαθητές όλων των βαθμίδων πρακτικά να μεγαλώνουν μαζί και να αναπτύσσουν μια μοναδική σχέση. Για αυτό το λόγο, έχουν ενιαίο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων (για μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου) και λειτουργούν υπό ενιαίο ΕΠΕΣ.

Με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο και ειδικότερα με το άρθρο 13 αυτού, το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών επί της ουσίας καταργείται με την απώλεια μετά από 91 έτη του Πειραματικού του χαρακτήρα και την κατάργησή του ως ενιαίο σχολείο καθώς κατακερματίζεται σε τρία διαφορετικά σχολεία: Πειραματικό Δημοτικό, Πρότυπο Γυμνάσιο, Πρότυπο Λύκειο. Δημιουργείται δε με το άρθρο 13 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου το παράλογο το ίδιο σχολείο και το ίδιο ενιαίο κτίριο, στο οποίο στεγάζονται κι οι τρεις εκπαιδευτικές βαθμίδες (Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο), να χαρακτηρίζεται με το άρθρο 13 το μισό Πειραματικό (Δημοτικό) και το μισό Πρότυπο (Γυμνάσιο-Λύκειο) καθώς σύμφωνα με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο το Εξαθέσιο Δημοτικό του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου μας παραμένει Πειραματικό ενώ το Γυμνάσιο και το Λύκειο μετατρέπεται σε Πρότυπο!

Οι μαθητές του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών εισάγονται με κλήρωση στην Α’ δημοτικού και προέρχονται από διαφορετικές περιοχές (από το κέντρο της Αθήνας μέχρι τα Γλυκά Νερά, το Μαρούσι, το Περιστέρι και τη Γλυφάδα). Είναι πολύ δεμένοι μεταξύ τους γιατί φοιτούν σε μικρά τμήματα (1 τμήμα των 22 μαθητών ανά τάξη στο δημοτικό ενώ στο γυμνάσιο προστίθεται άλλο ένα τμήμα που εισάγεται με κλήρωση) καθώς επίσης λόγω του ότι το σχολείο είναι υπερτοπικό αποκόπτονται σε μεγάλο βαθμό από τα παιδιά της γειτονιάς. Μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου συστεγάζονται και συναυλίζονται και συμμετέχουν όλοι μαζί σε εκδηλώσεις που διοργανώνει ο, ενιαίος για δημοτικό γυμνάσιο και λύκειο, Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων. Το δε πρόγραμμα σπουδών τους διέπεται από το ενιαίο ΕΠΕΣ που εποπτεύει το σχολείο. Θεωρούν δεδομένο ότι θα συνεχίσουν απρόσκοπτα τη φοίτησή τους στο σχολείο τους με τους συμμαθητές τους. Και αυτό όχι αβάσιμα. Η ισχύουσα από την εισαγωγή τους στο σχολείο και μέχρι σήμερα νομοθεσία διασφάλιζε την απρόσκοπτη φοίτησή τους στο σχολείο τους και για τις 3 βαθμίδες εκπαίδευσης (δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο).

Με τα νέα δεδομένα, οι μαθητές, που, ήδη, φοιτούν στο σχολείο μας, είτε φοιτούν στο Δημοτικό είτε στο Γυμνάσιο, πρέπει να δοκιμαστούν σε εξετάσεις, προκειμένου να παραμείνουν στο σχολείο τους για να φοιτήσουν στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα στο ίδιο σχολείο, στον ίδιο προαύλιο χώρο, με τους ίδιους συμμαθητές και με τους ίδιους καθηγητές!!!

Δηλαδή, γονείς που επέλεξαν τα παιδιά τους να φοιτήσουν σε διασυνδεδεμένα σχολεία, θεωρώντας, ότι σε αυτά θα ολοκληρώσουν και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και έχουν βασίσει σε αυτό όλο τους τον οικογενειακό προγραμματισμό, βλέπουν τον σχεδιασμό τους να ανατρέπεται, την καθημερινή τους ζωή να ανατρέπεται πλήρως και τα δικαιώματα των παιδιών τους για σταθερό και ομαλό διδακτικό βίο να ακυρώνονται. Την ίδια στιγμή, χωρίς καμία τεκμηρίωση, πειραματικά δημοτικά διασυνδέονται με πειραματικά γυμνάσια χωρίς να έχουν καμία σχέση γεωγραφική, ιστορική ή άλλη και πετυχαίνουν την απρόσκοπτη συνέχιση της φοίτησης των παιδιών σε Πειραματικό Σχολείο της επόμενης βαθμίδας.

Θεωρώντας τη διαδικασία της διαβούλευσης του νομοσχεδίου άκρως σημαντική και χρήσιμη, σας θέτουμε υπόψιν τα ακόλουθα:

Α) ότι το σχολείο μας αποτελεί ένα εκ των παλαιοτέρων Πειραματικών Σχολείων της χώρας, το οποίο τοποθέτησε τόσο με τον ιδρυτικό του νόμο εν έτει 1929 (Ν.4376/1929) όσο και κατά τη λειτουργία του, τις βάσεις και τις αρχές για τη λειτουργία των λοιπών Πειραματικών Σχολείων της χώρας μας,

Β) την εξαιρετική σημασία της διατήρησης του χαρακτήρα του σχολείου ως Πειραματικού κι όχι ως Προτύπου διατηρώντας τις ίδιες λειτουργικές αρχές καθώς και τη σύνδεση των τριών (3) βαθμίδων εκπαίδευσης μεταξύ τους, η οποία, όπως θα αναλύσουμε κατωτέρω, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση τόσο για την ορθή λειτουργία των ενιαίων Πειραματικών Σχολείων προκειμένου να ολοκληρώσουν το πρωτοποριακό πειραματικό εκπαιδευτικό τους έργο, όσο και δίκαιη για τους μαθητές αυτών, οι οποίοι όπως κι όλοι οι υπόλοιποι μαθητές τόσο των δημοσίων σχολείων της χώρας όσο και των περισσοτέρων ιδιωτικών σχολείων δικαιούνται να εξακολουθούν να φοιτούν στο ίδιο σχολείο εφόσον το ίδιο αυτό σχολείο παρέχει κι ανώτερη βαθμίδα εκπαίδευσης, όπως το σχολείο μας: δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο.

Το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, ξεχωρίζει όχι μόνο από τα λοιπά Πειραματικά Σχολεία της χώρας αλλά κι από τα λοιπά δημόσια σχολεία της χώρας, καθόσον αποτελεί ξεχωριστή σχολική μονάδα υπαγόμενη στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, η οποία σύμφωνα με τον ιδρυτικό της νόμο (Ν. 4376/1929) αποτελεί την υλοποίηση της πρότασης, την οποία διατύπωσε το 1925 ο καθηγητής της Παιδαγωγικής Νικόλαος Εξαρχόπουλος για ίδρυση πειραματικού σχολείου στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ιδρύθηκε το 1929 με τον Νόμο 4376 «Περί ιδρύσεως Πειραματικών σχολείων εν τοις Πανεπιστημίοις Αθηνών και Θεσσαλονίκης», με σκοπό την εφαρμογή νέων εκπαιδευτικών μεθόδων και διαδικασιών με τη χρήση νέων εργαλείων σε πειραματική, ακόμη μορφή, τα αποτελέσματα των οποίων μελετώνται κι αξιολογούνται από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας αποφασίζεται η εφαρμογή τους ή μη στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.

Τυχόν διακοπή της ως άνω συνέχειας από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα καθιστούσε αδύνατη την εξαγωγή οποιωνδήποτε τέτοιων αξιολογήσεων κι αποτελεσμάτων περί της αποτελεσματικότητας ή της ωφελιμότητας των νέων πειραματικών εκπαιδευτικών μεθόδων κι επί της ουσίας θα καταργείτο ο ιδιαίτερος και ξεχωριστός σκοπός ύπαρξης αυτού του ιστορικού σχολείου, όπως είναι το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η δε εισαγωγή νέων μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ως δεύτερο τμήμα σε κάθε τάξη) μετά από τη διαδικασία της κλήρωσης που, ήδη, πραγματοποιείται, επιτελεί το σκοπό της συγκριτικής αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας των εφαρμοζόμενων πειραματικών μεθόδων διδασκαλίας μεταξύ των παιδιών, στα οποία εφαρμόστηκαν επί σειρά έξι (6) ετών και σε αυτήν στα οποία εφαρμόστηκαν επί σειρά δώδεκα (12) ετών καθώς επίσης και ποια εκπαιδευτική βαθμίδα κρίνεται εκπαιδευτικά κατάλληλη για να εφαρμοστεί μία νέα εκπαιδευτική μέθοδος.

Βασικότατος, επίσης, λόγος για τον οποίο πρέπει να παραμείνει το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) Πειραματικό και συνεπώς να υφίσταται διασύνδεση των τριών εκπαιδευτικών βαθμίδων του με απευθείας εισαγωγή των μαθητών/-τριών του στις επόμενες βαθμίδες είναι ότι: το Δημοτικό του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) είναι ένα από τα ελάχιστα - εάν όχι το μοναδικό Πειραματικό της χώρας - το οποίο επί δεκαετίες εξυπηρετεί πλήρως τον Πειραματικό του χαρακτήρα καθώς, μεταξύ άλλων, υλοποιεί μία πιλοτική, ψηφιακή μέθοδο διδασκαλίας, χρησιμοποιώντας νέο εκπαιδευτικό υλικό, έντυπο και ψηφιακό, νέα διδακτικά εργαλεία, και δοκιμάζοντας καινοτόμες διδακτικές πρακτικές. Η διδασκαλία των μαθημάτων σε αυτό γίνεται με συστηματική χρήση των νέων τεχνολογιών (οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν τα προσωπικά τους tablet, με τα οποία πραγματοποιείται το μεγαλύτερο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας ήδη από την Β’ Δημοτικού!) Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι είναι το πρώτο δημόσιο Δημοτικό Σχολείο της χώρας που στην παρούσα κρίση υλοποίησε, αμέσως μόλις έκλεισαν τα σχολεία, προγράμματα σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Είναι λάθος και αντίκειται στους σκοπούς του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, όπως αυτοί περιγράφονται στην εισηγητική έκθεση, να μη διερευνηθούν οι επιστημονικές επιπτώσεις αυτής της πρωτοποριακής για τη δημόσια εκπαίδευση μεθόδου, επειδή οι μαθητές/-τριες που την εφαρμόζουν θα διασκορπισθούν σε διαφορετικές σχολικές μονάδες. Από τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι: η διασφάλιση του ενιαίου χαρακτήρα του ΠΣΠΑ (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) και η απευθείας εισαγωγή όσων φοιτούν σήμερα σε αυτό στις επόμενες βαθμίδες του, συμβάλλει καθοριστικά στους σκοπούς των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, όπως αυτοί ορίζονται στην αιτιολογική έκθεση (συνοπτική παρουσίαση κεφαλαίου για ΠΣ και ΠΕΙΣ, άρθρα 10 και 12.).

Όπως κι εσείς η ίδια σωστά αναφέρατε στην από Μαΐου 2015 Τροπολογία σας για την αναγκαιότητα συνέχισης της ακαδημαϊκής πορείας των μαθητών που φοιτούν στα Πειραματικά Δημοτικά κι ειδικότερα για τα Μαράσλεια Δημοτικά: «Έτσι διασφαλίζεται η συνέχιση της ακαδημαϊκής πορείας των μαθητών αυτών  χωρίς να διασκορπίζονται σε πολλές σχολικές μονάδες, αλλά και η δυνατότητα τόσο για το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο, όσο και τα Πειραματικά Δημοτικά του Μαρασλείου να αναπτύξουν παράλληλες διδακτικές προσεγγίσεις, επιτελώντας καλύτερα τον ρόλο τους.» (Απόσπασμα από την Τροπολογία της κας Ν. Κεραμέως για την αναγκαιότητα διασύνδεσης των Πειραματικών Δημοτικών της Μαρασλείου με Πειραματικό Γυμνάσιο σε άλλη περιοχή της Αθήνας-Μάϊος 2015). Σε αντίθεση με όσα επιβάλλονται βάσει των αρχών της ίσης μεταχείρισης κι η ισονομίας, το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, επαναφέρει τη διασύνδεση για το Μαράσλειο και το 1ο Πειραματικό αλλά αιφνίδια και αναιτιολόγητα την καταργεί για το Πειραματικό Δημοτικό του Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο βρίσκεται μάλιστα στο ίδιο κτίριο με το Πειραματικό Γυμνάσιο και Λύκειο κι επί 91 έτη αποτελούν ένα ενιαίο σχολείο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι επί σειρά ετών οι μαθητές του σχολείου του ΠΣΠΑ και οι οικογένειές τους έχουν διαθέσει αρκετό χρόνο και κόπο και έχουν αναλάβει δυσβάστακτα έξοδα μεταφοράς (μιας και τα Πειραματικά ακόμα και αν πληρούν τα κριτήρια για δωρεάν μεταφορά, εξαιρούνται από αυτήν με το σκεπτικό ότι επιλέγονται από τους ενδιαφερόμενους εθελοντικά) προκειμένου να τύχουν μιας πειραματικής εκπαίδευσης, η οποία ξεκινά από το Δημοτικό και ολοκληρώνεται στο Λύκειο, αφού δε μιλάμε για ένα «σχολείο της γειτονιάς» αλλά για ένα υπερτοπικό σχολείο, οι μαθητές του οποίου κατοικούν εκτός από το κέντρο της Αθήνας και σε πολύ απομακρυσμένους Δήμους και περιοχές από την έδρα του Πειραματικού Σχολείου στο κέντρο της Αθήνας. Αυτές είναι επιλογές, τις οποίες έχουν κάνει οικογένειες των μαθητών, που φοιτούν στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών κι οι οποίες έχουν προσωπικό κόστος για τους μαθητές και τους γονείς τους, το οποίο κόστος το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να λαμβάνει υπόψη του σε κάθε σχετική απόφαση, όπως η εν λόγω διάταξη του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου.

Οι μαθητές που φοιτούν στο ΠΣΠΑ μετά από θεσμοθετημένη κλήρωση που λαμβάνει χώρα στην Α΄ Δημοτικού, ξαφνικά και αναιτιολόγητα «βλέπουν την πόρτα της εξόδου» και καλούνται αιφνιδιαστικά να αλλάξουν παιδαγωγικό περιβάλλον, με όποιες συνέπειες μπορεί να έχει αυτή η «βίαιη» αλλαγή, η οποία μόνο ως απόρριψη και αποπομπή από το σχολείο τους μπορεί να ερμηνευθεί, στην ψυχολογία, την κοινωνικοποίησή τους και τη μαθησιακή τους εξέλιξη. Οι δε τωρινοί μαθητές του Γυμνασίου μετά από εννέα έτη στο ίδιο σχολείο, θα κληθούν από το επόμενο έτος να υποβληθούν σε εξετάσεις για να συνεχίσουν στο σχολείο τους για τα επόμενα τρία από τα δώδεκα έτη, ώστε να κριθεί, εάν το ίδιο τους το σχολείο, τους κατέστησε αρκετά «αρίστους» για να συνεχίσουν στο ίδιο σχολείο! Ενώ, σε περίπτωση που αποτύχουν, θα αναγκαστούν στην εφηβική ηλικία πλέον των 15 ετών να εγγραφούν σε έτερο δημόσιο σχολείο, πιθανότατα σε άλλον δήμο της Αττικής, όπου δεν έχουν αναπτύξει ουδεμία κοινωνική – σχολική σχέση με άλλα παιδιά.

Στο σημείο αυτό αξίζει να τονιστεί, ότι πολλοί μαθητές του σχολείου μας κατοικούν σε υποβαθμισμένες περιοχές, κι αυτός ήταν ένα από τους λόγους επιλογής φοίτησης στο συγκεκριμένο σχολείο με προσωπικό των ιδίων και των οικογενειών τους. Όταν συνεπώς κληθούν να εξεταστούν για την παραμονή τους ή μη στο ίδιο σχολείο μετά από 9 έτη (για το Λύκειο) ή έξι έτη (για το Γυμνάσιο) θα κρίνεται όχι μόνο η επιστροφή τους σε ένα τελείως άγνωστο σχολικό-κοινωνικό περιβάλλον αλλά πιθανότατα η επιστροφή τους σε ένα υποβαθμισμένο σχολικό-κοινωνικό περιβάλλον με τεράστια κι οδυνηρή δυσκολία ένταξής τους σε αυτό.

Επιπλέον, οι μαθητές του σχολείου μας και δή του Πειραματικού Δημοτικού του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ), έχουν την αξίωση και το δικαίωμα να διεκδικούν, αυτό που αξίζουν και δικαιούνται όλοι οι μαθητές της χώρας μας, ήτοι την πρόσβαση σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο είναι διαμορφωμένο με τέτοιον τρόπο, που τους εξασφαλίζει τη συμμετοχή στον ίδιο εκπαιδευτικό τρόπο μάθησης, στον οποίο η ίδια η δημόσια παιδεία τα έχει μέχρι τώρα εκπαιδεύσει. Αυτή είναι η έννοια της λειτουργίας των Πειραματικών Σχολείων και ιδιαίτερα των συνδεδεμένων Πειραματικών Σχολείων της χώρας, όπως είναι το δικό μας σχολείο επί 91 συναπτά έτη.

Παρακαλούμε, συνεπώς, με την παρούσα να επιδείξετε, ως Υπουργός Παιδείας της χώρας, την δέουσα ευαισθησία και δικαιοσύνη στους μαθητές του Δημοτικού Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπως έχετε επιδείξει και στο παρελθόν με έτερα Πειραματικά Σχολεία, υιοθετούσα και στο επίμαχο νομοσχέδιο την ίδια επιστημονική άποψη για τα Πειραματικά Δημοτικά και για το ΠΣΠΑ διατηρώντας τον Πειραματικό του χαρακτήρα και τη διασύνδεση των τριών εκπαιδευτικών βαθμίδων του, καθώς και να άρετε άμεσα την αδικία, να διακόπτεται (καθώς δεν προβλέπεται) η διασύνδεση του Πειραματικού Δημοτικού του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) με το Πειραματικό Γυμνάσιο και Λύκειο, τα οποία συστεγάζονται, στο ίδιο κτίριο και αποτελούν ένα ενιαίο σχολείο από το έτος 1929, ιδιαίτερα όταν με το ίδιο νομοσχέδιο αποφασίζεται η επαναφορά άλλων διασυνδέσεων δημοτικού γυμνασίου που δε συστεγάζονται.

Παρακαλούμε, επίσης, ως Υπουργός Παιδείας, λαμβάνοντας υπόψη την ως άνω ουσιαστική πληροφόρηση αλλά και την δεδομένη έντονη αγωνία κι αγανάκτηση των μαθητών του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών (Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο) και των οικογενειών τους να μην λάβετε μία τέτοια σημαντική, ιστορική απόφαση και να μετατρέψετε σε Πρότυπο το πλέον ιστορικό κι αρχαιότερο Ενιαίο Πειραματικό Σχολείο της χώρας, το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, καταργώντας τον χαρακτήρα του ως Πειραματικό, το οποίο αποτέλεσε τον οδηγό και τον πυλώνα για τη λειτουργία του θεσμού όλων των Πειραματικών Σχολείων στη χώρα μας από το έτος 1929.

Σε περίπτωση δε που αυτό δεν καθίσταται αντικειμενικά εφικτό, να προβλεφθεί με σχετική μεταβατική διάταξη οι μαθητές/-τριες που φοιτούν, μέχρι σήμερα, ΗΔΗ στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, να εισάγονται με ενδοσχολικές εξετάσεις στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα (Γυμνάσιο, Λύκειο), προκειμένου να διασφαλίσετε, ως οφείλετε, την εφαρμογή των αρχών της καλής πίστης, της ισότητας (υπό την έννοια της ίσης μεταχείρισης και ισονομίας) και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης στη χρηστή διοίκηση για τους μαθητές αυτούς και τις οικογένειές τους, αποτρέποντας μία ξαφνική κι απροειδοποίητη αλλαγή στους ισχύοντες όρους, με βάση τους οποίους μία οικογένεια επέλεξε με προσωπικό κόστος τη φοίτηση του παιδιού της στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και την ξαφνική και πλήρη ανατροπή της ζωής των παιδιών αυτών και των οικογενειών τους.

Για τους ανωτέρω λόγους θεωρούμε επιβεβλημένη και παρακαλούμε άμεσα προς τούτο,

- την τροποποίηση του άρθρου 13 με τη διατήρηση του πλέον ιστορικού Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) ως Συνδεδεμένου Πειραματικού Σχολείου, όπως λειτουργεί επί 91 έτη

Άλλως

- την τροποποίηση του άρθρου 56 παράγραφος 10 «Μεταβατικές διατάξεις του Κεφαλαίου Β» προκειμένου να προβλέπει την εισαγωγή στο Γυμνάσιο και Λύκειο (Α’ Γυμνασίου και Α’ Λυκείου) με ενδοσχολικές εξετάσεις των μαθητών που φοιτούν ΗΔΗ σε Πειραματικά Σχολεία της χώρας πριν την μετατροπή τους σε Πρότυπα.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

karamanliskwstas
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
foto_education.jpg
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων-Συμβούλων Σταδιοδρομίας-Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ανακοίνωση από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Εκπαίδευση
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Καταγγελία της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ανακοίνωση που έλαβαν εργαζόμενοι των ΚΕΔΑΣΥ για βραδεία προσέλευση και πρόωρη αποχώρηση κατά μία ώρα πριν τη λήξη...
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»