Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπάρχει μια μειοψηφία ανεπαρκών ή προκλητικά αδιάφορων εκπαιδευτικών. Δεν υπάρχει επίσης αμφιβολία ότι η για 40 χρόνια απουσία οποιουδήποτε ελέγχου, δεν εμποδίζει ή και βάζει σε πειρασμό να οδηγηθούν σε εκπτώσεις ακόμα και οι πιο φιλότιμοι.
Ο βασικός λόγος όμως για τον οποίο μπορεί να... υπολειτουργούν ακόμα και ικανοί και ορεξάτοι εκπαιδευτικοί, δεν είναι η απουσία ελέγχου τους.
Όσο καλά και να κάνει τη δουλειά του ένας καθηγητής Αγγλικών δε μπορεί να αλλάξει την πραγματικότητα: Δεν υπάρχει εις το διηνεκές έλληνας μαθητής που να έμαθε Αγγλικά από το σχολείο, παρά τα 12 χρόνια διδασκαλίας!
Δεν φταίνε οι ανεπαρκείς εκπαιδευτικοί για αυτό. Φταίνε αυτοί που τώρα κουνούν το δάχτυλο στους εκπαιδευτικούς, αλλά αφήνουν βιβλία, προγράμματα σπουδών και ύλες με οργάνωση για τα πανηγύρια!
Όσο καλά και να κάνει τη δουλειά του ένας Φυσικός, δε μπορεί παρά πολύ σπάνια, να οδηγήσει κάποιους μαθητές σε καλή επίδοση στις Πανελλαδικές. Πάλι δε φταίει ο ανεπαρκής εκπαιδευτικός. Δε μπορεί να είναι όλοι ανεπαρκείς.
Πάλι φταίνε αυτοί που τώρα κουνούν το δάχτυλο. Είναι αυτοί που έχουν φροντίσει τα θέματα να είναι ένα επίπεδο πάνω από αυτό που μπορεί ανθρωπίνως δυνατά να κάνει ο καθηγητής του σχολείου και 17 επίπεδα πάνω από το επίπεδο της προηγούμενης τάξης!
Είναι αυτοί που τα τσιράκια τους θα μας αξιολογήσουν!
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα πρέπει να είναι το τελευταίο στάδιο στην αξιολόγηση του θεσμού του Δημόσιου σχολείου και εφόσον έχουν προηγηθεί σαρωτικές αλλαγές σε κεντρικές επιλογές του υπουργείου. Διαφορετικά πρόκειται για προκλητική διαστρέβλωση των πραγματικών προβλημάτων του Δημόσιου σχολείου και μάλιστα από αυτούς που ευθύνονται για την κατάντια του.
Η απάντηση όμως σε τέτοιες προκλητικές πολιτικές δε μπορεί να είναι το παρωχημένο «όχι στην αξιολόγηση - χειραγώγηση».
Κανείς δε θέλει να χειραγωγήσει αιθεροβάμμονες, που δεν εμπνέουν. Δεν πρόκειται για επίθεση σε φαντασιακά κινήματα.
Δυστυχώς τέτοια δεν υπάρχουν γιατί (μεταξύ άλλων), οι μπροστάρηδες είναι ανεπαρκέστατοι.
Κανείς δεν ενδιαφέρεται για να τους χειραγωγήσει.
Αλλού είναι το πρόβλημα:
Οι επιθέσεις αυτές σκεπάζουν τις ακαθαρσίες που το ίδιο το υπουργείο έχει δημιουργήσει, με τις αναρίθμητες παθογένειες που αφήνει και με την υποχρηματοδότηση. Επιπλέον βρίσκει στους εκπαιδευτικούς το εξιλαστήριο θύμα στα μάτια των νοικοκυραίων, σκεπάζοντας τις ευθύνες του για την βαθιά ταξική και δυσβάσταχτη οικονομικά Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ναι, υπάρχουν ανεπαρκείς, αδιάφοροι εκπαιδευτικοί. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί για τα πανηγύρια. Η μειοψηφία όμως αυτή θα πρέπει να αξιολογηθεί στο τέλος.
Να αξιολογηθεί από κυβερνήσεις που προηγουμένως θα έχουν κάνει ριζικές τομές στην εκπαίδευση προς όφελος του εργαζόμενου γονιού.
Από κυβερνήσεις που θα δώσουν χρήματα στην Παιδεία. Από κυβερνήσεις που θα ενδιαφερθούν για το γιατί ο εργαζόμενος βάζει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να μορφωθεί το παιδί του.
Όσο τέτοιες κυβερνήσεις δεν υπάρχουν, τα σπασμωδικά επικοινωνιακά πυροτεχνήματα, για τους νοικοκυραίους ότι θα αξιολογηθούν οι εκπαιδευτικοί που είναι ανεξέλεγκτοι, είναι υποκριτικά, άτιμα και εντελώς αναποτελεσματικά.
Τάσος Σκάβδης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη