Οι Παρεμβάσεις Π.Ε. σχολιάζουν το γεγονός ότι με τη νέα ΚΥΑ που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ (αρ.φ. 2332/2-6-21) πριν από λίγες μέρες εντελώς αιφνιδιαστικά η κυβέρνηση παρέχει στους Δήμους τη δυνατότητα λειτουργίας Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) αμέσως «μετά τη λήξη του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος» του σχολείου δηλαδή από ώρα 13.15΄, ώστε να επιτρέπει τη λειτουργία του παράλληλα με το ολοήμερο πρόγραμμα του σχολείου.
Να σημειωθεί ακόμα ότι στο πρόγραμμα δραστηριοτήτων των ΚΔΑΠ εντάσσεται η μελέτη των σχολικών μαθημάτων της επόμενης ημέρας καθώς και δραστηριότητες μουσικής, εικαστικών, αθλητισμού κ.α. που αποτελούν διδακτικά αντικείμενα στο ολοήμερο πρόγραμμα του σχολείου. Δηλαδή δίνεται η δυνατότητα στους δήμους να δημιουργήσουν το «δικό τους ολοήμερο» στα δημόσια σχολικά κτίρια.
Καθόλου τυχαία, αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, το ΦΕΚ για τη λειτουργία των ΚΔΑΠ έχει ημερομηνία 2 Ιουνίου 2021, ταυτόχρονα δηλαδή με την περίοδο που κατατέθηκε και ψηφίστηκε το αντεργαστικό τερατούργημα Χατζηδάκη. Η κυβέρνηση προνοεί να συνδέσει και να καλύψει την πολύωρη εργασία των γονέων με δομές φύλαξης των παιδών τους και τους παρέχει ΚΔΑΠ μέσω των δήμων από το μεσημέρι ως το βράδυ. «Υποστήριξη» γονέων στις συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα!
Ταυτόχρονα μάλιστα η δρομολόγηση από τους δήμους προμήθειας voucher προς τους γονείς για να καλυφθούν δωρεάν τα έξοδα συμμετοχής των παιδιών τους σε ένα πρόγραμμα από το οποίο ωφελούνται ΜΚΟ και ιδιώτες με δημόσιο χρήμα, με χαρακτηριστική την περίπτωση του Δήμου Φιλοθέης – Ψυχικού, επιχειρεί να τους προσελκύσει σε μια κατεύθυνση υπονόμευσης του δημόσιου σχολείου ενώ παράλληλα όπως δείχνει η εμπειρία των voucher στους παιδικούς σταθμούς γρήγορα το «δωρεάν για όλους» έγινε «δωρεάν με κριτήρια» ανοίγοντας το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση των δομών παιδικής φροντίδας. Πρόκειται για μια επιχείρηση χρήσης δημόσιου χρήματος που στήνεται από τον Δήμο με τα voucher για να ενισχύονται ΜΚΟ και ιδιώτες και μάλιστα σε βάρος του δημόσιου σχολείου για να αντικαταστήσουν τις λειτουργίες του.
Τι αλλάζει με την λειτουργία των ΚΔΑΠ
Η λειτουργία των ΚΔΑΠ εν ώρα λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων φανερώνει την πρόθεση της κυβέρνησης να υποκαταστήσει λειτουργίες και εκπαιδευτικούς του δημόσιου σχολείου.
Συγκεκριμένα:
Υπονομεύει τη λειτουργία του ολοήμερου προγράμματος τόσο ως προς τον χρόνο λειτουργίας - παράλληλα με το ολοήμερο - όσο και ως προς τη συμπερίληψη στο πρόγραμμά του της μελέτης – προετοιμασίας των μαθητών και δραστηριοτήτων που αποτελούν διδακτικά αντικείμενα στο ολοήμερο πρόγραμμα( θεατρική αγωγή, εικαστικά , μουσική, ξένες γλώσσες) του σχολείου και που διεξάγονται από τους δασκάλους και τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
Οδηγεί σε κλείσιμο τμημάτων του ολοήμερου προγράμματος των σχολείων λόγω μείωσης του ελάχιστου απαιτούμενου αριθμού μαθητών ανά τμήμα εξαιτίας διαρροών προς το ΚΔΑΠ και προδιαγράφει τη συρρίκνωση έως κατάργηση του ολοήμερου προγράμματος στο σχολείο
Οδηγεί σε απώλεια θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών ή αλλιώς «εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού» από την κυβέρνηση. Παράλληλα ευδοκιμούν οι ευέλικτες και επισφαλείς σχέσεις εργασίας με προσλήψεις υπό την ευθύνη των δήμων.
Εκχωρεί αρμοδιότητες και λειτουργίες της δημόσιας εκπαίδευσης σε ΜΚΟ και ιδιώτες υπό τη σκέπη των δήμων με φόντο την προοπτική του περάσματος των σχολείων στην τοπική διοίκηση – σε πρώτη φάση του Ολοήμερου - στο πλαίσιο της σχεδιαζόμενης αποκέντρωσης σε εναρμόνιση με τις σχετικές κατευθύνσεις ΟΟΣΑ και Ε.Ε. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Δήμου Ζωγράφου, όπου παραχωρούνται χώροι δημοτικών σχολείων σε πολιτιστικούς και συλλόγους για να οργανώσουν καλοκαιρινά camp με εμπλοκή εταιριών και με αντίτιμο 100 ευρώ το μήνα!
Οι Παρεμβάσεις Π.Ε. αναφέρουν: «Καταγγέλλουμε και απαιτούμε την ακύρωση των νομοθετικών ρυθμίσεων που εμπλέκουν τις ώρες λειτουργίας και τις δραστηριότητες που παρέχουν τα ΚΔΑΠ με τη λειτουργία του ολοήμερου προγράμματος του σχολείου και υποκαθιστούν λειτουργίες και εκπαιδευτικούς του δημόσιου σχολείου».
Και συνεχίζουν: «Απαιτούμε από τους δήμους να σεβαστούν τη λειτουργία του ολοήμερου προγράμματος των σχολικών μονάδων ( ως προς το χρόνο, με τη λειτουργία μετά τη λήξη του ολοήμερου και ως προς τα διδακτικά αντικείμενα) προς όφελος του μορφωτικού αγαθού για τους μαθητές μας και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Να μη συμβάλουν σε κλείσιμο τμημάτων του ολοήμερου προγράμματος και σε απώλεια θέσεων εκπαιδευτικών».
«Καλούμε τις Διευθύνσεις και τους Συλλόγους Διδασκόντων των Δημοτικών σχολείων και των Νηπιαγωγείων να ενημερώσουν σχετικά τους γονείς των μαθητών τους για τους κινδύνους που ενέχει ένας τέτοιος σχεδιασμός. Δεν θα ανοίξουμε την πόρτα στην κατάργηση του ολοήμερου σχολείου, ο αγώνας για την υπεράσπισή του είναι κοινός», καταλήγουν οι εκπαιδευτικοί.
«Καλούμε τους Συλλόγους Π.Ε. και τη ΔΟΕ να αναλάβουν άμεσα πρωτοβουλίες στην ίδια κατεύθυνση».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη