Η φράση «παιδιά ενός κατώτερου θεού» έχει χρησιμοποιηθεί στον τύπο επανειλημμένα θέλοντας να παρουσιάσει την άδικη συμπεριφορά της πολιτείας απέναντι στους μαθητές της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Η συμπεριφορά αυτή είναι διαχρονική και εκφράζεται εμμέσως πλην σαφώς ή και σαφώς από το υπουργείο παιδείας. Θα αναφερθούμε σε μια τέτοια περίπτωση, στην οποία σαφώς εκφράζεται διάκριση σε βάρος των μαθητών ΕΠΑ.Λ. και η οποία διάκριση εκφράζει, κατά την άποψή μας, κοινωνικό ρατσισμό.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας έγινε σε πολλές περιπτώσεις απαραίτητη η τηλεκπαίδευση, η οποία εκτός των άλλων, προϋποθέτει τον κατάλληλο εξοπλισμό εκπαιδευτικών και μαθητών.
Η κυβέρνηση παρά τις εξαγγελίες δεν μπόρεσε να καλύψει οικονομικά τις ανάγκες αυτές, κυρίως των μαθητών, με αποτέλεσμα να υπάρξουν δωρεές από τρίτους.
Από το πρώτο κύμα της πανδημίας έχουν πραγματοποιηθεί δωρεές, οι οποίες αφορούν και άλλες σχολικές μονάδες, εκτός από τις αναφερόμενες στη συνέχεια, σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια Λύκεια, στοιχεία των οποίων είναι δύσκολο να παρατεθούν εδώ.
Θα αναφερθούμε στην τελευταία δωρεά η οποία περιλαμβάνει 1523 tablets σε μαθητές της λυκειακής βαθμίδας.
Για τη δωρεά αυτή προηγήθηκε η σύμβαση (υπ. αριθμ. 35/15-9-2020), η οποία συνήφθη μεταξύ του Ιδρύματος Μποδοσάκη και του Ελληνικού Δημοσίου, νομίμως εκπροσωπούμενου από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Σε εφαρμογή της σύμβασης εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση της Υπουργού Κας Νίκης Κεραμέως με Αρ. πρωτ. 151939/ΓΔ2, 6-11-2020, (ΑΔΑ: ΩΥΚ246ΜΤΛΗ-ΨΕΚ) στην οποία επισυνάπτεται κατάσταση κατανομής ανά Δ.Δ.Ε. και σχολική μονάδα, μέρος της οποίας παραθέτουμε πιο κάτω με χαρακτηριστικές περιπτώσεις των διακρίσεων σε βάρος των μαθητών Επαγγελματικών Λυκείων.
Με βάση τα στοιχεία της κατάστασης καταρρίπτονται οι προεκλογικές υποσχέσεις της κυβέρνησης, πρόγραμμα της ΝΔ του 2018, σύμφωνα με το οποίο η Επαγγελματική Εκπαίδευση θα γίνει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς».
Η απόπειρα επιβολής του ηλικιακού περιορισμού των 17 ετών στις εγγραφές μαθητών, η οποία πυξ λαξ αποσύρθηκε και η σαφής διάκριση στην κατανομή των tablets σε βάρος των μαθητών ΕΠΑ.Λ. δείχνουν ότι κάθε άλλο παρά γίνεται προσπάθεια για να καταστούν τα σχολεία αυτά συνειδητές επιλογές και εργαλεία απασχόλησης.
Η πρόσφατη κατανομή των tablets έγινε με τρόπο που διαψεύδει τις εξαγγελίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. περί στήριξης των ΕΠΑ.Λ. κ.λ.π. Ανεξήγητα παραμένουν τα κριτήρια με τα οποία έγινε η κατανομή αν λάβουμε υπόψη ότι η Επαγγελματική Εκπαίδευση, σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες, αποτελεί προτεραιότητά της και δεδομένου ότι στα ΕΠΑ.Λ. φοιτούν μαθητές από τις ασθενέστερες οικονομικά κοινωνικές τάξεις και έστω αυτά τα «ψίχουλα» τα έχουν ανάγκη.
Οι εξαγγελίες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας ότι όπου δεν εφαρμόζεται η τηλεκπαίδευση αυτό αποβαίνει σε βάρος, κυρίως των μαθητών οι οποίοι προέρχονται από οικονομικά ασθενέστερες τάξεις, και αν λάβουμε υπόψη τον τρόπο με τον οποίο έγινε η κατανομή τότε οι εξαγγελίες αυτές αποτελούν λόγια κενά περιεχομένου.
Πιο κάτω θα σας παρουσιάζουμε αποσπάσματα από τον κατάλογο κατανομής των tablets.
Παρατηρώντας την κατάσταση κατανομής διαπιστώνουμε ότι όπου υπάρχει κατανομή σε Γενικό Λύκειο αυτή γίνεται με ποσόστωση ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών, αντίθετα η κατανομή στα Επαγγελματικά Λύκεια δεν γίνεται με βάση τον αριθμό μαθητών. Σε όλα τα ΕΠΑ.Λ. κατανέμονται, ανεξάρτητα με τον αριθμό μαθητών, δύο (2) tablets!
Μια χαρακτηριστική περίπτωση η οποία αποδεικνύει και την προχειρότητα με την οποία συντάχθηκε η Υπουργική Απόφαση είναι η περίπτωση του 1ου ΕΠΑ.Λ. Πολίχνης το οποίο με μηδέν (0) μαθητές λαμβάνει δύο tablets!
Παραθέτουμε πιο κάτω μέρος του καταλόγου κατανομής ο οποίος αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Υπουργικής Απόφασης.
Διεύθυνση | Δήμος | Ονομασία | Εν. Μαθ. | Τεμ. |
Δ.Δ.Ε. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ | ΒΟΛΟΥ | 2ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΛ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ | 279 | 8 |
Δ.Δ.Ε. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ | ΒΟΛΟΥ | 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ | 501 | 2 |
Δ.Δ.Ε. ΑΧΑΪΑΣ | ΠΑΤΡΕΩΝ | 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | 278 | 8 |
Δ.Δ.Ε. ΑΧΑΪΑΣ | ΠΑΤΡΕΩΝ | 7ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΠΑΤΡΑΣ | 408 | 2 |
Δ.Δ.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ | ΝΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΤΙΔΑΣ | ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ | 443 | 12 |
Δ.Δ.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ | ΝΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΤΙΔΑΣ | ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΝΕΩΝ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ | 226 | 2 |
Δ.Δ.Ε. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ | ΛΟΥΤΡ.-ΠΕΡΑΧ-ΑΓ. ΘΕΟΔΩΡΩΝ | ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ | 251 | 7 |
Δ.Δ.Ε. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ | ΛΟΥΤΡ.-ΠΕΡΑΧ.-ΑΓ. ΘΕΟΔΩΡΩΝ | 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ | 365 | 2 |
Δ.Δ.Ε. ΕΥΒΟΙΑΣ | ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ | 2ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ | 420 | 11 |
Δ.Δ.Ε. ΕΥΒΟΙΑΣ | ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ | 2ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΧΑΛΚΙΔΑΣ | 393 | 2 |
Δ.Δ.Ε. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | 5ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | 399 | 11 |
Δ.Δ.Ε. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | 600 | 2 |
Δ.Δ.Ε. ΡΕΘΥΜΝΗΣ | ΡΕΘΥΜΝΗΣ | 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΡΕΘΥΜΝΟΥ | 343 | 9 |
Δ.Δ.Ε. ΡΕΘΥΜΝΗΣ | ΡΕΘΥΜΝΗΣ | 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΡΕΘΥΜΝΟΥ | 663 | 2 |
Δ.Δ.Ε. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ | ΛΑΜΙΕΩΝ | 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ | 250 | 7 |
Δ.Δ.Ε. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ | ΛΑΜΙΕΩΝ | 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΛΑΜΙΑΣ | 311 | 2 |
Δ.Δ.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | 174 | 5 |
Δ.Δ.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | 6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | 704 | 2 |
Δ.Δ.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | 14ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | 659 | 2 |
Δ.Δ.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | 8ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | 258 | 7 |
Δ.Δ.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | 8ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | 474 | 2 |
Δ.Δ.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ | 3ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ | 375 | 10 |
Δ.Δ.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ | 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ | 764 | 2 |
Δ.Δ.Ε. ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ-ΕΥΟΣΜΟΥ | 3ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | 385 | 10 |
Δ.Δ.Ε. ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ-ΕΥΟΣΜΟΥ | ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΕΥΟΣΜΟΥ | 915 | 2 |
Δ.Δ.Ε. ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ | 4ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ | 308 | 8 |
Δ.Δ.Ε. ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ | 2ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ | 533 | 2 |
Δ.Δ.Ε. ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ | 1ο ΕΠΑΛ ΠΟΛΙΧΝΗΣ | 0 | 2 |
Οι αριθμοί μιλούν μόνοι τους, θα μπορούσε κάποιος ιθύνων να αιτιολογήσει το σκεπτικό με το οποίο συντάχθηκε η Υ.Α. της Κας Κεραμέως;
Ίδωμεν
Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης
Εκπαιδευτικός – Ερευνητής
Πρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη