Κόντρα στη Βουλή-Φίλης προς Κεραμέως: «Αυτό είναι...πλάσμα υπουργού»!
Συζήτηση περί επαγγελματικής εκπαίδευσης: Φίλης: Είστε πλάσμα υπουργού. Κεραμέως: Μήπως διεκδικείτε την αρχηγία του κόμματός σας και προσπαθείτε να κάνετε ειδήσεις;

Του Νίκου Μάστορα

Έντονη αντιπαράθεση με σκληρές κουβέντες ανάμεσα στον πρώην υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη και την κ.Νίκη Κεραμέως δημιουργήθηκε πριν από λίγο στη Βουλή, κατά την έναρξη της συζήτησης του νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.

Ο κ.Φίλης ξεκινώντας τη συζήτηση, προχώρησε σε σφοδρή επίθεση κατα της κ.Κεραμέως, την οποία κάποια στιγμή χαρακτήρισε "πλάσμα υπουργού", τονίζοντας ότι η κ.Κεραμέως δεν είναι πραγματική υπουργός Παιδείας καθώς οι εκπαιδευτικοι έχουν αποσύρει την εμπιστοσύνη τους με την συντριπτική αποχή τους από τις εκλογές-παρωδία για τα υπηρεσιακά συμβούλια, τα παιδιά που απειλεί τωρα με εξετάσεις μέσα στην τηλεκπαίδευση, έχουν επίσης αποσύρει εμπιστοσύνη, όπως και οι γονείς:

Πλάσμα Υπουργού

"Γιατί  παραμένει η υπουργός Παιδείας και ποιών τα συμφέροντα εξυπηρετεί; Εχει ανοίξει πόλεμο με παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικους. Αυτό είναι ...πλάσμα υπουργού", είπε ο κ.Φίλης, προκαλώντας αγανάκτηση στην κ.Κεραμέως, η οποία απάντησε:

"Μιλάτε για πλάσμα υπουργού; Να ανακαλέσετε, είναι αδιανόητη αυτή η συμπεριφορά. Μιλήστε με επιχειρήματα κι οχι με επικοινωνιακά πυροτεχνήματα. Μηπως διεκδικείτε την αρχηγία του κόμματός σας και προσπαθείτε να κάνετε ειδήσεις;" Ο Πρόεδρος της επιτροπής ζήτησε να διαγραφεί η φράση αυτή από τα πρακτικά, όμως ο κ.Φίλης επέμεινε να καταγραφεί και μάλιστα την επανέλαβε, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση επέλεξε να γίνει αυτή συζήτηση για ένα τόσο σοβαρό θέμα ταυτόχρονα με τη συζήτηση για τον προυπολογισμό:

"Ζουμε την τηλεκπαίδευση που σέρνεται και με το νομοσχέδιο  αυτό  ζούμε και μια πλήρη προσπάθεια ελέγχου των εκπαιδευτικών, με την κατάργηση των αιρετών στα υπηρεσιακά συμβουλια. Ζητήσαμε επίσης να κατατεθεί η αμαρτωλή σύμβαση με τη Cisco. Η Cisco όμως δεν έχει ερθει στη Βουλή κι αυτό αποτελεί περιφρόνηση της Βουλής, δεν το δεχόμαστε. Δεν ειναι ιδιωτική υπόθεση η σύμβαση αυτή  αλλά δημόσιο έγγραφο και πρέπει να κατατεθεί. Ουτε τα πρακτικά των λοιμωξιολόγων για το άνοιγμα και κλείσιμο των σχολείων κατατέθηκαν, απλά τα διάβασε η υπουργός. Οι εκπαιδευτικοιί, οι γονείς και οι μαθητές έχουν αποσύρει την εμπιστοσύνη τους απο υπουργό. Ούτε καν η αιτιολογική έκθεση έχει κατατεθεί.", είπε

Η κ.Κεραμέως ανταπάντησε ότι η αιτιολογική έκθεση έχει κατατεθεί και κατηγόρησε τον κ.Φίλη για αδιανόητη συμπεριφορά ζητώντας του να ανακαλέσει, εκείνος όμως όχι μόνο δεν ανακάλεσε, αλλά συνέχισε σε έντονο ύφος:

"Η υπουργός περιφρονεί κατα τρόπο βάρβαρο το κοινοβούλιο. Περιφρονεί το 95% των εκπαιδευτικών, τους γονείς, τους μαθητες. Δεν ειστε υπουργός Παιδείας, παριστάνετε την υπουργό", είπε και επανέλαβε τα περί πλάσματος υπουργού.

Ο εισηγητής της πλειοψηφίας κ.Ιάσων Φωτήλας κατηγόρησε για παραλήρημα τον κ.Φίλη και είπε οτι η συμπεριφορά του προσβάλει και την εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ κ.Μερόπη Τζούφη, η οποία όμως πήρε το λόγο και του απάντησε ότι βρίσκεται σε πλήρη συννενόηση με τον κ.Φίλη.

Οσον αφορά στο νομοσχέδιο, όλοι οι εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης επεσήμαναν ότι ο χρόνος που επιλεχθηκε για να γίνει η συζήτηση προσκρούει στην ταυτόχρονη συζήτηση για τον προυπολογισμό και πρότειναν να συνεχιστεί και μετά τις εορτές, αλλά αυτό δεν έγινε δεκτο και αποφασίστηκε η συζήτηση με την ακρόαση των φορέων ( ΓΣΕΕ, ΟΛΜΕ, ΓΕΣΕΒΕ, ΣΕΒ, ΕΣΕΕ, ΣΤΕ, Κεντρική Ενωση Επιμελητηρίων,ΚΕΔΕ, ΕΣΑΜΕΑ, ΣΥΣΔΙΕΚ, διευθυντές ΙΕΚ, ΑΣΓΜΕ, κα ηταν ορισμένοι εξ όσων προτάθηκαν)  να γίνει αύριο και να ακολουθήσουν οι συζητήσεις κατ άρθρο, ώστε την Τετάρτη για γίνει η δεύτερη ανάγνωση και την Πέμπτη να εισαχθεί το νομοσχέδιο στην Ολομέλεια. 

Κεραμέως:Το «αποπαίδι» του χθες, να γίνει βασικός συντελεστής του αύριο

Στη συνέχεια η κ.Κεραμέως παρουσίασε το νομοσχέδιό της:

Όπως επισήμανε εισαγωγικά η Υπουργός, Νίκη Κεραμέως, «ήρθε η ώρα να συζητήσουμε για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση: Το «αποπαίδι» του χθες, να γίνει βασικός συντελεστής του αύριο. Πρόκειται για έναν εξαιρετικά δυναμικό πυλώνα της εκπαίδευσης, που έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει ένα σύγχρονο εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, να απαντήσει στις προκλήσεις που θέτει η 4η Βιομηχανική Επανάσταση, και να αντιμετωπίσει μείζονα κοινωνικά ζητήματα, όπως η νεανική ανεργία και ο κοινωνικός αποκλεισμός».

Περιγράφοντας τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου, η Υπουργός ανέφερε πως «κεντρική στόχευση της μεταρρύθμισης που εισηγούμαστε είναι η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ), από λύση ανάγκης για λίγους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, και να προσφέρει στους νέους μας εναλλακτικές, ουσιαστικές επιλογές εκπαίδευσης και καριέρας, ποιοτικές θέσεις εργασίας».

Στη συνέχεια η κα Κεραμέως έδωσε έμφαση στους βασικούς άξονες της μεταρρύθμισης:

«Βάζουμε τέλος στην πολυπλοκότητα και αλληλοεπικάλυψη δομών και υπηρεσιών, θεσμοθετώντας, για πρώτη φορά, ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό και διακριτά επίπεδα προσόντων» είπε η Υπουργός.

Παράλληλα, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον σχεδιασμό της ΕΕΚ και ΔΒΜ, σε κεντρικό και σε περιφερειακό επίπεδο.

«Στη χώρα μας συμβαίνει το εξής οξύμωρο: την ίδια ώρα που έχουμε ανεργία νέων, την ίδια στιγμή υπάρχει αυξημένη ζήτηση για συγκεκριμένες ειδικότητες, για τεχνικά επαγγέλματα, χωρίς ωστόσο να υπάρχει προσφορά» τόνισε χαρακτηριστικά η κα Κεραμέως.

Όπως εξήγησε η Υπουργός, «αντικείμενο του νέου νομοσχεδίου είναι να συνδέσει την επαγγελματική εκπαίδευση με την αγορά εργασίας, ώστε να καλυφθεί αυτό το κενό, αυτή η δυσαρμονία, αυτή η μεγάλη αναντιστοιχία που παρατηρείται μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στα τεχνικά επαγγέλματα».

Ταυτόχρονα, η κα Κεραμέως αναφέρθηκε και στη συνολική αναβάθμιση της παρεχόμενης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με παράλληλη επένδυση στην ποιότητα σε όλα τα επίπεδα, με τον εκσυγχρονισμό δομών, την απλοποίηση διαδικασιών, την ανανέωση προγραμμάτων σπουδών και τη βελτίωση του τρόπου πιστοποίησης.

Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η δημιουργία του επιπέδου 3 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, το οποίο σήμερα δεν υφίσταται στη χώρα μας. Εκεί προβλέπεται η ίδρυση Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (ΕΣΚ) για αποφοίτους Γυμνασίου. Δίνεται με αυτό τον τρόπο η δυνατότητα σε νέους να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες ικανότητές τους στο επίπεδο του τεχνίτη, την οποία μέχρι σήμερα δεν είχαν.

Επίσης, στο επίπεδο 4, θα ιδρυθούν για πρώτη φορά Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια στα οποία απόφοιτοι Γυμνασίου θα εισάγονται με βάση το βαθμό του Απολυτηρίου Γυμνασίου.

Αναφορικά με τα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ) η κα Κεραμέως υπογράμμισε:

«Επιτρέψτε μου να σταθώ σε τρεις σημαντικές καινοτομίες του σχεδίου νόμου σε σχέση με τη λειτουργία των ΙΕΚ:

1. η ίδρυση δημόσιων Πειραματικών Ι.Ε.Κ. και Θεματικών Ι.Ε.Κ. πάντοτε στη βάση των πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας,

2. η δυνατότητα των δημόσιων και ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. να οργανώνουν ξενόγλωσσα τμήματα, στο πλαίσιο προώθησης της εξωστρέφειας του συστήματος της επαγγελματικής κατάρτισης,

3. Η δυνατότητα συμμετοχής των καταρτιζόμενων των Ι.Ε.Κ. σε προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον Τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με στόχο την προώθηση της εξωστρέφειας και της επαφής των καταρτιζόμενων με τις πραγματικές συνθήκες της παραγωγικής διαδικασίας σε άλλες χώρες υποδοχής».

Κλείνοντας, η κα Κεραμέως τόνισε ότι πρόκειται για ένα «νομοσχέδιο που αντιμετωπίζει ολιστικά, συνεκτικά, στρατηγικά, την επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και δια βίου μάθηση και κυρίως την αντιμετωπίζει ως ισότιμο και εξαιρετικά κρίσιμο συντελεστή του εκπαιδευτικού μας συστήματος.»

Η συζήτηση ξεκίνησε με τις τοποθετήσεις των εισηγητών και συνεχίζεται

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες