Στην εκπομπή του Σπύρου Παπαδάκη στον Ellada fm 94.3 μίλησε χθες Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου ο Γενικός Γραμματέας Α/θμιας και Β/θμιας και ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘ κος Αλέξανδρος Κόπτσης.
Μια από τις ερωτήσεις που του τέθηκαν από τη μεριά του δημοσιογράφου ήταν αναφορικά με τα κενά στην Παράλληλη Στήριξη και την προοπτική νέων προσλήψεων αναπληρωτών
Σπύρος Παπαδάκης (δημοσιογράφος Ellada fm 94.3) : Γιατί οι ανάγκες της Β/θμιας καλύπτονται με το σταγονόμετρο και ετεροχρονισμένα ταλαιπωρώντας παιδιά με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά και τις οικογένειές τους αναζητώντας λύση στο αδιέξοδο μέσα από την ιδιωτική παράλληλη; Και πρέπει να σας πω ότι με οι συνεργάτες μου μου έχουν βάλει πάνω-κάτω πόσοι έκαναν αυτό το ερώτημα, και είναι πάνω από 20 φιλόλογοι που έκαναν το συγκεκριμένο ερώτημα.
Αλέξανδρος Κόπτσης (Γ.Γ. Υπουργείου Παιδείας): Καταρχήν δεν διανοούμαι να σκεφτώ και να απαντήσω για ιδιωτική παράλληλη, εκτός κι αν θέλει κάποιος να αναφέρει γιατί το παιδί υποστηρίζεται στο σπίτι από κάποιον, δεν το συζητάμε εμείς. Εμείς όσες γνωματεύσεις έχουμε που προτείνονται για παράλληλη στήριξη από τα ΚΕΔΑΣΥ καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, κύριε Παπαδάκη, να τις καλύψουμε κι ενώ αυξάνονται γεωμετρικά θα έλεγα, κι εδώ θέλω να δώσετε λίγη προσοχή, οι αιτήσεις και οι εγκρίσεις αν θέλετε των παράλληλων στηρίξεων εμείς αυξάνουμε κάθε χρόνο σε τεράστια νούμερα αναπληρωτών οι οποίοι ασχολούνται μόνο με την παράλληλη στήριξη.
Εδώ όμως πρέπει να πω ότι η παράλληλη στήριξη γίνεται μεγάλη προσπάθεια, ξαναλέω είναι γεωμετρική αύξηση τεράστια, να καλυφθούν όλοι ανάλογα με τις ανάγκες, και κάνουμε κάθε δυνατή προσπάθεια μέσα από όλους τους θεσμοθετημένους φορείς και τις δομές, είτε λέγονται ΤΈ, είτε λέγονται, ΠΣ είτε λέγονται ΕΒΠ, με όλους τους τρόπους να καλύψουμε τα παιδιά αυτά στο ποσοστό που προκύπτει από τις ανάγκες της εργασίας των διευθυντών, της εκπαίδευσης προϊσταμένων ΚΕΔΑΣΥ. Πρέπει όμως να πω ότι τα ποσοστά κάλυψης των κενών μεταξύ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, που μου αναφέρατε κάποια στιγμή, στις ΣΜΕΑΕ είναι ίδια, είναι ίδιες οι προσλήψεις. Στην παράλληλη υπάρχει μια μικρή διαφορά 2-3 μονάδων σε ποσοστά λέω πάλι κάλυψης σύμφωνα με τις ανάγκες τους, δηλαδή τα στοιχεία αυτά δεν ισχύουν. Και βέβαια σε σχέση με τις ανάγκες τους, πρέπει να πω ότι προχωρήσαμε σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό κάλυψης από την α’ φάση και των παράλληλων στηρίξεων.
Στις παράλληλες όμως έχουμε κι ένα άλλο θέμα γιατί έχουμε μια 2η φάση εγκρίσεων που έρχεται μέχρι τέλος Οκτωβρίου, είναι για τα παιδιά που έρχονται τώρα από το νηπιαγωγείο και το δημοτικό.
Για αυτά τα παιδιά υποβάλλουν οι γονείς τους αίτημα, οπότε εγκρίνεται μέχρι τον Οκτώβρη, γι’ αυτό αναγκαστικά αρχές Νοεμβρίου έχουμε ακόμη μια φάση όπου θα καλυφθούν και τα υπόλοιπα.
Με μια, λοιπόν, ορθολογική διαχείριση, μια ορθή κατανομή του προσωπικού ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών φέτος καλύπτουμε στο μέρος που εκτιμούμε εμείς από τους ειδικούς όλες τις παράλληλες στηρίξεις για να καλυφθούν όλοι οι μαθητές μας και να μην υπάρχει μαθητής ο οποίος δεν θα έχει έστω στον βαθμό που πρέπει μια παράλληλη στήριξη, ένα τμήμα ένταξης, έναν νοσηλευτή.
Επειδή ο πρώτος καιρός, καταλαβαίνετε είναι οι πρώτες ανάγκες και με την ορθολογική διαχείριση και με τις επόμενες γνωματεύσεις μετά τις εγκρίσεις του Οκτωβρίου, θεωρώ ότι θα είμαστε σε εξαιρετική κατάσταση και στις παράλληλες στηρίξεις φέτος. Εγώ είμαι στην διάθεσή σας να κάνουμε και μια ημερίδα με δική σας ευθύνη και οργάνωση να μιλήσουμε για την Ειδική Αγωγή, και να απαντήσουμε σε όλα τα ερωτήματα. Ξέρετε κάνουμε έναν γιγάντιο αγώνα με την Υπουργό Παιδείας, την κ. Κεραμέως, και όλοι όσοι είμαστε στο ΥΠΑΙΘ να ανταποκριθούμε στις ανάγκες. Είδατε δεν υπάρχουν κενά, δεν υπάρχουν ελλείψεις από βιβλία, είμαστε σε μια τέτοια κατάσταση που αλλάζουμε πραγματικά το σχολείο. Ελάτε να τα συζητήσουμε όλοι μαζί και αν κάπου προκόψουν ελλείψεις, άνθρωποι είμαστε, εδώ είμαστε για να βελτιώνουμε και πράγματα διαρκώς.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη