kerameos
Ομαδικά πυρά κατά του νομοσχεδίου Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη - Στη Βουλή μεταφέρεται η αντιπαράθεση για τις αλλαγές σε πανελλαδικές-πανεπιστήμια

Ομαδικά πυρά στη Βουλή κατά του νέου νομοσχεδίου Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη από ΣΥΡΙΖΑ, Κίνημα Αλλαγής, ΚΚΕ, ΜΕΡΑ25, ενώ επιφύλαξη εξέφρασε η Ελληνική Λύση.

Με φόντο τις αντιδράσεις εκπαιδευτικών, φοιτητών, πανεπιστημιακών και ένα μεγάλο μέρος των πρυτανικών αρχών, ξεκίνησε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων η συζήτηση του νέου νομοσχεδίου που αλλάζει τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις αλλά και τον τρόπο φύλαξης των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.

Οι νέες ρυθμίσεις προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ μέσω της θέσπισης ελάχιστης βάσης εισαγωγής, την υποβολή δύο μηχανογραφικών, την ελεγχόμενη είσοδο στα ΑΕΙ και την περίφραξή τους όπου αυτό είναι εφικτό, την ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας, την εγκατάσταση Κέντρου Ελέγχου ήχου και εικόνας, αλλά και την επιβολή κυρώσεων σε φοιτητές σε περιπτώσεις αντιγραφών, λογοκλοπής, κινητοποιήσεων που φτάνουν μέχρι τη διαγραφή.

Κεραμέως: Λύνουμε παθογένειες

«Το νομοσχέδιο έρχεται να λύσει παθογένειες δεκαετιών και να αναβαθμίσει το ακαδημαϊκό περιβάλλον» τόνισε μιλώντας στη Βουλή η υπουργός Παιδείας, προσθέτοντας πως οι ρυθμίσεις χωρίζονται σε δύο βασικούς άξονες: την εισαγωγή των υποψηφίων και τη φοίτηση, και την προστασία των πανεπιστημίων.

Σχετικά με τις αλλαγές στις πανελλαδικές εξετάσεις, η υπουργός υποστήριξε ότι πρόκειται για μια νέα «οριοθέτηση της σχέσης του φοιτητή με τα πανεπιστήμια» η οποία θα οδηγήσει σε πιο «στοχευμένες επιλογές» και σε βελτίωση της ποιότητας των σπουδών. Η νέα διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού θα γίνεται σε δύο φάσεις ώστε να μην είναι «απεριόριστες οι επιλογές των υποψηφίων» όπως είναι σήμερα.

Ως προς την θέσπιση ελάχιστης βάσης εισαγωγής, η οποία θα είναι ένα ποσοστό και όχι απόλυτος αριθμός, η Νίκη Κεραμέως εξήγησε πως η εισαγωγή των υποψηφίων δεν θα πρέπει να συνδέεται αποκλειστικά με τη δυσκολία ή όχι των θεμάτων, αλλά λαμβάνοντας υπόψη τα προγράμματα σπουδών και τις ακαδημαϊκές προϋποθέσεις. Επανέλαβε επίσης ότι πρέπει να σταματήσει το φαινόμενο να εισάγονται στα πανεπιστήμια υποψήφιοι με βαθμολογία 0,6, προσθέτοντας πως το 30% των φοιτητών δεν αποφοιτά ποτέ από τα πανεπιστήμια.

Παρά τις αντιδράσεις, η υπουργός υπεραμύνθηκε της ίδρυσης ειδικού αστυνομικού σώματος εντός πανεπιστημίων, το οποίο θα αποτελείται από «αστυνομικό προσωπικό και ειδικούς φρουρούς με ειδική εκπαίδευση» αλλά και «με ειδική στολή» λόγω του συμβολισμού και της ιδιαιτερότητας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

Η μισθοδοσία, όπως είπε, θα επιβαρύνει το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και όχι το υπουργείο Παιδείας, ενώ το αστυνομικό αυτό σώμα θα συνεργάζεται με τις διοικήσεις των πανεπιστήμιων για την πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων βίας και παραβατικότητας.

«Αν όλα έβαιναν καλώς στα ελληνικά πανεπιστήμια, αν δεν υπήρχε πρόβλημα δεν θα ήμασταν σήμερα εδώ να συζητήσουμε» είπε η υπουργός, κάνοντας ειδική αναφορά στη διαπόμπευση του Πρύτανη του Οικονομικού Πανεπιστήμιου.

Αναφερόμενη στις αντιπροτάσεις πρυτανικών αρχών και πανεπιστημιακών για την ενίσχυση της φύλαξης στα ΑΕΙ με προσωπικό που θα αναφέρεται στις διοικήσεις των ιδρυμάτων, η υπουργός απάντησε «πως κάτι τέτοιο έχει αποτύχει», ενώ υποστήριξε πως δεν είναι αρμοδιότητα των πρυτάνεων να αντιμετωπίζουν ζητήματα αξιόποινων πράξεων, αλλά «εκλέγονται για να διοικούν».

Φίλης: Καθεστώς «Orwell» στα ΑΕΙ και αποκλεισμός εισακτέων

Μέσα στην πανδημία, με σχολεία που ανοιγοκλείνουν και πανεπιστήμια κλειστά, η κυβέρνηση τρέχει να νομοθετήσει ένα νομοσχέδιο που δεν αντιμετωπίζει επείγοντα ζητήματα για «να πιάσει στον ύπνο τους πολίτες, για αξιοποιήσει την πανδημία και να επιβάλλει νέους αντιδημοκρατικούς θεσμούς» υποστήριξε μιλώντας στη Βουλή, ο Νίκος Φίλης.

«Πόσοι μαθητές άραγε μπαίνουν στα ΑΕΙ με χαμηλές βαθμολογίες; 100; 1.000; Πόσοι; Και τότε γιατί 24.000 παιδιά θα μείνουν εκτός πανεπιστημίων;» αναρωτήθηκε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, υποστηρίζοντας ότι με τις αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής η κυβέρνηση θέλει να σπρώξει «πελατεία» στα κολέγια. 

«Εκεί που «δεν γίνονται ούτε εξετάσεις, ούτε έχουν αξιολογημένο προσωπικό», αλλά με νόμο της κυβέρνησης έχουν πια επαγγελματικά δικαιώματα εφάμιλλα με εκείνα των ΑΕΙ. Υπογράμμισε επίσης τον κίνδυνο να μπει λουκέτο σε πολλά περιφερειακά τμήματα και να αδειάσουν από φοιτητές 49 πόλεις της Ελλάδας.

Επιπλέον, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ άσκησε δριμεία κριτική στην ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας. «Δεν είναι άνθρωποι της βίας οι πρυτάνεις ή οι φοιτητές που διαφωνούν με την πανεπιστημιακή αστυνομία» είπε, επισημαίνοντας ότι τα κατά τόπους προβλήματα είναι «εισαγόμενα», όπως η διακίνηση ναρκωτικών ή το παραεμπόριο. «Από κάπου μπαίνουν. Από που μπαίνουν; Τι κάνει η αστυνομία;» είπε και επικαλέστηκε στοιχεία της ΕΛΑΣ:

Η γενική εγκληματικότητα, όπως είπε, αφορά 200.000 αξιόποινες πράξεις, 200 από αυτές το χρόνο αφορούν τα πανεπιστήμια. «Άρα για το 0,1% χρειάζεται ειδικό σώμα αστυνομικών;», ενώ χαρακτήρισε πρωτοφανές το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να συνδιαχειρίζεται ζητήματα που αφορούν τον πανεπιστημιακό χώρο.

«Πρόκειται για αντισυνταγματικό μέτρο» είπε, σημειώνοντας πως η τήρηση της τάξης ανήκει στις πανεπιστημιακές αρχές «που ζητούν επιπλέον προσωπικό για τη φύλαξη, όπως σε όλα τα πανεπιστήμια της Ευρώπης».

«Είναι συκοφαντικό να λέτε πως είμαστε οι μόνοι που αντιδρούμε» τόνισε ο Νίκος Φίλης, υπενθυμίζοντας τις αντιρρήσεις Σουφλιά και Φορτσάκη, αλλά και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών (ΠΟΑΣΥ).

Κεφαλίδου: Νομοσχέδιο καταστολής και αστυνομοκρατίας

Κατά της ίδρυσης της πανεπιστημιακής αστυνομίας τάχθηκε και η Χαρά Κεφαλίδου. Η βουλευτής του ΚΙΝΑΛ χαρακτήρισε το κυβερνητικό σχέδιο «ανόητο και αναποτελεσματικό», κάνοντας λόγο για νομοσχέδιο καταστολής και αστυνομοκρατίας.

Χωρίς να παραβλέπει τα φαινόμενα παραβατικότητας στα ΑΕΙ, η Χαρά Κεφαλίδου υποστήριξε ότι δεν χρειάζεται κανένα ειδικό σώμα στα ΑΕΙ εφόσον ο υπάρχον νόμος επιτρέπει στην αστυνομία να κάνει τη δουλειά της, επιρρίπτοντας ευθύνες στην Πολιτεία και τις διοικήσεις των πανεπιστημίων που επέλεγαν τόσα χρόνια να μην αντιμετωπίζουν τα προβλήματα, όπου αυτά υπήρχαν.

«Να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους» είπε, καλώντας τα πανεπιστήμια να αναλάβουν την ευθύνη που τους αναλογεί και να περιφρουρήσουν τους χώρους τους.

Οι αλλαγές γίνονται μέσα από «τη συναίνεση, τη σύγκληση απόψεων και την αυτοδέσμευση να τηρηθούν όσα συμφωνηθούν, όχι μέσω του αυταρχισμού και της καταστολής» ανέφερε χαρακτηριστικά η βουλευτής του ΚΙΝΑΛ και προέτρεψε την κυβέρνηση να μελετήσει τι γίνεται στην Ευρώπη, σε πανεπιστήμια όπως αυτά του Cambridge και της Οξφόρδης.

Δελής: Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο

Λάβρος κατά του νομοσχεδίου εμφανίστηκε και ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής. «Έχετε ξεπεράσει κάθε όριο προκλητικότητας» είπε, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι μεσούσης της πανδημίας καταθέτει ακόμα ένα νομοσχέδιο που φέρνει μεγάλες αλλαγές σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, όπως τις πανελλαδικές και τα πανεπιστήμια.

«Διαφωνούν μέχρι και πρώην υπουργοί και βουλευτές σας» είπε χαρακτηριστικά ο βουλευτής του ΚΚΕ.

Αναφερόμενος στις αλλαγές στα πανεπιστήμια, ο Γιάννης Δελής στηλίτευσε το γεγονός ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο παρουσιάστηκε μαζί με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι συκοφαντεί τα πανεπιστήμια προκειμένου να εγκαταστήσει την αστυνομία στα ΑΕΙ.

«Όταν καταργήσατε το πανεπιστημιακό άσυλο, δεν λέγατε ότι βάλετε ένα τέλος στην ανομία; Τι έγινε; Δεν λύθηκαν τα προβλήματα;» είπε απευθυνόμενος στην υπουργό Παιδείας, προσθέτοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να καταστείλει τις συλλογικές δράσεις και αγωνιστικές διεκδικήσεις των φοιτητών, οι οποίες ουδεμία σχέση έχουν «με τη δράση των γνωστών-αγνώστων».

Ο Γιάννης Δελής τόνισε επίσης ότι οι φοιτητές δεν έχουν ανάγκη από αστυνομικούς άλλα από ανοιχτές σχολές, δεν έχουν ανάγκη από νέους αποκλεισμούς και φραγμούς, αλλά από σίτιση και στέγαση και υψηλού επιπέδου σπουδές.

Σακοράφα: Εντυπωσιακή επίδειξη κοινωνικής αναλγησίας

Στόχος της κυβέρνησης είναι να αποκλείσει υποψηφίους από τα πανεπιστήμια στέλνοντας «πελατεία» στα ιδιωτικά και να συρρικνώσει τον ακαδημαϊκό χάρτη μέσω της κατάργησης τμημάτων, ανέφερε η Σοφία Σακοράφα, υπενθυμίζοντας ότι επί υπουργίας Μαριέττας Γιαννάκου -οπότε και εφαρμόσθηκε η βάση του δέκα- έμειναν κενές πάνω από 50.000 κενές θέσεις στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ.

Μιλώντας στη Βουλή, η βουλευτής του ΜΕΡΑ25 κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι αλλάζει το σύστημα πανελλαδικών μια ανάσα πριν τις εξετάσεις και μέσα στην πανδημία, μετατρέποντας σε πειραματόζωα τους μαθητές και ανατρέποντας τον προγραμματισμό τους. Επιλέον, τάχθηκε κατά της ίδρυσης πανεπιστημιακής αστυνομίας, καταλογίζοντας στην κυβέρνηση «εκστρατεία κατασυκοφάντησης» των ελληνικών πανεπιστημίων.

«Καταργήσατε το άσυλο. Αλλά μάλλον δεν σας φτάνει αυτό, γιατί στο πολιτικό σας DNA βρίσκεται ο αυταρχισμός» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ενός λεπτού σιγή

Πριν την έναρξη της συζήτησης, ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης ζήτησε να τηρηθεί ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του πυροσβέστη που έχασε τη ζωή του στην προσπάθεια του να απεγκλωβίσει μαθητές σε σχολείο στον οικισμό του Απαλού, εξαιτίας της πλημμύρας που προκάλεσαν οι σφοδρές βροχοπτώσεις.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ