Σχολική αίθουσα
«Όχι» στην αυστηροποίηση της δημιουργίας τμημάτων β' ξένης γλώσσας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση λένε οι καθηγητές Γερμανικής

Την επαναφορά της ελεύθερης επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας, «χωρίς τους περιοριστικούς όρους των τελευταίων ετών, που δυσχεραίνουν το έργο των εκπαιδευτικών», ζητά η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών/-τριών Γερμανικής (ΠΕΚΑΓΕΠΕ), με επιστολή στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

«Το επιχείρημα της δωρεάν παιδείας και της δυνατότητας εκμάθησης Ξένων Γλωσσών μέσα στο Δημόσιο Σχολείο εξοστρακίζεται στην καθήλωση του Υπουργείου Παιδείας να "εξοικονομήσει" κάποια ελάχιστα χρήματα που θα απαιτούνταν, αν εφάρμοζε κατ’ ουσία την ελεύθερη επιλογή της Β’ Ξένης Γλώσσας, όπως άλλωστε εφαρμοζόταν πριν το 2016», σημειώνει χαρακτηριστικά η Ένωση.

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:

Θέμα: Απόσυρση Υπουργικών Αποφάσεων και συναφών εγκυκλίων.  

Αξιότιμη Κα  Υπουργέ, 

Τα τελευταία χρόνια η διδασκαλία του μαθήματος Β’ Ξένη Γλώσσα (Γαλλικά - Γερμανικά) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση λόγω της αυστηροποίησης στη δημιουργία τμημάτων έχει μετατραπεί σε έναν συνεχή αγώνα εξεύρεσης και προσέλκυσης μαθητών και παράλληλα παρακολούθησης της διαδικασίας σωστής εφαρμογής των εκάστοτε εγκυκλίων. Η εφαρμογή των Υπουργικών Αποφάσεων (ΦΕΚ B 1324/2016 και ΦΕΚ B 1171/2017 των Υπουργών Παιδείας, κ.κ. Ν. Φίλη και Κ. Γαβρόγλου ) δημιούργησε δυσκαμψία στην εκπαιδευτική διαδικασία και έντονη δυσαρέσκεια στην μαθητική κοινότητα και στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τις Υ.Α. και τις αντίστοιχες διευκρινιστικές εγκυκλίους καλούνται οι μαθητές της E’ Δημοτικού να παρακολουθήσουν την Ξ. Γλώσσα της πλειοψηφίας του τμήματος, όταν πρόκειται για τάξη με ένα τμήμα ή να παρακολουθήσουν διαφορετική  γλώσσα από αυτή της επιλογής τους, όταν ο αριθμός μαθητών που έχει επιλέξει τη συγκεκριμένη γλώσσα, είναι μικρότερος του 12.  Η σκληρή και άκαμπτη τακτική της εφαρμογής των συγκεκριμένων Υ.Α.  επιβάλει τελικά,  σε μια σημαντική μερίδα μικρών  μαθητών  και στις οικογένειές τους, τη Β’ Ξ. Γλώσσα που θα διδαχθούν και καταλύει το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής. Πιο συγκεκριμένα, ενδεικτικά για το σχ. έτος 2022-2023 – στο Δημοτικό Σχολείο Μεγάλης Παναγίας Ν. Χαλκιδικής - έχουμε ένα τμήμα Ε’ Δημοτικού, 23 μαθητών από τους οποίους οι 12 επέλεξαν Γαλλικά και οι 11 Γερμανικά, το σύνολο του τμήματος θα διδαχθεί Γαλλικά, ακόμη και αν υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός που δεν συμπληρώνει το υποχρεωτικό του ωράριο στην περιοχή.  

Άλλο παράδειγμα, από τον νομό Σερρών: Στο 8ο Δ.Σ. Σερρών με δυο τμήματα Ε’ Δημοτικού (οι επιλογές των μαθητών είναι: Ε1 - 13 Γαλλικά, 5 Γερμανικά και Ε2 - 15 Γαλλικά, 6 Γερμανικά) σχηματίζονται δυο τμήματα Γαλλικών και οι (5+6) 11 μαθητές που επέλεξαν Γερμανικά θα υποχρεωθούν να διδαχθούν διαφορετική γλώσσα από αυτή που επιθυμούν.  

Η κατάλυση παράλληλα κάθε επιλογής την 1η Οκτωβρίου, όπου σε όλα τα σχολεία που δεν τοποθετήθηκε εκπαιδευτικός μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου, καλούνται οι διευθυντές να καλύψουν τις θέσεις με εκπαιδευτικούς που έχουν περίσσευμα ωραρίου στην περιοχή, ανεξαρτήτου  ειδικότητας, ενώ το Υπουργείο οφείλει να καλύπτει εγκαίρως και σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών, τα κενά των εκπαιδευτικών, δημιουργεί ακόμη ένα τροχοπέδη στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών.  

Η ανισομερής κατανομή των εκπαιδευτικών ΠΕ05 και ΠΕ07 εξ' αρχής στην Πρωτοβάθμια δημιουργεί λειτουργικά ζητήματα, όταν παρά του ότι ο αριθμός των μαθητών όπως κατανέμονται στις δυο γλώσσες είναι στο σύνολο ισομερής, οι οργανικές θέσεις που δημιουργήθηκαν στον κλάδο των Γερμανικών, υπολείπονταν κατά πολύ των οργανικών θέσεων των καθηγητών Γαλλικής. Συγκεκριμένα: ΠΕ05: 600 οργανικές, ΠΕ07: λιγότερες από 400. Να θυμίσουμε την ύπαρξη μηδενικού αριθμού οργανικών θέσεων σε περιοχές όπως η Δυτική Αττική, η Πέλλα και η Ροδόπη.  

Κατά συνέπεια το επιχείρημα της δωρεάν παιδείας και της δυνατότητας εκμάθησης Ξένων Γλωσσών μέσα στο Δημόσιο Σχολείο εξοστρακίζεται στην καθήλωση του Υπουργείου Παιδείας να «εξοικονομήσει» κάποια ελάχιστα χρήματα που θα απαιτούνταν, αν εφάρμοζε κατ’ ουσία την ελεύθερη επιλογή της Β’ Ξένης Γλώσσας, όπως άλλωστε εφαρμοζόταν πριν το 2016.  

Μήπως, κα Υπουργέ, η επιτυχής έξοδός μας από τα μνημόνια και την οικονομική επιτήρηση, επιτρέπει στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, την επαναφορά της ελεύθερης επιλογής ξένης γλώσσας, χωρίς τους περιοριστικούς όρους των τελευταίων ετών, που δυσχεραίνουν το έργο των εκπαιδευτικών -όταν καλούνται να διδάξουν σε μαθητές  που δεν επιθυμούν τη διδασκαλία της συγκεκριμένης γλώσσας- και απογοητεύουν τους 11χρονους μαθητές μας και τις οικογένειές τους;

Με εκτίμηση, 

για το Δ.Σ. της ΠΕΚΑΓΕΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες