Η κυβέρνηση προετοιμάζει απολύσεις!
Όλες/Όλοι στον δρόμο του αγώνα! Την Τρίτη 23/6 στη 1.30μμ στο ΥΠΑΙΘ
Καταργούν μαθήματα, διώχνουν μαθητές, απολύουν χιλιάδες αναπληρωτές, απειλούν με διαθεσιμότητα χιλιάδες μόνιμους εκπαιδευτικούς!
Η ΑΑΑ/Πρεμβάσεις Αριστοτέλη κατέθεσε στο ΔΣ πρόταση κειμένου για συμμετοχή στη συγκέντρωση στο υπουργείο στις 23/6 με δίωρη στάση εργασίας. Η ΔΑΚΕ απάντησε ότι θα την ψηφίσει μόνο αν την καλύψει η ΔΟΕ ενώ η ΑΣΕ/ΠΑΜΕ δεν έχει απαντήσει μέχρι τώρα
Τίποτα δεν συνέβη ξαφνικά. Ούτε χωρίς λόγο. Στο πλαίσιο της ολοένα οξυνόμενης καπιταλιστικής κρίσης, με τα μάτια στραμμένα στην κρίση της μετά κορονοϊού εποχής, η κυβέρνηση της ΝΔ κόβει μέτρα ώστε την κρίση να πληρώσουν για άλλη μια φορά οι εργαζόμενοι.
Το Δημόσιο Σχολείο, από τους πρώτους στόχους και από τα βασικά θύματα
Η κυβέρνηση, υλοποιώντας το νόμο Κεραμέως που έφερε εν μέσω πανδημίας και που αλλάζει το DNA και επιτίθεται βίαια στις δομές της εκπαίδευσης, από το νηπιαγωγείο μέχρι το Πανεπιστήμιο, συνεχίζει την νεοσυντηρητική και νεοφιλελεύθερη πολιτική, της καπιταλιστικής βαρβαρότητας. Την ίδια ώρα που απολύονται εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα, μειώνονται οι μισθοί, ελαστικοποιούνται περαιτέρω οι εργασιακές σχέσεις και το Ελντοράντο των «επενδυτών» ετοιμάζεται να σαρώσει τα πάντα, στην ίδια λογική της ιδιωτικοποίησης των κοινωνικών αγαθών και της διάλυσης, το ΥΠΑΙΘ αλλάζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επεμβαίνοντας βάναυσα στη ζωή χιλιάδων μαθητών και των οικογενειών τους, όπως και χιλιάδων εκπαιδευτικών
που είναι υποψήφιοι για διαθεσιμότητα και απόλυση σε Α’ βάθμια και Β΄βάθμια εκπαίδευση.
Με τις ανατροπές στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Δευτεροβάθμιας, η κυβέρνηση αυτόματα δημιουργεί μια στρατιά από υποψήφιους για διαθεσιμότητα και απόλυση εκπαιδευτικούς. Και ακολουθεί το «Δόγμα του ΣΟΚ» αποκεφαλίζοντας ολόκληρα διδακτικά αντικείμενα όπως έκανε το 2013 με εκκαθαρίσεις ολόκληρων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ.
Πλασματικές υπεραριθμίες. Με την Κατάργηση θέσεων μόνιμου προσωπικού, δημιουργούν πλήθος πλασματικών υπεραριθμιών, οδηγώντας έτσι πολλούς εκπαιδευτικούς σε υποχρεωτικές μετακινήσεις καταστρατηγώντας κάθε εργασιακό δικαίωμα και κανόνα.
Εκπαιδευτικοί «υπεράριθμοι» στο δρόμο των υποχρεωτικών μεταθέσεων/μετατάξεων, γιατί το δημόσιο σχολείο ολοένα και συρρικνώνεται, ολοένα και στενεύει τους ορίζοντές του. Φτηνό, ευέλικτο, παραδομένο στις ορέξεις της αγοράς. Σχολείο της κατάρτισης και των δεξιοτήτων.
Εκπαιδευτικοί περιπλανώμενοι σε τέσσερα και πέντε σχολεία κάθε μέρα. Αναπληρωτές κάθε χρόνο απολυμένοι, κάθε χρόνο κι ίσως κάθε μήνα ή κάθε δεκαήμερο σε άλλο σχολείο ή και σε άλλο τόπο. Ξέροντας ότι τους θεωρούν δημοσιονομικό βάρος. Ωρομίσθιοι της μισής ζωής. Ζωές σε αναμονή.
Χιλιάδες συνάδελφοι αναπληρωτές και συναδέλφισσες αναπληρώτριες, που όλο το προηγούμενο διάστημα κάλυπταν τα κενά σε όλη την Ελλάδα από την επόμενη χρονιά μπαίνουν στην ουρά της μακροχρόνιας ανεργίας. Και φυσικά η πίεση αυτή φτάνει μέχρι την Α’ βάθμια όπου στη θέση της απόλυσης θα βρεθούν χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί καλλιτεχνικής παιδείας. Παράλληλα ακολουθώντας και αυτή όπως και οι προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) τη δημιουργική λογιστική, φορτώνει το Ω.Π. με επιπλέον ώρες σε αντικείμενα όπου οι εκπαιδευτικοί «περισσεύουν», ενώ από την άλλη δημιουργούν «δεξαμενή» πλεοναζόντων καθηγητών χωρίς ωράριο, μόνιμους περιπλανώμενους σε 4 και 5 σχολεία.
Συγκεκριμένα: έχουμε τον εξοβελισμό των αντικειμένων της καλλιτεχνικής παιδείας. Φαίνεται πως δεν δημιουργεί καμία δεξιότητα, δεν εξοπλίζει με κάτι «χρήσιμο» για το μέλλον και γι΄ αυτό χαρακτηρίζεται περιττό. Όλα τα μαθήματα καλλιτεχνικής παιδείας καταργούνται από το Λύκειο και μένουν ως μονόωρα στο γυμνάσιο τα εικαστικά και η μουσική. Εξαφανίζουν ό,τι έχει να κάνει με την τέχνη και τον πολιτισμό. Εκτός από την καλλιέργεια, τη γνώση και την αισθητική παιδεία που θα στερείται ο μαθητής του Λυκείου, στερείται και τη διδασκαλία στο Ελεύθερο και στο Γραμμικό Σχέδιο, που αποτελούν εξεταζόμενα μαθήματα στις πανελλήνιες εξετάσεις, και πλέον ο μόνος τρόπος διδασκαλίας τους θα είναι τα φροντιστήρια και οι ιδιωτικές σχολές. Εξαφανίζονται επίσης ο Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός και τα Projects. Οι κλάδοι κοινωνικών, οικονομικών, πολιτικών, νομικών επιστημών, καλλιτεχνικής Παιδείας και αρχιτεκτόνων – πολ. μηχανικών, ουσιαστικά και τυπικά, περιορίζονται έως εξαφανίζονται από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πλήττονται ακόμη περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και πλήθος συναδέλφων αφήνονται με ελλειμματικό ή ακόμη και μηδενικό διδακτικό ωράριο. Το Ω.Π. είναι προσαρμοσμένο σε αυτό που η Κεραμέως ονομάζει «κλασική» παιδεία. Οι μαθητές δεν χρειάζεται κατά την άποψή της να γνωρίζουν πιο αναλυτικά όσα τους αφορούν ως κοινωνικά και πολιτικά όντα.
Η ύπαρξη των κοινωνικών επιστημών στο δημόσιο σχολείο, κάτω από προϋποθέσεις, δημιουργεί το κατάλληλο περιβάλλον για την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, για την αμφισβήτηση της υπάρχουσας τάξης πραγμάτων στην κοινωνία και διαμορφώνει αντίληψη για την εργασία, τη μετανάστευση, τους πρόσφυγες, τις κοινωνικές ταυτότητες, τη παγκοσμιοποίηση, την αλληλεγγύη. Ένας νεοφιλελεύθερος και νεοσυντηρητικός προσανατολισμός ξεπηδά στο νέο Ω.Π. Ό,τι δεν κινείται στην σφαίρα των δεξιοτήτων (soft skills), δεν αξίζει να υπάρχει και ως αντικείμενο διδασκαλίας στο δημόσιο σχολείο.
Σε ένα σχολείο που λειτουργεί με εντατικούς ρυθμούς, βαθιά ταξικό, με αλλεπάλληλες εξετάσεις, αύξηση εξεταζόμενων μαθημάτων, βάση του 10 και τράπεζες θεμάτων, με τον περιορισμό των μαθημάτων γενικής παιδείας, με την εισαγωγή του «κόντρα» μαθήματος, στα γενικά μαθήματα της Γ΄ Λυκείου, καθιστά αυτόματα αυτά τα μαθήματα «μισητά», αφού θα θεωρηθούν άχρηστα. Η ύπαρξη γνωστικών αντικειμένων που θα αμφισβητούν, έστω ως μια σπίθα, την παντοδυναμία των κυρίαρχων αντιλήψεων και θα δίνουν μια διαφορετική χροιά και νότα στην καταθλιπτική καθημερινότητα του σχολείου των τεσσάρων τοίχων, της αποστειρωμένης γνώσης, της τυποποίησης, της «χρήσιμης γνώσης», των δεξιοτήτων, της αποστήθισης και του ανταγωνισμού, εξοβελίζεται. Το δημόσιο σχολείο, και ειδικά το Λύκειο, χάνει ολοσχερώς τον όποιο παιδευτικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα είχε, καθώς καταργούνται όλα τα μαθήματα της αισθητικής αγωγής και των κοινωνικών επιστημών που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας, του αισθητικού κριτηρίου και της κοινωνικής συνείδησης.
Αυτή είναι η επιλογή των «αρίστων» της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ένα φτηνό κι ευέλικτο σχολείο αποκομμένο από την κοινωνική πραγματικότητα που προετοιμάζει φτηνούς, ευέλικτους εργασιακά και χειραγωγήσιμους εργαζόμενους. Ένα Λύκειο εξειδίκευσης, ένα Λύκειο αποστεωμένο από τέχνες, σκέψη, γνώση, που θα σπρώχνει τα παιδιά των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων αποκλειστικά στην κατάρτιση, την πρώιμη εργασία-σκλαβιά. Είναι φανερό πως τα νέα ωρολόγια προγράμματα του ΥΠΑΙΘ υπακούουν στην αποτελεσματικότερη δημοσιονομική πειθαρχία με την ελαχιστοποίηση του κόστους της παρεχόμενης εκπαίδευσης και τη μείωση εκπαιδευτικού προσωπικού, υπονομεύουν τη μονιμότητα στην εργασία, εναρμονίζονται με το αγοραίο εξεταστικοκεντρικό σχολείο της Κεραμέως, με λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερη γνώση και κυριαρχία των δεξιοτήτων, όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε.
Μη μιλάς! Μην κινείσαι! Μην αντιδράς!
Κι όλα αυτά σε ένα πλαίσιο υποταγής και χειραγώγησης με:
Εκπαιδευτικούς προς αξιολόγηση για να κατασκευαστεί ο αυριανός στρατός των απολυμένων, ο στρατός της μισθολογικής καθήλωσης, ο στρατός των ελαστικά εργαζόμενων, απασχολούμενων και προσφάτως « ωφελούμενων ». Το απαραίτητο εκείνο απόθεμα εργασιακής ανασφάλειας που ο καπιταλισμός το λέει κινητικότητα. Εκπαιδευτικοί με το στίγμα του «ανάξιου» για να επωμισθούν όλο το βάρος των δυσλειτουργιών της δημόσιας εκπαίδευσης καθώς με το νέο αξιολογικό πλαίσιο αθωώνεται η καταστροφική πολιτική των κυβερνήσεων και των πολιτικών τους στην εκπαίδευση και ενοχοποιείται ατομικά ο εκπαιδευτικός και το δημόσιο σχολείο, για όλα τα εκπαιδευτικά και κοινωνικά δεινά.
Εκπαιδευτικούς αποστερημένους από κάθε δυνατότητα παιδαγωγικής και διδακτικής αυτονομίας όντας υποχρεωμένοι να εφαρμόζουν απαρέγκλιτα την εκπαιδευτική πολιτική των τεχνικών δελτίων του ΕΣΠΑ και των κατευθύνσεων της ΕΕ και τελικά στις ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς εργασίας.
Εκπαιδευτικούς κυνηγούς προσόντων για μια θέση στην ελαστική εργασία. Εκπαιδευτικοί κυνηγοί χορηγών ή και επαίτες φιλανθρωπιών, όπου η εκσυγχρονισμένη εκδοχή του management αντιλαμβάνεται το σχολείο ως προβληματική επιχείρηση που οφείλει να αναζητήσει χρηματικές πηγές, εισφορές από τους γονείς, δωρεές, ευεργέτες, φιλανθρωπίες.
Σσσς! Μη μιλάτε! Το συνδικάτο κοιμάται
Και ενώ όλα προετοιμάζονται με χειρουργική ακρίβεια, η ΔΟΕ, η ΟΛΜΕ, η ΑΔΕΔΥ, η ΓΣΕΕ συνεχίζουν την πρωτοφανή συνδικαλιστική καραντίνα. Υποτονικές έως ανύπαρκτες αντιδράσεις για τα μάτια του κόσμου, απούσες από τις αγωνίες χιλιάδων εκπαιδευτικών και μαθητών, συναινούν με την κυρίαρχη αστική πολιτική κι αφήνουν τον κλάδο απολύτως ανοχύρωτο και την κυβέρνηση να έχει τη βεβαιότητα ότι νομοθετεί χωρίς αντίπαλο!
Ένα βαθιά αντιδραστικό νομοσχέδιο ψηφίστηκε και με ευθύνη της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ/ΔΗΣΥ/ΕΡΑ/ΑΕΚΕΕ) δεν έχει συνεδριάσει δια ζώσης ούτε μία φορά. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί βρέθηκαν στον δρόμο του αγώνα με κινητοποιήσεις που συντονίστηκαν από τα πρωτοβάθμια σωματεία αλλά το ΔΣ της ΔΟΕ απαξίωσε να συναντήσει τα μέλη του έστω και μία φορά παρ’ όλα τα αιτήματα των Συλλόγων! Ακόμα και τώρα, με ψηφισμένο τον νέο νόμο που περιλαμβάνει από Σεπτέμβρη την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, το ΔΣ της ΔΟΕ αρνείται να προκηρύξει απεργία-αποχή κι αφήνει τον κλάδο ανοχύρωτο απέναντι στην κυβερνητική επίθεση. Βρίσκονται απέναντί μας!
Κάνε το άλμα σου, Πιο γρήγορο από τη φθορά!
Η ελπίδα βρίσκεται στο ρεύμα της ζωντανής εκπαίδευσης, του ανεξάρτητου ταξικού συνδικαλισμού, τη συλλογική αντίσταση και πάλη. Να αποκαθηλώσουμε τον καθεστωτικό συνδικαλισμό της συναίνεσης και της υποταγής. Με τον αέρα των Γενικών Συνελεύσεων, με την αύρα των καθημερινών συλλογικών αντιστάσεων των συλλόγων διδασκόντων, με την οριζόντια διασύνδεση και τον συντονισμό των εκπαιδευτικών σωματείων, με Συνελεύσεις και Κέντρο Αγώνα. Έτσι φτιάχτηκαν τα μεγάλα κινήματα στην εκπαίδευση που οδ’ήγησαν σε νίκες, καθυστερήσεις και ανασχέσεις, όπως με την ακύρωση της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης της ΝΔ το 2013-14, όπως με την Πρυτανεία στη μεγάλη μάχη των αναπληρωτών ενάντια στο προσοντολόγιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ το 2019.
Με τους αγώνες μας σήμερα, να απονομιμοποιήσουμε τα κυβερνητικά μέτρα στη συνείδηση του λαού, να δημιουργήσουμε ένα μαχητικό ρεύμα ικανό να ανατρέψει τη βάρβαρη πολιτική. Καμία εξουσία δεν είναι ανίκητη απέναντι στο αποφασισμένο, μαχητικό και οργανωμένο λαϊκό ποτάμι.
Εμείς ο κόσμος της μαχόμενης εκπαίδευσης, της καθημερινής διδακτικής πράξης που μέσα στις αντίξοες συνθήκες του φόβου και της τρομοκρατίας, της εντατικοποίησης, της κοινωνικής ανισότητας και του ατομικισμού μαχόμαστε να βάλουμε στη ζωή με τον πιο έντονο τρόπο την αντίληψη ότι η γνώση πρέπει να αποτελεί ΚΑΘΟΛΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ. Μαχόμαστε για ένα σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, σε μια κοινωνία της χειραφέτησης και της απελευθέρωσης!
ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 23/6 ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΤΙΣ 13.30
Η ΛΥΣΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ!
Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη