Με διαδικασίες που κανείς δεν γνωρίζει, μακριά από τους εκπαιδευτικούς και τους εκπροσώπους τους, η Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης και το «νόθο» ΠΥΣΔΕ με τα «δοτά» μέλη του καθόρισαν τα οργανικά κενά με τα οποία θα γίνουν οι τοποθετήσεις όλων των εκπαιδευτικών που παίρνουν μέρος σε αυτή τη διαδικασία (υπεράριθμοι, μεταθέσεις, βελτιώσεις, διάθεση, νεοδιόριστοι – ειδική αγωγή –), καταγγέλλει η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
Στην προηγούμενη φάση ο προσδιορισμός οργανικών κενών για τις υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις) πραγματοποιήθηκε από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στη συνέχεια τις Περιφερειακές Διευθύνσεις με, fast track διαδικασία καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, ουσιαστικά από τους Διευθυντές ΔΔΕ και ΠΔΕ, με νόθα Υπηρεσιακά Συμβούλια και χωρίς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών.
«Παρόλο που απαιτήσαμε ως ΕΛΜΕ όλα τα στοιχεία με παραστάσεις που πραγματοποιήσαμε στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσ/νίκης και στην ΠΔΕ, δόθηκαν μόνο κάποια αποσπασματικά στοιχεία και δεν υπήρξε δημοσιοποίησή τους. Παρά τον αυξημένο αριθμό κενών που δόθηκαν λόγω του υπολογισμού των συνταξιοδοτήσεων δύο χρόνων, όπως αποτυπώθηκε και από τις φετινές μεταθέσεις, δεν μπορούν να καλυφθούν τα τεράστια κενά και οι ανάγκες των σχολείων, ούτε μπορεί να αποκρύπτεται η αναγκαιότητα μαζικών διορισμών. Στη γενική παιδεία για 655 θέσεις εργασίας (365 αναπληρωτές που προσλήφθηκαν φέτος + 290 αποσπασμένοι ) δόθηκαν μόνο 419 κενά. Στην ειδική αγωγή για 74 θέσεις (58 αναπληρωτές + 16 αποσπασμένοι) δόθηκαν 42 κενά», καταγγέλλει η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
Και συνεχίζει λέγοντας πως, «υπουργείο και “ΠΥΣΔΕ” καθορίζουν τη διαμόρφωση των κενών και των πλεονασμάτων στα πλαίσια μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων που προώθησαν όλες οι κυβερνήσεις (αύξηση ωραρίου, κατάργηση του 3ωρου των υπεύθυνων εργαστηρίων, στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα, τμήματα που φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες χωρίς μείωση αριθμού μαθητών, ξένες γλώσσες χωρίς παράλληλη διδασκαλία, χαρακτηρισμός μη παρακολουθούντων στα ΕΠΑΛ, ηλεκτρονικές εγγραφές, εξοστρακισμός ειδικοτήτων, απαράδεκτη τροπολογία που εφάρμοσε πέρσι στην ειδική αγωγή). Έτσι η διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού δημιουργεί τεχνητά πλεονάσματα και μειώνει τα οργανικά κενά».
Για τα οργανικά κενά που καθόρισαν Διεύθυνση και «ΠΥΣΔΕ» για τις τοποθετήσεις που θα γίνουν αυτήν την περίοδο, ούτε οι σύλλογοι διδασκόντων είπαν γνώμη, ούτε στις ΕΛΜΕ δόθηκαν για να τα ελέγξουν. Στη γενική παιδεία τα 419 συνολικά οργανικά κενά που καθόρισαν σε όλες τις ειδικότητες για να γίνουν οι μεταθέσεις, χωρίς καμία αιτιολόγηση τώρα τα αύξησαν σε 517, ενώ η Διεύθυνση αρνείται να δημοσιοποιήσει τις προτάσεις που έγιναν από τους Διευθυντές των σχολείων (πίνακας Α) και να τις δώσει στις ΕΛΜΕ για να μπορεί να γίνει έλεγχος. Στην ειδική αγωγή τα 95 οργανικά κενά έγιναν 90.
Αδιαφανείς διαδικασίες κυριάρχησαν στο νόθο ΠΥΣΔΕ στον προσδιορισμό των οργανικών κενών και στις διαδικασίες για τις υπεραριθμίες.
- Στη γενική παιδεία τα κενά που καθόρισαν για να τοποθετηθούν οι μετατιθέμενοι σε σχέση με αυτά που δόθηκαν για να πάρουν μετάθεση σε κάποιες ειδικότητες είναι λιγότερα.
- Στην ειδικότητα ΠΕ01 καθορίστηκαν 21 κενά πριν τις μεταθέσεις, πήραν μετάθεση 21 εκπαιδευτικοί, αλλά για την τοποθέτησή τους δίνονται 20.
- Στην ειδικότητα ΠΕ06 μειώνουν τα κενά από 43 (39 δόθηκαν για να γίνουν μεταθέσεις και 4 νέα δημιουργήθηκαν με όσους έφυγαν με μετάθεση) σε 30, ενώ έχουν έρθει με μετάθεση 43.
- Στην ειδικότητα ΠΕ87.04 τα 4 αρχικά κενά έγιναν 3, ενώ έφυγαν με μετάθεση και 4 εκπαιδευτικοί.
- Στη γενική παιδεία εμφανίζονται ειδικότητες που ενώ στον αρχικό προσδιορισμό τους εμφανίζουν πλεονάσματα εκπαιδευτικών και άρα δεν μπορούσε να γίνει καμία μετάθεση, τώρα παρουσιάζουν κενά. Τα 7 πλεονάσματα στους ΠΕ80 γίνονται 10 κενά. Στους ΠΕ08 τα 4 πλεονάσματα γίνονται 2 κενά. Στους ΠΕ78 τα 20 πλεονάσματα γίνονται 1 κενό.
- Στην ειδική αγωγή τα 95 οργανικά κενά έγιναν 90. Ένα λιγότερο κενό στην ειδικότητα ΠΕ02, ένα λιγότερο στην ειδικότητα ΠΕ03, ένα λιγότερο στην ειδικότητα ΠΕ79.01 (υπάρχουν 2 νεοδιόριστοι και εμφανίζουν 1 κενό), ένα λιγότερο στην ειδικότητα ΠΕ82, ένα λιγότερο στην ειδικότητα ΠΕ88.03, ενώ μειώθηκαν πολύ περισσότερο τα κενά από πέρσι που ήταν 110.
«Την ίδια πρακτική της μη τήρησης κριτηρίων διαφάνειας ακολουθούν και στις διαδικασίες των υπεραρίθμων», καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί. «Καθόρισαν μόνοι τους, Διεύθυνση και "ΠΥΣΔΕ" αριθμητικά τις υπεραριθμίες, ενώ αυτό θα έπρεπε να γίνει από το κάθε σχολείο, τον κάθε σύλλογο και σε συνεργασία των συναδέλφων της κάθε ειδικότητες. Αν υπάρχουν περισσότεροι ενδιαφερόμενοι να βγουν υπεράριθμοι, τότε η Διεύθυνση, όπως προβλέπεται από την εκπαιδευτική διαδικασία των τοποθετήσεων, βγάζει υπεράριθμο τον αρχαιότερο οργανικά συνάδελφο. Αν δε θέλει κανείς να βγει υπεράριθμος, να μη βγει κανείς».
Να σημειωθεί πως οι εκπαιδευτικοί έχουν το δικαίωμα να μην κάνουν χρήση της υπεραριθμίας. «Δεν έχει νόημα να βγαίνουν πλασματικά "πλεονάζοντες" εκπαιδευτικοί για να επιβεβαιώνεται η πολιτική της αδιοριστίας», τονίζει η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
Ακόμη και αν ακολουθήσουν τη διαδικασία που συνήθως εφαρμόζουν και βγάλουν υπεράριθμό τον τελευταίο εκπαιδευτικό που τοποθετήθηκε με οργανική στο σχολείο, θα πρέπει να προηγηθεί συνεδρίαση του συλλόγου. Η δυνατότητα οι σύλλογοι να καταθέτουν την πρότασή τους πρέπει παντού να εφαρμόζεται γιατί εξασφαλίζει τη διαφάνεια που απαιτείται στις τοποθετήσεις και αποφεύγονται οι εξυπηρετήσεις.
Τα πάνω κάτω στις Υπηρεσιακές Μεταβολές για τις οργανικές θέσεις
Μια νέα φάση Υπηρεσιακών Μεταβολών με βάση τη διαδικασία που ξεκίνησε το νόθο ΠΥΣΔΕ εγκαινιάστηκε για όσους υπηρετούν με θητεία στα Πειραματικά οι οποίοι προηγούνται στις τοποθετήσεις για οργανικές θέσεις από τους υπεράριθμους και επιπλέον θα ακολουθήσουν και άλλες ενδιάμεσες κατηγορίες από αυτές που μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι ισχύουν στις Υ.Μ. (υπεράριθμοι, μετατιθέμενοι, βελτίωση, διάθεση), αντί να δοθούν οργανικές θέσεις σε όλους τους εκπαιδευτικούς στα Πειραματικά σχολεία που υπηρετούν.
«Οι νέες Υπηρεσιακές Μεταβολές είναι αποτέλεσμα του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου Κεραμέως (ν. 4692/2020) που θέλει να κατακλύσει τη δημόσια εκπαίδευση με Πρότυπα – Πειραματικά για να προωθήσει την κατηγοριοποίηση μεταξύ των σχολείων και των εκπαιδευτικών. Δημιουργείται μια νέα κατάσταση στις Υ. Μ. που θα επηρεάσει το σύνολο των εκπαιδευτικών και των σχολείων με κυρίαρχα στοιχεία τον ανταγωνισμό και διαγκωνισμό για την απόκτηση οργανικής θέσης», καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί.
Και συνεχίζουν λέγοντας πως, «επιβεβαιώνεται η εκτίμηση του κλάδου ότι τα Πρότυπα – Πειραματικά σχολεία γίνονται ο δούρειος ίππος για την άλωση εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων. Οι Υ.Μ. (υπεράριθμοι, μεταθέσεις, βελτίωση) που κατοχυρώνουν εργασιακά δικαιώματα και συμβάλλουν στον εκπαιδευτικό προγραμματισμό των συναδέλφων, παραβιάζονται για να εξυπηρετηθούν τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης».
Η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης απαιτεί την τήρηση κανόνων διαφάνειας, αντικειμενικότητας και δικαιοκρισίας
- Να δημοσιοποιηθούν τώρα όλες οι προτάσεις των σχολείων (πίνακας Α) με τα οργανικά κενά. Να δοθούν στις ΕΛΜΕ για να γίνει έλεγχος. Τα νόθα Υ.Σ. δεν έχουν κανένα δικαίωμα να αποφασίζουν με αυθαίρετο τρόπο και εν αγνοία των συναδέλφων.
- Όχι στις πλασματικές υπεραριθμίες. Οι υπεραριθμίες να καθορίζονται μετά από συνεδριάσεις των συλλόγων. Να δοθεί παράταση στη διαδικασία των υπεραρίθμων (προσδιορισμός, αιτήσεις, ενστάσεις).
- Δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί Α΄ και Β΄ κατηγορίας, όλοι έχουν τα ίδια δικαιώματα στις Υπηρεσιακές Μεταβολές και στις τοποθετήσεις. Για τους εκπαιδευτικούς που είναι στα Πειραματικά οργανικές θέσεις εκεί που υπηρετούν. Να μην προβεί η ΔΔΕ σε καμία μετατροπή σχολείων σε πρότυπα και πειραματικά.
- Ο υπολογισμός των οργανικών κενών να είναι σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες σχολείων και μαθητών, τις προσλήψεις των αναπληρωτών και τα εργασιακά μας δικαιώματα.
- 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού και 10 μαθητές στα εργαστήρια!
- Να εγκριθούν επιτέλους (εκκρεμούν τρία χρόνια) όλες οι προτάσεις των συλλόγων για τη λειτουργία Τμημάτων Ένταξης στα σχολεία .
- Να λειτουργήσουν τα Τμήματα Ένταξης στα τέσσερα σχολεία που έχουν ήδη εγκριθεί.
- Να δοθούν όλες οι οργανικές που αντιστοιχούν στα Τμήματα Ένταξης. Να σταματήσουν να υπολογίζουν τα οργανικά κενά με τον απαράδεκτο αλγόριθμο. Να αποτελεί βασικό κριτήριο ο αριθμός των τμημάτων των μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και προβλήματα.
- Να μην ισχύσουν και να μην εφαρμοστούν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα του υπουργείου (τράπεζα θεμάτων, Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής).
- Να γίνουν τώρα μόνιμοι μαζικοί διορισμοί σε όλες τις ειδικότητες γενικής παιδείας και σε όλες τις δομές εκπαίδευσης.
- Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Κατάργηση του νόμου 4589/19 (προσοντολόγιο) - όχι στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
- Μέτρα για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία: εκ περιτροπής λειτουργία, προτεραιότητα στον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών και των εργαζόμενων μαθητών των Εσπερινών Λυκείων, μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ από ειδικά κρατικά κλιμάκια.
- Σύμφωνα με τη θέση του κλάδου, τα Υ.Σ. να λειτουργήσουν με τη συμμετοχή των αιρετών που νόμιμα εκλέχθηκαν το 2018 μέχρι να γίνουν εκλογές όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη