εργαστηρια δεξιοτητων
Ο Απόστολος Λακασάς σχολιάζει σε άρθρο του στην Καθημερινή την αριθμητική βαθμολόγηση στα εργαστήρια δεξιοτήτων

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων εντάχθηκαν από φέτος στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και των γυμνασίων. «Μέσω της εισαγωγής νέων θεματικών, όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια, σεξουαλική αγωγή, οικολογική συνείδηση, στόχος είναι η ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών, όπως οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση», διευκρίνισε το υπουργείο Παιδείας.

Μία ιδιαιτερότητα που αποτελεί ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα των εργαστηρίων, ώστε να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μαθητών, είναι πως αποτελούν βιωματική μάθηση, μέσα από τις παρουσιάσεις υλικού από τους εκπαιδευτικούς, τη συνεργασία των μαθητών, τον διάλογο στην τάξη, το παιχνίδι στις μικρότερες ηλικίες.

Την προηγούμενη εβδομάδα, το υπουργείο Παιδείας ενημέρωσε τους εκπαιδευτικούς για την υποχρέωσή τους να αξιολογήσουν τους μαθητές για τα εργαστήρια στην 20βαθμη κλίμακα – και όχι μόνο σε περιγραφική τετράβαθμη κλίμακα. Τα εργαστήρια δεξιοτήτων θεωρούνται πλέον μάθημα όπως η μουσική-καλλιτεχνικά και η γυμναστική.

Ωστόσο, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, τόσο με εγκύκλιο εισαγωγής των εργαστηρίων όσο και στις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, καθοριζόταν ότι «στα εργαστήρια λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους θα γίνεται περιγραφική αξιολόγηση, ανάλογα με το επίπεδο απόκτησης της δεξιότητας».

Η εξήγηση από το υπουργείο Παιδείας για την αλλαγή είναι ότι το πληροφοριακό σύστημα myschool δεν υποστήριζε άλλο τρόπο βαθμολόγησης πλην της αριθμητικής, ενώ δεν υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο για την περιγραφική αξιολόγηση. Δικαιολογίες! Οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις κρύβουν τις αδυναμίες του ελληνικού σχολείου να δώσει κίνητρα στους μαθητές για να χαρούν τη γνώση. Πόσο αντιπαιδαγωγικό –ξενέρωτο στην μαθητική αργκό και όχι μόνον– είναι να λες σε έναν έφηβο πως, εάν δεν είναι επιμελής στο «μάθημα» για τη σεξουαλική αγωγή, τα κοινωνικά δικαιώματα, τον εθελοντισμό, τον αλληλοσεβασμό, την οδική ασφάλεια, θα πάρει π.χ. 14 και όχι 20.

Η αριθμητική αξιολόγηση αναιρεί τη φιλοσοφία των εργαστηρίων δεξιοτήτων, ενώ το υπουργείο Παιδείας προσθέτει ένα ακόμη βαθμολογικό άγχος στους μαθητές, ενισχύοντας εμμέσως τη βαθμοθηρία. Η απόφαση πρέπει να ανακληθεί αμέσως.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aei_panepisthimia_aithousa_class_amfitheatro.jpg
Ανοιχτή επιστολή αιώνιας φοιτήτριας προς τον υπουργό Παιδείας
«Με δεδομένη την ηλικιακή και βιωματική μου ωριμότητα και τις σύστοιχες προς τις παραγωγικές ηλικίες  υποχρεώσεις και περιπέτειες υγείας, μου πήρε...
Ανοιχτή επιστολή αιώνιας φοιτήτριας προς τον υπουργό Παιδείας
ypeswterikwn
Υπ.Εσωτερικών: Τον Ιούνιο ο 2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ - Τι αλλάζει
Τον Ιούνιο θα πραγματοποιηθεί ο 2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ για 15.000 μόνιμες θέσεις σύμφωνα με τις επίσημες δηλώσεις της...
Υπ.Εσωτερικών: Τον Ιούνιο ο 2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ - Τι αλλάζει