Thumbnail
Στον δρόμο κινδυνεύουν να μείνουν χιλιάδες πιστοποιημένοι εκπαιδευτές ενηλίκων με πολύχρονη διδακτική εμπειρία, αφού το υπουργείο Παιδείας πριμοδοτεί με υπερδιπλάσια μόρια επαγγελματίες του ιδιωτικού τομέα σχετικούς με τις ειδικότητες που διδάσκονται στις εν λόγω δομές.

Δυστυχώς επιβεβαιώνονται οι φόβοι των εκπαιδευτών ενηλίκων που επί χρόνια εργάζονται στα Δημόσια ΙΕΚ, καθώς η απόφαση της υπουργού Παιδείας που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στα μέσα Αυγούστου και εξειδικεύει τη λειτουργία του νεοσυσταθέντος Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Δημόσιων ΙΕΚ βγάζει πρακτικά στην ανεργία χιλιάδες εργαζομένους, υποβαθμίζοντας παράλληλα την ποιότητα της παρεχόμενης μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που παρέχουν οι δημόσιες αυτές δομές.

Ο Κανονισμός Διαχείρισης του νέου αυτοτελούς και ανεξάρτητου Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των ΙΕΚ, πέραν των αλλαγών που φέρει στη μοριοδότηση των τυπικών προσόντων, της διδακτικής αλλά και της εργασιακής εμπειρίας, επιτρέπει την είσοδο «ιδιωτών με εξειδικευμένη επιστημονική, τεχνική ή άλλη κατάρτιση και εμπειρία συναφή προς τη διδακτέα ύλη και τις ειδικότητες όπως περιγράφονται στους οδηγούς κατάρτισης των ΙΕΚ, καταξιωμένων επαγγελματικών στελεχών που προέρχονται από την αγορά εργασίας, δημόσιων λειτουργών και υπαλλήλων, καθώς και ημεδαπών και αλλοδαπών εμπειρογνωμόνων».

Εργασιακές μεταβολές

Αν αναρωτιέστε μήπως σας ξέφυγαν οι όροι «εκπαίδευση», «πιστοποιημένοι εκπαιδευτές ενηλίκων» ή «διδακτική εμπειρία», σας διαβεβαιώνουμε ότι δεν διαβάσατε λάθος. Το υπουργείο Παιδείας δίνει τη δυνατότητα να διδάξουν (!) επαγγελματίες που έχουν μικρή έως και μηδαμινή σχέση με την εκπαίδευση και, σαν να μην έφτανε αυτό, οι παραπάνω υποψήφιοι προτάσσονται κιόλας, αφού η επαγγελματική εμπειρία μοριοδοτείται με 43 ολόκληρα μόρια έναντι των μόλις 18 που πιάνει η διδακτική εμπειρία.

Επιπλέον, το υπουργείο Παιδείας καταργεί τον διαχωρισμό πιστοποιημένων και μη πιστοποιημένων εκπαιδευτών σε μια άνευ προηγουμένου υποβάθμιση της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μέσω της επί τα χείρω εργασιακής μεταβολής των εκπαιδευτών ενηλίκων που διδάσκουν επί χρόνια στα ΔΙΕΚ, η οποία επηρεάζει ευθέως και τους σπουδαστές των δομών.

Εργαζόμενοι με υψηλά προσόντα και εμπειρία στην εκπαίδευση ενηλίκων, που υπηρετούν επί ολόκληρες δεκαετίες τη δημόσια εκπαίδευση και κατάρτιση, που υπογράφουν ολιγόμηνες συμβάσεις έργου, που υπομένουν τις τεράστιες καθυστερήσεις στις πληρωμές τους και που παρ' όλα αυτά επενδύουν διαρκώς σε νέα γνώση προκειμένου να προσφέρουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους σπουδαστές που στην πλειονότητά τους είναι νέοι άνεργοι και πολίτες προερχόμενοι από τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα.

«Με το νέο Μητρώο ανατρέπονται όλα όσα ίσχυαν στην επιλογή του εκπαιδευτικού προσωπικού επί μία και πλέον δεκαετία, χωρίς να έχει δοθεί στη δημοσιότητα έστω ένα επίσημο στοιχείο που να τεκμηριώνει ότι τα προβλήματα των ΔΙΕΚ, όπως για παράδειγμα η υψηλή σπουδαστική διαρροή, οφείλονται στην ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και όχι στην οικονομική κακοδιαχείριση από μέρους του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, για παράδειγμα, που αφήνει τα ΔΙΕΚ πλήρως ακάλυπτα για μήνες», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» η Αντιγόνη Ευστρατόγλου, μέλος της Πρωτοβουλίας Εκπαιδευτών των Δημόσιων ΙΕΚ.

Η Αναστασία Σιλιάφη, διατροφολόγος, MEd στην εκπαίδευση ενηλίκων και πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων, εκφράζει από την πλευρά της αγανάκτηση που βλέπει τον «προσωπικό μόχθο, τη δαπάνη χιλιάδων ευρώ και τα τουλάχιστον τρία έτη μεταπτυχιακών σπουδών σε ένα πεδίο τόσο απαραίτητο σε όλες τις δομές εκπαίδευσης και κατάρτισης ενηλίκων να εξανεμίζονται, έτσι απλά».

Η Ισμήνη Λουπάκη, εκπαιδευτικός, οικονομολόγος, ανοίγει και το ζήτημα των σπουδαστών οι οποίοι επηρεάζονται άμεσα από τις αλλαγές που φέρνει το νέο πλαίσιο. «Είμαι 22 χρόνια στην εκπαίδευση. Κατάφερα να είμαι εκπαιδεύτρια όλων. Δεν είναι απλό. Πτυχιούχων και μη, επαγγελματιών, ανθρώπων που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες, ανθρώπων που βιώνουν μεγάλες δυσκολίες, παιδιών που απέτυχαν στις πανελλαδικές ή οι γονείς τους δεν αντέχουν οικονομικά να τα σπουδάσουν και έρχονται στα ΙΕΚ για να αποκτήσουν ένα εφόδιο για τη ζωή τους. Ποιος επαγγελματίας χωρίς την κατάλληλη εκπαίδευση και την τριβή με την πραγματικότητα της δημόσιας κατάρτισης θα μπορέσει να σταθεί και να αποδώσει στα πολυμορφικά τμήματα των Δημόσιων ΙΕΚ;», αναρωτιέται.

Στα παραπάνω συνηγορεί και η Σοφία Ιωαννίδη, ηθοποιός, απόφοιτη ΙΕΚ, η οποία πιστεύει ότι δεν αρκεί η στείρα εξειδίκευση που παρέχει η αγορά, αλλά χρειάζεται κάποιος να έχει επενδύσει σε αυτή τη δουλειά, «να έχει επιλέξει να είναι δάσκαλος», όπως λέει χαρακτηριστικά.

Απαξίωση προς όφελος ιδιωτών

Εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι θέτουν επισταμένα το ζήτημα της απαξίωσης των ΔΙΕΚ προς όφελος των ιδιωτικών ΙΕΚ. «Χαμηλώνοντας το επίπεδο της παρεχόμενης γνώσης στα Δημόσια ΙΕΚ με τη χρόνια υποχρηματοδότηση, τα σχεδόν ανύπαρκτα εργαστήρια, την εξόφθαλμη πριμοδότηση επαγγελματιών που δεν απαιτείται να έχουν σχέση με την εκπαίδευση και οδηγώντας τους σπουδαστές να εργάζονται χωρίς να αμείβονται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις στο πλαίσιο της πρακτικής άσκησης, ουσιαστικά σπρώχνεις τους μελλοντικούς ενδιαφερομένους προς τα ιδιωτικά κέντρα», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο Σπύρος Κοσμάς, ηλεκτρολόγος μηχανικός και πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων, ενώ αναρωτιέται με ποιον ακριβώς τρόπο το υπουργείο σκοπεύει να διασφαλίσει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Τα ζητήματα έχουν θέσει οι εκπαιδευτές ενηλίκων με ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας, στον πρόεδρο του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ), που είναι αρμόδιο για τη λειτουργία των ΔΙΕΚ, και στην Πανελλήνια Ενωση Διευθυντών ΔΙΕΚ, μέλη της οποίας μετείχαν στη διαμόρφωση του Κανονισμού.

Με ψήφισμα στην πλατφόρμα συλλογής υπογραφών avaaz, το οποίο μέχρι και την ώρα που γραφόταν το κείμενο είχε συγκεντρώσει περισσότερες από 800 υπογραφές, ζητούν μεταξύ άλλων την άμεση απόσυρση του νομοθετήματος και τη διεξαγωγή ουσιαστικής διαβούλευσης με τους άμεσα ενδιαφερομένους, ενώ ήδη είναι σε εξέλιξη η διαδικασία προσφυγής τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της απόφασης.

ΠΗΓΗ:efsyn.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
panepistimio aigaiou
Αύριο 25 Νοεμβρίου ξεκινούν τα προγράμματα του Παν.Αιγαίου για εκπαιδευτικούς
Που εστιάζουν τα εξ αποστάσεως μοριοδοτούμενα προγράμματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου που ξεκινούν αύριο και αφορούν όλους τους εκπαιδευτικούς - Έχουν...
Αύριο 25 Νοεμβρίου ξεκινούν τα προγράμματα του Παν.Αιγαίου για εκπαιδευτικούς