Έναν ατελείωτο εφιάλτη βιώνουν οι εκπαιδευτικοί σε ιδιωτικό δημοτικό σχολείο της Ανατολικής Αττικής, σύμφωνα με καταγγελίες που δέχεται η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ).
Σύμφωνα με τις καταγγελίες, καθημερινά οι εκπαιδευτικοί δέχονται «ημερήσιες διαταγές» από διευθυντικά στελέχη για περισσότερη εργασία, εκτός διδακτικών καθηκόντων και χωρίς καμιά οικονομική ή ηθική ανταπόδοση.
Η κατάσταση στο συγκεκριμένο σχολείο είναι πλέον αφόρητη! Οι μαζικές αποχωρήσεις των αγανακτισμένων εκπαιδευτικών έχουν, όπως είναι φυσικό, προκαλέσει ανησυχία των γονέων
Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι το ένα τρίτο του προσωπικού, το οποίο απαρτίζεται από περισσότερα από 90 άτομα, έχει υποβάλει την παραίτησή του από τον Σεπτέμβριο του 2020. Η ΟΙΕΛΕ κάνει λόγο για ρεκόρ παραιτήσεων στον χώρο της ελληνικής ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Ειδικότερα, τα διευθυντικά στελέχη του σχολείου απαίτησαν από τους εκπαιδευτικούς να συγκεντρώνουν υλικό και να συντάσσουν κείμενα που θα μπουν σε έντυπο του σχολείου, να πραγματοποιούν "προγράμματα έρευνας" στο πλαίσιο του προγράμματος του ΙΒ (ΡΥΡ-ΜΥΡ) παράλληλα με το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, καθώς οι γονείς πληρώνουν 600 ευρώ ανά μαθητή για το πρόγραμμα αυτό. Επιπλέον, ζητούν να καταγράφουν σε ηλεκτρονική πλατφόρμα του σχολείου (Manageback) όλες τις δράσεις της τάξης τους, να ετοιμάζουν κείμενα και φωτογραφικό υλικό με τη δουλειά και τις δράσεις μαθητών και εκπαιδευτικών προκειμένου να αναρτώνται αυτά στην ιστοσελίδα και στα social media του σχολείου.
Επίσης, οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν ότι τους επιβάλλεται η σύνταξη εκπαιδευτικού υλικού το οποίο θα μένει στη διάθεση του σχολείου ακόμα και αν αποχωρήσουν από αυτό, χωρίς να αναγνωρίζονται πνευματικά δικαιώματα και τους επιβάλλεται να διδάσκουν κανονικά και όχι απλώς να επιβλέπουν τους μαθητές την ώρα που αναπληρώνουν απόντα εκπαιδευτικό για έκτακτο λόγο, χωρίς να αμείβονται.
«Η κατάσταση αναρχίας και απορρύθμισης στην ιδιωτική εκπαίδευση λόγω του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, δυστυχώς εντείνεται. Θύματα της πολιτικής αυτής δεν είναι μόνο οι εκπαιδευτικοί. Είναι κυρίως τα ιδιωτικά σχολεία και τα παιδιά» επισημαίνει η ΟΙΕΛΕ.
Όπως τονίζει, έχει καλέσει κυβέρνηση και εργοδότες στο τραπέζι του διαλόγου, ώστε να βρεθούν λύσεις, πριν η κατάσταση πάρει εκρηκτικές διαστάσεις. «Κρούουμε όμως θύρες μη ακουόντων…» καταλήγει.
Η ανακοίνωση-καταγγελία της ΟΙΕΛΕ
Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ:
Εργασιακή εξόντωση για εκπαιδευτικούς σε γνωστό ιδιωτικό σχολείο της Ανατολικής Αττικής – Την τελευταία διετία έχει παραιτηθεί πάνω από το 1/3 του προσωπικού του!
Συνθήκες εργασιακής εξόντωσης και ηθικής απαξίωσης των εκπαιδευτικών επικρατούν σε μεγάλο, γνωστό ιδιωτικό σχολείο της Ανατολικής Αττικής. Όπως καταγγέλλουν οι συνάδελφοι στην ΟΙΕΛΕ, καθημερινά εκδίδονται «ημερήσιες διαταγές» από τα διευθυντικά στελέχη προς τους αποκαμωμένους εκπαιδευτικούς για ολοένα και περισσότερη εργασία, εκτός διδακτικών καθηκόντων και, φυσικά, χωρίς καμιά οικονομική/ηθική ανταπόδοση! Διόλου περίεργο που το 1/3 και πλέον (!) του προσωπικού (πάνω από 90 άτομα!) έχουν υποβάλει παραίτηση από το Σεπτέμβριο του 2020, σπάζοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ στο χώρο της ελληνικής ιδιωτικής εκπαίδευσης. Οι περισσότεροι αυτών κατευθύνθηκαν προς άλλα ιδιωτικά σχολεία, αναζητώντας ανθρώπινες σχέσεις εργασίας.
Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της οργής ήταν η «ντιρεκτίβα» που απηύθυναν την περασμένη εβδομάδα τα διευθυντικά στελέχη του δημοτικού σχολείου του εν λόγω εκπαιδευτηρίου προς τους συναδέλφους, η οποία περιελάμβανε λίστα με νέες εντολές-καθήκοντα που οι εκπαιδευτικοί είναι πλέον υποχρεωμένοι να εκτελέσουν, χωρίς φυσικά να λάβουν δεκάρα για τον επιπρόσθετο κόπο τους. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά:
Να συγκεντρώνουν υλικό και να συντάσσουν κείμενα που θα μπουν σε έντυπο του σχολείου.
Να πραγματοποιούν "προγράμματα έρευνας" στο πλαίσιο λειτουργίας του προγράμματος του ΙΒ (ΡΥΡ-ΜΥΡ) που εφαρμόζει το σχολείο παράλληλα με το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας. (Πρόκειται για πρόγραμμα το οποίο κοστίζει στους γονείς 600 ευρώ ανά μαθητή).
Να καταγράφουν σε ηλεκτρονική πλατφόρμα του σχολείου (Manageback) όλες τις δράσεις της τάξης τους προκειμένου να ενημερώνονται τα στελέχη του σχολείου, οι μαθητές και οι γονείς/κηδεμόνες.
Να ετοιμάζουν κείμενα και φωτογραφικό υλικό με τη δουλειά και τις δράσεις μαθητών και εκπαιδευτικών προκειμένου να αναρτώνται αυτά στην ιστοσελίδα και στα social media του σχολείου.
Τους επιβάλλεται η σύνταξη εκπαιδευτικού υλικού το οποίο θα μένει στη διάθεση του σχολείου ακόμα και οι συνάδελφοι αποχωρήσουν από αυτό, χωρίς να αναγνωρίζονται πνευματικά δικαιώματα, γεγονός παράνομο!
Τους επιβάλλεται να διδάσκουν κανονικά και όχι απλώς να επιβλέπουν τους μαθητές την ώρα που αναπληρώνουν απόντα εκπαιδευτικό για έκτακτο λόγο (πχ ασθένεια), χωρίς να αμείβονται, γεγονός παράνομο!
Η κατάσταση στο συγκεκριμένο σχολείο είναι πλέον αφόρητη! Οι μαζικές αποχωρήσεις των αγανακτισμένων εκπαιδευτικών έχουν, όπως είναι φυσικό, προκαλέσει ανησυχία των γονέων, η οποία εκφράστηκε σε πρόσφατη συγκέντρωση στο χώρο του σχολείου. Η απάντηση των εκπροσώπων του δείχνει ότι μάλλον οι άνθρωποι έχουν πάρει διαζύγιο από την εκπαιδευτική λογική: «Θέλουμε οι εκπαιδευτικοί να λαμβάνουν διάφορες εμπειρίες, η συνεχής κινητικότητα συμβαίνει σε όλα τα σχολεία στην Ευρώπη». Φυσικά, τα ερωτήματα των γονέων και των εκπαιδευτικών του σχολείου παραμένουν. Γιατί το σχολείο με τη στάση του και τις εργασιακές συνθήκες που επιβάλλει, ωθεί έμπειρο και ποιοτικό προσωπικό σε παραίτηση και σε αναζήτηση εργασίας σε άλλα, ανταγωνιστικά ιδιωτικά σχολεία (που παρέχουν πολύ καλύτερες συνθήκες); Πώς είναι δυνατόν να επικαλούνται οι διοικούντες την δήθεν διεθνή πραγματικότητα, όταν είναι γνωστό ότι στα καλύτερα σχολεία του εξωτερικού βασική προϋπόθεση επιτυχίας είναι η σταθερότητα στο προσωπικό;
Η κατάσταση αναρχίας και απορρύθμισης στην ιδιωτική εκπαίδευση λόγω του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, δυστυχώς εντείνεται. Θύματα της πολιτικής αυτής δεν είναι μόνο οι εκπαιδευτικοί. Είναι κυρίως τα ιδιωτικά σχολεία και τα παιδιά. Ο χώρος της εκπαίδευσης χρειάζεται σταθερότητα, αρμονική συνεργασία και ομαλές εργασιακές σχέσεις. Δυστυχώς, τα στοιχεία αυτά εδώ και τρία χρόνια εκλείπουν, με αποτέλεσμα το Big Quit από τα ιδιωτικά σχολεία να γιγαντώνεται. Η ΟΙΕΛΕ έχει επισημάνει το πρόβλημα κι έχει καλέσει κυβέρνηση και εργοδότες στο τραπέζι του διαλόγου, ώστε να βρεθούν λύσεις, πριν η κατάσταση πάρει εκρηκτικές διαστάσεις. Κρούουμε όμως θύρες μη ακουόντων…
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΓΛΗΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη