Πανελλήνιες 2021: Να αποκατασταθεί η αδικία αποκλεισμού πρόσφυγα
Να αποκατασταθεί η αδικία και να μην χάσει ο μαθητής - πρόσφυγας το δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις 2021, ζητούν οι εκπαιδευτικοί της Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Αναστάτωση επικρατεί στην εκπαιδευτική κοινότητα της Θεσσαλονίκης για την άδικη, με ρατσιστικά κίνητρα βαθμολόγηση ασυνόδευτου προσφυγόπουλου που διαμένει σε Δομή Φιλοξενίας, από καθηγητή ΕΠΑΛ  όπου φοιτούσε  και η οποία του στέρησε το δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλήνιες εξετάσεις  του Ιουνίου για τις οποίες ο μαθητής είχε κάνει υπερπροσπάθεια  με τη βοήθεια συναδέλφων εκπαιδευτικών.

Ο συγκεκριμένος καθηγητής τον βαθμολόγησε σε δύο εργαστηριακά μαθήματα με 8 στο πρώτο τετράμηνο και 7 στο δεύτερο, με αποτέλεσμα με μισή μονάδα κάτω από την απαιτούμενη  βάση να μην μπορεί να πάρει το πτυχίο του και να συμμετέχει στις πανελλήνιες εξετάσεις. Πρόκειται για μαθητή  που γνωρίζει άριστα ελληνικά και έχει κάνει τα τρία τελευταία χρόνια υπερπροσπάθεια με εξαιρετικές επιδόσεις,  ο οποίος, αντί να επιβραβευθεί, στερείται το δικαίωμα να διεκδικήσει όσες πιθανότητες έχει για να συνεχίσει τις σπουδές του. Ο  Γενικός Μέσος Όρος της βαθμολογίας  του μαθητή είναι  16,4 (παρότι στα δύο εργαστηριακά μαθήματα έχει 7,5) και σε  όλα  τα άλλα μαθήματα έχει βαθμολογηθεί με 16 και άνω. Παρομοίως και τις προηγούμενες χρονιές  η βαθμολογία της προαγωγής του κυμαίνονταν  περίπου 17.

Μετά την έκδοση του αποτελέσματος και ενώ ο καθηγητής αναζητούνταν, ο μαθητής, ο οποίος  πρόσφατα ενηλικιώθηκε, κατέθεσε στις 14/6 αναφορά στο Συνήγορο του Πολίτη ζητώντας να διερευνηθεί το ζήτημα.

Η  αναφορά κοινοποιήθηκε στη ΔΔΕ Ανατολικής Θες/νίκης, στην Περιφερειακή  Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας και στο ΥΠΑΙΘ. Στις 15/6 προσήλθε στο εξεταστικό κέντρο για να γράψει το πρώτο μάθημα. Αφού ταυτοποιήθηκε  κανονικά και έλαβε το τετράδιο όπου έγραψε τα στοιχεία του, επικολλήθηκαν τα αριθμητήρια και καλύφθηκε η κόλα του με αυτοκόλλητα, η πρόεδρος  του εξεταστικού κέντρου τον απομάκρυνε από την αίθουσα, μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με τη Διεύθυνση Ανατολικής Θεσ/νίκης που ενημερώθηκε από τον περιφερειακό  διευθυντή.

Η Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης σχολιάζει: «Αλήθεια, πόσο ακριβείας είναι το ζύγι του συγκεκριμένου καθηγητή για να κρίνει μεταξύ του 8 στο πρώτο τετράμηνο και του 7 στο δεύτερο, όταν μάλιστα τα περισσότερα μαθήματα έγιναν σε πρωτόγνωρες συνθήκες εξ αποστάσεως και όταν στους υπόλοιπους ημεδαπούς μαθητές έβαλε βαθμούς πολύ πάνω από το 10!»

Και συνεχίζει: «Οι εκπαιδευτικοί στην μεγάλη τους πλειοψηφία στηρίζουμε την προσπάθεια των μαθητών μας ανεξάρτητα από εθνικότητα, φυλή και θρήσκευμα. Αν  κάποιοι νομίζουν ότι τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα είναι μόνα τους και πως η αυθαιρεσία  κάποιων που τα προορίζουν για τον πάτο της κοινωνίας και της ζωής, μπορεί να καθορίζει την τύχη τους, τους πληροφορούμε ότι τα παιδιά αυτά που μέσα σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες δίνουν τη μάχη για μια καλύτερη ζωή, είναι παιδιά όλων μας».

«Καλούμε τους συναδέλφους του συγκεκριμένου ΕΠΑΛ να πάρουν θέση γι’ αυτό που συμβαίνει στο σχολείο τους. Ζητάμε από τη  Διεύθυνση Ανατολικής  Θεσ/νίκης, την Περιφερειακή Διεύθυνση και το ΥΠΑΙΘ να αποκαταστήσουν την αδικία και να δώσουν στον μαθητή τη δυνατότητα να διεκδικήσει τις πιθανότητες που έχει για να συνεχίσει τις σπουδές και τα όνειρά του. Είναι ζήτημα  σεβασμού στα ανθρώπινα δικαιώματα και παιδαγωγικής ευθύνης».

«Ζητάμε από τις ΕΛΜΕ και από το ΔΣ της ΟΛΜΕ να πάρουν άμεσα θέση και να παρέμβουν στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας και στο Υπουργείο Παιδείας για να αποκατασταθεί η αδικία. Να διορθωθεί το λάθος στη βαθμολογία εξαιτίας της αυθαιρεσίας του συγκεκριμένου καθηγητή και να δοθεί στον μαθητή η δυνατότητα να πάρει μέρος στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου».

«Στηρίζουμε τις προσπάθειες των μαθητών μας, ιδιαίτερα των πιο ευάλωτων που γνώρισαν το σκληρό πρόσωπο της ζωής, για μια καλύτερη ζωή. Είμαστε  στο πλευρό τους. Επιτελούμε το  παιδαγωγικό μας καθήκον. Κανείς  δεν μπορεί να σιωπά», καταλήγουν οι εκπαιδευτικοί.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες