νίκη κεραμέως στη βουλή
Η απάντηση στη συντονισμένη προσπάθεια εκφοβισμού και τρομοκράτησης είναι η μαζική συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή, γιατί οι εκπαιδευτικοί έχουν ηθική υποχρέωση να υποστηρίξουν βασικά δικαιώματα και ελευθερία, αλλά και να αποκρούσουν την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση, τη μεγάλη απειλή για το δημόσιο σχολείο

Ένα ακόμα μάθημα αυταρχισμού και επίδειξης πυγμής από την υπουργό παιδείας Ν. Κεραμέως. Με τις χθεσινές δηλώσεις εκφοβισμού και τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών που στη συντριπτική τους πλειονότητα συμμετέχουν στην απεργίααποχή που έχουν κηρύξει ΔΟΕ και ΟΛΜΕ δείχνει ότι ο φόβος αλλάζει στρατόπεδο και βρίσκεται στην κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ.

Συγκεκριμένα η Ν. Κεραμέως δήλωσε στη σύσκεψη με τους διευθυντές για τις διαδικασίες αξιολόγησης / αυτοαξιολόγησης αμφισβητώντας και το κατακτημένο με αγώνες εδώ και αιώνες δικαίωμα της απεργίας: «Είναι υπηρεσιακή υποχρέωση όλων η συμμετοχή ... με ό,τι συνεπάγεται κάθε υπηρεσιακή υποχρέωση… Πέρα όμως από υπηρεσιακό καθήκον, είναι και ηθική η υποχρέωση απέναντι στα παιδιά μας να εφαρμοσθεί η διαδικασία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο με στόχο μονάχα ένα: πώς θα βελτιώσουμε την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου για τα παιδιά μας».

Οι δηλώσεις αυτές είναι φανερό ότι επιδιώκουν να εκφοβίσουν και να τρομοκρατήσουν τους εκπαιδευτικούς ώστε να συμμορφωθούν με τις επιταγές του ΥΠΑΙΘ, αλλιώς θα υποστούν συνέπειες.  

Ήδη αυτή η απαράδεκτη προσπάθεια έχει πέσει στο κενό αφού από τις πρώτες μέρες εκατοντάδες σχολεία στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση συμμετέχουν στην απεργία – αποχή από την αξιολόγηση.

Επικαλείται «νόμους» και «ηθική» η Υπουργός Παιδείας επιδιώκοντας να παρεμποδίσει την άσκηση του νόμιμου δικαιώματός και της συνταγματικά κατοχυρωμένης μορφή απεργίας-αποχής.

Είναι βέβαιο πως οι αλλεπάλληλες αυταρχικές κινήσεις και ο ορυμαγδός αντιεκπαιδευτικών μέτρων συσπειρώνουν τους εκπαιδευτικούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αποχή από τις εκλογές-παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια που οργάνωσε το Υπουργείο που ξεπέρασε το 92,5%. Ανάλογο σαρωτικό ρεύμα αντίστασης διαμορφώνεται ενάντια στην αξιολόγηση που προσπαθεί να επιβάλει η Υπουργός Παιδείας.

Η απάντηση στη συντονισμένη προσπάθεια εκφοβισμού και τρομοκράτησης είναι η μαζική συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή, γιατί οι εκπαιδευτικοί έχουν ηθική υποχρέωση να υποστηρίξουν βασικά δικαιώματα και ελευθερία, αλλά και να αποκρούσουν την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση, τη μεγάλη απειλή για το δημόσιο σχολείο.

Αυτοαξιολόγση/αξιολόγηση: Μηχανισμός αποδόμησης του δημόσιου σχολείου

Παρά τους ευφημισμούς και τις αγιογραφικές διακηρύξεις όλων των κυβερνήσεων για την  αυτοαξιολόγηση,  όχι μόνο δεν είναι «αθώα», αλλά συνδέεται άρρηκτα με την αξιολόγηση. Όλα τα εργαλεία της (άξονες, κριτήρια, δείκτες, φόρμες κ.α.), συγκροτούν τους όρους μιας διαδικασίας που καμία σχέση δεν έχει με εσωτερικές και ανατροφοδοτικές συλλογικές παιδαγωγικές λειτουργίες και δε θα μπορούσαν να γίνουν σε  ένα αυταρχικό και ιεραρχικό εκπαιδευτικό σύστημα. Αντίθετα η αυτοαξιολόγηση/αξιολόγηση διαμορφώνει μια δυναμική κωδικοποίησης, συγκρισιμότητας, διαφοροποίησης, κατάταξης και ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων. Οδηγεί τους εκπαιδευτικούς σε ένα κυκεώνα συνεδριάσεων και γραφειοκρατικών διαδικασιών. Είναι μια διαδικασία αλλοτρίωσης και χειραγώγησης. Ένα «αδειανό πουκάμισο», μια ψευδαίσθηση συμμετοχής που νομιμοποιεί την κρατική εξουσία και τον έλεγχο.

Η αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση, συνδέεται με την «αποκέντρωση» και την «αυτονομία» επιδιώκοντας τον περιορισμό ή και την κατάργηση της χρηματοδότησης από το κράτος και ωθεί τα σχολεία στην αναζήτηση χορηγών για την κάλυψη πάγιων και έκτακτων αναγκών και καταργεί σταδιακά τον όποιο ενιαίο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. 

Oι σχολικές μονάδες βαθμολογούνται σε δεκαβάθμια κλίμακα και κατηγοριοποιούνται στην ψηφιακή πλατφόρμα του ΙΕΠ Έτσι όχι μόνο δε βελτιώνει την ποιότητα της εκπαίδευσης, αλλά λειτουργεί ως μηχανισμός αποδόμησης της δημόσιας εκπαίδευσης με τη συρρίκνωση δαπανών, διορισμών και τις καταργήσεις τμημάτων και σχολείων… Η ποιότητα στην εκπαίδευση για τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς δεν είναι η μετρήσιμη αποδοτικότητα που σχετίζεται με τις προτεραιότητες των «αγορών». Η ποιότητα συμβαδίζει με την ενίσχυση και όχι την αποδόμηση της δημόσιας παιδείας, την προσπάθεια άρσης των κοινωνικών φραγμών για ένα σχολείο που χωρά όλους τους μαθητές.

Πηγή: Γιώργος Κ. Καββαδίας – drepani.gr (argyrades.gr)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κρακερ
Τραγανά μίνι κράκερ με τυρί: Το πιο εύκολο σνακ με μόλις 4 υλικά
Αν ψάχνεις μια γρήγορη, πιο υγιεινή και σίγουρα πιο νόστιμη λύση από τα έτοιμα σνακ του σούπερ μάρκετ, αυτά τα μικρά τυρένια κράκερ είναι ό,τι πρέπει.
Τραγανά μίνι κράκερ με τυρί: Το πιο εύκολο σνακ με μόλις 4 υλικά
φοιτητές στο Πολυτεχνείο Κρήτης
Σπαρακτική καταγγελία φοιτητή: «Μου μένουν μόλις 7 μαθήματα και με πετούν έξω από την εστία»
«Δεν έχω ξεπεράσει το ν+3, πού θα μένω και πώς θα ολοκληρώσω τις σπουδές μου;» - Κραυγή απόγνωσης φοιτητή του Πολυτεχνείου Κρήτης
Σπαρακτική καταγγελία φοιτητή: «Μου μένουν μόλις 7 μαθήματα και με πετούν έξω από την εστία»
σχολείο
Καθηγητές Πρωτοβάθμιας: «Διαθέσεις στο σκοτάδι» - Όταν η εκπαίδευση λειτουργεί με κανόνες του 1950
Όταν εκπαιδευτικοί με υψηλότερη μοριοδότηση δεν τοποθετούνται σε κοντινά σχολεία, ενώ άλλοι με λιγότερα μόρια ευνοούνται, τότε δεν πρόκειται για...
Καθηγητές Πρωτοβάθμιας: «Διαθέσεις στο σκοτάδι» - Όταν η εκπαίδευση λειτουργεί με κανόνες του 1950