Με διάταξη του Υπουργείου Παιδείας σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας (sic!) προβλέπεται η πρόσληψη αναπληρωτών με συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας για την κάλυψη κενών λόγω covid-19. Οι συγκεκριμένοι αναπληρωτές θα πρέπει να είναι…διαθέσιμοι και για εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εφόσον προκύψει δυνατότητα πρόσληψής τους για ολόκληρη τη χρονιά, τότε χάνουν αυτή τη δυνατότητα, καθώς είναι υποχρεωμένοι να μείνουν ως το τέλος στην τρίμηνη σύμβαση εργασίας τους! (παρ.9). Αν δε, ο αναπληρωτής αρνηθεί το κελεπούρι της τρίμηνης σύμβασης, αποκλείεται από τους επόμενους διορισμούς, όπως εάν αρνείτο ετήσια πρόσληψη (παρ.8).
Η συγκεκριμένη διάταξη, όπως συνηθίζεται τον τελευταίο καιρό, είναι «κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης» (παρ. 1). Δεν προκαλεί επίσης η έκπληξη πως ό,τι έχει να κάνει με την πρόσληψη των «προσωρινών» αναπληρωτών αφήνεται στη δικαιοδοσία των κατά τόπους Διευθυντών Εκπαίδευσης (ούτε σκέψη να περνάνε αυτές οι διαδικασίες από ΠΥΣΔΕ, αιρετούς κλπ) και «κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή της παρούσας καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων». Οι αναπληρωτές θα πρέπει να δηλώσουν ότι «δεν ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη COVID-19». Η προϋπηρεσία τους αντί 1 μόριο τον μήνα θα πριμοδοτείται με 1,5 – με το 10 πάντως να τίθεται ως πλαφόν.
Το τι σημαίνει αυτή η διάταξη για τα εργασιακά δικαιώματα και τις ελαστικές σχέσεις εργασίας όλων των εκπαιδευτικών είναι εύκολα αντιληπτό και έχει ήδη αναλυθεί εύστοχα από ενώσεις αναπληρωτών και άλλους. Εκείνο στο οποίο προσωπικά θέλω να εστιάσω είναι η νοοτροπία πως ο εργαζόμενος είναι εντελώς αναλώσιμος και υπάρχει για να «βουλώνει τρύπες». Κι αλήθεια, ακόμα και αν μια υπερβατική Οντότητα μάς εγγυάτο ότι σε τρεις μήνες η πανδημία θα είναι παρελθόν, πρακτικά τι θα συνέβαινε; (Ή τι θα συμβεί;). Τα σπασμένα τμήματα θα ξανασυγχωνεύονταν; Οι μαθητές θα έκαναν (ή θα κάνουν) μάθημα με έναν καθηγητή μέχρι τα Χριστούγεννα και μετά θα συνεχίσουν με άλλον; Με ποια ψυχολογία θα κάνει μάθημα ο προσωρινός αναπληρωτής και πώς θα τον αντιμετωπίσουν οι μαθητές γνωρίζοντας ότι σε μερικές εβδομάδες δεν θα είναι μαζί;
Ψιλά γράμματα βέβαια όλα αυτά για την κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, που κάθε μέρα ξεφουρνίζει κάτι καινούργιο. Αν μη τι άλλο πάντως, δεν προλαβαίνουμε να βαρεθούμε.
Του Χρήστου Σουρουλή
Αιρετού ΠΥΣΔΕ Ρεθύμνου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη