Η Παιδεία έχει ανάγκη από πρακτικές καλής νομοθέτησης
Στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας γίνεται λόγος για “την συνταγματική επιταγή της διδασκαλίας” παρόλο που δεν υπάρχει η διασφάλιση του δικαιώματος “προστασίας από την συλλογή επεξεργασία και χρήση, ιδίως με ηλεκτρονικά μέσα των προσωπικών δεδομένων” όπως επίσης ορίζει το Σύνταγμά μας

Με την τροπολογία που περιελήφθη στην ψήφιση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Μετανάστευσης κι Ασύλου, το Υπουργείο Παιδείας σε χρόνο και συνθήκες μη κανονικότητας έρχεται να συμπληρώσει την ιδεολογική παρέμβαση της Κυβέρνησης στην παιδεία. Μετά τη de facto κατάργηση της αυτονομίας των Πανεπιστημίων με τη συστηματική διαστρέβλωση της έννοιας του “ταλαίπωρου” πια ακαδημαϊκού ασύλου αλλά και την αντικατάσταση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας με αυτό των Λατινικών για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ήρθε η ώρα των παρεμβάσεων στην υποχρεωτική εκπαίδευση. 

Η πρώτη χρονικά είναι η συνειδητή υποβάθμιση ή κι εξάλειψη των μαθημάτων που προάγουν και καλλιεργούν τη συνειδητοποίηση του ρόλου του πολίτη ως κύριο συστατικό του πυρήνα της υπόστασης του ατόμου, η οποία ταιριάζει άριστα με τη σκοπούμενη περαιτέρω υποβάθμιση της δωρεάν και δημόσιας εκπαιδευτικής διαδικασίας προς όφελος της βέλτιστης αναλογίας απόδοσης – κέρδους. Με την εν λόγω τροπολογία προβλέπεται να “είναι δυνατή η, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν δύναται να παρακολουθήσουν δια ζώσης την διαδικασία” μετά από διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Αν παραβλέψουμε τη μείζονα σοβαρότητα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των ανηλίκων ώστε να αρκεστούμε σε μια ανεπίσημου τύπου διαβούλευση κι όχι σε μια επίσημα κατατεθειμένη γνωμοδότηση (verba volant, scripta manent), γεγονός που αναμφισβήτητα δε διαφεύγει της νομικού Υπουργού μας, εγείρεται το εξής θέμα: που αλλού μπορεί να βρει εφαρμογή η τροπολογία αυτή; 

1. Η γενικόλογη περιγραφή του πλαισίου όχι μόνο αφήνει περιθώρια για εφαρμογή της μεθόδου σε έκτακτες συνθήκες όπως π.χ. ένας σεισμός (αλήθεια πως θα γίνουν τα μαθήματα σε σκηνές και μέσω ποιου δικτύου δεδομένων θα διαμοιραστεί και σε πόσα σπίτια θα φτάσει;) αλλά και σε μη λειτουργία του σχολείου. Δε θέλουμε να πιστέψουμε ότι το “πρόβλημα” των ολιγοθέσιων σχολείων ή της αδυναμίας κάλυψης των κενών από την πλευρά του Υπουργείου, θα αναπληρωθεί μέσω τηλεδιδασκαλίας προσφέροντας μια “βολική” εναλλακτική οδό.

2. Στην τροπολογία γίνεται αναφορά σε εύλογο χρονικό διάστημα τήρησης  των μεταδεδομένων που παράγονται στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, δημιουργώντας την αίσθηση ότι οι ενστάσεις που θα μπορούσαν να υπάρξουν θα αφορούσαν το χρονικό διάστημα, ενώ το ουσιαστικό ζήτημα που προκύπτει είναι η δεδομένη καταγραφή και τήρηση των μεταδεδομένων αυτής. Μέχρι τώρα, δεν έχει υπάρξει προηγούμενο καταγραφής της εκπαιδευτικής διαδικασίας, γεγονός το οποίο προσέφερε τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να διδάξει το μάθημα σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα σε μια οικοδομημένη διαπροσωπική σχέση, η οποία βασίζεται στην ελευθερία της έκφρασης αλλά και στο αίσθημα ασφάλειας που παρέχει  ο διδάσκων προς όλους τους μαθητές, επειδή ό,τι διαδραματίζεται εντός της σχολικής αίθουσας παραμένει εντός αυτής. Δυστυχώς, εντός του πλαισίου που διαμορφώνεται με την τροπολογία, γεννιούνται οι προϋποθέσεις που θα μπορούσαν να προσφέρουν ένα έτοιμο και αρχειοθετημένο υλικό αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αν όχι άμεσα, σίγουρα σε μεταγενέστερο χρόνο, γεγονός που όχι μόνο θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα του μαθήματος, άλλα και να μετατοπίσει το προσδοκώμενο στόχο από την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών στην ικανοποίηση των προσδοκιών του Υπουργείου, έννοιες που δεν είναι απαραίτητα ταυτόσημες .

Στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας γίνεται λόγος για “την συνταγματική επιταγή της διδασκαλίας” παρόλο που δεν υπάρχει η διασφάλιση του δικαιώματος “προστασίας από την συλλογή επεξεργασία και χρήση, ιδίως με ηλεκτρονικά μέσα των προσωπικών δεδομένων” όπως επίσης ορίζει το Σύνταγμά μας στο άρθρο 9Α. Εν πάση περιπτώσει, επειδή ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος με τις καλύτερες προθέσεις, θα ήταν πολιτικά ορθό και κοινωνικά ωφέλιμο μια νομοθετική πράξη η οποία ορίζει παραμέτρους του εκπαιδευτικού πλαισίου με αφορμή τις έκτακτες καταστάσεις το οποίο έχει προεκτάσεις στην κανονική λειτουργία του σχολείου, να περάσει την βάσανο της κανονικής νομοθέτησης, μετά από διαβούλευση όλων των αρμοδίων κοινωνικών κι επιστημονικών φορέων όπου θα μπορέσουν να γίνουν όλες οι δυνατές κι απαραίτητες προβλέψεις.

Εξάλλου, οι ανάγκες που γεννά η πανδημία που ζούμε σήμερα καλύπτονται ήδη με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου.


                                        

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα