Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή, 16 Μαΐου, διαδικτυακή σύσκεψη ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ μετά από πρόσκληση του ΔΣ της Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης. Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν εκπρόσωποι των ΔΣ από τη Γ ΕΛΜΕ (με απόφαση), του Ζ ΣΕΠΕ ( με απόφαση), Δ ΕΛΜΕ (με απόφαση), Α ΕΛΜΕ, του Β ΣΕΠΕ, του ΣΕΠΕ Λαγκαδά (με απόφαση), της ΕΛΜΕ Χαλκιδικής.
Κοινές ήταν οι παρακάτω διαπιστώσεις.
Οι 5.250 διορισμοί που αποφάσισε η κυβέρνηση για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και των μαθητών. Ούτε θα καλύψουν τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς που δημιουργήθηκαν στα σχολεία λόγω της πολιτικής των περικοπών, της λιτότητας στην παιδεία και της έλλειψης διορισμών που ακολουθήθηκε από όλες τις κυβερνήσεις, ενώ φέτος τα κενά αυξάνονται και λόγω του μεγάλου αριθμού συνταξιοδοτήσεων (6.500). Αυτό επιβεβαιώνουν οι μαζικές προσλήψεις των αναπληρωτών τη φετινή χρονιά που έφτασαν τις 45.000 πανελλαδικά (42.500 πέρσι) και αποτελούν το 26% του συνόλου των εκπαιδευτικών.
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί συνειδητή επιλογή των κυβερνήσεων που προωθούν τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις εργασίας με σκοπό το χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και με στόχευση την κατάργηση της μονιμότητας και τη μείωση των δαπανών για την παιδεία σύμφωνα με τις επιταγές του ΟΟΣΑ και της ΕΕ. Επίσης η αυτονομία της σχολικής μονάδας που είναι το επόμενο προς ψήφιση νομοσχέδιο του υπουργείου παιδείας θα έχει εκτός των άλλων και ως στόχο να πάνε οι προσλήψεις εκπαιδευτικών στους Δήμους ή στις σχολικές μονάδες, όπως άλλωστε προβλέπει και η έκθεση Πισσαρίδη.
Τα σχολεία άνοιξαν μετά από έξι μήνες περίπου, με τους μαθητές όλο αυτό το διάστημα να μην έχουν διδαχθεί μαθήματα δια ζώσης, αλλά μέσω τηλεδιάσκεψης. Η κυβέρνηση ως δια μαγείας αντικατέστησε τη δια ζώσης διδασκαλία με την τηλεκπαίδευση χωρίς να παίρνει ούτε ένα μέτρο προστασίας της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους για να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά και μάλιστα έγκαιρα, όπως πρότειναν τα συνδικαλιστικά όργανα και οι εκπαιδευτικοί φορείς. Οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών σε καμία περίπτωση δεν έχουν καλυφθεί ούτε και έχει υπάρξει η αφομοίωση του περιεχομένου των μαθημάτων. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να λειτουργήσουν τα τμήματα με 15 μαθητές στην τάξη. Αυτό σημαίνει και μαζικούς μόνιμους διορισμούς.
Στη διάρκεια της πανδημίας η κυβέρνηση νομοθέτησε το σύνολο σχεδόν των μέτρων του αντιεκπαιδευτικού προγράμματος της Ν.Δ. για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η εφαρμογή του θα αλλάξει δραματικά τα χαρακτηριστικά της δημόσιας παιδείας, θα εντείνει τους ταξικούς φραγμούς και θα βαθύνει την ιδιωτικοποίηση στην εκπαίδευση. Ιδιαίτερα τονίστηκαν οι συνέπειες από την εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής για τα ΑΕΙ . Η απονομιμοποίηση των τηλε-εκλογών για τα Υπηρεσιακά συμβούλια και το σταμάτημα της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών αποτελούν πολύτιμη παρακαταθήκη στον αγώνα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, για να μην εφαρμοστούν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης και για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της.
Τονίστηκε η αναγκαιότητα και κατατέθηκαν προτάσεις να ενταθεί ο αγώνας : για μόνιμους μαζικούς διορισμούς και μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με μία σύμβαση εργασίας, για διορισμούς με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, για κατάργηση του προσοντολογίου (ν. Γαβρόγλου , 4589/19 ), ενάντια στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, στις ελαστικές σχέσεις εργασίας, τις τρίμηνες συμβάσεις και τις προσλήψεις αναπληρωτών από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, για εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών και μονίμων.
Μεγάλο μέρος της σύσκεψης απασχόλησε το νέο εργασιακό τερατούργημα που καταργεί το 8ωρο, τις Συλλογικές Συμβάσεις, τις υπερωρίες, την κυριακάτικη αργία, ενώ μονιμοποιεί την τηλεργασία και διαλύει τις εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα. Ουσιαστικά καταργεί το δικαίωμα στην απεργία και επιδιώκει να ελέγξει τα σωματεία με ηλεκτρονικά μητρώα και βιβλία, αλλά και ηλεκτρονικές εκλογές. Επισημάνθηκε ότι δεν αφορά μόνο τον ιδιωτικό τομέα, αλλά και την κατάργηση του δικαιώματος της μόνιμης εργασίας και στο δημόσιο με την διαρκή επέκταση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Η προσπάθεια για κατάργηση της απεργίας και του συνδικαλισμού και στο δημόσιο έχει ήδη ξεκινήσει και χρέος μας είναι να την ανακόψουμε με τους αγώνες μας. Με τον συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων, με συνέχιση και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων δίνουμε τον αγώνα για να μην ψηφιστεί και να μην εφαρμοστεί.
Στη σύσκεψη κατατέθηκαν οι παρακάτω προτάσεις για να συζητηθούν στα Δ.Σ.
- Την Παρασκευή 21/5 οργανώνουμε συγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη από κοινού με τις ΕΛΜΕ των γύρω νομών και τους Συλλόγους Π.Ε., στις 1.00 μ.μ. και κηρύσσουμε 3ωρη στάση εργασίας 11.00 π.μ. με 2.00 μ.μ.. Καλούμε την ΟΛΜΕ να κηρύξει συμπληρωματική στάση εργασίας. Ήδη υπάρχουν σχετικές αποφάσεις ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ.
- Συμμετοχή του κλάδου στις συγκεντρώσεις ενάντια στο εργασιακό νομοσχέδιο τερατούργημα για τα εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα που προωθεί η κυβέρνηση την Τρίτη 18/5.
- Νέα συγκέντρωση την επόμενη εβδομάδα.
- ΓΣ όλων των σωματείων άμεσα για να αποφασιστεί συνέχεια και κλιμάκωση του αγώνα.
- Απεργία και συλλαλητήριο την Παρασκευή 28/5.
Καλούμε τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να πάρουν ανάλογες αποφάσεις, καθώς και την ΑΔΕΔΥ – ΕΔΟΘ οι οποίες έπρεπε ήδη να έχουν ανακοινώσει πρόγραμμα δράσης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη