Έντονη διαμαρτυρία εκφράζουν φοιτητές του Μαθηματικού Πατρών, καθώς λίγες ημέρες πριν την έναρξη της εξεταστικής όλα είναι «στον αέρα».
Οι φοιτητές σημειώνουν πως το πρόγραμμα ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί, ούτε ο τρόπος εξέτασης. Μάλιστα, έντονη ανησυχία εκφράζεται για το ενδεχόμενο να ακυρωθεί η εμβόλιμη εξεταστική για τους φοιτητές μεγαλύτερων ετών, ενώ η πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε διαγραφές φοιτητών επικρέμεται ως δαμόκλειος σπάθη.
Αναλυτικά:
2 εξεταστικές μετά και για άλλη μια φορά, όλα τελευταία στιγμή… Καταγγέλλουμε την στάση του Τ.Μαθηματικών και τους καλούμε να συζητήσουν άμεσα στα παρακάτω ζητήματα
Τον Μάρτιο κλείνουμε ένα χρόνο με τη σχολή μας κλειστή και ήδη έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με αμέτρητα προβλήματα στις προηγούμενες εξεταστικές και ιδιαίτερα σε αυτές που διεξάχθηκαν ηλεκτρονικά (Ιούνη-Σεπτέμβρη). Κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε την απαξίωση και την αναβλητικότητα για μήνες από μεριάς των καθηγητών μας και της προηγούμενης προέδρου του Τμήματος. Παρά τα αιτήματα και τις κινήσεις των φοιτητών, οι καθηγητές μας σε μια τέτοια πρωτόγνωρη συγκυρία, για όλους μας, αντί να προσπαθήσουν να γίνουν εξεταστικές και αντίστοιχα διδασκαλίες μαθημάτων, με ανθρώπινους και ίσους όρους, επέλεξαν να συζητήσουν και να αποφασίσουν, με μοναδικό κριτήριο το αδιάβλητο των εξετάσεων. Κάτι που έφερε σαν αποτέλεσμα στις προηγούμενες εξεταστικές, να γίνουν αυθαιρεσίες από πλευράς καθηγητών, φοιτητές να κοπούν ή να αποκλειστούν άδικα από τις εξετάσεις των μαθημάτων και μια σειρά προβλημάτων που το μόνο αποτέλεσμα που είχαν, ήταν να μας κρατήσουν ένα βήμα πίσω από το να μειώσουμε τον φόρτο χρωστουμένων, να πάρουμε πτυχίο και να μπορούμε να βγούμε στην αγορά εργασίας.
Συγκεκριμένα, στις προηγούμενες εξεταστικές, ήρθαμε αντιμέτωποι με τα προγράμματα της εξεταστικής να αναρτώνται ελάχιστες μέρες πριν την έναρξη της (σύμφωνα με τον εσωτερικό κανονισμό, πρέπει το πρόγραμμα της εξεταστικής να έχει βγει τουλάχιστον 2 βδομάδες πριν την έναρξη της), όπως και οι τρόποι με τους οποίους θα εξεταζόταν κάθε μάθημα, έγιναν γνωστοί στους φοιτητές όχι μαζί με την ανακοίνωση του προγράμματός μας, ώστε να μπορούμε να προετοιμαστούμε κατάλληλα, αλλά σε πολλά μαθήματα το μάθαμε μερικές ώρες πριν την εξέταση του μαθήματος (παραβίαση από εσ. καν. αρ33/παρ3: Στο κείμενο των θεμάτων αναγράφεται η διάρκεια της εξέτασης...καθορίζονται και ανακοινώνονται εγκαίρως με ευθύνη του/της υπεύθυνου/ης διδάσκοντος/ουσας μαζί με το πρόγραμμα εξετάσεων). Επιπλέον, οι τρόποι εξέτασης δεν ήταν ενιαίοι, αλλά κάθε καθηγητής αποφάσιζε να εξετάσει το αντίστοιχό μάθημά του αυτόνομα, χωρίς έτσι να εξασφαλίζεται ότι όλοι οι φοιτητές από τη μία θα εξεταστούμε ισότιμα, όπως και δεν έγινε και από την άλλη ότι έτσι δεν θα υπάρξουν π.χ. επικαλύψεις μαθημάτων λόγω διαφορετικού χρονικού ορίου της κάθε εξέτασης (βλ. Αριθμητική Ανάλυση 2, Πραγματική Ανάλυση, python - ΑΕΣΔΕ κ.λπ). Κατά τη διάρκεια των εξετάσεων οι αυθαιρεσίες ήταν πολλές, τα ποσοστά αποτυχίας σε μαθήματα έφταναν το 90%, (καθόλου πρωτόγνωρο για το Μαθηματικό Πατρών) ενώ οι πλατφόρμες δεν “σήκωναν” τον φόρτο και έτσι, πολλοί από εμάς αποκλειστήκαμε από την εξέταση (βλ. Πραγματική Ανάλυση), χωρίς να υπάρχει σε όλη αυτή την κατάσταση, διάθεση για επανεξέταση καθώς το λάθος της πλατφόρμας, παρουσιάστηκε ως ατομικό λάθος του κάθε φοιτητή, κατόπιν και μαζικής κινητοποίησης φοιτητών στο γραφείο του προέδρου. Όπως και αντίστοιχα παραδείγματα (Διαφορική 1) όπου καθηγητής δεν δεχόταν τις λύσεις σε μέιλ ΕΝΤΟΣ ΧΡΟΝΟΥ, καθώς ο φοιτητής αντιμετώπιζε πρόβλημα με την πλατφόρμα. Σε αυτή τη συγκυρία οι φοιτητές προσπαθήσαμε μέσα από αποφάσεις, κινητοποιήσεις σε καθηγητές και πρόεδρο, δημόσιες καταγγελίες των αυθαιρεσιών που γινόντουσαν στο Τμήμα μας εις βάρος των φοιτητών, μαζικά mail, προς το Τμήμα των καθηγητών και άλλες κινήσεις, να εξασφαλίσουμε ότι η εξεταστική μας θα είναι ανθρώπινη και ισότιμη για όλους, χωρίς να αποκλείονται φοιτητές από το δικαίωμα τους στις εξετάσεις, αλλά και χωρίς να κοβόμαστε άδικα από μαθήματα στερώντας μας έτσι, το να έρθουμε πιο κοντά στο πτυχίο.
Πέρασε λοιπόν, ακόμα ένα εξάμηνο με εμάς να λείπουμε από τη σχολή μας και ενώ πλησιάζει η χειμερινή εξεταστική, με την ΝΔ να έχει μεταφέρει όλες τις ευθύνες για την εκπαιδευτική λειτουργία στα τμήματα, η τρίτη σε σειρά που θα διεξαχθεί εξ αποστάσεως, το τμήμα μας βρίσκεται σε μια κατάσταση εκτός προγράμματος και χωρίς καμία οργάνωση. Η τηλεκπαίδευση παρουσιάστηκε ως μονόδρομος, μια λύση με το χαμηλότερο κόστος, η οποία δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαθιστά την διά ζώσης διδασκαλία. Ως προς αυτό, η ΝΔ όχι απλά δεν εξόπλισε τα ιδρύματα με χρηματοδότηση και προσωπικό, αλλά μείωσε την χρηματοδότηση των ΑΕΙ κατά 20 εκ και περνά μια σειρά από αλλαγές που επηρεάζουν καθημερινότητα-πτυχία-μέλλον μας. Ένα από τα βασικά κεκτημένα που είχαμε κερδίσει οι φοιτητές τα προηγούμενα χρόνια, ήταν να ανακοινώνεται έγκαιρα το πρόγραμμα της εξεταστικής, κάτι το οποίο είναι και υποχρέωση του τμήματος με βάση τον εσωτερικό κανονισμό. Παρόλα αυτά, πλέον έχουμε φτάσει μερικές μέρες πριν την εξεταστική χωρίς πρόγραμμα και χωρίς φυσικά να γνωρίζουμε τους τρόπους εξέτασης των μαθημάτων, παρά τα αιτήματα των φοιτητών, ενώ έχει βγει ήδη πρόγραμμα στα υπόλοιπα μαθηματικά της χώρας, αλλά και την ανακοίνωση της συγκλήτου πάνω στα δύο αυτά ζητήματα*. Συμβαίνει όμως κάτι πρωτόγνωρο και τραγελαφικό για την ακαδημαϊκή κοινότητα… Αντί να βγει συνολικό πρόγραμμα εξετάσεων, ώστε και οι φοιτητές να μπορούμε να προετοιμαστούμε κατάλληλα για τις εξετάσεις μας και να μην υπάρξουν τα ίδια προβλήματα με τις προηγούμενες φορές με επικαλύψεις μαθημάτων κ.λπ, κάποιοι καθηγητές μας, ξεκίνησαν να αναρτούν την μέρα και την ώρα εξέτασης του μαθήματος τους αυτόνομα στην πλατφόρμα του Πανεπιστημίου.
Ένα από τα πιο σοβαρά ζητήματα που έχει προκύψει για άλλη μια φορά στη σχολή μας είναι αυτό της Διπλής Εξεταστικής για τους επί πτυχίω φοιτητές. Σε μία σχολή όπως η δική μας με μέσο όρο αποφοίτησης τα 7,5 χρόνια, το μεγαλύτερο μέρος των φοιτητών είναι οι επί πτυχίω και με την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το Τμήμα, είναι ίσως και το πιο πληττόμενο μέρος. Μέχρι πέρυσι είχε εξασφαλιστεί να έχουμε τη διπλή εξεταστική, ένα μέσο για να καταφέρουμε να πάρουμε πιο γρήγορα πτυχίο. Κάθε Νοέμβρη στη Γενική Συνέλευση του Τμήματος συζητιέται και αποφασίζεται η διπλή εξεταστική, όμως φέτος το Τμήμα μας δεν την έχει συζητήσει ακόμα, με τους φοιτητές να μην ξέρουν άμα θα έχουν τη δυνατότητα να δώσουν τα μαθήματα του εαρινού και να φτιάξουν αντίστοιχα το πρόγραμμα διαβάσματος τους. Είναι απαράδεκτο να βρισκόμαστε λίγο πριν την εξεταστική και να μη γνωρίζουμε καν αν θα υπάρχει η διπλή για τους επί πτυχίω, ειδικά όταν η κυβέρνηση ετοιμάζεται να περάσει τις διαγραφές των φοιτητών στα ν+2 έτη φοίτησης, δεν γίνεται οι καθηγητές μας να έχουν αυτή την εκδικητική συμπεριφορά προς το μέρος μας και να μην μας δίνουν το δικαίωμα να δίνουμε όλα τα μαθήματα που χρωστάμε. Όπως επίσης, ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του Τμήματος είναι η μεγάλη αναλογία φοιτητών-καθηγητών, το οποίο εντείνεται και λόγω της υποστελέχωσης του Τμήματος μας, αλλά και λόγω της πληθώρας εγγεγραμμένων φοιτητών, που εντείνεται με την ακύρωση της Διπλής Εξεταστικής. Η λύση αυτού, δεν βρίσκεται ούτε στις διαγραφές, ούτε σε τιμωρητικά μέτρα. Η λύση βρίσκεται στην χρηματοδότηση και στελέχωση του τμήματος, που από τότε πο συναινεί στις επιταγές της Αξιολόγησης, έχει χάσει το μισό εκπαιδευτικό προσωπικό. Τέλος, η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου έχει εισηγηθεί την διεξαγωγή ΠΛΗΡΟΥΣ εξεταστικής για τους επί πτυχίω, τις ημερομηνίες της εξεταστικής, μέσα στις οποίες είναι και για την επί πτυχίω Διπλή Εξεταστική των Τμημάτων όπως γίνεται κάθε χρόνο, κάτι που το Τμήμα μας φαίνεται να ξεχνάει φέτος.
Επειδή λοιπόν όσο βρισκόμαστε μακριά από τον χώρο που σπουδάζουμε τόσο η κυβέρνηση όσο και το Τμήμα, αποφασίζει για ζητήματα που μας αφορούν χωρίς εμάς και για να μη βιώσουμε παρόμοια σκηνικά αυθαιρεσίας, όπως στις προηγούμενες εξεταστικές, απαιτούμε:
- Να ανακοινωθεί ΆΜΕΣΑ, το πρόγραμμα της εξεταστικής και να είναι διαμορφωμένο έτσι ώστε να μην αλληλοκαλύπτονται μαθήματα και να υπάρχει περιθώριο προετοιμασίας μεταξύ των εξετάσεων.
- Να αποφασίσει το Τμήμα διπλή εξεταστική για ΌΛΑ τα μαθήματα και να ανοίξουν οι δηλώσεις ώστε οι επί πτυχίω φοιτητές να μπορούν να τα δηλώσουν.
- Να ανακοινωθεί έγκαιρα ο τρόπος εξέτασης των μαθημάτων και είναι με ανθρώπινους και ίσους όρους για όλους τους φοιτητές ( χωρίς δύο φάσεις, προφορική).
- Μετά τις εξετάσεις να δημοσιοποιούνται τα ποσοστά επιτυχίας και να γίνει επανεξέταση των μαθημάτων που έχουν ποσοστά αποτυχίας πάνω από 70%.
- Να επανεξεταστούμε σε περίπτωση που υπάρξει τεχνικό πρόβλημα στην εξέταση του μαθήματος.
*Επισυνάπτεται η απόφαση της συγκλήτου: https://www.upatras.gr/sites/www.upatras.gr/files/announcements/exams-february2021-proposal_v3.pdf
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη