Κεφαλίδου για ΙΕΚ Κέρκυρας: «Το ΥΠΑΙΘ καταργεί σημαντικές και αναγκαίες ειδικότητες»
Ερώτηση προς την Ν. Κεραμέως κατατέθηκε από την Χ. Κεφαλίδου, αναφορικά με την κατάργηση σημαντικών και αναγκαίων ειδικοτήτων, στο ΙΕΚ Κέρκυρας

Ερώτηση Κατέθεσε η βουλευτής και υπεύθυνη τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του ΚΙΝΑΛ, Χαρά Κεφαλίδου, μαζί με τον βουλευτή Κέρκυρας και Υπεύθυνο τομέα Τουρισμού - Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρη Μπιάγκη, προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, σχετικά με την κατάργηση ειδικοτήτων του Ι.Ε.Κ. Κερκύρας.

Πιο συγκεκριμένα, για την επόμενη χρονιά δεν προβλέπεται να εισαχθούν μαθητές σε τμήματα ειδικοτήτων όπως: «Τεχνικός Δασικής Προστασίας», «Διασώστης – Πλήρωμα Ασθενοφόρου», «Βοηθός Φαρμακείου», «Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων», που προφανώς σχετίζονται άμεσα με την υποστήριξη των βασικών δημόσιων υποδομών και υπηρεσιών (υγείας, πρόνοιας,  προστασίας του περιβάλλοντος κ.α.) μίας ιδιαίτερα ευαίσθητης και ευάλωτης νησιωτικής περιφέρειας της χώρας μας.

Όπως αναφέρεται στο κείμενο της ερώτησης, καταργούνται ειδικότητες χωρίς να έχει αξιολογηθεί το επίπεδο επαγγελματικής τους απορρόφησης,  σε μία χώρα όπου η ναυτιλία μαζί με τον τουρισμό αποτελούν αδιαμφισβήτητα τους βασικούς πυλώνες πρωτοπορίας και ανάπτυξής της.

Η υπουργός ερωτάται, αν είναι στις προθέσεις του Υπουργείου σας να συμπεριλάβει όλες τις ειδικότητες του Ι.Ε.Κ. Κέρκυρας που υφίσταντο κατά το εαρινό εξάμηνο του 2022 και οι οποίες δεν έχουν προβλεφθεί στην απόφαση αριθμ. Κ5/63547 (Β’ 2662/2022), σε αυτές που θα συνεχίσουν να παρέχονται κατά το επόμενο ακαδημαϊκό έτος και αν είναι στις προθέσεις του Υπουργείου σας να λάβει, έστω από εδώ και στο εξής, υπόψη τη διάταξη του Άρθρου 101 του Συντάγματος για τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών σε κάθε νομοθετική πρωτοβουλία αρμοδιότητάς του.

Αναλυτικά η ερώτηση:

Θέμα:     «Κατάργηση ειδικοτήτων του Ι.Ε.Κ. Κέρκυρας»

Με την από 30-05-2022 με αριθμ. Κ5/63547 (Β’ 2662/2022) απόφαση του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίστηκαν οι ειδικότητες και ο αριθμός των εισακτέων ανά ειδικότητα στα δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), για τους τελειόφοιτους και τους υποψήφιους που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις για το σχολικό έτος 2022-2023 οι οποίοι υποβάλλουν παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο. 
Ειδικότερα σε ότι αφορά στο δημόσιο Ι.Ε.Κ. Κέρκυρας, όπου κατά το εαρινό εξάμηνο του έτους 2022 λειτούργησαν τμήματα για 14 διαφορετικές ειδικότητες, προβλέπεται σύμφωνα με την παραπάνω απόφαση σημαντική μείωσή τους σε μόλις 8. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι δεν προβλέπεται για την επόμενη χρονιά να εισαχθούν μαθητές σε τμήματα ειδικοτήτων όπως: «Τεχνικός Δασικής Προστασίας», «Διασώστης – Πλήρωμα Ασθενοφόρου», «Βοηθός Φαρμακείου», «Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων», που προφανώς σχετίζονται άμεσα με την υποστήριξη των βασικών δημόσιων υποδομών και υπηρεσιών (υγείας, πρόνοιας,  προστασίας του περιβάλλοντος κ.α.) μίας ιδιαίτερα ευαίσθητης και ευάλωτης νησιωτικής περιφέρειας της χώρας μας. 

Καταργείται επίσης μόλις δύο χρόνια από την έναρξη λειτουργίας της και η ειδικότητα «Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας στον Τομέα της Ναυτιλίας», από την οποία μάλιστα δεν έχουν καν αποφοιτήσει ακόμη οι πρωτοεισαχθέντες σπουδαστές, χωρίς να έχει αξιολογηθεί το επίπεδο επαγγελματικής τους απορρόφησης,  σε μία χώρα όπου η ναυτιλία μαζί με τον τουρισμό αποτελούν αδιαμφισβήτητα τους βασικούς πυλώνες πρωτοπορίας και ανάπτυξής της και ενώ λειτουργούν μόλις 4 αντίστοιχα τμήματα σε ολόκληρη της επικράτεια (3 στην Αττική και 1 στη Χίο). Άλλωστε, οι ανάγκες και προοπτικές απασχόλησης στον τομέα της εν λόγω ειδικότητας θεωρούνται υψηλές ιδιαίτερα για την Κέρκυρα (η οποία έχει και σημαντική ναυτική παράδοση και ιστορία) αλλά εν γένει και για όλα τα νησιά του Ιονίου και τη Δυτική Ελλάδα, όπου υπάρχει ισχυρή παρουσία πολλών δραστηριοτήτων της θαλάσσιας οικονομίας, όπως η κρουαζιέρα, το γιώτινγκ, ο παράκτιος και θαλάσσιος τουρισμός, οι πρακτορεύσεις πλοίων κ.α. 
Το ενδιαφέρον των μαθητών της Κέρκυρας καταδεικνύεται από την τεράστια επιτυχία και το μεγάλο ενδιαφέρον που επέδειξαν τα σχολεία της περιοχής μας στην Ημερίδα που διοργανώθηκε στις 16/05/2022 «Ο Δρόμος είναι η Θάλασσα και Προοπτικές Ναυτικού Επαγγέλματος» υπό τη συνδιοργάνωση της 3ης Περιφερειακής Διοίκησης του Λιμενικού Σώματος, της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας, του Ιδρύματος Ευγενίδου, του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας & του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας, με στόχο την ενημέρωση μαθητών.

Δυστυχώς για ακόμη μία φορά, και παρά τις συνεχείς μας παρεμβάσεις και παραινέσεις, φαίνεται ότι έχει αγνοηθεί η διάταξη του άρθρου 101 του Συντάγματος, σύμφωνα με την οποία ο κοινός νομοθέτης και η Διοίκηση, όταν δρουν κανονιστικά, υποχρεούνται να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών, μεριμνώντας για την ανάπτυξή τους. 

Δεδομένου ότι, παρά τη συνταγματική ρήτρα νησιωτικότητας, όχι μόνον δεν λαμβάνονται μέτρα για τη διατήρηση, αν όχι ενίσχυση, του προγράμματος σπουδών του Ι.Ε.Κ. Κέρκυρας, αλλά επιχειρείται για την επόμενη χρονιά σημαντική μείωση του αριθμού των προσφερόμενων ειδικοτήτων.

Δεδομένου ότι, οι ειδικότητες του Ι.Ε.Κ. Κέρκυρας που καταργούνται, θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικές τόσο για την υποστήριξη των περιφερειακών δημόσιων υπηρεσιών και υποδομών καθώς και για την ανάπτυξη βασικών δραστηριοτήτων της θαλάσσιας οικονομίας.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η ΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

1. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου σας να συμπεριλάβει όλες τις ειδικότητες του Ι.Ε.Κ. Κέρκυρας που υφίσταντο κατά το εαρινό εξάμηνο του 2022 και οι οποίες δεν έχουν προβλεφθεί στην απόφαση αριθμ. Κ5/63547 (Β’ 2662/2022), σε αυτές που θα συνεχίσουν να παρέχονται κατά το επόμενο ακαδημαϊκό έτος; 
2. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου σας να λάβει, έστω από εδώ και στο εξής, υπόψη τη διάταξη του Άρθρου 101 του Συντάγματος για τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών σε κάθε νομοθετική πρωτοβουλία αρμοδιότητάς του; 

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Δημήτρης Μπιάγκης , Χαρά Κεφαλίδου
                                    

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παλιά πόλη στην Κέρκυρα
UNESCO: Ποια είναι τα ελληνικά μνημεία που βρίσκονται στο κατάλογο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς
Αυτά είναι τα ελληνικά μνημεία που βρίσκονται στο κατάλογο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO
UNESCO: Ποια είναι τα ελληνικά μνημεία που βρίσκονται στο κατάλογο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς
Υπουργείο Παιδείας
Υπουργείο Παιδείας: Συζητάμε με το ΑΣΕΠ για τη διαδικασία κατάρτισης των νέων Πινάκων Κατάταξης Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής
ΒΟΥΛΗ Μακρή για άνοιγμα πινάκων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής: Σε συζητήσεις με το ΑΣΕΠ βρίσκεται το Υπουργείο Παιδείας
Υπουργείο Παιδείας: Συζητάμε με το ΑΣΕΠ για τη διαδικασία κατάρτισης των νέων Πινάκων Κατάταξης Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής
Μαχαίρι-σιδερογροθιά
Αχαΐα: Τι ισχυρίζεται η μαθήτρια που πήγε σχολείο με μαχαίρι – σιδερογροθιά
«Έπαιζε» με το μαχαίρι – σιδερογροθία στο διάλειμμα - Τι υποστήριξε στους αστυνομικούς 15χρονη μαθήτρια Λυκείου
Αχαΐα: Τι ισχυρίζεται η μαθήτρια που πήγε σχολείο με μαχαίρι – σιδερογροθιά