Και η Σύρος κινδυνεύει να μείνει χωρίς ημερήσιο ΕΠΑΛ λόγω «προτυποποίησης»
INTIME NEWS / ΚΑΠΑΝΤΑΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Νέο «όχι» εκπαιδευτικών στη μετατροπή του σχολείου τους σε πρότυπο - Μαθητές στη Σύρο κινδυνεύουν να μείνουν εκτός ημερήσιου ΕΠΑΛ

Ένας ακόμα Σύλλογος Διδασκόντων καταγγέλλει τη μετατροπή του σχολείου σε πρότυπο. Πρόκειται για το Ημερήσιο ΕΠΑΛ Σύρου, το μοναδικό ημερήσιο επαγγελματικό λύκειο στο δήμο που αν «προτυποποιηθεί» πλήθος μαθητών θα πεταχτούν εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων δεν θα καλύπτει το σημερινό μαθητικό δυναμικό. Οι «εναλλακτικές» που απομένουν είναι είτε να κατευθυνθούν στο ΓΕΛ που πιθανόν να μην είναι η αρχική επιλογή των παιδιών είτε να προσπαθήσουν να εγγραφούν στο εσπερινό ΕΠΑΛ ή στο Ειδικό Επαγγελματικό Λύκειο αντιμετωπίζοντας προβλήματα μετακίνησης κατά το απογευματινό ωράριο.

Έσχατη «λύση» θα ήταν να στραφούν σε μεταγυμνασιακές Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης ή σε σχολές ΟΑΕΔ.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Ημερήσιου ΕΠΑΛ Σύρου αντιτίθεται στη μετατροπή του σχολείου σε πρότυπο και ζητά τη στήριξη τυης Δημοτικής Αρχής.

Πρόκειται για μία ακόμα περίπτωση όπου ολόκληρη περιοχή κινδυνεύει να μείνει χωρίς δημόσιο σχολείο, λόγω της άκριτης και χωρίς διάλογο μετατροπής σχολικών μονάδων σε «πρότυπες».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Διαμαρτυρία του Συλλόγου των εκπαιδευτικών ΕΠΑΛ ΣΥΡΟΥ για τη σχεδιαζόμενη μετατροπή του σχολείου σε πρότυπο

Οι καθηγητές του Ημερήσιου ΕΠΑΛ Σύρου πληροφορηθήκαμε ότι μεθοδεύεται η μετατροπή του σχολείου σε “Πρότυπο” ΕΠΑΛ. Οι αιφνιδιαστικές αυτές εξελίξεις, για τις οποίες δεν ζητήθηκε η γνώμη μας, αλλά ούτε η γνώμη των γονέων και των μαθητών μας, μας γεμίζουν με έντονη ανησυχία. 

Εκφράζουμε τη διαφωνία μας με τη συγκεκριμένη προοπτική επειδή:

1. Το Ημερήσιο ΕΠΑΛ Σύρου είναι το μοναδικό ημερήσιο ΕΠΑΛ στο Δήμο επομένως οι μαθητές που δεν θα γίνουν δεκτοί στο “Πρότυπο” (λόγω του  χαμηλού βαθμού απολυτηρίου Γυμνασίου) δεν θα έχουν εναλλακτική λύση για τη φοίτησή τους. Ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων στο “Πρότυπο” δεν θα καλύπτει το σημερινό μαθητικό δυναμικό (στο ΕΠΑΛ φέτος φοιτούν περίπου 300 μαθητές).

Έτσι οι μαθητές που δεν επιλέγονται θα πρέπει

α) Είτε να κατευθυνθούν στο ΓΕΛ, που πιθανόν να μην είναι η αρχική επιλογή αυτών των παιδιών. 

β) Είτε να προσπαθήσουν να εγγραφούν στο εσπερινό ΕΠΑΛ ή στο Ειδικό Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΝΕΕΓΥΛ), αντιμετωπίζοντας προβλήματα μετακίνησης κατά το απογευματινό ωράριο (αφού τα σχολικά λεωφορεία βασικά εξυπηρετούν με πρωινά δρομολόγια), αλλά και επιλογής τομέα που ίσως δεν προτιμούν (εφόσον οι τομείς που λειτουργούν σε κάθε ΕΠΑΛ δεν είναι οι ίδιοι). 

γ) Είτε να εγκαταλείψουν την τυπική εκπαίδευση και να στραφούν σε μεταγυμνασιακές ΕΣΚ (Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτιση) ή σε σχολές ΟΑΕΔ, που έχουν λίγες ώρες βασικής εκπαίδευσης  και κυρίως εργασία σε φορέα χωρίς αποζημίωση (άμισθη απασχόληση) που δεν οδηγούν σε ισότιμο τίτλο σπουδών δηλαδή δε δίνουν απολυτήριο επιπέδου Λυκείου. 

Με λίγα λόγια το σχολείο που κάλυπτε τους μαθητές της περιοχής παύει να υπάρχει ως τέτοιο.

2. Στα Πρότυπα ΕΠΑΛ προβλέπεται η ”εναρμόνιση των ειδικοτήτων ανάλογα με τις ανάγκες της τοπικής αγοράς” οπότε οι εκπαιδευτικοί καλούνται να εφαρμόζουν  προγράμματα σύνδεσης με την αγορά εργασίας και τις ανάγκες των τοπικών επιχειρήσεων, τα οποία έχουν πρόσκαιρο και εποχικό χαρακτήρα, αλλάζουν διαρκώς και έχουν χρησιμότητα μόνο για έναν φορέα αυστηρά και για μικρό χρονικό διάστημα. Το σχολείο γίνεται έτσι δέσμιο της αγοράς.
Μέχρι τώρα οι μαθητές των ΕΠΑΛ εκτός της ειδικότητας τους έρχονται σε επαφή με ένα ευρύ φάσμα τεχνικών εφαρμογών και όχι αυστηρά μόνο με την ειδικότητά τους. 
Με άλλα λόγια οι ειδικότητες που θα προσφέρει το σχολείο θα καθορίζονται από το είδος των επιχειρήσεων που λειτουργούν στην περιοχή. Το σχολείο όμως φτιάχτηκε για τους μαθητές και οφείλει να τους προσφέρει πολλαπλές δεξιότητες και όχι ότι  χρειάζονται οι επιχειρήσεις.

3. Το Ημερήσιο ΕΠΑΛ Σύρου τα τελευταία χρόνια κέρδισε την εμπιστοσύνη των μαθητών του νησιού που το επιλέγουν, προσφέροντας καλό επίπεδο γνώσεων, διαθέτοντας ένα  έμπειρο διδακτικό προσωπικό με εξαιρετικά εξοπλισμένα εργαστήρια, υποστηρίζοντας πολλούς τομείς και ειδικότητες. Το γεγονός αυτό αποδεικνύεται και από το υψηλό ποσοστό επιτυχίας των μαθητών μας σε Α.Ε.Ι της χώρας με πρωτιές και διακρίσεις σε πανελλαδικό επίπεδο. Ακόμα το σχολείο μας έχει διακρίσεις σε αθλητικές διοργανώσεις, πολιτιστικές δραστηριότητες (θεατρικές παραστάσεις κ.λ.π), κοινωνικό έργο (φιλανθρωπικές οργανώσεις) καθώς και υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Όλα αυτά χωρίς να αποκλειστεί κανένας μαθητής από τη φοίτησή του στο σχολείο. Αντίθετα πολλοί μαθητές μας που ήρθαν στο σχολείο μας με το χαρακτηρισμό του «κακού» μαθητή, κατάφεραν με την προσοχή και την ενθάρρυνση που τους δόθηκε να βρουν τον δρόμο τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την κοινωνία. 

4. Η ύπαρξη ενός «Πρότυπου» ΕΠΑΛ που συγκεντρώνει τους “καλύτερους” μαθητές, ενώ το «απλό» ΕΠΑΛ το υπόλοιπο μαθητικό δυναμικό, δημιουργεί σχολεία δύο ταχυτήτων, άρα άνισες ευκαιρίες στην εκπαίδευση. 

Όλα τα παιδιά έχουν ανάγκη από ένα σχολείο με επαρκή χρηματοδότηση, που θα καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες των ΕΠΑΛ σε υποδομή, αίθουσες, εργαστήρια κλπ, με παροχή σύγχρονων γνώσεων με βάση τις κοινωνικές ανάγκες.

5. Σε ότι αφορά την περιβόητη χρηματοδότηση των Πρότυπων ΕΠΑΛ, ο Σύλλογος των εκπαιδευτικών αναρωτιέται: ”Αφού η κυβέρνηση έχει στη διάθεσή της τέτοια ποσά για τα Πρότυπα ΕΠΑΛ, γιατί δεν τα επενδύει στην αναβάθμιση συνολικά των σχολείων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που χρόνια τώρα υποχρηματοδοτούνται;»
απαντάμε: « Δεν χρειαζόμαστε Επαγγελματικά Σχολεία τα οποία κάνουν διακρίσεις και αποκλείουν αδύναμους μαθητές. Χρειαζόμαστε αναβαθμισμένα ΕΠΑΛ, που να παρέχουν ολοκληρωμένες θεωρητικές και εργαστηριακές γνώσεις σε όλους τους μαθητές. Χρειαζόμαστε αναβαθμισμένα ΕΠΑΛ με γενναία χρηματοδότηση, σύγχρονο εργαστηριακό εξοπλισμό, νέα βιβλία, εκπαιδευτικούς που να προσλαμβάνονται έγκαιρα και να επιμορφώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα».

Για όλους τους παραπάνω λόγους διατυπώνουμε την έντονη διαφωνία μας με την προοπτική μετατροπής του Ημερήσιου ΕΠΑΛ Σύρου σε “ΠΡΟΤΥΠΟ”. Καλούμε τους γονείς και τους μαθητές αναλογιστούν τί θα σήμαινε μια ενδεχόμενη μετατροπή του υπάρχοντος σχολείου σε “ΠΡΟΤΥΠΟ” που κάποιοι έχουν ζητήσει και να συνυπογράψουν το παραπάνω κείμενο, ώστε να στηρίξουμε ένα σχολείο που θα δέχεται όλα τα παιδιά και δε θα τα διώχνει. 

Με το κείμενο αυτό απευθυνόμαστε στη Δημοτική αρχή από την οποίο ζητούμε να λάβει θέση υποστήριξης στο αίτημά μας, καθώς και στο αρμόδιο ΣΣΠΑΕ (Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας) που είναι το όργανο που εισηγείται τη μετατροπή των ΕΠΑΛ σε Πρότυπα.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dioxeis
Το υπουργείο "κερνάει" πειθαρχικά: Οι διώξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή ξεπερνούν πανελλαδικά τις 150.
«Το ΥΠΑΙΘΑ ευνόησε τις συνθήκες δυσλειτουργίας του σχολείου και επιπλέον ενθαρρύνει τον κοινωνικό κανιβαλισμό ενάντια στους εκπαιδευτικούς. Είναι...
Το υπουργείο "κερνάει" πειθαρχικά: Οι διώξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή ξεπερνούν πανελλαδικά τις 150.
ekpaideytikos
«Και τι ανάγκη έχετε εσείς, τρεις μήνες το χρόνο καθόσαστε, βάλε και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ζωάρα κάνετε».
Τι πραγματικά σημαίνει το να είσαι δάσκαλος!
«Και τι ανάγκη έχετε εσείς, τρεις μήνες το χρόνο καθόσαστε, βάλε και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ζωάρα κάνετε».
σχολειο
κ. Διευθυντά της Εκπαίδευσης οι Δάσκαλοι σιωπούν όταν τα παιδιά κοιμούνται όχι όταν τα σκοτώνουν!
Ας μας πει ο κ. Διευθυντής Εκπαίδευσης που είναι και δάσκαλος γιατί οι δάσκαλοι πρέπει να σιωπούν όταν τα παιδιά πεθαίνουν;
κ. Διευθυντά της Εκπαίδευσης οι Δάσκαλοι σιωπούν όταν τα παιδιά κοιμούνται όχι όταν τα σκοτώνουν!