τσιόδρας_κεραμέως
Ακούγοντας την ενημέρωση του κου Τσιόδρα στις 29/04/2020 μου δημιουργήθηκαν τα παρακάτω ερωτήματα τα οποία όσο κι αν προσπάθησα να απαντήσω αδυνατώ γιατί οι απαντήσεις έρχονται σε σύγκρουση με τη κοινή λογική.

Αν κάποιος μπορεί να με διαφωτίσει θα του ήμουν ευγνώμων.

1.    Τα σχολεία είναι κλειστοί χώροι συνάθροισης ή όχι;

Αν τα σχολεία είναι κλειστοί χώροι συνάθροισης, θα έπρεπε να ισχύουν οι ίδιοι κανόνες λειτουργίας με τους υπόλοιπους. Τήρηση αποστάσεων, υποχρεωτική χρήση μάσκας, σχολαστικός καθαρισμός χώρων, θερμομέτρηση είναι τα μέτρα που έχουν επιβληθεί για όλες τις δημόσιες υπηρεσίες.  Εκτός από το μέτρο της απόστασης, το οποίο επιβάλλεται ακόμα και για ανοιχτούς χώρους, κανένα άλλο μέτρο δεν κρίνεται ως αναγκαίο και άρα υποχρεωτικό για τα σχολεία. Η λογική γύρω-γύρω Σάββατο και στα σχολεία Παρασκευή με ξεπερνάει.

2.    Είναι αναγκαίο να μην υπάρξει διασπορά του ιού στη μαθητική κοινότητα και μέσω αυτής στον υπόλοιπο πληθυσμό ή όχι;

Τα παιδιά δεν κινδυνεύουν να νοσήσουν βαριά, καθώς είναι, κατά κανόνα, ασυμπτωματικοί φορείς της νόσου. Αυτό όμως το γνωρίζαμε από το Φλεβάρη! Τα σχολεία δεν έκλεισαν για να προστατευθούν οι μαθητές, αλλά η κοινότητα, κοινώς η αγέλη, καθώς ως ασυμπτωματικοί φορείς θα ήταν πολύ εύκολο να μεταδώσουν τον ιό στις οικογένειες και σε όλη τη κοινωνία. Άραγε αυτή τη χρονική στιγμή η μη υποχρεωτική λήψη στοιχειωδών μέτρων προφύλαξης δεν αυξάνει το κίνδυνο διασποράς του ιού στη σχολική κοινότητα και από εκεί σε όλη τη κοινωνία;

3.    Η αντιμετώπιση της πανδημίας είναι θέμα ατομικής ευθύνης ή πλαισίου;

Είναι σαφές ότι η ατομική συμπεριφορά (ατομική ευθύνη όπως αρέσκονται πολλοί να μας τονίζουν,  κουνώντας μας το δάχτυλο), καθορίζεται από το πλαίσιο το οποίο τίθεται. Η επίκληση τήρησης των «μη κανόνων» ή των «ίσως κανόνων», θυμίζει τη γνωστή έκφραση «δεν ξέρω τι θέλω και δε θα ησυχάσω ώσπου να το αποκτήσω». Θα ήταν αστείο αν δεν ήταν τραγικό. Ως εκπαιδευτικός είμαι σίγουρη ότι η εφαρμογή ενός αυστηρού πλαισίου λειτουργίας στα σχολεία δε θα τηρηθεί απαρέγκλιτα. Όμως ένα χαλαρό πλαίσιο κανόνων λειτουργίας είναι σαφές ότι θα οδηγήσει σε πλήρη καταστρατήγηση κάθε κανόνα.  Το μήνυμα προς τους μαθητές «δεν κινδυνεύετε να νοσήσετε σοβαρά και άρα τα μέτρα μπορούν να μη τηρούνται από πλευράς σας» θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στη μη τήρηση κανενός μέτρου. Σε μια περίοδο ύφεσης της νόσου (;) είναι ευκαιρία να εκπαιδευτούν με σχετική ασφάλεια μαθητές και εκπαιδευτικοί στη τήρηση κανόνων στο κλειστό χώρο του σχολείου και όχι μόνο. Τι αποτελέσματα θα έχει η ύπαρξη αντιφατικών μηνυμάτων όσον αφορά την «υπεύθυνη συμπεριφορά» στο σχολείο σε σχέση με άλλους χώρους; Τι θα γίνει το Φθινόπωρο όταν οι μαθητές θα κληθούν στον ίδιο χώρο να λειτουργήσουν σε ένα πολύ αυστηρό πλαίσιο; 
Γράφοντας τα παραπάνω οδηγούμαι στο συμπέρασμα ότι

α) είτε έχει υιοθετηθεί η θεωρία ανοσίας της αγέλης, ξεκινώντας το πείραμα από ένα πληθυσμό στον οποίο θεωρούμε ότι υπάρχει σχετική ασφάλεια να μη θρηνήσουμε θύματα, αλλά δε διατυπώνεται με σαφήνεια ώστε αν κάτι πάει στραβά να αποδοθεί στην ασυλλόγιστη, επιπόλαιη ατομική συμπεριφορά. 

β) είτε γίνονται εκπτώσεις στη προστασία της υγείας του λαού, λόγω του οικονομικού κόστους που θα έφερνε η τήρηση των απαραίτητων μέτρων προφύλαξης (παροχή δωρεάν μασκών, καθαρίστριες σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας των σχολείων κ.α.) και η επιστημονική κοινότητα προσφέρει απλόχερα την «αυθεντία» της για τη νομιμοποίηση ανάλγητων πρακτικών. Αν ισχύουν τα παραπάνω είναι φανερό ότι οι εκπαιδευτικοί ανήκουν  σε μια ιδιαίτερη κατηγορία, αυτή των αναλωσίμων, μαζί με τα χαρτικά, τα στυλό και τα τόνερ. Η υγεία και η ζωή των εκπαιδευτικών έχει μικρότερη αξία από αυτές των δικαστών, των πωλητών, των οδηγών, των αισθητικών, των κομμωτών,…, θα μπορούσα να συνεχίζω για πολλές σελίδες, όμως συνειδητοποιώ ότι όλοι αυτοί είναι γονείς, άρα τελικά και αυτοί «αναλώσιμοι».

Καθώς ανατρέχω στις προηγούμενες ενημερώσεις σας, κε Τσιόδρα, και στο δραματικό τόνο της φωνής σας για την ανάγκη προστασίας του πληθυσμού δε θέλω να πιστέψω ότι εξυπηρετείτε οποιαδήποτε από τις παραπάνω σκοπιμότητες. Επειδή, όμως δεν μπορώ να σκεφτώ καμιά λογική εξήγηση θα ήθελα να μου εξηγήσετε εσείς .

Παπαποστόλου Αναστασία 
Αναπληρώτρια εκπαιδευτικός
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παρουσίαση βιβλίου
"Έρωτας όπως Θάνατος": Το νέο βιβλίο της Μαρίας Χατζηχριστοδούλου παρουσιάζεται στο «Γαλαξία» της Ν. Σμύρνης, τη Δευτέρα 2 Δεκέμβρη, στις 7μμ.
Ελένη Αράπη, Νίνα Γεωργιάδου και Γιούλη Χρονοπούλου θα μιλήσουν για το βιβλίο
"Έρωτας όπως Θάνατος": Το νέο βιβλίο της Μαρίας Χατζηχριστοδούλου παρουσιάζεται στο «Γαλαξία» της Ν. Σμύρνης, τη Δευτέρα 2 Δεκέμβρη, στις 7μμ.
foto_education_pencils.jpg
Απίστευτο: «Το ΥΠΑΙΘΑ γνωμοδοτεί για τις απεργίες σαν να είναι δικαστήριο!» - Έγγραφο στα σχολεία
«Το ΥΠΑΙΘΑ σκόπιμα επικαλείται παλιότερες δικαστικές αποφάσεις σχετικά την  κήρυξη απεργίας- αποχής από την ατομική αξιολόγηση των συνδικαλιστικών...
Απίστευτο: «Το ΥΠΑΙΘΑ γνωμοδοτεί για τις απεργίες σαν να είναι δικαστήριο!» - Έγγραφο στα σχολεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Αξιολόγηση: «Αίσχος! Αντί να λύσουν τα προβλήματα της εκπαίδευσης, διώκουν εκπαιδευτικούς!»
«Στόχος είναι η αισχρή τρομοκράτηση όλου του κλάδου των εκπαιδευτικών, για να αποδεχτεί με την βία και φόβο, το κατάπτυστο περιεχόμενο της...
Αξιολόγηση: «Αίσχος! Αντί να λύσουν τα προβλήματα της εκπαίδευσης, διώκουν εκπαιδευτικούς!»