Καθηγητές ΕΠΑΛ: Όχι ηλικιακό περιορισμό στην απόκτηση βασικών μαθησιακών γνώσεων και δεξιοτήτων
ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ2ου ΕΠΑΛ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ για το νομοσχέδιο: Η προσέγγιση της έννοιας της βίας με ποσοτικά χαρακτηριστικά (την ηλικία) είναι καινοφανής και καθ’όλα αντιεπιστημονική, μιας και πρόκειται για ένα καθαρά κοινωνικό φαινόμενο

Εμείς οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουμε ( και) στο 2ο ΕΠΑΛ Αγίας Παρασκευής εκφράζουμε την ανησυχία μας για το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης ,όπως αυτό προδιαγράφεται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του Υπουργείου μας .

     Σύμφωνα με το άρθρο 51  και επί του συνόλου των ενεργών μαθητών του σχολείου μας, ένα ποσοστό 30,82%, δεν θα μπορούσε να  συνεχίσει να παρακολουθεί μαθήματα , λόγω του ορίου των 17 ετών που τίθεται από το νομοσχέδιο για την έγγραφή στα τεχνικά λύκεια.

    Το εν λόγω άρθρο ,σε συνδυασμό με το υπ’αριθμόν 52, που απαγορεύει την(επαν)εγγραφή στα ΕΠΑΛ των αποφοίτων ΓΕΛ, των αποφοίτων ΕΠΑΛ για την απόκτηση 2ΟΥ πτυχίου, των μαθητών που στη 2α τάξη επιθυμούν να αλλάξουν ειδικότητα και πολλών άλλων περιπτώσεων,  προδιαγράφει τον αποκλεισμό από τη δημόσια τεχνική εκπαίδευση (άρα και τον αποκλεισμό πρόσβασης στη τριτοβάθμια εκπαίδευση) σε μεγάλο αριθμό παιδιών.

     Από την άλλη ,η δυνατότητα να απορροφηθούν από τα δημόσια ΙΕΚ οι μαθητές αυτοί, είναι εκ των πραγμάτων περιορισμένη και σε κάθε περίπτωση δεν αφορά πολλές ειδικότητες.

    Η θέσπιση του ορίου ηλικίας στα 17 χρόνια  για την εγγραφή στα ΕΠΑΛ είναι ιδιαίτερα περιοριστική και πρακτικά σημαίνει ότι οι μαθητές πρέπει να αποφασίσουν για το μέλλον τους από την ηλικία των 15 ετών.

     Σε μια κοινωνία που οι μορφωτικές απαιτήσεις για την επαγγελματική αποκατάσταση αναδιαμορφώνονται με μεγάλη ταχύτητα, σε συνδυασμό με τις περιορισμένες προσλαμβάνουσες που έχουν οι μαθητές για τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό, προστίθεται από το νομοσχέδιο και ο ηλικιακός φραγμός.

     Η σημερινή κοινωνική πραγματικότητα δεν θέτει κανένα ηλικιακό περιορισμό ούτε για την απόκτηση δεύτερο πτυχίου ούτε για την παρακολούθηση μεταπτυχιακών προγραμμάτων,  ενώ με το παρόν νομοσχέδιο τίθεται περιορισμός στην απόκτηση των βασικών μαθησιακών γνώσεων και δεξιοτήτων .

    Τέλος μια μικρή αναφορά στην αιτιολόγηση της θέσπισης του ηλικιακού ορίου που είναι  ο περιορισμός της ενδοσχολικής βίας.

Η προσέγγιση της έννοιας της βίας με ποσοτικά χαρακτηριστικά (την ηλικία) είναι καινοφανής και καθ’όλα αντιεπιστημονική, μιας και πρόκειται για ένα καθαρά κοινωνικό φαινόμενο.

                                 ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ

                       2ου ΕΠΑΛ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

KILKIS
Ίδρυση Κέντρου Διασύνδεσης της Βιομηχανικής Επιχειρηματικότητας υπό την επιστημονική καθοδήγηση του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος
Κιλκίς: Σχολή επαγγελματικής κατάρτισης θα λειτουργήσει τον Σεπτέμβριο του 2025
Ίδρυση Κέντρου Διασύνδεσης της Βιομηχανικής Επιχειρηματικότητας υπό την επιστημονική καθοδήγηση του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος