O πρώην αιρετός ΠΥΣΠΕ Λακωνίας και πρόεδρος του ΣΕΠΕ Λακεδαίμονος, Θεόδωρος Καψάλης, προχωρά σε ενημέρωση των εκπαιδευτικών σχετικά με τις μεταθέσεις του έτους 2021 και τα οργανικά κενά στη Λακωνία:
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Η Κυβέρνηση της Ν.Δ. εκμεταλλευόμενη την πανδημία έκανε την επιθυμία της πράξη και απομάκρυνε τους νόμιμους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών από τα συμβούλια, αντικαθιστώντας τους με διορισμένα μέλη από την ίδια! Τόσο απλά, τόσο αντιδημοκρατικά. Μετά από ενενήντα περίπου χρόνια οι εκπαιδευτικοί δεν εκπροσωπούνται, πλέον, στα Υπηρεσιακά Συμβούλια με εκλεγμένους από τους ίδιους αιρετούς. Δύο φορές έχει ξανασυμβεί αυτό· στη διάρκεια της δικτατορίας του Ι. Μεταξά και την περίοδο της χούντας των συνταγματαρχών!
Στο ΠΥΣΠΕ Λακωνίας οι «εκλεγμένοι» παραιτήθηκαν -προς τιμήν τους- από τις θέσεις τους αλλά δυστυχώς το Συμβούλιο λειτούργησε, με «συναδέλφους» που αποδέχτηκαν τον διορισμό τους, πλήρως απονομιμοποιημένο και με διαχειριστική 3-μελή σύνθεση!
Η κατάσταση σε όλη τη χώρα οδηγείται σε αδιέξοδο με ευθύνη της κυβέρνησης ενώ ορισμένοι ψευδοσυνδικαλιστές, που παριστάνουν και τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, είτε αρνούνται να παραιτηθούν, όπως είχαν υποσχεθεί, είτε αποδέχονται, κατόπιν, τον διορισμό τους και συγκροτούν νόθα υπηρεσιακά συμβούλια, επιλογής στελεχών και πειθαρχικά! Όλους αυτούς το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να τους απομονώσει και να τους θέσει οριστικά στο περιθώριο. Καμιά δικαιολογία δεν μπορεί να νομιμοποιήσει «αιρετούς» που προήλθαν από τις ψευδοεκλογές ή τους διορισμένους της κ.Κεραμέως.
Ο Κλάδος μίλησε με το αποστομωτικό 95% της αποχής.
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ – ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ
Μέσα σ΄ αυτή την γκρι κανονικότητα πραγματοποιήθηκαν οι φετινές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών με το εντυπωσιακό 64,65% ικανοποίησης των αιτήσεων που υποβλήθηκαν. Και είναι εντυπωσιακό γιατί όλα τα προηγούμενα χρόνια οι κυβερνήσεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ κρατούσαν σε ομηρία -ειδικά στις γενικές μεταθέσεις- χιλιάδες οικογένειες κι ας ήταν μεγάλες οι ανάγκες που διαπίστωναν κάθε φορά οι αιρετοί. Τι ειρωνεία! Οι περισσότερες μεταθέσεις έγιναν φέτος, χωρίς τους αιρετούς στο ΚΥΣΠΕ, προφανώς για να «οδηγηθούμε» στο αφελές (sic) συμπέρασμα ότι μας είναι πια περιττοί!
Τα κενά όπως διαμορφώνονται (εκτίμηση π.αιρετού) στο ΠΥΣΠΕ Λακωνίας μετά και από τις τελευταίες μεταθέσεις
ΚΛΑΔΟΣ | ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΑΨΑΛΗΣ | ΑΙΤ-ΣΥΝΤΑΞΗ | ΜΕΤΑΘΕΣΗ 24/3/2021 | ΣΥΝΟΛΟ | |
24-Μαρ-21 | ΓΕΝΙΚΗΣ | ΕΦΥΓΑΝ | ΗΡΘΑΝ |
| ||
ΠΕ05 | ΓΑΛΛΙΚΗΣ | 0 |
|
|
| 0 |
ΠΕ06 | ΑΓΓΛΙΚΗΣ | 13 | 1 | 1 |
| 15 |
ΠΕ07 | ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ | 0 |
|
|
| 0 |
ΠΕ08 | ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ | 1 |
|
|
| 1 |
ΠΕ11 | ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ | 1 | 1 | 1 |
| 3 |
ΠΕ60 | ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ | 62 | 2 |
| -1 | 63 |
ΠΕ70 | ΔΑΣΚΑΛΩΝ | 151 | 24 | 2 | -3 | 174 |
ΠΕ79 | ΜΟΥΣΙΚΗΣ | 11 |
|
|
| 11 |
ΠΕ86 | ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | 0 |
|
|
| 0 |
ΠΕ91 | ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ | - |
|
|
| - |
ΕΙΔΙΚΗΣ ΣΕ ΣΜΕΑΕ ΚΑΙ ΤΕ | ||||||
ΠΕ61 | ΕΙΔΙΚΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ | 6 |
|
|
| 6 |
ΠΕ71 | ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ | 19 |
| 1 |
| 20 |
ΣΥΝΟΛΟ | 264 | 28 | 5 | -4 | 293 |
Εδώ πρέπει να διευκρινίσουμε ότι οι οργανικές αυτές δεν ανταποκρίνονται, με βάση το συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο, στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων ενώ επιβάλλεται να διευρυνθούν και σε άλλες ειδικότητες. Οι συνάδελφοι αναπληρωτές που εργάζονται φέτος στην περιοχή μας έφτασαν τους 360 τον αριθμό, διαμορφώνοντας την αναλογία ως προς τους μόνιμους στο 1 : 0,79 υπερδιπλάσια σε σχέση με τον γενικό μέσο όρο!
Αναλυτικά οι προσλήψεις Αναπληρωτών κατά Κλάδο και Ειδικότητα το σχολικό έτος 2020-21
ΚΛΑΔΟΣ | ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ |
ΠΕ 05 | ΓΑΛΛΙΚΗΣ | 7 |
ΠΕ 06 | ΑΓΓΛΙΚΗΣ | 21 |
ΠΕ 07 | ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ | 1 |
ΠΕ 08 | ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ | 8 |
ΠΕ 11 | ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ | 8 |
ΠΕ 11.ΕΑΕ | ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΕΑΕ | 2 |
ΠΕ 60 | ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ & π.Α΄ ΕΑΕ | 52 + 3 |
ΠΕ 60.ΕΑΕ | ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΕΑΕ | 13 |
ΠΕ 70 | ΔΑΣΚΑΛΩΝ & π.Α΄ ΕΑΕ | 132 + 18 |
ΠΕ 70.ΕΑΕ | ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΕΑΕ | 30 |
ΠΕ 71 | ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΕΑΕ | 11 |
ΠΕ 79 | ΜΟΥΣΙΚΗΣ | 7 |
ΠΕ 86 | ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | 10 |
ΠΕ 91 | ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ | 7 |
ΕΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ | ||
ΠΕ 21 | ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ | 1 |
ΠΕ 23 | ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ | 7 |
ΠΕ 25 | ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ | 4 |
ΠΕ 28 | ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ | 1 |
ΠΕ 30 | ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ | 3 |
ΕΒΠ | ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ | 14 |
ΣΥΝΟΛΟ | 360 |
Η πραγματικότητα δείχνει με τον πιο αδιάψευστο τρόπο ότι οι πίνακες του προσοντολογίου απέτυχαν αφού παρέκκλιναν του στόχου τους!
Τα σχολεία έχουν αποψιλωθεί από εκπαιδευτικό προσωπικό ενώ οι διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας δεν ικανοποιούνται από τέτοια συστήματα. Επιβάλλεται από τους νομοθετούντες να ενσκήψουν σοβαρά στο πρόβλημα και να δώσουν οριστική λύση με μόνιμους διορισμούς. Είναι αδιανόητο σε μια χώρα της Ε.Ε. να θεωρείται αποδεκτό οι κενές οργανικές θέσεις του Δημοσίου να καλύπτονται συστηματικά με την αναπλήρωση (άνω του 35% /έτος) και αυτό να μην αντιβαίνει στο Σύνταγμα (σημ. πρόταση αναθεώρησης).
ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
Η χώρα περνά μια μεγάλη υγειονομική, οικονομική, πολιτική αλλά πρωτίστως κοινωνική κρίση. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει κηρύξει πόλεμο με την κοινωνία επειδή απέτυχε στη συνολική διαχείριση του κορονοϊού και γιατί ο κόσμος αντιδρά στην πολιτική που εφαρμόζει. Μετά την πρώτη πετυχημένη καραντίνα η κυβέρνηση δεν εκμεταλλεύτηκε το διάστημα που ακολούθησε ώστε να ενισχύσει το δημόσιο σύστημα υγείας με γιατρούς και νοσηλευτικό προσωπικό, ούτε αύξησε τις Μ.Ε.Θ., ούτε ενίσχυσε την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας ώστε να αποσυμφορίσει τα νοσοκομεία και τις μονάδες COVID. Αντί να επιλέξει ένα σχέδιο επιθετικής ιχνηλάτησης του ιού με αυστηρή απομόνωση των κρουσμάτων, εναπόθεσε τις ελπίδες της μόνο στα εμβόλια εμμένοντας στη θεωρία ότι το να επενδύει κανείς στο δημόσιο, γενικά, είναι χαμένη υπόθεση!
Ακόμα κι αν πρόκειται για την υγεία η απόσταση που τη χωρίζει, πολιτικά, από τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας είναι τεράστια. Έφτασε σε τέτοιο σημείο λαθροχειρίας που αντί να επιτάξει εγκαίρως τους ιδιώτες γιατρούς και τις κλινικές για να στηρίξουν το εθνικό σύστημα υγείας, έστελνε από το δημόσιο νοσοκομείο γιατρούς για να συνδράμει τις ιδιωτικές κλινικές! (Καψάλης, 17/3/2021)
Από την άλλη, εργαλειοποίησε την πανδημία και τους «ειδικούς της επιτροπής», προς όφελός της (νομοσχέδια για διαδηλώσεις, απαγορεύσεις κυκλοφορίας, κάμερες και αστυνομία στα ΑΕΙ, αυθαίρετη αστυνομική βία σε πολίτες και νέους κλπ) χτίζοντας ένα σιδερένιο κράτος ξοδεύοντας «χρήσιμα» σε προσλήψεις αστυνομικών και σε υποστήριξη των δυνάμεων καταστολής. Επιτέθηκε κατά πολιτών και νεολαίας, αναίτια, όπως αποδείχθηκε, σε Ν.Σμύρνη, Γαλάτσι, Χαλάνδρι, Αριστοτέλειο, Οικονομικό Πανεπιστήμιο κ.α.. Ούτε καν έλαβε υπόψη τις μελέτες που δείχνουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων μετάδοσης έχει συντελεστεί σε εσωτερικό χώρο ειδικά όταν αυτός δεν αερίζεται και οι παρευρισκόμενοι δεν φοράνε μάσκες, δηλαδή σε χώρους αναψυχής, στην εργασία, στα ΜΜΜ, στα νοσοκομεία, στο σπίτι (καθ. Βιοπληροφορικής και Βιοστατιστικής, Παντελής Μπάγκος).
Σήμερα, φτάσαμε στο σημείο να εφαρμόζουμε το πιο σκληρό και μακροβιότερο lockdown στην Ευρώπη εξαιτίας των λανθασμένων χειρισμών και της ιδεοληπτικής αγκύλωσης της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Σήμερα, υπάρχουν συμπολίτες μας που πεθαίνουν έξω από τις Μ.Ε.Θ. και κυνικά δηλώνεται ότι αφορά μόνο στο 20% των ασθενών! (καθ. Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας, Βάνα Παπαευαγγέλου). Σήμερα, που οι άλλες χώρες προγραμματίζουν το άνοιγμα της οικονομικής τους δραστηριότητας, η δική μας κυβέρνηση αδυνατεί να ελέγξει την κατάσταση και «νίπτει τας χείρας της» πετώντας το μπαλάκι, ξανά, στους πολίτες. Επιχειρεί να ανοίξει την οικονομία με όπλο την ατομική ευθύνη επιβάλλοντας υποχρεωτικά τα self-tests!
Ο ΧΩΡΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ίδια πολιτική ακολουθήθηκε και στον χώρο της εκπαίδευσης. Αντί να παρθούν από τον Σεπτέμβριο τα μέτρα που υπέδειξε η εκπαιδευτική κοινότητα για το ασφαλές άνοιγμα σχολείων και για την προστασία εκπαιδευτικών και μαθητών, εκείνοι «ξοδεύτηκαν» σε λάθος μάσκες και μίνι-παγουρίνα, οδηγώντας τα σχολεία σε παρατεταμένο lockdown μόλις δύο μήνες μετά. Το ίδιο έργο ξαναπαίχτηκε και τον Ιανουάριο. Αγνόησαν επιδεικτικά τους «ειδικούς» για τον υπαρκτό κίνδυνο να ξεφύγει η κατάσταση, ειδικά στην Αθήνα, και άνοιξαν τα σχολεία με επιπλέον μέτρο τα ανοιχτά παράθυρα! Όχι βέβαια για να εξυπηρετήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά για να προωθήσουν τον ιδεολογικό σχεδιασμό τους για την παιδεία με την αξιολόγηση σχολικών μονάδων, τα πρότυπα-πειραματικά σχολεία και τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας των σχολικών μονάδων! Σε όλο αυτό το διάστημα τα ειδικά σχολεία λειτουργούσαν κανονικά, χωρίς κανένα μέτρο προστασίας, χωρίς προτεραιότητα στους εμβολιασμούς γι΄αυτό και σήμερα μετράμε νεκρούς συναδέλφους και παιδιά. Οι εκπαιδευτικοί έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται θυμωμένοι ειδικά μετά την αποκάλυψη των ψεμάτων της κ.Κεραμέως για τους όρους της σύμβασης με την εταιρεία CISCO Webex που δόθηκε, πρόσφατα, στη δημοσιότητα. Ένα χρόνο τώρα κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ έπαιζαν «κρυφτούλι» μέσα στη Βουλή χωρίς να αναρτούν στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ τη σύμβαση, όπως ορίζει ο νόμος, ενισχύοντας την καχυποψία όσων ισχυρίζονται πως πίσω από την επιλογή της συγκεκριμένης εταιρείας κρύβονται οικονομικές εξυπηρετήσεις ξένων επενδυτών που περιμένουν να αλώσουν τον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης. Μετά τις αποκαλύψεις είναι επιβεβλημένο να διερευνηθούν αν υπάρχουν και ποινικές ευθύνες για έκθεση σε κίνδυνο και σε εμπορική χρήση των προσωπικών μεταδεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση. Τελικά η δήθεν «δωρεάν» τηλεκπαίδευση πληρώθηκε αδρά, με το τίμημα να ξεπερνά τα 2εκ.ευρώ! Χρήματα, δηλαδή, του ελληνικού λαού που θα μπορούσαν να δοθούν, από το καλοκαίρι, για να εκσυγχρονισθεί το υπάρχον δημόσιο δίκτυο τηλεκπαίδευσης της πλατφόρμας SCH.gr αλλά και να παρθούν τα κατάλληλα μέτρα ώστε να μη διακοπεί η δια ζώσης λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Σ΄αυτή τη ζοφερή πραγματικότητα ορισμένοι προσπαθούν να εμπλέξουν τους εκπαιδευτικούς με τα self-tests στη διαχείριση της πανδημίας. Ο Κλάδος μας επ΄ουδενί δεν πρέπει να επιτρέψει να αναλάβουν οι εκπαιδευτικοί την ευθύνη για τη διενέργεια αυτών των τεστ στα σχολεία! Είναι ευθύνη της πολιτείας και των μονάδων υγείας η σωστή διενέργεια, η υποχρεωτική καταγραφή και η ασφαλής απόρριψη τους στη συνέχεια. Δεν θα διευκολύνουμε την κυβέρνηση αναλαμβάνοντας ένα «κόστος» που δεν μας αναλογεί επειδή η ίδια είναι ανίκανη να τα διενεργήσει!
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Γνωρίζετε ήδη ότι η θητεία των αιρετών του ΠΥΣΠΕ Λακωνίας δεν ανανεώθηκε όπως απαίτησε ο εκπαιδευτικός κόσμος. Στη νέα κατάσταση που διαμορφώνεται με τους δοτούς/διορισμένους αιρετούς στα Συμβούλια, οι τυχόν αυθαιρεσίες της Διοίκησης δεν θα προλαμβάνονται και, πολύ περισσότερο, δεν θα γίνονται εύκολα αντιληπτές. Όσοι και όσες συμμετέχουν σε αυτά νομιμοποιούν τον αντιδημοκρατικό κατήφορο της κυβέρνησης παίζοντας συνειδητά το παιχνίδι της αποδυνάμωσης και χειραγώγησης του κλάδου.
Οφείλουμε όλες και όλοι καθώς και οι παρατάξεις να κάνουμε ό,τι περνά απ’ το χέρι μας για να προστατέψουμε τη δημοκρατία που απειλείται. Γνωρίζουμε, βέβαια, πως κάποιοι θα παραμείνουν πιστοί στη Διοίκηση και θα συμπορεύονται μαζί της. Αυτή η κυβέρνηση, όμως, δεν θα πάψει να μας εκπλήσσει. Αποδεικνύεται τραγικά ανεπαρκής και επικίνδυνη, ικανή μόνο για φιέστες τύπου παρελάσεων στο όνομα του ελληνικού λαού αλλά χωρίς αυτόν. Αν δεν λειτουργήσουμε συλλογικά κανείς μας στο μέλλον δεν θα είναι ασφαλής.
Σας ευχαριστώ και καλή δύναμη!
Θεόδωρος Καψάλης
π.Αιρετός ΠΥΣΠΕ Λακωνίας
Πρόεδρος ΣΕΠΕ Λακεδαίμονος
εκλεγμένος με την ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη