Παρεμβάσεις ΠΕ: Καμία αναφορά για διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών σε μία φάση την 1η Σεπτέμβρη από την υπ. Παιδείας
«Απαιτούνται τώρα μαζικοί μόνιμοι διορισμοί σε γενική και ειδική εκπαίδευση, χρηματοδότηση όλων των δομών και υποδομών, απαιτούνται όλα αυτά για τα οποία το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει δώσει δεκάρα», σημειώνουν οι Παρεμβάσεις ΠΕ

Για επικοινωνιακά παιχνίδια και προσχηματικό διάλογο καταγγέλλουν την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, οι εκπρόσωποι των Παρεμβάσεων - Κινήσεων - Συσπειρώσεων Π.Ε. στο Δ.Σ. της ΔΟΕ, Γιάννης Αναγνωσταράς και Άννας Μάγια Σταυροπούλου, σχετικά με την πρόσκληση της τελευταίας στιγμής σε εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και άλλους «εμπλεκόμενους φορείς» για συνάντηση.

Όπως χαρακτηριστικά τονίζουν, μεταξύ άλλων, οι εκπρόσωποι των Παρεμβάσεων ΠΕ, η Νίκη Κεραμέως δεν έκανε αναφορα για διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών σε μία φάση την 1η Σεπτέμβρη.

Αναλυτικά η δήλωση των εκπροσώπων των Παρεμβάσεων στο στο Δ.Σ της ΔΟΕ:

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ

ΑΛΛΑ... ΕΝΑ ΠΑΙΔΙΚΟ ΓΕΛΙΟ ΘΑ ΣΑΣ ΘΑΨΕΙ!

Με πρόσκληση της τελευταίας στιγμής η Υπουργός Παιδείας κάλεσε εκπροσώπους από τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΟΙΕΛΕ και  άλλους «εμπλεκόμενους φορείς σε διάλογο» (ΑΣΓΜΕ, Ένωση Πληροφορικών, Σύλλογοι Γονέων Προτύπων και Πειραματικών  σχολείων) την Δευτέρα 13.07.2020  για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Για άλλη μια φορά το Υπουργείο ακολούθησε την τακτική της επίκλησης της τήρησης των υγειονομικών μέτρων προστασίας προκειμένου να μην δεχθεί όλα τα μέλη του ΔΣ της ΔΟΕ, γεγονός το οποίο καταγγέλλουμε.

«Σήμερα τελείωσαν οι Πανελλαδικές και σήμερα ξεκινάμε το διάλογο με τους φορείς» ξεκίνησε η Υπουργός.

Σε μία συνάντηση χωρίς ατζέντα, με επικοινωνιακή καθαρά στόχευση, η πολιτική ηγεσία αποκαλύφθηκε για άλλη μια φορά  ότι  επιχειρεί να παρουσιάσει μια εικονική πραγματικότητα μακριά από την καθημερινότητα της εκπαίδευσης και της κοινωνίας και να προβάλει την αντιεκπαιδευτική πολιτική της ως προϊόν διαλόγου και συναίνεσης με την εκπαιδευτική κοινότητα.

Με την κατ’ εξακολούθηση χρήση του ψεύδους για να δικαιολογήσει την πολιτική της, δήλωσε «το 99% των οικογενειών έχει πρόσβαση στο ίντερνετ», επιχειρώντας να πείσει για την καθολικότητα της πρόσβασης των μαθητών και των μαθητριών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Μίλησε για ανέλπιστη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως και για δρομολόγηση προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σε συνεργασία με το ΙΕΠ. Χρησιμοποιώντας ως πρόσχημα την πρωτόγνωρη κατάσταση που βίωσε η χώρα με την πανδημία, είπε ότι εφαρμόστηκε μια καινοτομία μέσα σε 5 μέρες. Αναφέρθηκε  στην κατάσταση που παρέλαβαν και αναφερόμενη στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ανέφερε ότι ήταν άθλος που τις πραγματοποίησαν.

Στόχος της υπουργού και της κυβέρνησης της Ν.Δ. είναι να δικαιολογήσει την επιχείρηση εφαρμογής  της τροπολογίας που επιτρέπει τη ζωντανή αναμετάδοση μαθημάτων από τις σχολικές τάξεις και που νομιμοποιεί και μονιμοποιεί την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» όχι μόνο σε συνθήκες πανδημίας, αλλά ως οργανικό μόνιμο στοιχείο λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.Πρόκειται για μια επιχείρηση σαρώματος και ισοπέδωσης από την κυβέρνηση των κάθε είδους δικαιωμάτων. Το κεφάλαιο και το κράτος διεκδικούν τον ρόλο κεντρικής εποπτείας όλων αυτών των χρήσεων της παραποιημένης εκπαιδευτικής διαδικασίας για να χρησιμοποιηθούν σε φάσεις αξιολογήσεων, περικοπής προσωπικού: Για τη χρήση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε μόνιμη βάση αντί για προσλήψεις εκπαιδευτικών. Για το πανοπτικό σύστημα αξιολόγησης και ελέγχου, την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Για την αναπαραγωγή των ήδη οξυμένων ταξικών και κοινωνικών ανισοτήτων και αποκλεισμών. Για την αποστείρωση της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας και σχέσης, την πειθαρχία στις επιλογές του Κράτους, την απαγόρευση του παιδικού αυθορμητισμού και της παιδαγωγικής ελευθερίας.

Ξεκάθαρη και αποφασιστική ήταν η κοινή αντίθεση όλων για τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων με κάμερες με ανοιχτά σχολεία.

Ο εκπρόσωπος των γονέων των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων της «αριστείας» της είπε ότι ακόμη και στο Βαρβάκειο το ίντερνετ δεν δουλεύει και της επισήμανε ότι δεν έχουν όλες οι οικογένειες πρόσβαση στα μέσα.

Οι νομικοί συμβούλοι της ΟΙΕΛΕ,   έθεσαν  θέμα νομιμότητας για την εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Στην τοποθέτησή μας ως Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε.  δηλώσαμε τα εξής:

  • Απαιτούμε την κατάργηση της τροπολογίας και της Υ.Α.
  • Έξω οι κάμερες από τα σχολεία
  • Καμία χρήση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όταν τα σχολεία είναι ανοιχτά. Οι εκπαιδευτικοί δεν θα εφαρμόσουν με κανέναν τρόπο την τροπολογία για τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος με κάμερες και δε θα επιτρέψουν να εφαρμοστούν «υβριδικά μοντέλα» εκπαίδευσης με συνδυασμό δια ζώσης και εξ αποστάσεως με ανοιχτά σχολεία. Είμαστε κάθετα αντίθετοι με την μονιμοποίηση και νομιμοποίηση της σημερινής συνθήκηςκαι συνολικά της εξ αποστάσεως ως αυτοτελές εργαλείο/υποκατάστατο της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας,  σε κάθε περίπτωση «αναστολής λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής» για κάποιο «έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός».

Στην ερώτησή μας γιατί απευθύνθηκε η πολιτική ηγεσία με την έναρξη της πανδημίας αβίαστα σε ιδιωτική εταιρείας, την CISCO, αντί να ενισχύσει το δημόσιο φορέα, το ΠΣΔ, η Υπουργός επικαλέστηκε δήθεν «την κατάσταση που παρέλαβαν τη χώρα». Επίσης, ότι το ΠΣΔ μπορούσε να δεχτεί μόνο 500 ταυτόχρονους χρήστες, ενώ οι μαθητές/-τριες είναι 1,4 εκατομμύρια.

Στην τοποθέτησή μας για το επικοινωνιακό φιάσκο διάθεσης φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών για όλα τα παιδιά και τα σχολεία απάντησε ότι στην έναρξη της πανδημίας υπήρχαν 4.000 φορητοί υπολογιστές στα σχολεία και εξασφάλισε από … «δωρεές» 20.000 ακόμα! Καμιά μέριμνα, λοιπόν, του κράτους, όλα με τους ιδιώτες,  όλα για τους ιδιώτες! Παρά την επιμονή μας δεν απάντησε πόσα χρήματα διατέθηκαν από κρατικά κονδύλια για τη στελέχωση των σχολείων με Η/Υ.

Στη συνέχεια δήλωσε  ότι δρομολογούνται 12,5 εκατομμύρια ευρώ από κονδύλια ΕΣΠΑ για ενίσχυση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, για τεχνολογικό εξοπλισμό των σχολείων και επιμόρφωση εκπαιδευτικών. καθιστώντας με αυτόν τον τρόπο φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας προετοιμάζει την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης παράλληλα με τη δια ζώσης διδασκαλία!

Στις συχνές αναφορές της ότι στη διάρκεια της πανδημίας εφάρμοσαν ευλαβικά τις οδηγίες των ειδικών, της θέσαμε το ερώτημα «τι μέτρα έχουν πάρει για να λειτουργήσουν τα σχολεία με μειωμένο αριθμό των μαθητών ανά τμήμα και την αναγκαιότητα που προκύπτει να προχωρήσουν στις αναγκαίες και αυξημένες προσλήψεις με μόνιμους διορισμούς». Επικαλέστηκε τον «ρεαλισμό», τη δυσκολία που υπήρχε στην ανεύρεση αιθουσών για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής, λέγοντας «πού να βρεθούν τόσες αίθουσες;». Επί της ουσίας, απέφυγε να απαντήσει ως προς τις αναγκαίες προσλήψεις για να λειτουργήσουν τα σχολεία την 1η Σεπτέμβρη λαμβάνοντας υπόψιν και τα πιθανά υγειονομικά πρωτόκολλα που θα λειτουργήσουν.

Προτείναμε, λοιπόν, …να ξεκινήσει από την αγορά των κτιρίων του Ζηρίδη που τα πουλάει!

ΨΕΥΔΟΣ και ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ  αλλά...ένα παιδικό γέλιο θα σας θάψει!

Έτσι μπορεί να χαρακτηριστεί η ανεπιτυχής προσπάθεια του Υπουργείου και της Κεραμέως να παρουσιάσει ότι κάνει διάλογο με  την εκπαιδευτική κοινότητα για να το «παίξουν» τα φιλικά κανάλια της Κυβέρνησης και να καλλιεργήσει εντυπώσεις συναίνεσης στα άκρως αντιεκπαιδευτικά της σχέδια.

Καμία αναφορά για διορισμούς, καμία αναφορά για προσλήψεις αναπληρωτών σε μία φάση την 1η Σεπτέμβρη. Η εμπειρία της σημερινής συγκυρίας, επιβεβαιώνει τη διαπίστωση ότι παιδαγωγικά, κοινωνικά και διδακτικά, η ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη. Γι αυτό απαιτούνται τώρα μαζικοί μόνιμοι διορισμοί σε γενική και ειδική εκπαίδευση, χρηματοδότηση όλων των δομών και υποδομών, απαιτούνται όλα αυτά για τα οποια το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει δώσει δεκάρα.

  • Καμία αναφορά για την αντιμετώπιση των κοινωνικών ανισοτήτων των λαϊκών οικογενειών που δεν έχουν πρόσβαση σε τεχνολογικά μέσα
  • Καμία δέσμευση για τον εξοπλισμό των σχολείων με το αναγκαίο εποπτικό υλικό και τα τεχνολογικά μέσα που απαιτούνται ως εργαλεία που λειτουργούν επικουρικά με τη ζωντανή εκπάιδευση στην τάξη.

Την επόμενη μέρα κεντρικό αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος παραμένει η κατάργηση της (ν)τροπολογίας και της Υ.Α.

Ως Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε. καταγγέλλουμε τον προσχηματικό διάλογο και τα επικοινωνιακά τερτίπια του Υπουργείου Παιδείας.

Την ίδια μέρα που η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με τον χουντικής προέλευσης νόμο για τις διαδηλώσεις προσάγει τους 9 συλληφθέντες αγωνιστές με κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα, η Υπουργός Παιδείας επιχειρεί να παρουσιάσει τη νεοφιλελεύθερη ατζέντα ως «κανονικότητα».

  • Δεν θα επιτρέψουμε τον πανοπτισμό, την τηλεανεργία και την παραβίαση της ιδιωτικότητας για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Για το σύνολο του κλάδου η εξ αποστάσεως επικοινωνία τερματίζεται με την επιστροφή εκπαιδευτικών και μαθητών στην φυσική τους θέση, την σχολική αίθουσα. Τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί είχαν και έχουν τους τρόπους και τις διαδικασίες να αντιμετωπίσουν μέσα στα πλάισια της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας κάθε πρόβλημα και κάθε έκτακτη ανάγκη που παρουσιάζεται. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε, ακυρώνοντας στην πράξη την αντιεκπαιδευτική τροπολογία και όλες τις διατάξεις και τις ΥΑ της. 
  • Δεν θα επιτρέψουμε τη διάλυση του Δημόσιου Σχολείου με τις αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις ΕΕ-ΟΟΣΑ-ΣΕΒ
  • Θα καταργήσουμε στην πράξη τους ν. 4618/2019 και 4692/2020 με ένα μαζικό κίνημα ανατροπής, υπερασπιζόμενοι το Δημόσιο Σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών
  • Θα καταργήσουμε στο δρόμο τον χουντικό νόμο για την απαγόρευση των διαδηλώσεων υπερασπίζοντας το δικαίωμα όλων στην εκπαίδευση, στην εργασία, στην υγεία και στα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σοβα
«Έβρεξε σοβάδες» σε σχολείο στη Λέσβο: Ακόμα ένα απαράδεκτο περιστατικό που... ευτυχώς δεν είχαμε θύματα
Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου, την ημέρα που τα σχολεία γιόρτασαν την επέτειο του Πολυτεχνείου κι ενώ τα παιδιά βρίσκονταν στο κτήριο, έπεσαν σοβάδες...
«Έβρεξε σοβάδες» σε σχολείο στη Λέσβο: Ακόμα ένα απαράδεκτο περιστατικό που... ευτυχώς δεν είχαμε θύματα
kleista sxoleia proaulio
Τρίκαλα: Άγριο ξύλο μεταξύ μαθητών δημοτικού! Στο νοσοκομείο το ένα παιδί
Oι γονείς του παιδιού κατέθεσαν μήνυση σε βάρος της γιαγιάς άλλου μαθητή, υποστηρίζοντας πως χτύπησε τον γιο τους στην πλάτη με αποτέλεσμα να...
Τρίκαλα: Άγριο ξύλο μεταξύ μαθητών δημοτικού! Στο νοσοκομείο το ένα παιδί