Παρότι έχει περάσει ένας μήνας από το άνοιγμα των σχολείων, ακόμη δεν έχουν καλυφθεί τα κενά σε σχολεία πολλών περιοχών, όπως στα Ιωάννινα, με αποτέλεσμα να χάνονται δεκάδες διδακτικές ώρες σε καθημερινή βάση.
Αυτό επισημαίνει η Ενωση Γονέων Ιωαννίνων σε ανακοίνωσή της, επισημαίνοντας την μη έγκαιρη κάλυψη των κενών Παράλληλης Στήριξης σε μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Ανάγκες, πράγμα που σημαίνει ότι πολλοί μαθητές ακόμη μένουν χωρίς την εκπαιδευτική υποστήριξη που δικαιούνται.
«Χαρακτηριστικό είναι ότι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, περισσότεροι από 30 μαθητές παραμένουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς χωρίς εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης, ενώ στη Δευτεροβάθμια δεν υπάρχει καν πρόβλεψη για τους μαθητές που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, πετώντας τους στην κυριολεξία εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας»
Όλη η ανακοίνωση των γονέων
Το Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων Μαθητών Δήμου Ιωαννιτών πραγματοποίησε συνάντηση με τις Διευθύντριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων της Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2022. Στη συνάντηση μεταφέρθηκαν από το ΔΣ της Ένωσης τόσο τα γενικά όσο και κάποια ειδικότερα προβλήματα που απασχολούν τους γονείς της πόλης μας. Πιο συγκεκριμένα τέθηκαν τα εξής:
Η Ένωση Γονέων, ως η έκφραση των γονέων των μαθητών σε επίπεδο Δήμου, τόσο με τους αγώνες και τις κινητοποιήσεις της, όσο με τις προτάσεις και τον δημόσιο λόγο της, αποσκοπεί στο να συμβάλει στην υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών όλων των βαθμίδων, στην απαίτηση από τους αρμόδιους φορείς σύγχρονης υλικοτεχνικής υποδομής για όλα τα σχολεία, στη διασφάλιση κλίματος δημοκρατικού διαλόγου και συνεργασίας σε επίπεδο σχολικής κοινότητας.
Τέθηκε το ζήτημα των κενών σε εκπαιδευτικούς, που παρότι έχει περάσει ένας μήνας από το άνοιγμα των σχολείων, ακόμη δεν έχουν καλυφτεί με αποτέλεσμα να χάνονται δεκάδες διδακτικές ώρες σε καθημερινή βάση. Ειδικότερα, τέθηκε το ζήτημα της μη έγκαιρης κάλυψης των κενών Παράλληλης Στήριξης σε μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Ανάγκες, πράγμα που σημαίνει ότι πολλοί μαθητές ακόμη μένουν χωρίς την εκπαιδευτική υποστήριξη που δικαιούνται. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, περισσότεροι από 30 μαθητές παραμένουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς χωρίς εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης, ενώ στη Δευτεροβάθμια δεν υπάρχει καν πρόβλεψη για τους μαθητές που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, πετώντας τους στην κυριολεξία εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Τέθηκε το ζήτημα των ανύπαρκτων μέτρων covid, που έχει ως επίπτωση τη διασπορά της νόσου σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Η νόσηση τόσο από τον covid όσο και από άλλες εποχιακές ιώσεις έχουν ως αποτέλεσμα τις πολλές απουσίες μαθητών και εκπαιδευτικών το τελευταίο διάστημα. Επιπλέον η έλλειψη μέτρων υγιεινής, εγκυμονεί κινδύνους για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και τις οικογένειες των μαθητών. Από τη μεριά της Ένωσης κατατέθηκε το αίτημα για επαναφορά των δωρεάν τεστ δυο φορές την εβδομάδα και η λήψη πρόσθετων μέτρων για την καθαριότητα και την υγιεινή των χώρων των σχολείων.
Τονίστηκε το σοβαρό πρόβλημα με την αναπλήρωση των εκπαιδευτικών που απουσιάζουν με πολυήμερες άδειες ασθένειας. Η αναπλήρωση με «διασπορά» των μαθητών στις τάξεις (πρωτοβάθμια) ή η σύμπτυξη του προγράμματος (δευτεροβάθμια), συντελεί στη δημιουργία μαθησιακών κενών στους μαθητές και διακόπτει την συνέχεια στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ως εκ τούτου μια λύση υπάρχει: ο διορισμός πρόσθετων εκπαιδευτικών για την κάλυψη των πολυήμερων αδειών των εκπαιδευτικών.
Τέθηκε το ζήτημα της λήψης επιπλέον μέτρων για την εκπαιδευτική και ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών από τις επιπτώσεις της πανδημίας και του 2/χρονου εγκλεισμού. Ιδιαίτερα επισημάνθηκε ότι απαιτούνται σειρά μέτρων για την υποστήριξη των παιδιών που προέρχονται από τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (ΑμΕΑ, Ρομά, Πρόσφυγες κλπ). Τα μέτρα αυτά να αφορούν πρώτα και κύρια τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη σε όλα τα σχολεία με προοπτική την αναλογία 1/15 στην Πρωτοβάθμια και 1/20 στη Δευτεροβάθμια, τη λειτουργία των τμημάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, την πρόσληψη όλου του απαραίτητου Εκπαιδευτικού και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, την υποστήριξη των οικογενειών τους κ.ά..
Τονίστηκε ιδιαίτερα ότι ως Ένωση Γονέων δεν θα πάψουμε να υποστηρίζουμε ότι το σχολείο μπορεί και πρέπει να λύνει τα όποια προβλήματα προκύπτουν στα πλαίσια της σχολικής κοινότητας με διάλογο, επικοινωνία και συνεννόηση όλων των μελών (εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων). Μόνο έτσι μπορούν να αποφευχθούν εντάσεις και δυσάρεστες καταστάσεις που διαταράσσουν τις σχέσεις των μελών της σχολικής κοινότητας και σίγουρα δεν συμβάλλουν στη δημιουργία του παιδαγωγικού κλίματος που απαιτείται σε ένα σχολείο για την μετάδοση της γνώσης και την ομαλή λειτουργία του σχολείου. Σ΄αυτά τα πλαίσια - πέρα από την καταδίκη με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο του φαινομένου των βανδαλισμών σε σχολεία της πόλης μας, η οποία είναι δεδομένη - προβάλλει η απαίτηση για την λήψη πρωτοβουλιών στα σχολεία που θα αναδεικνύουν στους μαθητές το αποκρουστικό πρόσωπο των τραμπούκικων – φασιστικών ομάδων και τις πραγματικές τους στοχεύσεις.
Τέθηκε το αίτημα αρκετών Συλλόγων Γονέων για τη διεύρυνση των «Σχολικών Γευμάτων» με την ένταξη νέων σχολείων. Τονίστηκε η μεγάλη ανάγκη, ειδικότερα το διάστημα που διανύουμε με τις συνεχώς επιδεινούμενες οικονομικές συνθήκες, να λαμβάνουν τα παιδιά του σχολείου ένα πλήρες μεσημεριανό γεύμα και εκφράστηκε η διαμαρτυρία για την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να μην εντάξει ούτε ένα νέο σχολείο στα Γιάννενα στα Σχολικά Γεύματα.
Τέλος τονίστηκε η κάθετη αντίθεση των γονέων με τους θεσμούς της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Τα μέτρα αυτά έχουν ήδη συντελέσει στο να «εκπαραθυρωθούν» χιλιάδες μαθητές από τα Πανεπιστήμια.
Από τη μεριά των Διευθυντριών Εκπαίδευσης δόθηκε η υπόσχεση ότι θα μεταφερθούν τα αιτήματα των γονέων προς το Υπουργείο Παιδείας και τους αρμόδιους φορείς. Τονίστηκε ότι από τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης επιχειρείται η επίλυση των όποιων προβλημάτων, με βάση την κείμενη νομοθεσία, η οποία είναι δεσμευτική ως προς τις αποφάσεις τους.
Ως Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων Μαθητών Δήμου Ιωαννιτών καλούμε όλους του γονείς να μαζικοποιήσουν τους Συλλόγους Γονέων και να δυναμώσουν το διεκδικητικό περιεχόμενο της δράσης τους προς την Κυβέρνηση και όλους τους αρμόδιους φορείς, με βάση τόσο τα χρόνια προβλήματα της εκπαίδευσης, όσο και τα προβλήματα που εντείνονται από την πανδημία και την έλλειψη μέτρων.
Αυτό που επιβεβαιώνεται είναι ότι η δράση των Συλλόγων Γονέων και το διεκδικητικό περιεχόμενο αυτής είναι το «όπλο» που έχουμε εμείς οι γονείς για να διεκδικήσουμε τη μόρφωση που δικαιούνται τα παιδιά μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη