Τηλεκπαίδευση - Εκπαιδευτικοί: Καμία υποχρεωτικότητα για τηλεκπαίδευση από το σπίτι μας
Εκπαιδευτικοί: Καμία υποχρεωτικότητα για τηλεκπαίδευση από τις οικίες μας

Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν σε κάθε τόνο ότι δεν υπάρχει καμία υποχρεωτικότητα να οργανώσουν από το σπίτι τους την τηλεκπαίδευση με τα δικά τους μέσα, καθώς δεν υπήρξε κάποια μέριμνα από το υπουργείο Παιδείας για τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό τους προκειμένου να φέρουν εις πέρας την εξ αποστάσεως διδασκαλία εν μέσω κακοκαιρίας.

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) επισημαίνει ότι «οι εκπαιδευτικοί δεν είναι υποχρεωμένοι να οργανώνουν από το σπίτι τους, με ίδια μέσα, την τηλεκπαίδευση. Η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών προσωπικών μέσων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» σε συναδέλφους».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται σύλλογοι εκπαιδευτικών απ΄όλη την Ελλάδα.

Από την περασμένη εβδομάδα υπάρχουν προειδοποιήσεις των μετεωρολόγων για τη σφοδρή κακοκαιρία «Ελπίς», ωστόσο το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τελευταία στιγμή το βράδυ της Κυριακής, «που θα έπρεπε να γνωρίζει πολύ καλά ότι τα σχολεία δεν λειτουργούν γιατί είναι αργία επομένως οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να προχωρήσουν και στις απαραίτητες ενέργειες, ως μόνο μέτρο την τηλεκπαίδευση για τα σχολεία που κλείνουν» τονίζει η ΔΟΕ.

«Σε ένα επικοινωνιακό παραλήρημα έχει επιδοθεί από το πρωί της Κυριακής 23/1 η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. προσπαθώντας να πείσει την κοινωνία ότι έχει μεριμνήσει για τα πάντα και ότι όλα είναι έτοιμα προκειμένου τα σχολεία να λειτουργήσουν από αύριο, παρά την κακοκαιρία, με… τηλεκπαίδευση» αναφέρει μεταξύ άλλων.

«Δίχως καμία μέριμνα για τεχνολογικό εξοπλισμό για τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, όλο το διάστημα της πανδημίας, που  εκπαιδευτικοί και  μαθητές προσπαθούν να κρατήσουν ζωντανή τη μαθησιακή διαδικασία μέσα από μια τηλεκπαίδευση που δέχτηκε «κόκκινη κάρτα» από την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, στις οδηγίες της οποίας το Υ.ΠΑΙ.Θ. ακόμα δεν έχει συμμορφωθεί πλήρως, απαιτεί με εντολές της τελευταίας στιγμής να δημιουργηθεί μια ψευδής εικόνα ομαλότητας» προσθέτει.

Στη συνέχεια, η ΔΟΕ τονίζει ότι «είναι υποκριτικό το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για απώλεια διδακτικών ωρών εξ αιτίας της κακοκαιρίας, τη στιγμή που εξακολουθεί να μην καλύπτει τα χιλιάδες λειτουργικά κενά, που υπάρχουν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς αλλά και τα κενά λόγω covid που συνεχώς δημιουργούνται με αποτέλεσμα την απώλεια άπειρων ωρών μαθημάτων.

Είναι και δόλιο γιατί ενώ γνωρίζει πολύ καλά ότι είναι αδύνατη η ομαλή λειτουργία των σχολείων επιχειρεί για μια ακόμη φορά να φορτώσει τα πάντα στους εκπαιδευτικούς που συνεχώς απαξιώνει με την πολιτική της η ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.».

Η ΔΟΕ καλεί την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αποσύρει όλες τις νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν την τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας και τις εντολές για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στα σχολεία που κλείνουν λόγω κακοκαιρίας.

Αναφερόμενη στο voucher των 200 ευρώ, η ΔΟΕ υποστηρίζει ότι «η κυβέρνηση προκαλεί ανερυθρίαστα με το «κόλπο» του voucher των 200 ευρώ στους εκπαιδευτικούς για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, λες και με το ποσό αυτό, αν και όποτε δοθεί, υπάρχει ουσιαστική δυνατότητα αγοράς. Οι εκπαιδευτικοί δεν ξεγελιούνται με “καθρεφτάκια και γυαλιστερές χάντρες”».

Οι ανακοινώσεις των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΔΟΕ για την τηλεκπαίδευση:

Απαράδεκτη και προκλητική η επικοινωνιακή «μέριμνα» του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τη διενέργεια τηλεκπαίδευσης εξ αιτίας της κακοκαιρίας

Σε ένα επικοινωνιακό παραλήρημα έχει επιδοθεί από το πρωί της Κυριακής 23/1 η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. προσπαθώντας να πείσει την κοινωνία ότι έχει μεριμνήσει για τα πάντα και ότι όλα είναι έτοιμα προκειμένου τα σχολεία να λειτουργήσουν από αύριο, παρά την κακοκαιρία, με… τηλεκπαίδευση.

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. γνώριζε από την περασμένη εβδομάδα τις προειδοποιήσεις για την επέλαση της σφοδρής κακοκαιρίας. Παρ’ όλα αυτά δεν έλαβε κανένα μέτρο και δεν προχώρησε σε καμία οδηγία προς τα σχολεία για την περίπτωση που δεν θα είναι δυνατή η λειτουργία τους από τη Δευτέρα 24 Ιανουαρίου. Τα σχολεία, όμως, σε ένα πολύ μεγάλο μέρος της χώρας, κλείνουν λόγω των καιρικών συνθηκών και το Υ.ΠΑΙ.Θ.  ανακοινώνει την Κυριακή, που θα έπρεπε να γνωρίζει πολύ καλά ότι τα σχολεία δεν λειτουργούν γιατί είναι αργία επομένως οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να προχωρήσουν και στις απαραίτητες ενέργειες, ως μόνο μέτρο την τηλεκπαίδευση για τα σχολεία που κλείνουν.

Δίχως καμία μέριμνα για τεχνολογικό εξοπλισμό για τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, όλο το διάστημα της πανδημίας, που  εκπαιδευτικοί και  μαθητές προσπαθούν να κρατήσουν ζωντανή τη μαθησιακή διαδικασία μέσα από  μια τηλεκπαίδευση που δέχτηκε «κόκκινη κάρτα» από την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, στις οδηγίες της οποίας το Υ.ΠΑΙ.Θ. ακόμα δεν έχει συμμορφωθεί πλήρως, απαιτεί με εντολές της τελευταίας στιγμής να δημιουργηθεί μια ψευδής εικόνα ομαλότητας.

Τι θα γίνει, αλήθεια, με τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς  (και τους μαθητές) που δεν διαθέτουν τεχνολογικό εξοπλισμό στα σπίτια τους και δεν είναι υποχρεωμένοι να διαθέτουν για υπηρεσιακή χρήση, τους συναδέλφους που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τον εξοπλισμό των σχολικών μονάδων για την τηλεκπαίδευση αλλά δεν θα έχουν τη δυνατότητα να φτάσουν στα σχολεία εξ αιτίας των καιρικών φαινομένων; Εγγυάται και καλύπτει το Υ.ΠΑΙ.Θ. την ασφαλή μετακίνησή τους; Τι θα γίνει με τους γονείς που δεν τυγχάνουν «ειδικής άδειας » ; Ποιος θα κρατήσει τα παιδιά στο σπίτι; Τι θα γίνει με τους συναδέλφους που έχουν παιδιά σε σχολική ηλικία και καλούνται τα ίδια να παρακολουθήσουν μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης; Πώς θα γίνει τηλεκπαίδευση στις περιοχές που θα υπάρχουν διακοπές ρεύματος κι εκεί που δεν υπάρχει  internet;

Είναι υποκριτικό το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για απώλεια διδακτικών ωρών εξ αιτίας της κακοκαιρίας, τη στιγμή που εξακολουθεί να μην καλύπτει τα χιλιάδες λειτουργικά κενά, που υπάρχουν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς αλλά και τα κενά λόγω covid που συνεχώς δημιουργούνται με αποτέλεσμα την απώλεια άπειρων ωρών  μαθημάτων.

Είναι και δόλιο γιατί ενώ γνωρίζει πολύ καλά ότι είναι αδύνατη η ομαλή λειτουργία των σχολείων επιχειρεί για μια ακόμη φορά να φορτώσει τα πάντα στους εκπαιδευτικούς που συνεχώς απαξιώνει με την πολιτική της η ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αποσύρει όλες τις νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν την τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας και τις εντολές για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στα σχολεία που κλείνουν λόγω κακοκαιρίας.

Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι υποχρεωμένοι να οργανώνουν από το σπίτι τους, με ίδια μέσα, την τηλεκπαίδευση. Η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών προσωπικών μέσων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» σε συναδέλφους.

Το Υ.ΠΑΙ.Θ. οφείλει να εξοπλίσει πλήρως όλες τις σχολικές μονάδες ώστε η τηλεκπαίδευση να πραγματοποιείται εντός τους. Οι εκπαιδευτικοί, εφόσον οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν και έχουν ασφαλή πρόσβαση στα σχολεία, έχουν δικαίωμα από εκεί να κάνουν τηλεκπαίδευση. Όταν, όμως, οι καιρικές συνθήκες κάνουν δύσκολη ή επικίνδυνη την πρόσβασή τους στη σχολική μονάδα κανένας δεν μπορεί να τους υποχρεώσει να μεταβούν σε αυτήν, από τη στιγμή που δεν εγγυάται την ασφάλειά τους.  Υπάρχει, άλλωστε, ισχυρή σύσταση από την Πολιτική Προστασία για αποφυγή μετακινήσεων. Δεν το γνωρίζει αυτό η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.;

Οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή της πανδημίας αξιοποιήσαμε την τηλεκπαίδευση, με αποκλειστικά δικό μας εξοπλισμό, με προσωπικά έξοδα για τα οποία ποτέ δεν αποζημιωθήκαμε και δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό στηρίζοντας τους μαθητές μας με όλους τους τρόπους. Η τηλεκπαίδευση, όμως, δεν είναι πανάκεια και δεν μπορεί ακόμα και υπό απόλυτα έκτακτες συνθήκες, δίχως μέτρα για τη διασφάλιση ισότιμης συμμετοχής των μαθητών, να υποκαθιστά τη δια ζώσης μαθησιακή λειτουργία.

Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση προκαλεί ανερυθρίαστα με το «κόλπο» του voucher των 200 ευρώ στους εκπαιδευτικούς για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, λες και με το ποσό αυτό, αν και όποτε δοθεί, υπάρχει ουσιαστική δυνατότητα αγοράς. Οι εκπαιδευτικοί δεν ξεγελιούνται με «καθρεφτάκια και γυαλιστερές χάντρες». Το Υ.ΠΑΙ.Θ. είχε, αν επιθυμούσε, τη δυνατότητα , μέσω του ταμείου ανάκαμψης, να αναβαθμίσει  τον τεχνολογικό εξοπλισμό και τα δίκτυα των σχολείων και να προχωρήσει στην παροχή υλικοτεχνικής υποδομής που θα καλύπτει τις ανάγκες των σχολικών μονάδων για τηλεκπαίδευση.

Τονίζουμε, επίσης, για μια ακόμη φορά ότι εκκρεμεί η πλήρης συμμόρφωση του Υπουργείου Παιδείας με την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

 

Ακολουθεί η ανακοίνωση συλλόγων εκπαιδευτικών των Κυκλάδων:

ΠΑΡΟΧΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ. ΤΟ ΥΠΑΙΘ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούν και στα νησιά των Κυκλάδων, αρκετοί ήδη Δήμοι έχουν προβεί σε ανακοινώσεις αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων .

Την ίδια στιγμή δηλώνεται απ' την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, είτε μέσω τηλεοπτικών διαύλων είτε μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων των ΔΠΕ , πως για όσα σχολεία δε θα λειτουργήσουν θα ενεργοποιηθεί η διαδικασία της τηλεκπαίδευσης και οι Δ/νσεις των σχολείων "να μεριμνήσουν για την οργάνωσή της", πετώντας ξεκάθαρα το μπαλάκι των ευθυνών και πάλι στις πλάτες των εκπαιδευτικών και αποδεικνύοντας ταυτόχρονα πως η τηλεκπαίδευση χρησιμοποιείται σαν φάρμακο για κάθε νόσο!

Είναι η ίδια πολιτική ηγεσία που από καιρού εις καιρόν απ'. τη μια ισχυρίζεται την ισοδυναμία της τηλεκπαίδευσης με τη δια ζώσης κι απ' την άλλη την καταφανή ανωτερότητα της τελευταίας και τις αρνητικές επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης στα μαθησιακά αποτελέσματα και στην κοινωνικοποίηση των μαθητών. Είναι η ίδια πολιτική ηγεσία που με το πρόσχημα της τήρησης της κανονικότητας μετράει ακόμη και τώρα - στο μέσο περίπου της σχολικής χρονιάς - αρκετά εκπαιδευτικά κενά και προσπαθεί να τα καλύψει με τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών. Είναι η ίδια πολιτική ηγεσία που "μισάνοιξε" τα σχολεία μετά τις γιορτές , με το 20% - 50% του μαθητικού δυναμικού απόν. Η ίδια πολιτική ηγεσία που αύξησε τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα και προέβη σε συγχωνεύσεις , η ίδια που , παρά την πανδημία και τις αυξημένες ανάγκες, έδωσε ελάχιστα για τη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων.

Άραγε αναρωτιέται κάποιος ιθύνων νους του ΥΠΑΙΘ για το πόσοι μαθητές έχουν τα τεχνικά μέσα και πόσοι απ' αυτούς θα έχουν τη δυνατότητα να συνδεθούν κάτω από αυτές τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες; Άραγε αναρωτιέται κάποιος επιφανής κυβερνητικός , με το ένα τρίτο των παιδιών στο όριο της φτώχειας και την ακρίβεια στα ύψη, πόσοι γονείς θα μπορέσουν να καλύψουν βασικές βιοτικές ανάγκες των παιδιών τους;

Επίσης έχουν αναρωτηθεί κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ για το ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη , αν ο μη γένοιτο συμβεί κάτι κατά τη μετακίνηση εκπαιδευτικών στα σχολεία,  επιβάλλοντας τηλεκπαίδευση , τη στιγμή που  κλείνουν οι Δήμοι τα σχολεία  και στέλνει το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας μήνυμα για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα και παραμονή  των πολιτών στο σπίτι;

Δυστυχώς τα προβλήματα δε λύνονται ούτε με τηλεπαρουσιάσεις ούτε με την επίκληση της ατομικής ευθύνης των πολιτών. Όπως για ένα ολοκληρωμένο σύστημα υγείας δεν αρκεί ο εμβολιασμός, όσες φορές κι αν γίνει , έτσι και για ένα οργανωμένο εκπαιδευτικό σύστημα δεν αρκεί η ύπαρξη τεχνικών μέσων , που κι αυτά αρκετές φορές αναζητούνται! Χρειάζεται όραμα για μια κοινωνία αλληλοσεβασμού, αλληλεγγύης και πανανθρώπινων αξιών!

Οι εκπαιδευτικοί για ακόμη μια φορά θα κάνουμε το χρέος μας απέναντι στους μαθητές μας και στα μορφωτικά τους δικαιώματα.

Ως εκπαιδευτικά σωματεία των Κυκλάδων καλούμε:

α) το Υπουργείο να αναλάβει τις τεράστιες ευθύνες που του αναλογούν

β) τη ΔΟΕ να πάρει θέση και να στηρίξει τις/τους συναδέλφους

γ) όλες και όλους τις /τους συναδέλφους μας να μεταβούν τις μέρες αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας στα σχολεία, αν αυτό φυσικά δεν εγκυμονεί κινδύνους και είναι εφικτό, για να παρέχουν τηλεκπαίδευση απ' τους χώρους του σχολείου και με τα μέσα που θα τους διατεθούν. Σε περίπτωση  βέβαια που είναι αδύνατη ή επικίνδυνη η πρόσβαση στα σχολεία και υπάρχει έλλειψη τεχνολογικών μέσων ή δικτύου απ' τις οικίες μας για να υποστηριχτεί η τηλεκπαίδευση, δηλώνουμε αδυναμία.

Την ανακοίνωση συνυπογράφουν οι σύλλογοι εκπαιδευτικών :

Άνδρου , Κέας , Κύθνου και Σερίφου «Θεόφιλος Καΐρης»

Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων

Σύρου – Τήνου – Μυκόνου

Θήρας και Νήσων

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ζακύνθου:

 «Για το κλείσιμο σχολείων λόγω χιονιά»

 Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Τα σχολεία, σε ένα μεγάλο μέρος της χώρας, κλείνουν λόγω των καιρικών συνθηκών! Τα ανύπαρκτα μέτρα για την πανδημία, η άρνηση της κυβέρνησης να μειώσει τον αριθμό μαθητών ανά τάξη, το κυβερνητικό σχέδιο «ανοιχτές πόρτες και παράθυρα», σε συνδυασμό με τις απαρχαιωμένες ή ανύπαρκτες υποδομές και τα προβλήματα θέρμανσης των σχολείων, δημιουργούν για μια ακόμα φορά μια εκρηκτική κατάσταση!

Το μόνο μέτρο που ανακοίνωσε η κυβέρνηση είναι η τηλεκπαίδευση για τα σχολεία που κλείνουν. Ήδη μια σειρά Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στέλνουν οδηγίες για ενεργοποίηση του «αμαρτωλού» WEBEX τις επόμενες μέρες.

Θέλουμε να ρωτήσουμε τους «φωστήρες» του Υπ. Παιδείας, τι θα γίνει με τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές που δε διαθέτουν τεχνολογικό εξοπλισμό στα σπίτια τους, τους συναδέλφους που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τον εξοπλισμό των σχολικών μονάδων για την τηλεκπαίδευση; Αύριο, εκείνους δε θα τους πιάσουν τα καιρικά φαινόμενα; Ποιος μπορεί να εγγυηθεί ότι θα μετακινηθούν με ασφάλεια, προκειμένου να έχουν πρόσβαση στα μέσα της τηλεκπαίδευσης; Τι θα γίνει χωρίς «ειδική άδεια» για όλους τους γονείς; Ποιος θα κρατήσει τα παιδιά στο σπίτι; Τι θα γίνει με τους συναδέλφους που έχουν παιδιά σε σχολική ηλικία και καλούνται τα ίδια να παρακολουθήσουν μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης;

Είναι υποκριτικό το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για χάσιμο των μαθημάτων λόγω χιονιά καθώς εξακολουθεί να μην καλύπτει τα χιλιάδες λειτουργικά κενά, που υπάρχουν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς αλλά και τα χιλιάδες κενά λόγω covid που συνεχώς προστίθενται και καθημερινά χάνονται χιλιάδες ώρες μαθημάτων.

Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να αποσύρει όλες τις νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν την τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας και να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματά μας για σχολεία με ασφάλεια και υγειινή.

Απαιτούμε:

Να αποσυρθούν εδώ και τώρα όλες οι οδηγίες περί υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης στα σχολεία που κλείνουν λόγω καιρού.

Το ΥΠΑΙΘ να καλύψει εδώ και τώρα όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς. Αυτή είναι η βασικότερη προϋπόθεση για την αναπλήρωση χαμένων διδακτικών ωρών. 

Εδώ και τώρα να δοθεί έκτακτη άδεια, με 100% αποζημίωση, στους γονείς όπου θα είναι κλειστά τα σχολεία των παιδιών τους.

Επισημαίνουμε ότι,  με βάση το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο που επικαλούνται, το ΥΠΑΙΘ και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης:

Α) Κανένας δεν μπορεί να υποχρεώσει τους εκπαιδευτικούς να οργανώσουν από το σπίτι τους, και με δικά τους μέσα, την τηλεκπαίδευση. Η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών προσωπικών μέσων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» σε συναδέλφους.

Β) Το ΥΠΑΙΘ και οι Δ/νσεις εκπαίδευσης οφείλουν να παρέχουν όλα τα τεχνολογικά μέσα εντός της σχολικής μονάδας και για όλους τους εκπαιδευτικούς. Είναι δικαίωμα όλων των εκπαιδευτικών να ζητήσουν να παραβρεθούν στα σχολεία τους για κάθε είδους καθήκον που τους ανατίθεται.

Γ) Επιπλέον, με δεδομένα τα παραπάνω, σε περιπτώσεις όπου οι καιρικές συνθήκες κάνουν δύσκολη ή επικίνδυνη την πρόσβαση των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα κανένας δεν μπορεί να τους υποχρεώσει να μεταβούν.  Είναι ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και των Δ/νσεων Εκπαίδευσης να μην κινδυνεύσει κανένας συνάδελφος.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή της πανδημίας αξιοποιήσαμε την τηλεκπαίδευση, με αποκλειστικά δικό μας εξοπλισμό, με προσωπικά έξοδα, για τα οποία ποτέ δεν αποζημιωθήκαμε και χωρίς επιμόρφωση, δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό και στηρίξαμε τους μαθητές μας με όλους τους τρόπους. Δε θα δεχτούμε, όμως, η εκπαιδευτική διαδικασία να γίνεται λάστιχο στο όνομα των "έκτακτων συνθηκών" κατά το δοκούν! Σήμερα είναι ο καιρός, χθες ήταν οι μαθητικές καταλήψεις και η απόπειρα να μετατραπούν οι καθηγητές σε καταδότες των αγωνιζόμενων μαθητών, αύριο θα είναι η αδυναμία του κράτους να στείλει εκπαιδευτικούς σε μια σειρά περιοχές. Η τηλεκπαίδευση δεν είναι φάρμακο δια πάσαν νόσο!

Εδώ και τώρα μέτρα για κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.

Τα σωματεία θα σταθούν στο πλευρό όλων των εκπαιδευτικών απέναντι σε κάθε απειλή και διοικητή αυθαιρεσία.

Τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ οφείλουν άμεσα να πάρουν θέση! Να απαιτήσουν από το ΥΠΑΙΘ να αποσύρει την εγκύκλιο για την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση και να καλύψουν με όλα τα μέσα τους εκπαιδευτικούς που δέχονται πιέσεις και εκβιασμούς.

Ακολουθεί η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε Ν. Ρεθύμνου:

«Καμία υποχρεωτικότητα υλοποίησης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης από τις οικίες και με ιδία μέσα ή από τα κλειστά σχολεία. Η σύγχρονη εξ’ αποστάσεως υλοποιείται, εφόσον καθίσταται δυνατή, μόνο από τις σχολικές μονάδες»

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Οι  πέντε Δήμοι της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου αποφάσισαν την αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μας μονάδων για τη Δευτέρα 24 και Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022, λόγω της κακοκαιρίας «Ελπίδα» που επικρατεί στη χώρα, κατ’ επέκταση, σύμφωνα και με την κείμενη νομοθεσία, εφαρμόζεται η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και όχι ασύγχρονη.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του Δήμου Ρεθύμνου, θεωρείται αρκετά επικίνδυνη η μετακίνηση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων στα σχολεία, καθώς θα επικρατούν χαμηλές θερμοκρασίες που μπορεί να προκαλέσουν παγετό στο οδόστρωμα, πόσο μάλλον η μετακίνηση στους υπόλοιπους τέσσερις περιφερειακούς, επαρχιακούς, ορεινούς Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου, η οποία κρίνεται δυσμενέστερη.

Επομένως, το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Ρεθύμνου, καλεί όλους τους συναδέλφους (διευθύντριες/ες, προϊσταμένες/ους και λοιπούς εκπαιδευτικούς) να μη μετακινηθούν από και προς την σχολική τους μονάδα τις 2 επόμενες μέρες, σύμφωνα και με τις επίσημες ανακοινώσεις των Δήμων, καθώς τα σχολεία είναι κλειστά λόγω επικινδυνότητας για όλους.

Επιπλέον, κανείς/καμία εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να εργαστεί από τον δικό του χώρο με τον δικό του τεχνολογικό εξοπλισμό.

Υπενθυμίζουμε ότι η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση είχε χαρακτηριστεί παράτυπη από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κι όφειλε το Υπουργείο Παιδείας να συμμορφωθεί εντός 2μήνου κι ακόμα συμμορφώνεται!!!

Φτάνει πια!!! Να αναλάβουν τις ευθύνες τους η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Οι εκπαιδευτικοί, με βαθιά γνώση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην πράξη και όπως πάντα με αίσθημα ευθύνης και συναισθανόμενοι τις μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες των μαθητών/τριών μας θα βρούμε τον τρόπο αναπλήρωσης των χαμένων ωρών. Όλα αυτά αποτελούν  επικοινωνιακές τακτικές από την πλευρά του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης στην προσπάθειά τους να αποκρύψουν το γεγονός ότι έχουν αφήσει ανοχύρωτα τα σχολεία τόσο έναντι της πανδημίας του ιού covid 19, από άποψη τεχνολογικού εξοπλισμού και υποδομών, αλλά και υποστελεχωμένα με ακάλυπτα εκατοντάδες κενά εκπαιδευτικών πανελλαδικά.

Διαφυλάσσουμε τον εργασιακό μας χώρο και το εργασιακό μας ωράριο!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες