Υπέρ του νομοσχεδίου τοποθετήθηκαν σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, κατά τη διάρκεια της ακρόασης των φορέων, οι ιδιοκτήτες σχολείων και ιδιωτικών παιδικών σταθμών/νηπιαγωγείων, ενώ αρνητικές ήταν οι τοποθετήσεις των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών, κάνοντας λόγο για καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων και «παράθυρα» για πράξεις αυθαιρεσίας από τους εργοδότες.
Στις θετικές τομές που επιφέρουν οι διατάξεις του νέου νομοσχεδίου αναφέρθηκε ο Χ. Κυραϊλίδης εκπροσωπώντας τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων, ενώ για «νομοσχέδιο σε συνεργασία με τους σχολάρχες» έκανε λόγο ο Μ. Κουρουτός, πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ.
Να σημειωθεί ότι στη διάρκεια της συζήτησης δημιουργήθηκε ένταση μεταξύ της υπουργού Παιδείας κ.Νίκης Κεραμέως και του προέδρου της ΟΙΕΛΕ κ.Μιχάλη Κουρουτού, μετά απο αλληλοκατηγορίες για ψευδείς τοποθετήσεις σχετικά με την αξιολόγηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, τις πρόσθετες δραστηριότητες, κα.
ΟΙΕΛΕ, Μιχάλης Κουρουτός: Νομοσχέδιο για τους σχολάρχες, από τους σχολάρχες
Την κατάσταση στην ιδιωτική εκπαίδευση περιέγραψε ο Μ. Κουρουτός στην τοποθέτησή του, κάνοντας λόγο για πλήθος αυθαιρεσιών, ενώ εγκάλεσε την υπουργό Παιδείας για έλλειψη διάθεσης διαλόγου κατά την κατάρτιση και τη διαβούλευση του νομοσχεδίου. Μάλιστα έκανε λόγο για «νομοσχέδιο σε συνεργασία με τους σχολάρχες», ενώ καταλόγισε στην υπουργό Παιδείας άγνοια για το τι συμβαίνει στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Ο Μ. Κουρουτός διαμαρτυρήθηκε για το γεγονός ότι ΔΟΕ και ΓΣΕΕ δεν εκλήθησαν στην επιτροπή, καθώς με ανακοινώσεις τους τοποθετήθηκαν αρνητικά απέναντι στο νομοσχέδιο.
Απαντώντας στην τοποθέτηση της υπουργού Παιδείας αντέτεινε ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί απολύονται ελεύθερα και σήμερα, ενώ η καταγγελία σύμβασης ελέγχεται από ανεξάρτητη αρχή, με τη συμμετοχή πρωτοδικών ειδικούς στο εργατικό δίκαιο. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΙΕΛΕ, πλέον οι ιδιοκτήτες μπορούν να απολύουν ελεύθερα, ενώ οι εκπαιδευτικοί για να υπερασπιστούν τις συμβάσεις τους καλούνται να προσφύγουν στη δικαιοσύνη. Όμως, η προσφυγή στη δικαιοσύνη είναι αδύνατη λόγω του υψηλού κόστους.
Ο Μ. Κουρουτός διέψευσε πως δίνονται με το νομοσχέδιο πρόσθετες ελευθερίες για την επέκταση του ωρολογίου προγράμματος και την εισαγωγή πρόσθετων δραστηριοτήτων, καθώς πρόβλεψη και για τα δύο υπήρχε στο παρελθόν. Επιπλέον, τα σχολεία μπορούσαν με μια απλή δήλωση να κοινοποιήσουν στο υπουργείο τις δραστηριότητες με μια απλή δήλωση, ώστε να φορολογηθούν και να δηλωθούν οι αντίστοιχες ώρες διδασκαλίας. Υπενθύμισε την καταδίκη της διευθύντριας δημοτικού για πειθαρχικά παραπτώματα στα εκπαιδευτήρια Κωστέα-Γείτονα για μη δήλωση εκπαιδευτικών δράσεων, προβλέποντας πως με το νέο καθεστώς θα σημειωθεί η ένταση φαινομένων μαύρης εργασίας και φοροδιαφυγής.
Θέμα προκύπτει και με την έκδοση ισότιμων τίτλων σπουδών από την απόλυτη απελευθέρωση του πλαισίου λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων.
Τέλος, η απόλυτη απελευθέρωση του πλαισίου λειτουργίαςτων ιδιωτικών σχολείων, κατά την εκτίμηση του Μ. Κουρουτού θα δημιουργήσει ζήτημα με την έκδοση ισότιμων τίτλων σπουδών με τα δημόσια σχολεία, υπενθυμίζοντας την σχετική αντίδραση της Κομισιόν στους χειρισμούς Αρβανιτόπουλου το 2014.
Χ. Κυραϊλίδης, Σύνδεσμος Ελληνικών Ιδιωτικών Σχολείων: Χρήσιμο μόνο για τους ανεπαρκείς το καθεστώς προστασίας
Στις θετικές τομές που επιφέρουν οι διατάξεις του νέου νομοσχεδίου αναφέρθηκε ο Χ. Κυραϊλίδης εκπροσωπώντας τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων, ενώ προέβλεψε πως θα δώσει «θετική ώθηση στην ιδιωτική εκπαίδευση». Στην αρχή της τοποθέτησής του, έκανε λόγο για «αγαστές σχέσεις» ΟΙΕΛΕ και ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι από κοινού στοχεύουν στην κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Μάλιστα έκανε λόγο για «σύνδρομο Καζαντζίδη» των συνδικαλιστών της ΟΙΕΛΕ, καθώς η ομοσπονδία ποτέ δεν έχει τοποθετηθεί υπέρ της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του συνδέσμου, οι επιδόσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων στις εξετάσεις PISA αλλά και στις Πανελλαδικές Εξετάσεις πιστοποιούν το υψηλό επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Σε σχέση με το νέο νομοσχέδιο, για πρώτη φορά από το 1977 τίθεται προς ψήφιση στη βουλή ένα νομοσχέδιο αμιγώς για την ιδιωτική εκπαίδευση, που δεν αποτελεί συρραφή διατάξεων. Σύμφωνα δε με τον Χ. Κυραϊλίδη το νομοσχέδιο έχει φιλελεύθερο πρόσωπο, αίροντας σειρά γραφειοκρατικών εμποδίων, ενώ θέτει στο επίκεντρο και προάγει το συμφέρον των μαθητών, ενώ χαρακτήρισε ως «τοξικές» τις τοποθετήσεις για κατά παραγγελία νομοσχέδια. Το δε Σύνταγμα προβλέπει εποπτεία αλλά και ελευθερίες στα ιδιω
Θετική κρίνεται επίσης η αποπομπή μαθητών για χρέη, καθώς και η ελεύθερη επιλογή για τον ορισμό στελεχώντου σχολείου. Ωστόσο, αίτημα των ιδιοκτητών είναι η κατάργηση των τυπικών προσόντων, ίδιων με αυτά του δημοσίου. Μάλιστα, χαρακτήρισε ως «αυτονόητη» την εξίσωση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών με τους υπόλοιπους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, ενώ το το επιχείρημα περί δημόσιου χαρακτήρα εκπαίδευσης δεν ευσταθεί, καθώς εργαζόμενοι στον χώρο της υγείας ή άλλων επαγγελμάτων με δημόσιο χαρακτήρα. Μάλιστα, χαρακτήρισε ως χρήσιμο μόνο για ανεπαρκείς το όποιο καθεστώς προστασίας για τους εκπαιδευτικούς.
Τέλος, έκανε λόγο για επιχείρημα πανικού σχετικά με τους τίτλους ισοτιμίας, από τη στιγμή που τα ιδιωτικά σχολεία ακολουθούν το αναλυτικό πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας.
Ηλίας Λάσκας Συντονιστικό Επιτροπής Γονέων Ιδιωτικών Σχολείων Ελλάδος: Πάγιο αίτημα των γονέων η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Την θετική στάση του συντονιστικού των γονέων απέναντι στο νομοσχέδιο μετέφερε ο Η. Λάσκας. Το ιδιωτικό σχολείο απελευθερώνεται από ένα ασφυκτικό γραφειοκρατικό πλαίσιο,ενώ δίνει απάντηση σε χρόνια αιτήματα των γονέων. Συγκεκριμένα, πάγιο και διαχρονικό αίτημα αποτελούσε η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με αναφορά σε συγκεκριμένα κριτήρια, ωστόσο σύμφωνα με τον Η. Λάσκο απαιτείται αποσαφήνιση σχετικά με τη συγκεκριμένη διάταξη.
Οι γονείς, συνέχισε ζητούν ίση φορολογική μεταχείριση με τους γονείς που στέλνουν τα παιδιά τους στο δημόσιο σχολείο, ζητώντας μαθητικά δελτία για τα παιδιά τους καθώς και ειδικά voucher ως ανταπόδοση για το γεγονός πως αναλαμβάνοντας τα δίδακτρα δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό για την εκπαίδευση των παιδιών.
Μίνα Καστανιά-Γιαζιτζόγλου, Πανελλήνιος Σύλλογος Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών: Σε θετική κατεύθυνση το νομοσχέδιο
Την παροχή του κινήτρου της ποιοτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης ως αντιστάθμισμα του δημογραφικού κινδύνου πρότεινε η Μ. Καστανιά Γιαζιτζόγλου, τονίζοντας ότι το νομοσχέδιο κινείται σε θετική κατεύθυνση. Το 40% παιδιών 0-4 ετών φοιτούν σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς, ενώ οι συγκεκριμένες δομές δημιούργησαν τις υποδομές και τα πρότυπα για την ανάπτυξη της δημόσιας προσχολικής αγωγής. Σε θετική κατεύθυνση κινείται η ευελιξία των προγραμμάτων σπουδών, ενώ ο σύλλογος εκφράζει την αντίθεσή του στην εφαρμογή του νομοσχεδίου για την δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή που ούτως ή άλλως σε πολλές δημοτικές ενότητες παραμένει ανεφάρμοστη.
Χαρά Σέλλη Σύλλογος Ιδιωτικών Μεγάλων και Μικρών Παιδικών Σταθμών και Νηπιαγωγείων Ελλάδος: Θετικό για γονείς, μαθητές, εργαζόμενους του νομοσχέδιο
Ως μια μεγάλη τομή χαρακτήρισε η Χ. Σέλλη το παρόν νομοσχέδιο, καθώς μέχρι πρότινος τα σχολεία λειτουργούσαν με ασφυκτικούς περιορισμούς και με αυστηρή κρατική εποπτεία. Από τις κείμενες διατάξεις εξυπηρετούνται οι γονείς και οι μαθητές με την προσθήκη δραστηριοτήτων για την ανάπτυξη των παιδιών, ενώ μισθολογικό όφελος από τη διεύρυνση του ωραρίου αποκτούν και οι εκπαιδευτικοί.
ΟΛΜΕ: Σε λάθος κατεύθυνση η ενισχυτική διδασκαλία για τα Ειδικά Μαθήματα στις Πανελλαδικές
Το Σύνταγμα επιτάσσει την εποπτεία του κράτους και τόσο για το περιεχόμενο των σπουδών όσο και για τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία, ανέφερε εισαγωγικά ο εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ.
Αναφερόμενος στο άρθρο για την ενισχυτική διδασκαλία στα ειδικά μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, εξέφρασε τη διαφωνία της ομοσπονδίας με το συγκεκριμένο μέτρο, στο βαθμό που οι ενισχυτικές διδασκαλίες προβλέπονται ακριβώς για την βοήθεια των μαθητών για αντικείμενα που ήδη έχουν διδαχθεί στο προβλεπόμενο ωράριο. Πρόταση της ομοσπονδίας είναι η ένταξη της διδασκαλίας των ειδικών μαθημάτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολικών μονάδων, ώστε να αποφεύγονται επιπλέον προβλήματα με τις μετακινήσεις μαθητών.
Τέλος, τονίζοντας πως δε νοείται σύγχρονο σχολείο χωρίς τη διδασκαλία μαθημάτων κοινωνικών επιστημών και καλλιτεχνικής παιδείας, ζήτησε την απόσυρση των νέων ωρολογίων προγραμμάτων.
Ιώαννης Κακουλίδης, Πανελλήνιος Σύλλογος Συμβούλων και Ωρομισθίων Καθηγητών Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ): Πλήρης αναγνώριση της προϋπηρεσίας μας
Θετικός στη διάταξη για τη δημιουργία μητρώου εκπαιδευτών στα ΣΔΕ εμφανίστηκε ο Ιώαννης Κακουλίδης, ωστόσο εξέφρασε τη διαφωνία του συλλόγου με τα κριτήρια επιλογής προσωπικού στα ΣΔΕ. Το καταστατικό και ο ιδρυτικός νόμος των ΣΔΕ, υπενθύμισε, τα καθιστά ειδικές δομές εκπαίδευσης ανηλίκων.
Επιπλέον, κατηγόρησε την έλλειψη κλίματος διαλόγου με τον σύλλογο. Επιπλέον, ο σύλλογος ζητά ειδική μοριοδότηση και διαφωνεί με την εξίσωση με την προϋπηρεσία σε ΔΙΕΚ. Επιπλέον, αποτελεί αδικία η εξισώνονται των εξειδικευμένων τίτλων σπουδών για την εκπαίδευση ενηλίκων με όλους τους τίτλους μεταπτυχιακών σπουδών,ενώ στην Ειδική Αγωγή παραμένει η ειδική μοριοδότηση για αντίστοιχες εξειδικευμένες σπουδές.
Επιπλέον, ο σύλλογος εκφράζει τον προβληματισμό του για την απαίτηση πολλαπλών επιμορφωτικών προγραμμάτων από ιδιωτικές δομές, ενώ για μια δεκαετία δεν έχει δρομολογηθεί πρόγραμμα επιμόρφωσης από το Δημόσιο.
Επίσης, ο σύλλογος εκφράζει το πάγιο αίτημα για απόδοση οργανικών θέσεων και ένταξη των δομών ΣΔΕ στον κρατικό προϋπολογισμό. Τέλος, ο Ι. Κακουλίδης εξέφρασε το αίτημα του συλλόγου για πλήρη αναγνώριση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών ΣΔΕ, καθώς και για παράταση των παρόντων πινάκων.
Κεραμέως: Και τι να κόψουμε για να μπουν τα Ειδικά Μαθήματα στο πρόγραμμα;
Στο τέλος της συζήτησης με τις απόψεις των φορέων, το λόγο πήρε ξανά η υπουργός Παιδείας κ.Κεραμέως και επανέλαβε ότι είναι ανοικτή στο διάλογο, κατηγορώντας την ΟΙΕΛΕ ότι τον αποφεύγει παρότι δέχθηκε να συνομιλήσει με όλα τα άλλα κόμματα. Υποστήριξε ότι δεν εχει βάση ο ισχυρισμός ότι θα υπαχθούν οι εκπαιδευτικοί στο υπουργείο Εργασίας, νομικά δεν υφίσταται η εννοια της εποπτείας οπως αναφέρεται. Είπε ότι ζητούμενο να βρεθεί ισορροπία ανάμεσα στον εποπτεία της ιδιωτικής εκπαίδευσης και την επιχειρηματική ελευθερία. Τέλος, απευθυνόμενη προς την ΟΛΜΕ η οποία ζήτησε να ενταχθούν τα ειδικά Μαθήματα στο ωρολόγιο πρόγραμμα αντί της ενισχυτικής διδασκαλίας που εξήγγειλε το υπουργέιο, αναρωτήθηκε τι προτείνει η ΟΛΜΕ να κοπεί ώστε να "χωρέσουν" 12 Ειδικά Μαθήματα στο σφιχτό ωρολόγιο πρόγραμμα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη